Weet niet, gewoon, zoals het er staat.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 16:46 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Goed hoor. Dus zo maar door een Opperwezen was ineens 'het' er. Hocus, pocus en voila het konijn komt uit de hoed, zo iets dus?
Kom op zeg, wat vind je nou echt?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 17:17 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Weet niet, gewoon, zoals het er staat.
No big deal voor een omnipotente God als je gelooft dat ie is.quote:
Tja.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:01 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
No big deal voor een omnipotente God als je gelooft dat ie is.
Ook geen big deal voor zo'n God om onze gevallen natuur op te heffen en iedereen te behouden zonder dat-Ie zichzelf hoeft te kruisigen en dat wij simpele aardlingen verloren gaan als we daarvan niet overtuigd raken.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:01 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Eerst mogen we de weg ervaren van de vrije wil, eigen ik en eigen-wijsheid, en zonde. De wil en manier van het ego dusquote:Op dinsdag 20 mei 2025 21:08 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ook geen big deal voor zo'n God om onze gevallen natuur op te heffen en iedereen te behouden zonder dat-Ie zichzelf hoeft te kruisigen en dat wij simpele aardlingen verloren gaan als we daarvan niet overtuigd raken.
Excuses. Jij bent niet in staat om je overtuiging te bevestigen, ik niet om deze te ontkrachten. De waarheid ligt echter niet in het midden, er is immers geen half Opperwezen actief. Het is er of het is er niet.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 08:07 schreef Jappie het volgende:
Zoals hierboven al vele malen uitgelegd, de discussie die jij wil voeren is niet de mijne en aangezien je vrij volhardend bent in het glijden en glibberen om er een platte geloofsdiscussie van te maken zal ik je de ruimte geven om die discussie geheel en al in je eentje te voeren.
Er is geen bewijs dat het universum een (hoger) bewustzijn bezit. Wel kan je zeggen dat mensen, als bewuste wezens en gemaakt uit sterrenstof, het universum kunnen waarnemen en erover kunnen reflecteren.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:01 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Als het zo is gegaan dan iig niet op een natuurlijke manier.quote:Op woensdag 21 mei 2025 10:57 schreef Alarmonoff het volgende:
maar alles is gegaan op een natuurlijke wijze
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 21 mei 2025 17:40 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Als het zo is gegaan dan iig niet op een natuurlijke manier.
Is het ook een idee om bij een videolink kort een beschrijving te zetten als je er een argument mee wilt maken?quote:
LInkdump, graag meer context erbij als je iets te zeggen hebt met dit filmpje. Linkdumps als antwoord, dan kunnen we net zo goed GPT discussies versus Gemini discussies gaan zitten voeren. Thanks.quote:
Ah, t was al genoemdquote:Op donderdag 22 mei 2025 09:54 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Is het ook een idee om bij een videolink kort een beschrijving te zetten als je er een argument mee wilt maken?
Bij mijn videolink over de tot de wetenschap bekeerde fundamentalistische christelijke 'pastor' wilde ik wel een argument maken. Een vrij duidelijke zelfs.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:36 schreef Alarmonoff het volgende:
Wou er geen argument mee maken, daarom geen beschrijving.
Sluikreclame voor yuvals boek.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 14:01 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Bij mijn videolink over de tot de wetenschap bekeerde fundamentalistische christelijke 'pastor' wilde ik wel een argument maken. Een vrij duidelijke zelfs.
Dus jij gelooft in die witte man en vrouw van 6.000 jaar geleden ... en meer dan dat?quote:
Nee, ze waren bruin-roodachtig.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 15:18 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Dus jij gelooft in die witte man en vrouw van 6.000 jaar geleden ... en meer dan dat?
Waarom post je t dan, gewoon random?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:36 schreef Alarmonoff het volgende:
Wou er geen argument mee maken, daarom geen beschrijving.
Om Bassie48 te laten zien dat mensen die voor wetenschap leven tot geloof in de bijbel kunnen komen.quote:
Dus er was toch een argument?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 16:19 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Om Bassie48 te laten zien dat mensen die voor wetenschap leven tot geloof in de bijbel kunnen komen.
Barrières, moest hieraan denken:quote:Op vrijdag 23 mei 2025 16:24 schreef Mijk het volgende:
[..]
Dus er was toch een argument?
Goed, ik ben daar ook van teruggekomen, niet persee in "1 geloof" want ik geloof niet in 1 geloof, dat is jezelf zware barrieres opleggen, maar ik zie wel wat ze bedoelen.
Daarbij kan ik me eook prima voorstellen dat iemand die dat via [insert X-religie] ervaart, dit dan ook "als de enige juiste" ziet... maar dan krijg je een soort van gesloten bias, oogkleppen imo.
Dat was ook de kracht van Krishnamurti, dit doorzien, en zefls zn eigen religie ervoor verlaten. Dát laat voor mij zien dat je dit begrijpt.
En ik wilde het tegenovergestelde laten zien. Ik wilde je ook laten zien dat 'de waarheid' niet zo eenvoudig te vinden is in random meningen van vrij onbekende mensen.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 16:19 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Om Bassie48 te laten zien dat mensen die voor wetenschap leven tot geloof in de bijbel kunnen komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |