abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217680491
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 16:05 schreef Jaco078 het volgende:
Lang geleden dat een SIG zo traag volliep als nu. Wellicht omdat de vergunningen er nog niet zijn?
Het derde project achter elkaar wat niet vol is te krijgen. De “ouderwetse” projecten met normale woningen als onderpand zijn er ook bijna niet meer.
pi_217685924
Linkje Collin

hilal-m*kho*khi

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_217685967
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 09:49 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje Collin

hilal-m*kho*khi

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat zou de waarde zijn in niet verhuurde staat?
pi_217685996
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 09:53 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
WOZ-waarde van 49+51 is 571k.
pi_217686001
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 09:49 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje Collin

hilal-m*kho*khi

SPOILER
Bijzonder persoonlijk verhaal, van een veroordeling voor plantjes naar zo'n onderneming waar de gemeente en het UWV ook zaken mee willen doen. Dat hoor je niet vaak.
pi_217686011
quote:

[..]
De woz waarde is veel lager
49 - 353K
51 - 218K
Ik begrijp het verband ook niet met het reclasseringsbedrijf wat hij heeft
pi_217686016
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 10:00 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Bijzonder persoonlijk verhaal, van een veroordeling voor plantjes naar zo'n onderneming waar de gemeente en het UWV ook zaken mee willen doen. Dat hoor je niet vaak.
is wel de 2e aanvraag van deze leningnemer in korte tijd. Goed om rekening mee te houden voor degene(n) die geen concentratierisico willen lopen.
pi_217686054
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 10:02 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
is wel de 2e aanvraag van deze leningnemer in korte tijd. Goed om rekening mee te houden voor degene(n) die geen concentratierisico willen lopen.
Staat verder los van een oordeel wat iedereen zelf moet vormen over de pitch natuurlijk. En de leningaanvraag heeft verder ook niet zo veel te maken met zijn onderneming. Daarover gesproken: Een dekkende 1e hypotheek op basis van WOZ waarde als onderpand is weinig mis mee.
pi_217686180
Vervroegde aflossing bij NLI

U investeert mee in Sempergreen B.V. Sempergreen levert wereldwijd kwaliteitsproducten voor groene daken, groene gevels en kant-en-klare bodembedekking.

De verstrekte lening
Uw lening is in juni 2023 verstrekt met een totaal bedrag van EUR 2.850.000,= voor een periode van 48 maanden. De restant hoofdsom bedraag EUR 1.979.166,63. De verkregen financiering is gebruikt voor de herfinanciering van een deel van de bestaande bancaire lening bij de Rabobank alsmede voor de uitbreiding van het werkkapitaal. Het laatste bericht heeft u 3 september ontvangen.
Sempergreen heeft uw lening kunnen herfinancieren bij haar huisbank en uw lening is per 16 mei 2026 afgelost. U ontvangt tot en met 16 mei rente en 3 maanden extra rente voor vervroegde aflossing volgens artikel 4.2 in de leningovereenkomst. De aflossing en rente ontvangt u binnen enkele dagen op uw rekening.
pi_217686215
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 10:06 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Staat verder los van een oordeel wat iedereen zelf moet vormen over de pitch natuurlijk. En de leningaanvraag heeft verder ook niet zo veel te maken met zijn onderneming. Daarover gesproken: Een dekkende 1e hypotheek op basis van WOZ waarde als onderpand is weinig mis mee.
zo bedoel ik 'm niet. Stel, een investeerder wil maximaal maar (zeg/bijv.) ¤500,- aan 1 leningnemer uitlenen. En die persoon zou al in lening 1 zitten. Dan zou dit de 2e lening zijn van die debiteur, wat wellicht niet past in iemand investeringsstrategie.
pi_217686295
quote:

[..]
Op basis van

https://householland.domek.nl/netherlands_2021280_Spoorwegstraat_49

en

https://householland.domek.nl/netherlands_2021281_Spoorwegstraat_51

is het geheel naar ik verwacht aangeboden voor 609k, het zou me niet verbazen als het lager is aangekocht. Met een gecombineerde WOZ van 570k zal dat ook wel min of meer de waarde weergeven en zou ik zeggen ca. 100% LTV, bij gedwongen verkoop zal dat niet gehaald worden maar de rente is ook niet voor niets 8%. Er is nog geen huurcontract wat op zich een extra risico kan vormen. Als je uitgaat van de verhuurde waarde die in dit geval denk ik best wel aardig boven de niet verhuurde waarde zal liggen, jammer dat ccf geen inzag in taxatie geeft. Huurinkomsten worden geschat op 78k (3 appartementen), ruim 2100 per maand per appartement, da's best prijzing volgens mij voor Arnhem (maar mogelijk zijn er hier die de verhuurmarkt in Arnhem beter kennen?).
pi_217686537
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 10:00 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Nee, maar zoveel aanbod op dit specifieke terrein zal er ook wel niet zijn. Gezien zijn achtergrond in het bankwezen zal hij in staat zijn geweest om deze onderneming op te zetten maar ik ben toch huiverig gezien het hele verhaal. Het spreekwoord van de vos en zijn streken.
Het eerste project van hem heb ik laten lopen, deze neem ik basis mee. Het risico is beperkt tot eventueel een kleine afschrijving . Het ding brengt vast wel wat op.
Pecunia non olet
pi_217686745
quote:

[..]
waarde in verhuurde staat roept bij mij vragen op. De huurstroom tov waarde is heel gunstig. Het zijn volgens mij 3 appartementjes die dan dik boven de punten verhuurd worden. Het is voor mij echt de vraag of dit wel kan. Misschien dat het een zakelijke verhuur betreft maar ik kan het met de info die we nu hebben niet beoordelen. Denk dat de markthuur lager zou moeten zijn dan de 78k op jaarbasis

de leegwaarde hangt natuurlijk af of het gesplist is/wordt en wat de uiteindelijke meters en afwerking is.maar stel gesplitst en stel ca 40-50m2 dan in goede staat dan ca 200-240k schat ik in.
  maandag 19 mei 2025 @ 11:43:09 #264
13309 nostra
ask why
pi_217686946
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 10:42 schreef tnhb het volgende:

[..]
Op basis van

https://householland.domek.nl/netherlands_2021280_Spoorwegstraat_49

en

https://householland.domek.nl/netherlands_2021281_Spoorwegstraat_51

is het geheel naar ik verwacht aangeboden voor 609k, het zou me niet verbazen als het lager is aangekocht. Met een gecombineerde WOZ van 570k zal dat ook wel min of meer de waarde weergeven en zou ik zeggen ca. 100% LTV, bij gedwongen verkoop zal dat niet gehaald worden maar de rente is ook niet voor niets 8%. Er is nog geen huurcontract wat op zich een extra risico kan vormen. Als je uitgaat van de verhuurde waarde die in dit geval denk ik best wel aardig boven de niet verhuurde waarde zal liggen, jammer dat ccf geen inzag in taxatie geeft. Huurinkomsten worden geschat op 78k (3 appartementen), ruim 2100 per maand per appartement, da's best prijzing volgens mij voor Arnhem (maar mogelijk zijn er hier die de verhuurmarkt in Arnhem beter kennen?).
Zit ook een bedrijfsruimte onder.

Ik had wel sympathie voor zijn eerste project (geen idee of ik ben ingestapt of niet eigenlijk), maar dit voelt een beetje raar. De pitch is een copy/paste van de vorige, maar heeft nu geen enkele samenhang met de financieringsaanvraag, die bovendien allerlei vragen oproept (wat is hij aan het herfinancieren, waar heb je 110k werkkapitaal voor nodig bij het verhuren van verbouwd vastgoed, er ligt ergens een concept-huurovereenkomst maar meer niet), dus ik laat hem lopen.
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
To regret is to compromise
  maandag 19 mei 2025 @ 11:50:37 #265
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_217687013
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 10:20 schreef boertje2024 het volgende:
Vervroegde aflossing bij NLI

U investeert mee in Sempergreen B.V. Sempergreen levert wereldwijd kwaliteitsproducten voor groene daken, groene gevels en kant-en-klare bodembedekking.

De verstrekte lening
Uw lening is in juni 2023 verstrekt met een totaal bedrag van EUR 2.850.000,= voor een periode van 48 maanden. De restant hoofdsom bedraag EUR 1.979.166,63. De verkregen financiering is gebruikt voor de herfinanciering van een deel van de bestaande bancaire lening bij de Rabobank alsmede voor de uitbreiding van het werkkapitaal. Het laatste bericht heeft u 3 september ontvangen.
Sempergreen heeft uw lening kunnen herfinancieren bij haar huisbank en uw lening is per 16 mei 2026 afgelost. U ontvangt tot en met 16 mei rente en 3 maanden extra rente voor vervroegde aflossing volgens artikel 4.2 in de leningovereenkomst. De aflossing en rente ontvangt u binnen enkele dagen op uw rekening.
2026???
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_217687178
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 11:43 schreef nostra het volgende:

[..]

Ik had wel sympathie voor zijn eerste project (geen idee of ik ben ingestapt of niet eigenlijk), maar dit voelt een beetje raar. De pitch is een copy/paste van de vorige, maar heeft nu geen enkele samenhang met de financieringsaanvraag, die bovendien allerlei vragen oproept (wat is hij aan het herfinancieren, waar heb je 110k werkkapitaal voor nodig bij het verhuren van verbouwd vastgoed, er ligt ergens een concept-huurovereenkomst maar meer niet), dus ik laat hem lopen.
die bedrijfs/woon ruimte is ook niet groot.

voor mij ook teveel vragen over de dekking
pi_217687291
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 11:43 schreef nostra het volgende:
Is volgens kadaster zijn beide huisnummers (nog/weer) woonruimte.
Inmiddels bijna (94%) vol met gemiddelde investering van een kleine 1650 / investeerder.
pi_217687366
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 12:19 schreef tnhb het volgende:

[..]
Is volgens kadaster zijn beide huisnummers (nog/weer) woonruimte.
Inmiddels bijna (94%) vol met gemiddelde investering van een kleine 1650 / investeerder.
Net ook even naar gekeken.
Zelf zit ik niet in de eerste lening van deze meneer maar deze heb ik wel voor mijn basisbedrag meegenomen. Pand ziet er aan de buitenkant wel behoorlijk uit, zou in 2025 intern gerenoveerd zijn waardoor het met een beetje mazel de WOZ-waarde welke van voor de renovatie is moeten kunnen opbrengen. Verder is het geen superbuurt maar je zit wel nagenoeg in het midden van het centrum van Arnhem.
pi_217687590
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 11:50 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
2026???
Scherp, zelfs dan is het nog een vervroegde aflossing, maar denk dat 2025 wordt bedoeld.
pi_217688022
Nieuwe CC
Transformatie Oetewalerstraat 44 te Amsterdam
8,5% / 12 mnd
SPOILER
pi_217688233
Nieuwe Collin met een 1e hypotheek op een bedrijfspand:

BEME Engineering
¤ 150.000 | 8,5 % rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/beme-engineering/
pi_217688250
Nieuwe Collin met 1e hypotheek op nog te bouwen snakpunt en 2e hypotheek op woonhuis:

Het Snackpunt
¤ 215.000 | 8,5 % rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/het-snackpunt/
pi_217688267
Nieuwe Collin met 2e hypotheek op een woonhuis:

SummaView Nederland B.V.
¤ 200.000 | 9,0 % rente | 48 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/summaview-nederland-b-v/
pi_217688293
Nieuwe Collin met 1e hypotheek op bedrijfsgebouw en percelen grond:

Akkerbouwbedrijf Spekken
¤ 200.000 | 6,0 % rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/akkerbouwbedrijf-spekken/
pi_217688461
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 13:56 schreef pkaiser het volgende:
Nieuwe CC
Transformatie Oetewalerstraat 44 te Amsterdam
8,5% / 12 mnd
SPOILER
even naar nummer 44 gekeken maar kom niet verder dan 3 x 34m2 en een keertje 54 m2. Totaal gemiddeld daar 8.000 per m2. zij wil minimaal 10k per m2. taxateur zal wel een goede dag hebben, op funda ook allemaal rond de 8200 per m2.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')