Schoolgebouwen met een dak dat niet het gewicht van een kind aankan en die dan zo makkelijk beklimbaar zijn, wtf.quote:Kind (11) klimt met vriendjes op schoolgebouw en zakt door dak
Een kind van 11 jaar is maandagavond gewond geraakt nadat hij door het dak van een school is gezakt. Dat gebeurde aan de Bijlwerffstraat in Rotterdam-Blijdorp.
Het slachtoffer was samen met een paar andere kinderen op het dak van de school geklommen. Tijdens hun avontuur zakte de 11-jarige jongen er plotsklaps doorheen en viel naar beneden.
Of je doet gewoon normaal en klimt niet op een dak. Zo vreemd is het niet dat je niet op een dak kan lopen.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Schoolgebouwen met een dak dat niet het gewicht van een kind aankan en die dan zo makkelijk beklimbaar zijn, wtf.
[ afbeelding ]
wtf?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Schoolgebouwen met een dak dat niet het gewicht van een kind aankan en die dan zo makkelijk beklimbaar zijn, wtf.
[ afbeelding ]
Waar slaat dit nu weer op, ik ben als kind ook op vanalles geklommen.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:30 schreef Document1 het volgende:
[..]
Of je doet gewoon normaal en klimt niet op een dak. Zo vreemd is het niet dat je niet op een dak kan lopen.
Jij mocht zeker nooit ergens spelen zonder rubberen tegels?
Het is echt debiel om een schoolgebouw zo makkelijk beklimbaar te maken en dan met een dak dat niet eens het gewicht van een kind aankan. Dan vraag je er als architect/schoolbestuur gewoon om.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:31 schreef Moonversion het volgende:
[..]
wtf?
Oplossing is simpel: kind had niet op het dak moeten klimmen, of dat dak dat wel/niet aan kan doet niet ter zake en dat het makkelijk beklimbaar is even min
Precies, kinderen klimmen op vanalles en bij dit schoolgebouw wordt het ze heel makkelijk gemaakt.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:32 schreef Eightyone het volgende:
Zo zijn kinderen nou eenmaal. In dit geval is het ze helaas te makkelijk gemaakt.
Dus ?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waar slaat dit nu weer op, ik ben als kind ook op vanalles geklommen.
Weet je wat debiel is dat je met een paar liter benzine en een cobra die je op iedere straathoek kan krijgen zo'n heel gebouw in de fik kan steken, onbegrijpelijk dat zo'n gebouw dat niet aan kan, dan vraagt zo'n gebouw er gewoon om.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is echt debiel om een schoolgebouw zo makkelijk beklimbaar te maken en dan met een dak dat niet eens het gewicht van een kind aankan. Dan vraag je er als architect/schoolbestuur gewoon om.
quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:36 schreef Moonversion het volgende:
[..]
Weet je wat debiel is dat je met een paar liter benzine en een cobra die je op iedere straathoek kan krijgen zo'n heel gebouw in de fik kan steken, onbegrijpelijk dat zo'n gebouw dat niet aan kan, dan vraagt zo'n gebouw er gewoon om.
Nice. Pics?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dat is de oude basisschool van mijn dochter. Komt erg dichtbij zo.
Van die jaren 80-bouw die niks mocht kosten.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:35 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Dus ?
Denk je nu echt dat een dak massief is ?
Nee dat is het niet, loopt namelijk alleen over de balken deel namelijk.
En een school is simpel gebouwd dus ook de daken.
Dus ja het is normaal.
Ben namelijk ook door een dak van een gebouw gezakt als kind
Je dacht ik verzin eens een domme analogie. Knap gedaan!quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:36 schreef Moonversion het volgende:
[..]
Weet je wat debiel is dat je met een paar liter benzine en een cobra die je op iedere straathoek kan krijgen zo'n heel gebouw in de fik kan steken, onbegrijpelijk dat zo'n gebouw dat niet aan kan, dan vraagt zo'n gebouw er gewoon om.
Ik klom als kind ook vaak genoeg op daken, ook van mijn basisschool. Zo zijn kinderen nou eenmaal. Paar pleisters er op en weer door, worden kinderen hard van.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:30 schreef Document1 het volgende:
[..]
Of je doet gewoon normaal en klimt niet op een dak. Zo vreemd is het niet dat je niet op een dak kan lopen.
Inderdaad het is ronduit misdadig om daar geen rekening mee te houden bij het bouwen van zo'n laag schoolgebouw met een plat dak en allerlei bijgebouwtjes via welke je eenvoudig op dat dak komt.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik klom als kind ook vaak genoeg op daken, ook van mijn basisschool. Zo zijn kinderen nou eenmaal. Paar pleisters er op en weer door, worden kinderen hard van.
Heeft niet zoveel met de beklimbaarheid door kinderen te maken. Gewoon stevig bouwen, uit principe.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is echt debiel om een schoolgebouw zo makkelijk beklimbaar te maken en dan met een dak dat niet eens het gewicht van een kind aankan. Dan vraag je er als architect/schoolbestuur gewoon om.
quote:
Of jaren ‘70 zoals mijn middelbare school. Met stoeptegels in de kantine.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:41 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Van die jaren 80-bouw die niks mocht kosten.
Ik kan me de glijbanen in De Bergen in Wanroij nog herinneren, een jaar of 35 terug.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:47 schreef Mikeytt het volgende:
Die bubbeltjesplastic-ouders reacties ook gelijk![]()
Een dak dat instort door het gewicht van een klein kind lijkt me kwalijk. Kinderen klimmen en rennen nou eenmaal, dat is leuk en goed voor de ontwikkeling.
Als ik de reacties hier lees, snap ik eindelijk waarom speeltuinen zo ontiegelijk saai zijn tegenwoordig met constructies die alleen maar extreem veilig moeten zijn en vooral niet speels.
Dat kan ik mij ook nog vaag herinneren 😱quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:52 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik kan me de glijbanen in De Bergen in Wanroij nog herinneren, een jaar of 35 terug.
Niemand zou het nu nog in z'n hoofd halen iets dergelijks neer te zetten. Het was ongeveer zoiets.
[ afbeelding ]
Als jij een makkelijk beklimbare plek maakt op een school dan gaat daarop geklommen worden.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:31 schreef Moonversion het volgende:
[..]
wtf?
Oplossing is simpel: kind had niet op het dak moeten klimmen, of dat dak dat wel/niet aan kan doet niet ter zake en dat het makkelijk beklimbaar is even min
Of het was een lichtkoepel, of een golfplatendak op een fietsenschuurtje. 'Dak van schoolgebouw' is weinig concreet wat dat betreft.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:55 schreef Zorro het volgende:
Kind of geen kind, als een dak dat niet aankan lijkt het me sowieso geen best dak.
Een paar cm sneeuw en de boel dondert in elkaar.
Goed punt!quote:Op dinsdag 6 mei 2025 13:12 schreef Piles het volgende:
[..]
Of het was een lichtkoepel, of een golfplatendak op een fietsenschuurtje. 'Dak van schoolgebouw' is weinig concreet wat dat betreft.
Was altijd doodsbang voor splinters in m'n bibs bij dergelijke glijbanen.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:52 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik kan me de glijbanen in De Bergen in Wanroij nog herinneren, een jaar of 35 terug.
Niemand zou het nu nog in z'n hoofd halen iets dergelijks neer te zetten. Het was ongeveer zoiets.
[ afbeelding ]
Oeffff, doet me denken aan een houten klimrek bij het zwembad waar ik vroeger kwam.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 13:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Was altijd doodsbang voor splinters in m'n bibs bij dergelijke glijbanen.
Kinderen zijn tegenwoordig wel vaak te dik natuurlijk, misschien kan dat dak het gewicht van een normaal kind wel dragen maar niet het gewicht van een kamerolifantje.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Goed kauwenquote:Op dinsdag 6 mei 2025 13:41 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat zal zwaar op de maag liggen!
https://www.ajaxshowtime.(...)r-ingestorte-dug-outquote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:38 schreef Bargehassus het volgende:
Was er jaren geleden niet een dugout drama? Toen is volgens mij de sportvereniging verantwoordelijk gesteld. Weet niet in hoeverre de situatie vergelijkbaar is overigens.
Mwoah onze school hadden ze vrij goed beveiligt, echter als kind vind je altijd wel handigheidjes om dat te omzeilen.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 13:15 schreef xpompompomx het volgende:
Als iemand die als constructeur in de bouw werkt zeg ik:
1) Kind hoort niet op het dak te kunnen komen;
2) Dit dak is slecht ontworpen, slecht gebouwd of slecht onderhouden.
Zo werkt dat niet he.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:31 schreef Moonversion het volgende:
[..]
wtf?
Nou, ik hoor nóg het schrapen van de metalen stoelpoten op die tegels! Vreselijk.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 13:41 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat zal zwaar op de maag liggen!
Ik ben als glazenwasser op behoorlijk wat daken geweest en ik kan je verzekeren dat er nogal wat tussen zitten die in een hele beroerde staat verkeren. Ik kan me in veel van die gevallen niet voorstellen dat die mensen geen lekkages krijgen of al hebben. In Bunnik ben ik ooit een keer half door een dak van een aangebouwde keuken gezakt, ze zagen mijn benen bungelen terwijl ze in de keuken aan de koffie zaten, die mensen schrokken zich een ongeluk.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 13:15 schreef xpompompomx het volgende:
Als iemand die als constructeur in de bouw werkt zeg ik:
1) Kind hoort niet op het dak te kunnen komen;
2) Dit dak is slecht ontworpen, slecht gebouwd of slecht onderhouden.
Kan best zijn dat ze een bal er af wilden halen, kwalijke zaak dat het dak al bezweek onder het gewicht van mens want dat hoort niet, een klein kind nota bene.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:30 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ja als je het over een kleuter hebt. Als je 11 bent ga je al bijna naar het middelbaar onderwijs, dan snap je als het goed is al wel dat je niet als een aap overal op moeten klimmen.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:45 schreef Moeraskat het volgende:
Kinderen klimmen nu eenmaal. En op dat dak klimmen is natuurlijk wel een leuke uitdaging voor een kinderbrein.
Ze proberen dingen uit, dat is normaal.
En lichtkoepels?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 14:54 schreef Bart2002 het volgende:
Ik weet niet of het toen ook al zo was qua bouwbesluit maar een dak moet 600 kg per m2 aan te kunnen. Bijvoorbeeld een paar brandweermannenpersonen.
Ik heb nog een foto dat ik van die glijbaan ging vroeger. Was kei leuk!quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:52 schreef Eightyone het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nee. Ook kinderen van 11 doen dit.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 15:20 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ja als je het over een kleuter hebt. Als je 11 bent ga je al bijna naar het middelbaar onderwijs, dan snap je als het goed is al wel dat je niet als een aap overal op moeten klimmen.
Godverquote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:52 schreef Eightyone het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat zijn al bijna pubers. En dan worden de twijfelachtige acties nog erger.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 15:31 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Nee. Ook kinderen van 11 doen dit.
De hersenen zijn dan nog lang niet volledig ontwikkeld. En kinderen van 11 zijn nog steeds kinderen.
Ze weten wellicht dat het niet mág, maar dan doen ze het nog steeds.![]()
Jij was zeker zo’n voorbeeldig kind dat altijd achter de rok van mama stond te kijken?
Zulke glijbanen kan ik me ook nog herinneren. Gleed altijd superslecht omdat de baan van houten latjes was.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:52 schreef Eightyone het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het ziet er in ieder geval leuker uit dan die door de hedendaagse veiligheidsinspectie gekomen baantjes waarop een paar kindervoeten al bijna op de grond staat terwijl er nog niet eens een cm gegleden is.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 15:45 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Godver![]()
Ik val bijna van mijn stoel af hier.
Dat lijkt me inderdaad niet zo handig. Je overtreedt tig veiligheidsheidsregels als je zoiets nu zou bouwen.
Ik klom op die leeftijd toch nog wel eens op daken geloof ik hoor. Vooral van de school.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 15:20 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ja als je het over een kleuter hebt. Als je 11 bent ga je al bijna naar het middelbaar onderwijs, dan snap je als het goed is al wel dat je niet als een aap overal op moeten klimmen.
Of een paard met een oude enigszins gezette man met grijze baard erop.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 14:54 schreef Bart2002 het volgende:
Ik weet niet of het toen ook al zo was qua bouwbesluit maar een dak moet 600 kg per m2 aan te kunnen. Bijvoorbeeld een paar brandweermannenpersonen.
Dit dakjesstelsel smeekt om beklommen te worden.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:32 schreef Eightyone het volgende:
Zo zijn kinderen nou eenmaal. In dit geval is het ze helaas te makkelijk gemaakt.
Ergens is het te prijzen als kinderen nog steeds dingen uit willen proberen die buiten gebeuren en waar geen schermpje aan te pas komt, alleen zijn de gevolgen niet altijd leuk.
Jij klom als kind nooit in bomen en op daken? En het kwam nooit voor dat de voetbal op het dak v/h schoolgebouw geschoten werd?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:16 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dat zijn al bijna pubers. En dan worden de twijfelachtige acties nog erger.
Hoezo dan? Hier was ook zo'n glijbaan in 'onze' speeltuin, nooit problemen mee gehad.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 15:45 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Godver![]()
Ik val bijna van mijn stoel af hier.
Dat lijkt me inderdaad niet zo handig. Je overtreedt tig veiligheidsheidsregels als je zoiets nu zou bouwen.
Dat heb ik al zo vaak hier (en ook elders) gelezen en ik geloof het gewoon niet. De hersens van 11-jarige zijn net zo goed ontwikkeld als die van welke volwassene dan ook.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 15:31 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
De hersenen zijn dan nog lang niet volledig ontwikkeld. En kinderen van 11 zijn nog steeds kinderen.
Jij was zeker zo’n voorbeeldig kind dat altijd achter de rok van mama stond te kijken?
Die hersenen zijn echt nog niet volledig ontwikkeld, maar een kind van die leeftijd moet echt wel onderhand weten wat gevaarlijk is idd.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:33 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat heb ik al zo vaak hier (en ook elders) gelezen en ik geloof het gewoon niet. De hersens van 11-jarige zijn net zo goed ontwikkeld als die van welke volwassene dan ook.
Als ze weten dat iets niet mag, maar het toch doen, is dat geen kinderlijk brein, maar gewoon het kind dat zijn grenzen verkend.
En als het dan fout gaat, dan weten ze dat voor de volgende keer.
Dan ben je immers rijp voor groter kattekwaad.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 15:20 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik bedoel maar.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:26 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Of een paard met een oude enigszins gezette man met grijze baard erop.
Ja daar dacht ik ook aan. Het was een verrassing dat een laagje sneeuw zo zwaar kon zijn. Moet iets van 30cm geweest zijn. Kan dat wel (in Nederland)?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 15:29 schreef Scjvb het volgende:
Uit info van statistieken bouwkundige organisaties & controle blijkt gelukkig dat de meeste daken bestendig zijn tegen allerhande belasting, aldus vanmorgen in Amsterdam Zuid.
Maar het is bekend dat uitzonderingen de regel bevestigen, plusminus twintig jaar terug stortte ergens een dak van laagbouw in onder het zware gewicht van een flinke lading sneeuw.
Daar valt niks aan te "geloven". Dat is een feit.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:33 schreef Hiddendoe het volgende:
Dat heb ik al zo vaak hier (en ook elders) gelezen en ik geloof het gewoon niet.
quote:In de hersenen zitten gebieden die betrokken zijn bij het beheersen van impulsen en het afwegen van risico's. Vanaf ongeveer 20 jaar zijn deze gebieden helemaal ontwikkeld. Tot die tijd denken jongeren niet altijd even goed na voordat ze iets doen. En ze zoeken vaker risico's op dan volwassenen.
O ja, net als die 'volwassen mensen' die evengoed met een flinke slok toch achter het stuur kruipen, die toch uit hun rol vallen van 'brave, hardwerkende' huisvader die bewust meedoet om een voetbalwedstrijd gaat verzieken.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:34 schreef ToT het volgende:
[..]
Die hersenen zijn echt nog niet volledig ontwikkeld, maar een kind van die leeftijd moet echt wel onderhand weten wat gevaarlijk is idd.
Daarom zijn 18- en 19-jarigen ook zulke gewilde soldaten. Die zien de risico's nog niet zo.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:39 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Daar valt niks aan te "geloven". Dat is een feit.
[..]
quote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:42 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
O ja, net als die 'volwassen mensen' die evengoed met een flinke slok toch achter het stuur kruipen, die toch uit hun rol vallen van 'brave, hardwerkende' huisvader die bewust meedoet om een voetbalwedstrijd gaat verzieken.
Of machtige directeuren die bewust een ziekmakend product ontwikkelen en gewoon schijt hebben aan de gevolgen voor de mensen die hieraan blootgesteld worden.
Denk bijv. dan aan de vader van Maxima.
Het is ook een feit dat heel veel meisjes in de vorige eeuwen (ja, ook hier in het westen) al heel jong werden uitgehuwelijkt.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:39 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Daar valt niks aan te "geloven". Dat is een feit.
[..]
In dit topic kun je de kinderloze boze mannen van boven de 50 makkelijk herkennen.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 15:31 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Het stukje gevolgen inschatten gaat zeker bij jongens pas 10 jaar later richting afronding.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:33 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat heb ik al zo vaak hier (en ook elders) gelezen en ik geloof het gewoon niet. De hersens van 11-jarige zijn net zo goed ontwikkeld als die van welke volwassene dan ook.
Als ze weten dat iets niet mag, maar het toch doen, is dat geen kinderlijk brein, maar gewoon het kind dat zijn grenzen verkend.
Ik weeg 2x zoveel als een kind van 11 en heb niet de verwachting om door het dak te zakken.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:34 schreef ToT het volgende:
[..]
Die hersenen zijn echt nog niet volledig ontwikkeld, maar een kind van die leeftijd moet echt wel onderhand weten wat gevaarlijk is idd.
Toen speeltuinen nog leuk warenquote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:52 schreef Eightyone het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En het dak was erg zwak?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:33 schreef Perrin het volgende:
iedereen heeft zwaktes, welke zwaktes heb jij?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:58 schreef Glazenmaker het volgende:
In dit topic kun je de kinderloze boze mannen van boven de 50 makkelijk herkennen.
Ook zoiets ja. In mijn tijd waren mensen van deze leeftijd (in juridisch opzicht dan) nog lang niet volwassen. Die konden dus niks doen zonder toestemming van de ouders. Trouwen, een bankrekening openen, stemmen mocht al helemaal niet, een lening aangaan enz.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daarom zijn 18- en 19-jarigen ook zulke gewilde soldaten. Die zien de risico's nog niet zo.
Ook heel herkenbaar. Die stalen glijbanen bestonden al in mijn tijd. Wij hadden toen kokosmatjes zodat onze billen niet zouden verbranden.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:22 schreef K21 het volgende:
[..]
Het ziet er in ieder geval leuker uit dan die door de hedendaagse veiligheidsinspectie gekomen baantjes waarop een paar kindervoeten al bijna op de grond staat terwijl er nog niet eens een cm gegleden is.![]()
Toen ik de glijbaanleeftijd had (rond '94) waren ze meestal van in elkaar gelaste metalen platen. Geen splinters maar wel driehonderd triljoen graden in de zomerzon, en als ze een beetje kosteneffectief waren afgewerkt zoals die op de gemiddelde camping haalde je er alsnog je kleding of huid aan open.
Dit dus.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:30 schreef Document1 het volgende:
[..]
Sinterklaas krijgt het nog steeds voor elkaar. Met een paard notabene!quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:30 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik heb moeite met empathie opbrengen voor mensen met een verkeerde mening.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 17:40 schreef marretak het volgende:
[..]
iedereen heeft zwaktes, welke zwaktes heb jij?
"En we wippen en we draaien en we schommelen zo fijnquote:Op dinsdag 6 mei 2025 17:49 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ook heel herkenbaar. Die stalen glijbanen bestonden al in mijn tijd. Wij hadden toen kokosmatjes zodat onze billen niet zouden verbranden.
Maar we hadden wel een zere kont van die miniatuur spijkermatjes.
Maar evengoed gingen we vrolijk door met schommelen, wippen, glijden en klimmen.
En als je dan thuiskwam met een tand door je lip, een bloedneus of een gebroken arm, was dat helemaal je eigen schuld.
Plus windbelasting en nog wat extra gewicht. En om te zorgen dat het bouwsel sterk genoeg is moet je deze belastingen nog met 1,5 vermenigvuldigen. En het eigen gewicht van het bouwsel vermenigvuldig je met 1,2.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 18:04 schreef halfway het volgende:
In Nederland staat in bouwregelgevingen vastgelegd dat de constructie van het dak een last moet kunnen dragen van twintig tot dertig centimeter sneeuw in combinatie met het water dat zich op het dak ophoopt.9 feb 2021
Komt uit de tijd toen het woord 'wippen' nog niet die bedenkelijke connotatie had die het vandaag de dag heeft.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 18:05 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
"En we wippen en we draaien en we schommelen zo fijn
Tot we mis'lijk van het draaien en de limonade zijn"
Owww excuusquote:Op dinsdag 6 mei 2025 18:00 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik heb moeite met empathie opbrengen voor mensen met een verkeerde mening.
Tja, bij beide gaat het om het gaat op en neer, dus zo vreemd is dat niet gevonden.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 18:14 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Komt uit de tijd toen het woord 'wippen' nog niet die bedenkelijke connotatie had die het vandaag de dag heeft.
Dan geloof je het niet. Maar dan heeft het hierop ingaan om je wellicht wat bij te brengen, geen zin.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:33 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja, op het dak van het fietsenhok bijvoorbeeld. Overigens niet met het doel om kattenkwaad uit te halen maar puur om het te proberen. Zeker in de zomer. Benen over de rand, in je knieholte en dan naar de wolken staren op je rug.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik klom op die leeftijd toch nog wel eens op daken geloof ik hoor. Vooral van de school.
En als het niet in dat ene artikel staat dan is het natuurlijk onzin en sensatie.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 18:07 schreef D. het volgende:
‘Zwaargewond’
Sensatie TT, daar staat niet over in het artikel
Ik gebruik jouw bron uit de OPquote:Op woensdag 7 mei 2025 11:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
En als het niet in dat ene artikel staat dan is het natuurlijk onzin en sensatie.
[ x ]
En veroordeelt me meteen. Misschien de volgende keer even vragen waarom ik dat typ ipv meteen je oordeel klaar te hebben.quote:
Ik zag net in een totaal ander bericht, dat de traumahelicopter gekomen was om een medicus af te zetten. Deze verzorgde de gewonde wat verder en ging mee de brancard in naar het ziekenhuis.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:27 schreef ToT het volgende:
Met googlen op deze school zag ik een foto van een traumahelikopter, dus dat "zwaargewond" lijkt haast een understatement te zijn.![]()
Een ex-commando vertelde me een keer ze voor de training echt enge gevaarlijke dingen moesten doen. Dat niet doen omdat je te bang was, zat er niet in. Hij was daar niet uit bravoure, maar recht uit school om van huis in een bekrompen gemeenschap weg te komen,quote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daarom zijn 18- en 19-jarigen ook zulke gewilde soldaten. Die zien de risico's nog niet zo.
Mee eens kind hoort er niet op te klimmen maar voor onderhoud moet zo'n dak gewoon ene volwassen man kunnen dragen.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:55 schreef Zorro het volgende:
Kind of geen kind, als een dak dat niet aankan lijkt het me sowieso geen best dak.
Een paar cm sneeuw en de boel dondert in elkaar.
Precies! Weg er mee! Scholen en docenten zat!quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:34 schreef HSG het volgende:
Het is de schuld van de docent. School sluiten en alle docenten ontslaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |