abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 mei 2025 @ 22:03:32 #1
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_217552252
Welkom in het Pickup Topic

Er zijn jaren verstreken sinds de laatste reeks. Toch blijft het lastig om een vrouw of een man op te pikken. Helaas is de reeks semi op slot, dus ik waag er een nieuw topic aan. Wellicht is het namelijk in deze tijd nog wel harder nodig dan 'toen.'

Er zijn namelijk nog steeds mensen die geen Don Juan zijn. Wellicht is mijn stappenplan om vrouwen te versieren handig.

Hier is de officiele OP van @Pope-of-Dope :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor als je nog steeds géén Don Juan bent – sterker nog, als je net zo charmant bent als een natte sok in sandalen. Volg deze tips en succes (of een tijdelijke straatverbanning) is zo goed als gegarandeerd:

Stap 1: Begin met jezelf… maar dan de versie die je vrienden ook leuk vinden
Nee, je hoeft geen sixpack of Ferrari te hebben. Als je zelfvertrouwen toont (denk: niet opscheppen, maar wel weten dat je oké bent), dan straal je iets uit. Dus: schouders recht, adem in, buik in (of laat gaan – ook prima), en loop alsof je wéét dat je chipsdip thuis nog op je wacht. Heb je een slechte houding van jezelf? pro tip: ga sporten. Sporten kan je houding als man flink verbeteren, en dat is goed nieuws voor iedereen die niet als een vraagteken door het leven wil gaan.

Stap 2: Praat met haar alsof ze een mens is, niet een eindbaas in een datinggame.
Echt waar: een normale “Hoi, hoe gaat het?” werkt beter dan een pick-up line over haar ogen die schitteren als sterren boven de Veluwe. Vrouwen zijn geen puzzels die je moet oplossen – meer Netflix-series: wil je echt weten wat erachter zit, moet je oprecht kijken. Bonuspunten: je kunt ook dingen onthouden en er later nog even naar vragen.

Stap 3: Luisteren is sexy – echt waar
Je hoeft niet constant indruk te maken. Soms is “Wat vind jij eigenlijk leuk om te doen?” 10x effectiever dan “Laat me je vertellen over mijn crypto-portfolio.” Bonuspunten als je niet tussendoor op je telefoon kijkt of denkt aan pizza.

Stap 4: Humor > uiterlijk (in 90% van de gevallen)
Niet iedereen is Ryan Goslings, Brad Pitts of Chris Evans. Maar iedereen kan een beetje humor ontwikkelen. Wees niet bang om een beetje dom over te komen – als je haar aan het lachen krijgt, heb je al een streep voor. (Zorg wel dat ze lacht met je en niet om je Tinder-bio uit 2016.) Let op, Dom overkomen hoeft niet hetzelfde te zijn als wereldvreemd of naïef.

Stap 5: Verzorging – geen haute couture, wel schone sokken!
Je hoeft niet in maatpak rond te lopen, maar ruiken alsof je onlangs contact hebt gehad met zeep is een groot voordeel. Je hoeft ook niet gladgeschoren of gespierd te zijn – gewoon verzorgd zijn is vaak al genoeg om niet automatisch in de ‘vriendenzone met lichaamsspray’ te belanden. Haal ook op tijd je natte was uit de wasmachine, want die geur van gestikte was is ook écht een no-go.

Stap 6: Accepteer afwijzing met stijl
Niet elke vrouw vindt je leuk. Soms komt dat omdat jij niet haar type bent. En soms omdat ze geen zin heeft in iemand op dat moment. Dat zegt niets over jouw waarde. Zeg gewoon: “Geen probleem, fijne avond!” en loop verder als een volwassen man. (Of een volwassen man met iets te veel deodorant op – ook prima.)

Stap 7: Wees gewoon... aardig
Geen toneelstukje, geen manipulatie, geen “negging” of andere internettrucjes. Gewoon beleefd, geïnteresseerd, met een vleugje zelfspot en zonder te doen alsof je een mysterieuze miljardair bent die op zijn jacht Tinder checkt.

Tot slot:
Je hoeft geen Don Juan te zijn. Je hoeft alleen maar jezelf te zijn, op je best, met humor, respect, en de ballen om op een beleefde manier te falen. Dát is aantrekkelijk. En veel vrouwen herkennen dat. Zo niet, dan mogen zij nu spreken.

In dit topic
Mag je vertellen over je pick - up en/of date ervaringen.
Wat werkt, wat werkt niet?
Misschien heb je zelf wel een mega goed stappenplan.
Vraag of geef advies, maar blijf bovenal lief, netjes, beleefd en verdraagzaam.

Het is jouw date-avontuur, maar wij staan aan de zijlijn om je te helpen. :9

O+ Ik gun elke FOK!'er in elk geval een lieve partner.

--------
Tips vanuit dit topic:

1.Altijd keuzes maken. Dus als je ergens wat wilt eten een voorstel doen en haar laten reageren. Geen "maakt mij niet uit, zeg jij maar", dat is heel onsexy. - Hexagon

2. Als je bij een date wilt weten of er een mogelijkheid is tot een intieme klik, dan moet je haar subtiel aanraken en bijvoorbeeld met de handen spelen. Als ze er positief op reageert kun je verder gaan en kan zoenen in het verschiet liggen. Reageert ze niet positief, dat ook respecteren en je verlies nemen. - Hexagon

[ Bericht 2% gewijzigd door Moeraskat op 06-05-2025 00:02:02 ]
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_217552440
Zolang er geen redpill theorieën langskomen, gun ik ook iedere man hier een lieve partner. Good luck!
pi_217552483
PUA :') Toxic troep
Het slotje zal wel niet voor niks geweest zijn
  maandag 5 mei 2025 @ 22:30:25 #4
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_217552544
Hoi, hoe gaat het?
  maandag 5 mei 2025 @ 22:33:08 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217552567
Dit klinken wel als tamelijk goede realistische tips, inderdaad.
  Moderator maandag 5 mei 2025 @ 23:02:22 #6
5428 crew  miss_sly
pi_217552804
Dit is niet PUA, dit zijn goede tips ^O^
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 5 mei 2025 @ 23:29:38 #7
319979 Fok-it
All is well
pi_217553004
PUA :') Dat is lang geleden.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_217553027
Kan dit topic niet naar PTA verplaatst worden?
Dat lijkt me namelijk de geschiktste plek op dit forum om het over Pick-Up Trucks te hebben.
  maandag 5 mei 2025 @ 23:40:28 #9
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_217553053
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 22:24 schreef Evangelion het volgende:
PUA :') Toxic troep
Het slotje zal wel niet voor niks geweest zijn
Toxic-PUA is verleden tijd lieve Evangelion. Beetje vertouwen hebben in de Singles van tegenwoordig. :D Het was geen slotje, maar al jaren niets gepost dus volgens mij kan je hem dan niet meer zomaar kicken.
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 22:21 schreef Astro_boy het volgende:
Zolang er geen redpill theorieën langskomen, gun ik ook iedere man hier een lieve partner. Good luck!
Is dat 20-80 nog steeds een ding ja?
quote:
7s.gif Op maandag 5 mei 2025 23:02 schreef miss_sly het volgende:
Dit is niet PUA, dit zijn goede tips ^O^
Dit is de nieuwe versie van PUA :@ Vanuit de beste intenties. :Y
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 23:34 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Kan dit topic niet naar PTA verplaatst worden?
Dat lijkt me namelijk de geschiktste plek op dit forum om het over Pick-Up Trucks te hebben.
Geen auto's dit keer, kippetje O+
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 22:33 schreef Hexagon het volgende:
Dit klinken wel als tamelijk goede realistische tips, inderdaad.
Bedankt _O_ Heb je zelf nog aanvullingen?
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
  maandag 5 mei 2025 @ 23:44:52 #10
319979 Fok-it
All is well
pi_217553065
quote:
10s.gif Op maandag 5 mei 2025 23:40 schreef Moeraskat het volgende:

[..]
Is dat 20-80 nog steeds een ding ja?
Gezien een van de meest populaire series van dit jaar er redelijk op gebaseerd is zou je zeggen van wel
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  maandag 5 mei 2025 @ 23:46:26 #11
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_217553074
quote:
10s.gif Op maandag 5 mei 2025 23:44 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Gezien een van de meest populaire series van dit jaar er redelijk op gebaseerd is zou je zeggen van wel
Maar jij gelooft daar niet in, dus? :@ Of hoe moet ik jouw post lezen? :D
  maandag 5 mei 2025 @ 23:46:33 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217553075
quote:
10s.gif Op maandag 5 mei 2025 23:40 schreef Moeraskat het volgende:

[..]
Bedankt _O_ Heb je zelf nog aanvullingen?
1..Altijd keuzes maken. Dus als je ergens wat wilt eten een voorstel doen en haar laten reageren. Geen "maakt mij niet uit, zeg jij maar", dat is heel onsexy.

2. Als je bij een date wilt weten of er een mogelijkheid is tot een intieme klik, dan moet je haar subtiel aanraken en bijvoorbeeld met de handen spelen. Als ze er positief op reageert kun je verder gaan en kan zoenen in het verschiet liggen. Reageert ze niet positief, dat ook respecteren en je verlies nemen.
  maandag 5 mei 2025 @ 23:48:43 #13
319979 Fok-it
All is well
pi_217553079
quote:
2s.gif Op maandag 5 mei 2025 23:46 schreef Moeraskat het volgende:

[..]
Of hoe moet ik jouw post lezen? :D
Adolescence op Netflix, is 1 van de meest populaire shows die dit jaar is uitgekomen en gaat hoop over red pill, incels en dus ook die 80-20 regel :P

Mwah geloven, geloven. Ik heb niks met de hele community maar in die balans zal best een kern van waarheid zitten verder.
  maandag 5 mei 2025 @ 23:55:46 #14
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_217553109
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 23:48 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Adolescence op Netflix, is 1 van de meest populaire shows die dit jaar is uitgekomen en gaat hoop over red pill, incels en de 80-20 regel :P

Mwah geloven, geloven. Ik heb niks met de hele community maar in die balans zal best een kern van waarheid zitten verder.
Oh ja, die serie heb ik niet afgekeken. Begin was leuk, daarna minder.

Ja, ik heb daar ook niks mee. Zo'n community slaat vaak door.
Volgens mij is dat 20-80 meer een ding op dating-sites en sociale media. En dan vooral voor swipe-based datingapps, waar uiterlijk centraal staat.
In offline settings (werk, school, sportclub, vriendenkring) gelden vaak andere sociale regels: humor, zelfvertrouwen, houding, stem, energie, etc. tellen dan veel zwaarder mee dan alleen die profielfoto.

Maar dat is wat ik denk. :@
  maandag 5 mei 2025 @ 23:57:50 #15
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_217553111
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 23:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
1..Altijd keuzes maken. Dus als je ergens wat wilt eten een voorstel doen en haar laten reageren. Geen "maakt mij niet uit, zeg jij maar", dat is heel onsexy.

2. Als je bij een date wilt weten of er een mogelijkheid is tot een intieme klik, dan moet je haar subtiel aanraken en bijvoorbeeld met de handen spelen. Als ze er positief op reageert kun je verder gaan en kan zoenen in het verschiet liggen. Reageert ze niet positief, dat ook respecteren en je verlies nemen.
Goede aanvullingen! Ze staan erbij.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 07:26:12 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217553834
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 23:48 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Adolescence op Netflix, is 1 van de meest populaire shows die dit jaar is uitgekomen en gaat hoop over red pill, incels en dus ook die 80-20 regel :P

Op Tinder misschien. Voor veel van die incels bestaat de wereld uit Tinder omdat ze verder geen leven hebben.

Wie een keertje op zaterdagmiddag naar de IKEA gaat en kijkt naar de stellen, die ziet dat de meesten uiterlijk wel aan elkaar zijn gewaagd.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 07:32:09 #17
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_217553869
quote:
“Hoi, hoe gaat het?”
Dan moet je wel heel knap zijn als je hier succes mee wil hebben
Looked so alive, turns out I'm not real
Just something you paid for
pi_217553961
Ik heb gisteren nog iemand opgepikt bij de kiss & ride op het station. Ging best makkelijk.
  Moderator dinsdag 6 mei 2025 @ 10:42:55 #19
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_217555504
quote:
1. Lees niet te veel theorie, begin snel met uitgaan en de theorie toepassen.
Echt een gouden tip dit _O_
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_217555698
Klootzak zijn helpt wel, lekker flirten en dan een paar dagen negeren. :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator dinsdag 6 mei 2025 @ 11:18:13 #21
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_217555757
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 07:56 schreef JopieKlaassen het volgende:
Ik heb gisteren nog iemand opgepikt bij de kiss & ride op het station. Ging best makkelijk.
Hihaho

Dit is een prima topic dus die semi-grappige reacties mogen achterwege blijven.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 11:18:48 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217555759
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 11:09 schreef Discombobulate het volgende:
Als je op labiele vrouwen valt is dat de beste strategie.
pi_217555774
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 11:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Labiel of niet, bij de meeste werkt het wel. Zeg niet dat je dat ook moet doen overigens.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 11:24:27 #24
33189 RM-rf
1/998001
pi_217555834
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 11:09 schreef Discombobulate het volgende:
Licht er heel sterk aan hoe een lezer dat oppikt…

De goede manier:
Niet overdreven een ‘Nice Guy’ gaan spelen, maar gewoon eerlijk en direct je motieven uitspreken; als je een leuk persoon ziet en wil versieren is dat natuurlijk ook deels een ego-game en dat weet die ander vermoedelijk ook best.
(Heel soms kan dat ook zijn dat je wel flirt met iemand, maar dat geen eerste keus is en je soms ook niet weet of je wel verder wil gaan; rottig genoeg kan het dan vaak zijn dat juist die opeens zélf veel meer initiatief gaan tonen; maar denk niet dat je dat kunt provoceren met iemand voor wie je wel extra gevoelens hebt, dat mislukt altijd)

De foute manier
Door nog gekunstelder een theater te gaan spelen en jezelf voor te willen doen als een stoer cliché dat je niet bent.
Als je iemand moet aanraden om “en dan een paar dagen negeren”… is dat bijna altijd het laatste.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_217555878
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 11:24 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Licht er heel sterk aan hoe een lezer dat oppikt…

De goede manier:
Niet overdreven een ‘Nice Guy’ gaan spelen, maar gewoon eerlijk en direct je motieven uitspreken; als je een leuk persoon ziet en wil versieren is dat natuurlijk ook deels een ego-game en dat weet die ander vermoedelijk ook best.
(Heel soms kan dat ook zijn dat je wel flirt met iemand, maar dat geen eerste keus is en je soms ook niet weet of je wel verder wil gaan; rottig genoeg kan het dan vaak zijn dat juist die opeens zélf veel meer initiatief gaan tonen; maar denk niet dat je dat kunt provoceren met iemand voor wie je wel extra gevoelens hebt, dat mislukt altijd)

De foute manier
Door nog gekunstelder een theater te gaan spelen en jezelf voor te willen doen als een stoer cliché dat je niet bent.
Als je iemand moet aanraden om “en dan een paar dagen negeren”… is dat bijna altijd het laatste.
Weet niet of er een goede manier is eerlijk gezegd. Je doet je altijd anders voor. Je kan zeggen van niet, maar dat is echt onzin. Hoe dan ook, toen ik het probeerde werkte het wel. En dat is echt vrij debiel. :')

Maar dat was meer ook gewoon om te proberen even.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 12:33:01 #26
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217556595
Pro-tips:

De meeste wijven roepen altijd dat ze liever gaan voor de arme vuilnisman met die lieve lach dan voor een gesjeesde vent van de Zuidas met zakken vol geld

Dat is dus niet waar dus als je succesvol wil daten dan moet je een goed gevulde portemonnee hebben.

Daarnaast zeggen ze allemaal dat ze nooit seks hebben op de eerste date, maar dat moet je ook niet geloven
Le Diable
  dinsdag 6 mei 2025 @ 14:24:20 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217557491
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 12:33 schreef SemperLibertas het volgende:
Pro-tips:

De meeste wijven roepen altijd dat ze liever gaan voor de arme vuilnisman met die lieve lach dan voor een gesjeesde vent van de Zuidas met zakken vol geld

Dat is dus niet waar dus als je succesvol wil daten dan moet je een goed gevulde portemonnee hebben.

Daarnaast zeggen ze allemaal dat ze nooit seks hebben op de eerste date, maar dat moet je ook niet geloven
Ze zoeken er vooral een die vergelijkbaar is opgeleid en die zijn zaakjes op orde heeft.

Dus een vuilnisman kan het beter bij een kapster proberen dan bij een advocate. En een werkloze die bij zijn ouders woont, die gaat het bij iedere doelgroep lastig krijgen.

En vrouwen wijven noemen is ook onaantrekkelijk.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 15:34:24 #28
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217558023
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 14:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]
En vrouwen wijven noemen is ook onaantrekkelijk.
Een lekker wijf is nooit onaantrekkelijk
Le Diable
  dinsdag 6 mei 2025 @ 15:52:14 #29
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_217558177
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 12:33 schreef SemperLibertas het volgende:
Pro-tips:

De meeste vrouwen roepen altijd dat ze liever gaan voor de arme vuilnisman met die lieve lach dan voor een gesjeesde vent van de Zuidas met zakken vol geld

Dat is dus niet altijd waar dus als je succesvol wil daten dan is een gevulde portemonnee handig.

Daarnaast zeggen een aantal vrouwen dat ze nooit seks hebben op de eerste date, maar dat is niet altijd waar.
Fify :*

Zelf eens een lange relatie gehad met iemand die door omstandigheden werkloos werd. Vervolgens bij de post een baan kon krijgen. (Hij had op veel dingen gesolliciteerd maar werd niet aangenomen, ook omdat hij soms ‘over gekwalificeerd’ was).
In de tijd van solliciteren en werken bij de post en daarna verder solliciteren, heb ik hem ontmoet. En ik zou liegen als ik zou zeggen dat het me niks kon schelen. Want natuurlijk kon het me wel wat schelen dat een man van 36 een ‘onzeker’ bestaan had. Maar ik wist dat hij wel actief zocht naar een baan. Ik werkte zelf toen ook. Hij had een prima appartement en betaalde z’n rekeningen netjes. Was verzorgd etc. Nee, uiteten kon niet of niet regelmatig. Maar we hadden het leuk en goed samen en we bedachten dingen die dan wél konden.
Overigens kreeg hij na een jaar of zo ergens een kantoorbaan met zicht op groei etc.

En ja, de relatie heeft geen stand gehouden, dat lag aan totaal wat anders.

Ik ben destijds voor hem gevallen om z’n charmes, z’n doen en laten, z’n humor en intelligentie. We hadden veel lol. Dat hij in het begin werkloos was, was niet aantrekkelijk nee. Maar ik denk dat een vrouw die werkloos is, ook niet per se aantrekkelijk is. Voor mij is het in elk geval geen reden om iemand af te wijzen omdat hij werkloos is of wat minder goed betaald krijgt.

Ik ben hier overigens echt geen uitzondering in.
Hopelijk zal je dat ooit ook inzien. :) :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 16:02:24 #30
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_217558242
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 11:26 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Weet niet of er een goede manier is eerlijk gezegd. Je doet je altijd anders voor. Je kan zeggen van niet, maar dat is echt onzin. Hoe dan ook, toen ik het probeerde werkte het wel. En dat is echt vrij debiel. :')

Maar dat was meer ook gewoon om te proberen even.
Volgens mij is er niks mis om verschillende invalshoeken te proberen tijdens het daten.

Ik heb ook wel eens een houding aangenomen dat ik achteraf of stiekem tijdens dacht: ‘Poh, MK doe even normaal. Zo bén je helemaal niet.’ Geen idee waarom ik me zo gedragen heb. Maar heb met m’n gedrag niemand gekwetst. De volgende keer heb ik het anders aangevlogen. Daar leer je van.

‘Iedereen’ doet zich denk ik inderdaad in het begin anders voor. Of ja, je probeert de beste versie van jezelf te laten zien. Daar is denk ik niks mis mee.

Soms rol je ook gewoon in een flirt :D en krabbel je er weer uit omdat je denkt; Meh nee…. Toch niet.
Zolang je respectvol blijft naar de ander kan dat vaak geen kwaad.

Zelf heb ik wel graag een man die iets van een ego laat zien. Inderdaad niet teveel. Maar iemand die zichzelf een klootzak noemt, daar blijf ik bij weg. Vroeg of laat klopt dat (imho) ook. En die meisjes-achtige gedachte van: ‘ik verander dat wel, let maar op.’ Daar heb ik ook wel van geleerd. :D

Dat expres een paar dagen negeren werkte bij mij niet hoor. Vind dat respectloos. Men hoeft niet continu te appen of binnen een uur of wat te reageren. Maar dagen negeren is wat mij betreft iets anders. Vind negeren sowieso kinderachtig :')
  dinsdag 6 mei 2025 @ 16:03:37 #31
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_217558253
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 07:32 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Beetje flauwe reactie w.m.b. Je weet ook wel dat er meer bij komt kijken.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 18:00:28 #32
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_217559365
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 22:03 schreef Moeraskat het volgende:
Welkom in het Pickup Topic

Er zijn jaren verstreken sinds de laatste reeks. Toch blijft het lastig om een vrouw of een man op te pikken. Helaas is de reeks semi op slot, dus ik waag er een nieuw topic aan. Wellicht is het namelijk in deze tijd nog wel harder nodig dan 'toen.'

Er zijn namelijk nog steeds mensen die geen Don Juan zijn. Wellicht is mijn stappenplan om vrouwen te versieren handig.

Hier is de officiele OP van @:Pope-of-Dope :

SPOILER
Voor als je nog steeds géén Don Juan bent – sterker nog, als je net zo charmant bent als een natte sok in sandalen. Volg deze tips en succes (of een tijdelijke straatverbanning) is zo goed als gegarandeerd:

Stap 1: Begin met jezelf… maar dan de versie die je vrienden ook leuk vinden
Nee, je hoeft geen sixpack of Ferrari te hebben. Als je zelfvertrouwen toont (denk: niet opscheppen, maar wel weten dat je oké bent), dan straal je iets uit. Dus: schouders recht, adem in, buik in (of laat gaan – ook prima), en loop alsof je wéét dat je chipsdip thuis nog op je wacht. Heb je een slechte houding van jezelf? pro tip: ga sporten. Sporten kan je houding als man flink verbeteren, en dat is goed nieuws voor iedereen die niet als een vraagteken door het leven wil gaan.

Stap 2: Praat met haar alsof ze een mens is, niet een eindbaas in een datinggame.
Echt waar: een normale “Hoi, hoe gaat het?” werkt beter dan een pick-up line over haar ogen die schitteren als sterren boven de Veluwe. Vrouwen zijn geen puzzels die je moet oplossen – meer Netflix-series: wil je echt weten wat erachter zit, moet je oprecht kijken. Bonuspunten: je kunt ook dingen onthouden en er later nog even naar vragen.

Stap 3: Luisteren is sexy – echt waar
Je hoeft niet constant indruk te maken. Soms is “Wat vind jij eigenlijk leuk om te doen?” 10x effectiever dan “Laat me je vertellen over mijn crypto-portfolio.” Bonuspunten als je niet tussendoor op je telefoon kijkt of denkt aan pizza.

Stap 4: Humor > uiterlijk (in 90% van de gevallen)
Niet iedereen is Ryan Goslings, Brad Pitts of Chris Evans. Maar iedereen kan een beetje humor ontwikkelen. Wees niet bang om een beetje dom over te komen – als je haar aan het lachen krijgt, heb je al een streep voor. (Zorg wel dat ze lacht met je en niet om je Tinder-bio uit 2016.) Let op, Dom overkomen hoeft niet hetzelfde te zijn als wereldvreemd of naïef.

Stap 5: Verzorging – geen haute couture, wel schone sokken!
Je hoeft niet in maatpak rond te lopen, maar ruiken alsof je onlangs contact hebt gehad met zeep is een groot voordeel. Je hoeft ook niet gladgeschoren of gespierd te zijn – gewoon verzorgd zijn is vaak al genoeg om niet automatisch in de ‘vriendenzone met lichaamsspray’ te belanden. Haal ook op tijd je natte was uit de wasmachine, want die geur van gestikte was is ook écht een no-go.

Stap 6: Accepteer afwijzing met stijl
Niet elke vrouw vindt je leuk. Soms komt dat omdat jij niet haar type bent. En soms omdat ze geen zin heeft in iemand op dat moment. Dat zegt niets over jouw waarde. Zeg gewoon: “Geen probleem, fijne avond!” en loop verder als een volwassen man. (Of een volwassen man met iets te veel deodorant op – ook prima.)

Stap 7: Wees gewoon... aardig
Geen toneelstukje, geen manipulatie, geen “negging” of andere internettrucjes. Gewoon beleefd, geïnteresseerd, met een vleugje zelfspot en zonder te doen alsof je een mysterieuze miljardair bent die op zijn jacht Tinder checkt.

Tot slot:
Je hoeft geen Don Juan te zijn. Je hoeft alleen maar jezelf te zijn, op je best, met humor, respect, en de ballen om op een beleefde manier te falen. Dát is aantrekkelijk. En veel vrouwen herkennen dat. Zo niet, dan mogen zij nu spreken.

In dit topic
Mag je vertellen over je pick - up en/of date ervaringen.
Wat werkt, wat werkt niet?
Misschien heb je zelf wel een mega goed stappenplan.
Vraag of geef advies, maar blijf bovenal lief, netjes, beleefd en verdraagzaam.

Het is jouw date-avontuur, maar wij staan aan de zijlijn om je te helpen. :9

O+ Ik gun elke FOK!'er in elk geval een lieve partner.

--------
Tips vanuit dit topic:

1.Altijd keuzes maken. Dus als je ergens wat wilt eten een voorstel doen en haar laten reageren. Geen "maakt mij niet uit, zeg jij maar", dat is heel onsexy. - Hexagon

2. Als je bij een date wilt weten of er een mogelijkheid is tot een intieme klik, dan moet je haar subtiel aanraken en bijvoorbeeld met de handen spelen. Als ze er positief op reageert kun je verder gaan en kan zoenen in het verschiet liggen. Reageert ze niet positief, dat ook respecteren en je verlies nemen. - Hexagon
Nou, poeh poeh!
baanbrekende adviezen zeg!
Staan al meer dan dertig jaar achterin die blaadjes die je voor tachtig cent in Iedere kiosk kan kopen en dan krijg je er nog twee gratis bij.
pi_217559584
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 23:46 schreef Hexagon het volgende:
En als je in zo'n geval zegt "het maakt me niet uit waar we gaan eten want ik neem toch het kindermenu", hoe zou dat bij vrouwen overkomen?
  dinsdag 6 mei 2025 @ 18:29:25 #34
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_217559612
Nooit nodig gehad die rare trucjes
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 6 mei 2025 @ 18:41:52 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217559737
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 18:26 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
En als je in zo'n geval zegt "het maakt me niet uit waar we gaan eten want ik neem toch het kindermenu", hoe zou dat bij vrouwen overkomen?
Niet heel best.

Doe dan wat onderzoek naar een restaurant dat dingen heeft dat je wel lekker vind.
pi_217560210
quote:
Humor > uiterlijk
Leugens. Als je "lelijk" bent, moet je grappig(er) zijn, als je écht knap bent kun je vrijwel alles verkeerd doen en toch makkelijk scoren. Dat is de natuur.
pi_217560224
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 07:32 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Hoi, hoe gaat het?
pi_217560245
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 15:52 schreef Moeraskat het volgende:

[..]
Fify :*

Zelf eens een lange relatie gehad met iemand die door omstandigheden werkloos werd. Vervolgens bij de post een baan kon krijgen. (Hij had op veel dingen gesolliciteerd maar werd niet aangenomen, ook omdat hij soms ‘over gekwalificeerd’ was).
In de tijd van solliciteren en werken bij de post en daarna verder solliciteren, heb ik hem ontmoet. En ik zou liegen als ik zou zeggen dat het me niks kon schelen. Want natuurlijk kon het me wel wat schelen dat een man van 36 een ‘onzeker’ bestaan had. Maar ik wist dat hij wel actief zocht naar een baan. Ik werkte zelf toen ook. Hij had een prima appartement en betaalde z’n rekeningen netjes. Was verzorgd etc. Nee, uiteten kon niet of niet regelmatig. Maar we hadden het leuk en goed samen en we bedachten dingen die dan wél konden.
Overigens kreeg hij na een jaar of zo ergens een kantoorbaan met zicht op groei etc.

En ja, de relatie heeft geen stand gehouden, dat lag aan totaal wat anders.

Ik ben destijds voor hem gevallen om z’n charmes, z’n doen en laten, z’n humor en intelligentie. We hadden veel lol. Dat hij in het begin werkloos was, was niet aantrekkelijk nee. Maar ik denk dat een vrouw die werkloos is, ook niet per se aantrekkelijk is. Voor mij is het in elk geval geen reden om iemand af te wijzen omdat hij werkloos is of wat minder goed betaald krijgt.

Ik ben hier overigens echt geen uitzondering in.
Hopelijk zal je dat ooit ook inzien. :) :*

SPOILER
Verdient je man meer of minder dan jij? Wat voor werk doet hij?
  dinsdag 6 mei 2025 @ 19:35:39 #39
403820 Aberkullie
pi_217560248
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 19:30 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Hoi, hoe gaat het?
Goed met jou
pi_217560264
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 19:35 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Goed met jou
Ook goed.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 19:37:15 #41
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_217560265
Het sterft te veel van de Sylvie Meis wannabe's in dit land.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 19:39:17 #42
403820 Aberkullie
pi_217560285
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 19:37 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Ook goed.
Oke
pi_217560358
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 19:39 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Oke
Was gezellig, tot de volgende.
pi_217560417
Dit gaat alleen maar over hoe je overkomt bij vrouwen. :') Zonder basis hebben dating-stappenplannen geen waarde.

Naast dat dit soorten dingen succes op relatief korte termijn impliceren, missen ALTIJD stelselmatig zaken over persoonlijke groei, emotionele volwassenheid, ontwikkelpaden en hoe te leren van fouten. Iets dat hoort bij stap 1, maar die connectie wordt wederom niet gelegd. Het ontwikkelen van wie je bent is minstens zo belangrijk als wat je wilt zijn.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 19:58:25 #45
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_217560435
De beste stappen wat vrouwen betreft is er tegenwoordig met een grote boog omheen te lopen.
Maar ja, die balzak hè....
  dinsdag 6 mei 2025 @ 20:23:10 #46
33189 RM-rf
1/998001
pi_217560602
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 19:58 schreef Joopklepzeiker het volgende:
De beste stappen wat vrouwen betreft is er tegenwoordig met een grote boog omheen te lopen.
Jezus, wat een ongelofelijke slappe loser-instelling…
Tegelijkertijd doen alsof contact hebben met vrouwelijke personen zulk een ramp voor je is, én ook stellen dat je geen keuze hebt omdat je slaaf zou zijn van je sexuele driften…

Man, man, man wat ben je dan zielig (of wil je je schijnbaar zo voelen)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 6 mei 2025 @ 20:42:46 #47
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_217560733
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 20:23 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Jezus, wat een ongelofelijke slappe loser-instelling…
Tegelijkertijd doen alsof contact hebben met vrouwelijke personen zulk een ramp voor je is, én ook stellen dat je geen keuze hebt omdat je slaaf zou zijn van je sexuele driften…

Man, man, man wat ben je dan zielig (of wil je je schijnbaar zo voelen)
Dat vind jij omdat jij onder de plak zit em er vrede mee hebt.
pi_217560765
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 11:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]
En dan slaag je erin haar te versieren en dan? Voor mij zijn is elk scenario (van ONS tot relatie) dat gezeik niet waard hoor.

Ik heb geen zin in dealen met vrouwen die afknappen op fatsoenlijke communicatie, want dat beheersen ze dan zelf 9/10 keer ook niet. Het gaat mij hier trouwens niet om een paar dagen niet reageren, maar het gebruik van geforceerde hard to get trucjes van beide kanten.
pi_217561108
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 19:58 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Balzac is een plaats in Frankrijk
Condom is ook een plaats in Frankrijk.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 21:18:14 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217561123
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 20:46 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
En dan slaag je erin haar te versieren en dan? Voor mij zijn is elk scenario (van ONS tot relatie) dat gezeik niet waard hoor.

Ik heb geen zin in dealen met vrouwen die afknappen op fatsoenlijke communicatie, want dat beheersen ze dan zelf 9/10 keer ook niet. Het gaat mij hier trouwens niet om een paar dagen niet reageren, maar het gebruik van geforceerde hard to get trucjes van beide kanten.
Klopt, vrouwen die dat soort spelletjes doen kun je missen als builenpest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')