Het derde project achter elkaar wat niet vol is te krijgen. De “ouderwetse” projecten met normale woningen als onderpand zijn er ook bijna niet meer.quote:Op zondag 18 mei 2025 16:05 schreef Jaco078 het volgende:
Lang geleden dat een SIG zo traag volliep als nu. Wellicht omdat de vergunningen er nog niet zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 19 mei 2025 09:49 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje Collin
hilal-m*kho*khiWat zou de waarde zijn in niet verhuurde staat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
WOZ-waarde van 49+51 is 571k.quote:Op maandag 19 mei 2025 09:53 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Wat zou de waarde zijn in niet verhuurde staat?
quote:Op maandag 19 mei 2025 09:49 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje Collin
hilal-m*kho*khiBijzonder persoonlijk verhaal, van een veroordeling voor plantjes naar zo'n onderneming waar de gemeente en het UWV ook zaken mee willen doen. Dat hoor je niet vaak.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De woz waarde is veel lagerquote:Op maandag 19 mei 2025 09:53 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
is wel de 2e aanvraag van deze leningnemer in korte tijd. Goed om rekening mee te houden voor degene(n) die geen concentratierisico willen lopen.quote:Op maandag 19 mei 2025 10:00 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Bijzonder persoonlijk verhaal, van een veroordeling voor plantjes naar zo'n onderneming waar de gemeente en het UWV ook zaken mee willen doen. Dat hoor je niet vaak.
Staat verder los van een oordeel wat iedereen zelf moet vormen over de pitch natuurlijk. En de leningaanvraag heeft verder ook niet zo veel te maken met zijn onderneming. Daarover gesproken: Een dekkende 1e hypotheek op basis van WOZ waarde als onderpand is weinig mis mee.quote:Op maandag 19 mei 2025 10:02 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
is wel de 2e aanvraag van deze leningnemer in korte tijd. Goed om rekening mee te houden voor degene(n) die geen concentratierisico willen lopen.
zo bedoel ik 'm niet. Stel, een investeerder wil maximaal maar (zeg/bijv.) ¤500,- aan 1 leningnemer uitlenen. En die persoon zou al in lening 1 zitten. Dan zou dit de 2e lening zijn van die debiteur, wat wellicht niet past in iemand investeringsstrategie.quote:Op maandag 19 mei 2025 10:06 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Staat verder los van een oordeel wat iedereen zelf moet vormen over de pitch natuurlijk. En de leningaanvraag heeft verder ook niet zo veel te maken met zijn onderneming. Daarover gesproken: Een dekkende 1e hypotheek op basis van WOZ waarde als onderpand is weinig mis mee.
Op basis vanquote:Op maandag 19 mei 2025 09:53 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Nee, maar zoveel aanbod op dit specifieke terrein zal er ook wel niet zijn. Gezien zijn achtergrond in het bankwezen zal hij in staat zijn geweest om deze onderneming op te zetten maar ik ben toch huiverig gezien het hele verhaal. Het spreekwoord van de vos en zijn streken.quote:Op maandag 19 mei 2025 10:00 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Bijzonder persoonlijk verhaal, van een veroordeling voor plantjes naar zo'n onderneming waar de gemeente en het UWV ook zaken mee willen doen. Dat hoor je niet vaak.
waarde in verhuurde staat roept bij mij vragen op. De huurstroom tov waarde is heel gunstig. Het zijn volgens mij 3 appartementjes die dan dik boven de punten verhuurd worden. Het is voor mij echt de vraag of dit wel kan. Misschien dat het een zakelijke verhuur betreft maar ik kan het met de info die we nu hebben niet beoordelen. Denk dat de markthuur lager zou moeten zijn dan de 78k op jaarbasisquote:Op maandag 19 mei 2025 09:53 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Zit ook een bedrijfsruimte onder.quote:Op maandag 19 mei 2025 10:42 schreef tnhb het volgende:
[..]
Op basis van
https://householland.domek.nl/netherlands_2021280_Spoorwegstraat_49
en
https://householland.domek.nl/netherlands_2021281_Spoorwegstraat_51
is het geheel naar ik verwacht aangeboden voor 609k, het zou me niet verbazen als het lager is aangekocht. Met een gecombineerde WOZ van 570k zal dat ook wel min of meer de waarde weergeven en zou ik zeggen ca. 100% LTV, bij gedwongen verkoop zal dat niet gehaald worden maar de rente is ook niet voor niets 8%. Er is nog geen huurcontract wat op zich een extra risico kan vormen. Als je uitgaat van de verhuurde waarde die in dit geval denk ik best wel aardig boven de niet verhuurde waarde zal liggen, jammer dat ccf geen inzag in taxatie geeft. Huurinkomsten worden geschat op 78k (3 appartementen), ruim 2100 per maand per appartement, da's best prijzing volgens mij voor Arnhem (maar mogelijk zijn er hier die de verhuurmarkt in Arnhem beter kennen?).
2026???quote:Op maandag 19 mei 2025 10:20 schreef boertje2024 het volgende:
Vervroegde aflossing bij NLI
U investeert mee in Sempergreen B.V. Sempergreen levert wereldwijd kwaliteitsproducten voor groene daken, groene gevels en kant-en-klare bodembedekking.
De verstrekte lening
Uw lening is in juni 2023 verstrekt met een totaal bedrag van EUR 2.850.000,= voor een periode van 48 maanden. De restant hoofdsom bedraag EUR 1.979.166,63. De verkregen financiering is gebruikt voor de herfinanciering van een deel van de bestaande bancaire lening bij de Rabobank alsmede voor de uitbreiding van het werkkapitaal. Het laatste bericht heeft u 3 september ontvangen.
Sempergreen heeft uw lening kunnen herfinancieren bij haar huisbank en uw lening is per 16 mei 2026 afgelost. U ontvangt tot en met 16 mei rente en 3 maanden extra rente voor vervroegde aflossing volgens artikel 4.2 in de leningovereenkomst. De aflossing en rente ontvangt u binnen enkele dagen op uw rekening.
die bedrijfs/woon ruimte is ook niet groot.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:43 schreef nostra het volgende:
[..]
Zit ook een bedrijfsruimte onder.
Ik had wel sympathie voor zijn eerste project (geen idee of ik ben ingestapt of niet eigenlijk), maar dit voelt een beetje raar. De pitch is een copy/paste van de vorige, maar heeft nu geen enkele samenhang met de financieringsaanvraag, die bovendien allerlei vragen oproept (wat is hij aan het herfinancieren, waar heb je 110k werkkapitaal voor nodig bij het verhuren van verbouwd vastgoed, er ligt ergens een concept-huurovereenkomst maar meer niet), dus ik laat hem lopen.
Is volgens kadaster zijn beide huisnummers (nog/weer) woonruimte.quote:
Net ook even naar gekeken.quote:Op maandag 19 mei 2025 12:19 schreef tnhb het volgende:
[..]
Is volgens kadaster zijn beide huisnummers (nog/weer) woonruimte.
Inmiddels bijna (94%) vol met gemiddelde investering van een kleine 1650 / investeerder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 19 mei 2025 13:56 schreef pkaiser het volgende:
Nieuwe CC
Transformatie Oetewalerstraat 44 te Amsterdam
8,5% / 12 mndeven naar nummer 44 gekeken maar kom niet verder dan 3 x 34m2 en een keertje 54 m2. Totaal gemiddeld daar 8.000 per m2. zij wil minimaal 10k per m2. taxateur zal wel een goede dag hebben, op funda ook allemaal rond de 8200 per m2.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |