Schoolgebouwen met een dak dat niet het gewicht van een kind aankan en die dan zo makkelijk beklimbaar zijn, wtf.quote:Kind (11) klimt met vriendjes op schoolgebouw en zakt door dak
Een kind van 11 jaar is maandagavond gewond geraakt nadat hij door het dak van een school is gezakt. Dat gebeurde aan de Bijlwerffstraat in Rotterdam-Blijdorp.
Het slachtoffer was samen met een paar andere kinderen op het dak van de school geklommen. Tijdens hun avontuur zakte de 11-jarige jongen er plotsklaps doorheen en viel naar beneden.
Of je doet gewoon normaal en klimt niet op een dak. Zo vreemd is het niet dat je niet op een dak kan lopen.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Schoolgebouwen met een dak dat niet het gewicht van een kind aankan en die dan zo makkelijk beklimbaar zijn, wtf.
[ afbeelding ]
wtf?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Schoolgebouwen met een dak dat niet het gewicht van een kind aankan en die dan zo makkelijk beklimbaar zijn, wtf.
[ afbeelding ]
Waar slaat dit nu weer op, ik ben als kind ook op vanalles geklommen.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:30 schreef Document1 het volgende:
[..]
Of je doet gewoon normaal en klimt niet op een dak. Zo vreemd is het niet dat je niet op een dak kan lopen.
Jij mocht zeker nooit ergens spelen zonder rubberen tegels?
Het is echt debiel om een schoolgebouw zo makkelijk beklimbaar te maken en dan met een dak dat niet eens het gewicht van een kind aankan. Dan vraag je er als architect/schoolbestuur gewoon om.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:31 schreef Moonversion het volgende:
[..]
wtf?
Oplossing is simpel: kind had niet op het dak moeten klimmen, of dat dak dat wel/niet aan kan doet niet ter zake en dat het makkelijk beklimbaar is even min
Precies, kinderen klimmen op vanalles en bij dit schoolgebouw wordt het ze heel makkelijk gemaakt.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:32 schreef Eightyone het volgende:
Zo zijn kinderen nou eenmaal. In dit geval is het ze helaas te makkelijk gemaakt.
Dus ?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waar slaat dit nu weer op, ik ben als kind ook op vanalles geklommen.
Weet je wat debiel is dat je met een paar liter benzine en een cobra die je op iedere straathoek kan krijgen zo'n heel gebouw in de fik kan steken, onbegrijpelijk dat zo'n gebouw dat niet aan kan, dan vraagt zo'n gebouw er gewoon om.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is echt debiel om een schoolgebouw zo makkelijk beklimbaar te maken en dan met een dak dat niet eens het gewicht van een kind aankan. Dan vraag je er als architect/schoolbestuur gewoon om.
quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:36 schreef Moonversion het volgende:
[..]
Weet je wat debiel is dat je met een paar liter benzine en een cobra die je op iedere straathoek kan krijgen zo'n heel gebouw in de fik kan steken, onbegrijpelijk dat zo'n gebouw dat niet aan kan, dan vraagt zo'n gebouw er gewoon om.
Nice. Pics?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dat is de oude basisschool van mijn dochter. Komt erg dichtbij zo.
Van die jaren 80-bouw die niks mocht kosten.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:35 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Dus ?
Denk je nu echt dat een dak massief is ?
Nee dat is het niet, loopt namelijk alleen over de balken deel namelijk.
En een school is simpel gebouwd dus ook de daken.
Dus ja het is normaal.
Ben namelijk ook door een dak van een gebouw gezakt als kind
Je dacht ik verzin eens een domme analogie. Knap gedaan!quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:36 schreef Moonversion het volgende:
[..]
Weet je wat debiel is dat je met een paar liter benzine en een cobra die je op iedere straathoek kan krijgen zo'n heel gebouw in de fik kan steken, onbegrijpelijk dat zo'n gebouw dat niet aan kan, dan vraagt zo'n gebouw er gewoon om.
Ik klom als kind ook vaak genoeg op daken, ook van mijn basisschool. Zo zijn kinderen nou eenmaal. Paar pleisters er op en weer door, worden kinderen hard van.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:30 schreef Document1 het volgende:
[..]
Of je doet gewoon normaal en klimt niet op een dak. Zo vreemd is het niet dat je niet op een dak kan lopen.
Inderdaad het is ronduit misdadig om daar geen rekening mee te houden bij het bouwen van zo'n laag schoolgebouw met een plat dak en allerlei bijgebouwtjes via welke je eenvoudig op dat dak komt.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik klom als kind ook vaak genoeg op daken, ook van mijn basisschool. Zo zijn kinderen nou eenmaal. Paar pleisters er op en weer door, worden kinderen hard van.
Heeft niet zoveel met de beklimbaarheid door kinderen te maken. Gewoon stevig bouwen, uit principe.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is echt debiel om een schoolgebouw zo makkelijk beklimbaar te maken en dan met een dak dat niet eens het gewicht van een kind aankan. Dan vraag je er als architect/schoolbestuur gewoon om.
quote:
Of jaren ‘70 zoals mijn middelbare school. Met stoeptegels in de kantine.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:41 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Van die jaren 80-bouw die niks mocht kosten.
Ik kan me de glijbanen in De Bergen in Wanroij nog herinneren, een jaar of 35 terug.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:47 schreef Mikeytt het volgende:
Die bubbeltjesplastic-ouders reacties ook gelijk![]()
Een dak dat instort door het gewicht van een klein kind lijkt me kwalijk. Kinderen klimmen en rennen nou eenmaal, dat is leuk en goed voor de ontwikkeling.
Als ik de reacties hier lees, snap ik eindelijk waarom speeltuinen zo ontiegelijk saai zijn tegenwoordig met constructies die alleen maar extreem veilig moeten zijn en vooral niet speels.
Dat kan ik mij ook nog vaag herinneren 😱quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:52 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik kan me de glijbanen in De Bergen in Wanroij nog herinneren, een jaar of 35 terug.
Niemand zou het nu nog in z'n hoofd halen iets dergelijks neer te zetten. Het was ongeveer zoiets.
[ afbeelding ]
Als jij een makkelijk beklimbare plek maakt op een school dan gaat daarop geklommen worden.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:31 schreef Moonversion het volgende:
[..]
wtf?
Oplossing is simpel: kind had niet op het dak moeten klimmen, of dat dak dat wel/niet aan kan doet niet ter zake en dat het makkelijk beklimbaar is even min
Of het was een lichtkoepel, of een golfplatendak op een fietsenschuurtje. 'Dak van schoolgebouw' is weinig concreet wat dat betreft.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:55 schreef Zorro het volgende:
Kind of geen kind, als een dak dat niet aankan lijkt het me sowieso geen best dak.
Een paar cm sneeuw en de boel dondert in elkaar.
Goed punt!quote:Op dinsdag 6 mei 2025 13:12 schreef Piles het volgende:
[..]
Of het was een lichtkoepel, of een golfplatendak op een fietsenschuurtje. 'Dak van schoolgebouw' is weinig concreet wat dat betreft.
Was altijd doodsbang voor splinters in m'n bibs bij dergelijke glijbanen.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:52 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik kan me de glijbanen in De Bergen in Wanroij nog herinneren, een jaar of 35 terug.
Niemand zou het nu nog in z'n hoofd halen iets dergelijks neer te zetten. Het was ongeveer zoiets.
[ afbeelding ]
Oeffff, doet me denken aan een houten klimrek bij het zwembad waar ik vroeger kwam.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 13:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Was altijd doodsbang voor splinters in m'n bibs bij dergelijke glijbanen.
Kinderen zijn tegenwoordig wel vaak te dik natuurlijk, misschien kan dat dak het gewicht van een normaal kind wel dragen maar niet het gewicht van een kamerolifantje.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Goed kauwenquote:Op dinsdag 6 mei 2025 13:41 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat zal zwaar op de maag liggen!
https://www.ajaxshowtime.(...)r-ingestorte-dug-outquote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:38 schreef Bargehassus het volgende:
Was er jaren geleden niet een dugout drama? Toen is volgens mij de sportvereniging verantwoordelijk gesteld. Weet niet in hoeverre de situatie vergelijkbaar is overigens.
Mwoah onze school hadden ze vrij goed beveiligt, echter als kind vind je altijd wel handigheidjes om dat te omzeilen.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 13:15 schreef xpompompomx het volgende:
Als iemand die als constructeur in de bouw werkt zeg ik:
1) Kind hoort niet op het dak te kunnen komen;
2) Dit dak is slecht ontworpen, slecht gebouwd of slecht onderhouden.
Zo werkt dat niet he.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:31 schreef Moonversion het volgende:
[..]
wtf?
Nou, ik hoor nóg het schrapen van de metalen stoelpoten op die tegels! Vreselijk.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 13:41 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat zal zwaar op de maag liggen!
Ik ben als glazenwasser op behoorlijk wat daken geweest en ik kan je verzekeren dat er nogal wat tussen zitten die in een hele beroerde staat verkeren. Ik kan me in veel van die gevallen niet voorstellen dat die mensen geen lekkages krijgen of al hebben. In Bunnik ben ik ooit een keer half door een dak van een aangebouwde keuken gezakt, ze zagen mijn benen bungelen terwijl ze in de keuken aan de koffie zaten, die mensen schrokken zich een ongeluk.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 13:15 schreef xpompompomx het volgende:
Als iemand die als constructeur in de bouw werkt zeg ik:
1) Kind hoort niet op het dak te kunnen komen;
2) Dit dak is slecht ontworpen, slecht gebouwd of slecht onderhouden.
Kan best zijn dat ze een bal er af wilden halen, kwalijke zaak dat het dak al bezweek onder het gewicht van mens want dat hoort niet, een klein kind nota bene.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:30 schreef Document1 het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |