Eindelijk!!-weer eens een derde hypotheek waar ik met een boog omheen loopquote:Op woensdag 14 mei 2025 16:00 schreef Ricky86 het volgende:
Weer twee nieuwe CCF projectjes waar ik met een hele grote boog om heen loop.
Hoe is het mogelijk dat je een negatief eigen vermogen hebt van mijn 200k.
Misschien handig om de projecten waarover dit gaat er in de toekomst even bij te zetten. Is ook altijd handig om later als archief te kunnen terugkijken.quote:Op woensdag 14 mei 2025 16:00 schreef Ricky86 het volgende:
Weer twee nieuwe CCF projectjes waar ik met een hele grote boog om heen loop.
Hoe is het mogelijk dat je een negatief eigen vermogen hebt van mijn 200k.
Bij RDM denk ik meteen aan die scheepswerf die in 1983 failliet ging. Deze RDM hikt ook aan tegen faillissement.quote:Op woensdag 14 mei 2025 16:13 schreef Fredericm het volgende:
RDM Consultancy bij Collin. Herfinanciering lening, waarom is die ooit afgesloten. ICT eenpitter bij overheid. Ik denk dan aan wet DBA en beperking inhuur externen. Kan hij die 175K niet bij de bank lenen. 2e hypotheek op woonhuis in Zoetermeer.LTV 85%. Echtgenote loopt in WIA.
Doet er iemand mee, ik nog niet
online is er nog veel te winnen zo te zienquote:Op woensdag 14 mei 2025 16:20 schreef Fredericm het volgende:
Eindelijk Tamara. Kleding zaak in Elst ook bij Collin vind ik er beter uit zien voor 9,5%. Partner werkt. Lening is 60K de helft wordt lineair afgelost. 3e hypotheek 1ste en 2e bij zelfde bank LTV ook 85% op
Eigen woonhuis. Heeft iemand een linkje?
Wel heel erg veel te winnen. Snelste manier is de website offline halen ;-) Maar zelfs de naam is bijzonder. Bedrijf: Eindelijk! T#m#ra. Website Eindelijk-#nline en contactgegevens anita@... Wel een mooie rente 😉quote:Op woensdag 14 mei 2025 16:40 schreef boertje2024 het volgende:
[..]
online is er nog veel te winnen zo te zien
Deze Londonse Fat Phill's deed er wat langer over om vol te raken, misschien toch meer mensen die meer risico zien in een buitenlandse vestiging, maar is nu toch vol.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 15:15 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Het wordt niet duidelijk in de pitch, maar er is al een restaurant geopend in London, in Clapham Junction. Daar heeft de oprichter het over in de Dutch Dragon's video. Afgaand op een foto met een ballonnenboog bij Google Maps is die december 2024 geopend.
Zelf denk ik nog even of ik deze mee wil nemen, niet alleen vanwege het feit dat het nu een vestiging in het buitenland is, maar ook het rendement / box 3 belasting verhaal. Ik heb nu een aantal jaar geen belasting hoeven betalen omdat het te betalen bedrag lager is dan de algemene heffingskorting, maar met het verhoogde fictief rendement gaat dat veranderen. Ik neig vooralsnog naar wel meenemen.
Ik moest er ook wat langer over nadenken. Maar heb deze uiteindelijk ook meegenomen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:59 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Deze Londonse Fat Phill's deed er wat langer over om vol te raken, misschien toch meer mensen die meer risico zien in een buitenlandse vestiging, maar is nu toch vol.
Ik heb hem uiteindelijk wel meegenomen.
Er stond overigens een spelvaut in de pitch, over de internationale expansie stond "Dit gebeurd nu als eerste in London". In mijn mailtje over iets anders (de nog niet ontvangen dagrente van K-Town) heb ik ze daar op gewezen. Mail is blijkbaar gelezen en nu is het gecorrigeerd naar "gebeurt".
Inmiddels staat de achterstellingsovk er wel bij, althans er wordt verwezen naar de bijlage bij een ander project met Beequip als 1e hypotheekhouder. Naar mijn mening is die achterstelling van dien aard dat ik het project verder maar laat liggen, nog los van de toch al vrij zwakke zekerheid.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:59 schreef obligataire het volgende:
GvE/Mbs And***rea lijkt op het eerste gezicht een aardig project voor een bescheiden bijdrage, maar er is sprake van een achterstellingsovereenkomst ten opzichte van de 1e hypotheekhouder.
Ik kan dat ding nergens vinden in de pitch maar ik herinner me dat er eens eerder een dergelijke claule was bij een schip bij GvE. En dat was drama..........
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ken deze club niet maar wat mij in eerste instantie opvalt is dat ze ogenschijnlijk makkelijk hypotheken aan particulieren verstrekken welke deze woningen niet als belegging maar als woonhuis gebruiken. Dit is echt een hele andere tak van sport dan bijvoorbeeld de leningen van SiG of Mogelijk. Er gelden hier hele andere regels voor en als die niet juist gevolgd worden geniet de consument (want dat zijn dit, consumenten en geen investeerders) verschillende extra beschermingen.quote:Op donderdag 15 mei 2025 11:52 schreef zeeland6 het volgende:
Vraag van een vriend van mij. Iemand ervaring met www.jens.nl ?
