abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217555955
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 11:23 schreef Monolith het volgende:

[..]
Wat wil je precies onafhankelijk laten auditen, dat ze geen verkoop van producten met hoge marges willen stimuleren?
Überhaupt is het onzinnig om het over supermarkten en hoge marges te hebben . Als er nou 1 soort bedrijf is met extreem kleine marges dan zijn het wel supermarkten. AH en Jumbo hebben winstpercentages van 1-2% t.o.v. de omzet.
pi_217556001
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 11:23 schreef Monolith het volgende:

[..]
Wat wil je precies onafhankelijk laten auditen, dat ze geen verkoop van producten met hoge marges willen stimuleren?
Dat ze hun vleesvervangers met dezelfde winstmarges verkopen als vlees.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_217556011
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 11:22 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
:')

Dit geloof je zelf toch ook niet? Ben je echt zo naïef? Of doe je je zo voor zodat je een bepaald stokpaardje kan berijden? (Ten gunste van het grootkapitaal)
Staat gewoon in het jaarverslag hoor dat ze winst nastreven en hoe ze dat gaan doen.

In het jaarverslag staat ook een kopje "eiwittransitie".

Misschien moet je dat eens lezen voordat je jezelf hier belachelijk maakt met je :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_217556016
pi_217556026
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 11:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Überhaupt is het onzinnig om het over supermarkten en hoge marges te hebben . Als er nou 1 soort bedrijf is met extreem kleine marges dan zijn het wel supermarkten. AH en Jumbo hebben winstpercentages van 1-2% t.o.v. de omzet.
Een lage marge zegt niets over je bedrijfsmodel, punt is dat supermarkten weinig te maken hebben met economische recessie en dat inkomstenstroom heel stabiel is. Daarnaast zijn dit soort concerns erg goed in schuiven met cijfers.
pi_217556027
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 11:19 schreef Monolith het volgende:

[..]
Als een commerciële partij iets natuurlijk nooit gaat doen is heel transparant zijn over hun marges, want dat is informatie die je concurrenten tegen je gaan gebruiken natuurlijk.
Blijkbaar nog nooit van open kostprijs calculatie gehoord.

Heel gebruikelijk bij heel veel commerciële partijen.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_217556029
Vlees haal ik nooit bij de supermarkt, dus moet Jumbo dat zelf weten.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 11:38:03 #70
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217556035
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 11:36 schreef ReplaR het volgende:
[ afbeelding ]
En iedere keer een stapje verder.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_217556042
Ik heb net een paar leverworsten in de magnetron geflikkerd, mij pakt de Jumbwook niet!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217556049
Laat iedereen zelf bepalen wat ze willen eten zonder verwijten, uitschelden of dwingende tonen.
En zorg ervoor dat de vega hun eigen verpakkingen en plekken krijgen zodat het duidelijk is wat wat is.
pi_217556051
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 11:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En iedere keer een stapje verder.
En de usual suspects staan erom te juichen.
pi_217556066
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 11:39 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Laat iedereen zelf bepalen wat ze willen eten zonder verwijten, uitschelden of dwingende tonen.
En zorg ervoor dat de vega hun eigen verpakkingen en plekken krijgen zodat het duidelijk is wat wat is.
Ik ben ouder, ken je de slogan: Roken, wel lossen het samen wel op nog?
  dinsdag 6 mei 2025 @ 11:40:57 #75
319979 Fok-it
All is well
pi_217556077
Blijft toch altijd vermakelijk om the usuals consistent te blijven zien schuimbekken
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_217556082
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 11:40 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik ben ouder, ken je de slogan: Roken, wel lossen het samen wel op nog?
Yep.
pi_217556089
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 11:35 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat ze hun vleesvervangers met dezelfde winstmarges verkopen als vlees.
Waarom niet gelijk of ze hun thee met dezelfde marge verkopen als hun koffie of cola, de huismerken met dezelfde marges als de A-merken en ga zo maar door?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_217556103
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 11:41 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Yep.
En het ging steeds een stapje verder, nu staan ze op het punt om het zelfs te verbieden in je eigen huis.
pi_217556114
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 11:42 schreef Monolith het volgende:

[..]
Waarom niet gelijk of ze hun thee met dezelfde marge verkopen als hun koffie of cola, de huismerken met dezelfde marges als de A-merken en ga zo maar door?
Misschien omdat ze heel hard roepen dat ze dit voor de gezondheid en milieu willen.
pi_217556132
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 11:44 schreef raptorix het volgende:

[..]
Misschien omdat ze heel hard roepen dat ze dit voor de gezondheid en milieu willen.
Het een sluit het ander niet uit natuurlijk. Maar goed, misleiding is het kernidee van marketing, dus dat geldt letterlijk voor alles wat ze naar de buitenwereld verkopen.
pi_217556134
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 11:40 schreef Fok-it het volgende:
Blijft toch altijd vermakelijk om the usuals consistent te blijven zien schuimbekken
Big Food has entered the chat.
pi_217556138
Zeer goed nieuws! *O*
Tails tell tales
pi_217556142
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 11:46 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het een sluit het ander niet uit natuurlijk. Maar goed, misleiding is het kernidee van marketing, dus dat geldt letterlijk voor alles wat ze naar de buitenwereld verkopen.
Daarom zeg ik ook dat als hun intenties oprecht zijn ze dit ook bewijzen, en ja ik ben niet achterlijk en snap dat dit ook gewoon om winstmaximalisatie gaat.
pi_217556144
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 11:43 schreef raptorix het volgende:

[..]
En het ging steeds een stapje verder, nu staan ze op het punt om het zelfs te verbieden in je eigen huis.
Yep.

Alsof een roken een misdaad is.
Vuurwerk zelfs sierpotje is misdadig.
Festivals oei ook een criminele toestand.
Kermissen ow jeeej dat kan eigenlijk ook niet.
Alcohol hmmm ajajaj dat is ook een risico.
Autorijden op benzine. Jij bruut.
Vlees eten jij milieu vervuilende aso.

De lijst begint steeds langer te worden.
pi_217556152
Half Nederland doet al boodschappen over de grens. Willen ze nu dat de rest van de Nederlanders ook gaat _O-

Naïeve deugkneuzen.
pi_217556156
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 11:46 schreef raptorix het volgende:

[..]
Daarom zeg ik ook dat als hun intenties oprecht zijn ze dit ook bewijzen, en ja ik ben niet achterlijk en snap dat dit ook gewoon om winstmaximalisatie gaat.
Dat hoeft niet per se. Het kan ook een stukje imagobuilding zijn bijvoorbeeld. In tegenstelling tot schuimbekkende internetreacties is er doorgaans beste behoefte aan gezonde voeding bij mensen.
pi_217556162
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 11:46 schreef Forbry het volgende:
Zeer goed nieuws! *O*
De Brazilaanse Indianen zullen je dankbaar zijn!

Nu snel deugen op je Instagram met je veganistische Latte.
  FOK!fotograaf dinsdag 6 mei 2025 @ 11:48:45 #88
364681 over_hedge
pi_217556164
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 11:47 schreef DutchPandora het volgende:
Half Nederland doet al boodschappen over de grens.
Overdrijven is ook een vak
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_217556176
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 11:47 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Yep.

Alsof een roken een misdaad is.
Vuurwerk zelfs sierpotje is misdadig.
Festivals oei ook een criminele toestand.
Kermissen ow jeeej dat kan eigenlijk ook niet.
Alcohol hmmm ajajaj dat is ook een risico.
Autorijden op benzine. Jij bruut.
Vlees eten jij milieu vervuilende aso.

De lijst begint steeds langer te worden.
Gewoon schijt aan hebben.
In mijn ervaring is er echt maar een hele kleine minderheid van mensen die jou echt een aso vinden omdat je vlees eet en of bier drinkt. En dat zijn geen gezellige mensen maar stuk voor stuk mensen waar je toch geen vrienden mee wil zijn.

Dus doe gewoon wat je zelf wilt en heb schijt aan de mensen die vervolgens iets van je vinden.
pi_217556179
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 11:48 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat hoeft niet per se. Het kan ook een stukje imagobuilding zijn bijvoorbeeld. In tegenstelling tot schuimbekkende internetreacties is er doorgaans beste behoefte aan gezonde voeding bij mensen.
Ja hoor, ik eet af en toe ook wel eens vleesloos, vind de meeste vleesvervangers niet zo lekker, heb ze regelmatig omdat ik 2good2 go pakketten van de Ekoplaza koop.
pi_217556184
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 11:48 schreef Monolith het volgende:

[..]
Een stukje ultrabewerkt fabrieksvoedsel is natuurlijk niet gezond.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 11:52:03 #92
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_217556198
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 10:03 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Ik ben het grotendeels met je eens, de huidige situatie is niet houdbaar, maar ben wel bang dat het aanbod aan vegetarische opties grotendeels (ultra)bewerkt is, op soortgelijke wijze als de huidige vleesopties dat zijn.

Mocht men het voor elkaar krijgen die gezonder te maken door het aantal Enummers te verminderen dan zou dat een mooi resultaat zijn.
Veel vleesvervangers zijn welliswaar ultrabewerkt, maar zijn niet ongezonder dan dat gene wat ze vervangen: vlees. Kijk bijvoorbeeld naar de voedingswaarden: vleesvervangers bevatten meer vezels en minder verzadigd vet dan vlees. Of kijk naar studies: als je een groep een maand lang vleesvervangers geeft in plaats van vlees, hebben ze een gezondere bloedwaardes dan de (vlees) controlegroep.

Natuurlijk - als je vleesvervangers vergelijkt met onbewerkt plantaardig eten (bonen bijvoorbeeld) is het onbewerkte eten gezonder.
I am a black hole shitting into the void
pi_217556200
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 11:50 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja hoor, ik eet af en toe ook wel eens vleesloos, vind de meeste vleesvervangers niet zo lekker, heb ze regelmatig omdat ik 2good2 go pakketten van de Ekoplaza koop.
Deugneus!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')