Soort van hypotheken crowfdfund
klopt, dat leggen ze ook expliciet uit hoe dat juridisch is afgedicht. Is wel hellend vlak hoor, eigen woning versus box-3.quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:07 schreef Horsemen het volgende:
dit, consumenten en geen investeerders) verschillende extra beschermingen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sry was al gepost zie ik nu.
Maar geen reactie op de mail als ik het goed lees. Ik heb hier ook nog niks ontvangen. Als ik HCN was had ik er allang een algemene mail over gestuurd naar de investeerders. (op het moment van constateren eigenlijk al)quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:59 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Deze Londonse Fat Phill's deed er wat langer over om vol te raken, misschien toch meer mensen die meer risico zien in een buitenlandse vestiging, maar is nu toch vol.
Ik heb hem uiteindelijk wel meegenomen.
Er stond overigens een spelvaut in de pitch, over de internationale expansie stond "Dit gebeurd nu als eerste in London". In mijn mailtje over iets anders (de nog niet ontvangen dagrente van K-Town) heb ik ze daar op gewezen. Mail is blijkbaar gelezen en nu is het gecorrigeerd naar "gebeurt".
Nee, nog geen reactie. Zouden ze die dagrente soms niet bij de leningnemer hebben geincasseerd en moet dat misschien eerst nog gebeuren? Het gaat niet om een groot bedrag, maar als je aangeeft dagrente uit te betalen naar de investeerder moet je dat natuurlijk ook echt doen. HCN betaalt 2 keer per week de termijnen uit die niet via OPP gaan, dus even kijken of het er morgen bij zit.quote:Op donderdag 15 mei 2025 15:17 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Maar geen reactie op de mail als ik het goed lees. Ik heb hier ook nog niks ontvangen. Als ik HCN was had ik er allang een algemene mail over gestuurd naar de investeerders. (op het moment van constateren eigenlijk al)
quote:Op donderdag 15 mei 2025 14:49 schreef proxydude het volgende:
Linkje Investeringskans JIKB 3 B.V.Kamikazelening qua LTV, wat wordt er nu eigenlijk gedaan met al dat geld? wat wordt er verbeterd?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sry was al gepost zie ik nu.
hier hebben ze in ieder geval een vergunning voor nodig voor het financieren aan consumenten en waarschijnlijk een vergunning voor crowdfunding, weet niet of deze er zijn.quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:07 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik ken deze club niet maar wat mij in eerste instantie opvalt is dat ze ogenschijnlijk makkelijk hypotheken aan particulieren verstrekken welke deze woningen niet als belegging maar als woonhuis gebruiken. Dit is echt een hele andere tak van sport dan bijvoorbeeld de leningen van SiG of Mogelijk. Er gelden hier hele andere regels voor en als die niet juist gevolgd worden geniet de consument (want dat zijn dit, consumenten en geen investeerders) verschillende extra beschermingen.
De eerste Fat Phill's vestiging in London in Clapham Junction is overigens niet van Armin Vahabian zelf, maar. van een ontwikkelaar die als franchisenemer voor een aantal vestigingen heeft getekend, verneem ik zojuist van HCN. Dan denk ik dat het alsnog interessante info zou zijn geweest voor potentiele investeerders om te weten dat er al een Fat Phill's in London is, ook al is dat dan een franchise.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 15:15 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Het wordt niet duidelijk in de pitch, maar er is al een restaurant geopend in London, in Clapham Junction. Daar heeft de oprichter het over in de Dutch Dragon's video. Afgaand op een foto met een ballonnenboog bij Google Maps is die december 2024 geopend.
Ze geven zelf aan dat ze geen partij zijn bij de financiering: https://jens.nl/wet-en-regelgeving-2/quote:Op donderdag 15 mei 2025 16:05 schreef moedernatuur het volgende:
[..]
hier hebben ze in ieder geval een vergunning voor nodig voor het financieren aan consumenten en waarschijnlijk een vergunning voor crowdfunding, weet niet of deze er zijn.
ken de partij niet..
Als familiehypotheek prima dus (maar daar heb je hun niet voor nodig) maar verder een grijs gebied. Niks voor mij.quote:Op donderdag 15 mei 2025 17:06 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ze geven zelf aan dat ze geen partij zijn bij de financiering: https://jens.nl/wet-en-regelgeving-2/
Ook meegenomen. Wellicht een hobbelige weg, maar zekerheden zijn toch niet verkeerd.quote:Op woensdag 14 mei 2025 16:20 schreef Fredericm het volgende:
Eindelijk Tamara. Kleding zaak in Elst ook bij Collin vind ik er beter uit zien voor 9,5%. Partner werkt. Lening is 60K de helft wordt lineair afgelost. 3e hypotheek 1ste en 2e bij zelfde bank LTV ook 85% op
Eigen woonhuis. Heeft iemand een linkje?
Als het maar geen "Eindelijk Geld Terug" wordtquote:Op donderdag 15 mei 2025 19:50 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ook meegenomen. Wellicht een hobbelige weg, maar zekerheden zijn toch niet verkeerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |