Enkele sites waar weermodellen zijn te vinden:quote:Al duizenden jaren proberen mensen verwachtingen te maken over aankomende weersomstandigheden, door te kijken naar wolkenformaties, de zon of de reactie van dieren en planten. Maar anno 2007 kan iedereen via het world wide web aan digitale informatie komen over voorspellingen van internationale weermodellen. De belangrijkste zijn het Europese ECMWF en het Amerikaanse GFS (T850, T2M, Wetterzentrale kaarten). Maar ook op de sites van het KNMI en Meteo Consult zijn uiteraard voorspellingen te vinden.
WKN / Voorspellingstopic: Wie is hier de weerkundige? [kepler]
Dit topic wordt ook gebruikt voor de volgende vrijdag. Elke zondag om 23.59 uur is dan altijd de deadline om het weer van de volgende vrijdag te voorspellen.quote:1 Min. temp (graden C):
2 Max. temp (graden C):
3 Neerslag (mm):
4 Zon (uren):
5 Windsnelheid (m/s):
6 Windrichting (graden):
7 Luchtdruk (hPa):
quote:Op zondag 4 mei 2025 00:27 schreef Frutsel het volgende:
1 Min. temp (graden C): 7.0
2 Max. temp (graden C): 19.4
3 Neerslag (mm): 0
4 Zon (uren): 9,5
5 Windsnelheid (m/s): 2.5
6 Windrichting (graden): ONO
7 Luchtdruk (hPa): 1022
quote:Op zondag 4 mei 2025 10:00 schreef 12Beaufort het volgende:
1 Min. temp (graden C): 6
2 Max. temp (graden C): 18
3 Neerslag (mm): 0
4 Zon (uren): 12
5 Windsnelheid (m/s): 3
6 Windrichting (graden): NO
7 Luchtdruk (hPa): 1022
Deze site mag aangepast worden naar: https://weerstatistieken.nl/quote:Op zondag 4 mei 2025 10:14 schreef 12Beaufort het volgende:
Voorspellingstopic: Wie is hier de weerkundige?![]()
De Uiteindelijke gegevens worden gehaald van deze site
Jij staat 4,24 punten achter op de nummer 1, voor de rest ga ik nog niks verklappenquote:Op zaterdag 10 mei 2025 11:25 schreef INViCTuS het volgende:
Ah, knake! Daar gaat m'n goede reeks. Laatste weken toch regelmatig in de bovenste regionen geeindigd. Totaalklassement sta ik er volgens mij wel ok voor.
Oe, spannond! Nee, elk kwartaal een update, toch?quote:Op zaterdag 10 mei 2025 13:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Jij staat 4,24 punten achter op de nummer 1, voor de rest ga ik nog niks verklappen
Klopt, de eerste had ik op 1 april al gepostquote:Op zaterdag 10 mei 2025 14:19 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Oe, spannond! Nee, elk kwartaal een update, toch?
Een misser van de week met 6 puntjes valt nog meequote:Op zaterdag 10 mei 2025 11:25 schreef INViCTuS het volgende:
Ah, knake! Daar gaat m'n goede reeks. Laatste weken toch regelmatig in de bovenste regionen geeindigd. Totaalklassement sta ik er volgens mij wel ok voor.
Misschien Max en min omdraaienquote:Op zondag 11 mei 2025 22:14 schreef butz0rs het volgende:
1 Min. temp (graden C): 24.0
2 Max. temp (graden 6.0
3 Neerslag (mm): 0.0
4 Zon (uren): 13.5
5 Windsnelheid (m/s): 3.0
6 Windrichting (graden): N
7 Luchtdruk (hPa): 1026
En anders was het geen ramp geweest, ik weet gelukkig wat de minima is en de maximaquote:
quote:
Kom danquote:Op zondag 18 mei 2025 17:02 schreef Frutsel het volgende:
Zelfs als ik een dag of tien voor de tijd voorspel eindig ik boven de Kat... heerlijk
Moet je maar niet te hoog inschattenquote:Op zondag 25 mei 2025 18:09 schreef Nattekat het volgende:
Ik eis een hertelling, die maximum klopt niet
Nee, ik heb de weerkaart gezien. De Bilt is soms echt een trollstation, want elk ander station in de buurt is minstens een graad warmer geweest.quote:
En daar moet je je ook op inspelen hequote:Op zondag 25 mei 2025 19:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, ik heb de weerkaart gezien. De Bilt is soms echt een trollstation, want elk ander station in de buurt is minstens een graad warmer geweest.
Jij hebt er gewoon een koelkast naast gezetquote:Op zondag 25 mei 2025 23:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
En daar moet je je ook op inspelen heals je het station een beetje kent weet je dat het soms raar kan lopen. Maar ook ik zit er vaak genoeg naast hoor
Verpest het nou nietquote:Op zondag 25 mei 2025 23:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij hebt er gewoon een koelkast naast gezet
Wait whut gewoon weer 1equote:Op zondag 1 juni 2025 19:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
Intro:
Week 22 alweer! Wat gaat het toch snel he, en ook deze week was het weer heel spannend tussen de leden, we hebben zelfs een gedeelde plek in de top 3!Wie dit zijn en wie de misser van de week pakt gaan we nu zien
![]()
Podiumplek:
Op de 1ste plek met * punten is geworden: @:MissHobje
Op de 2de plek met * punten is geworden: @:Scjvb
Op de 2de plek met * punten is geworden: @:INViCTuS
Op de 3de plek met * punten is geworden: @:StarhopperGefeliciteerd met deze overwinning
Uitslag:
[ afbeelding ]
Gedeelde plek:
We hebben eindelijk weer eens een gedeelde plek! @:Scjvb en @:INViCTuS delen hun 2de plek![]()
Misser van de week
@:Frutsel pakt de misser van de week, de strafpunten hebben jou flink dwars gezetenDeze week ben je wel op tijd zie ik
Beste prestatie:
Temp max: @:Houtenbeen met 2,1 graden verschil.
Temp min: @:Starhopper / @:SpeedyGJ met 0,1 graden verschil.
Neerslag: 6 users met 0mm verschil.
Zon uren: @:Scjvb met 0,1 uren verschil.
Gem wind: @:12Beaufort met 0,0km/h verschil.
Windrichting: @:Houtenbeen / @:GarlandBriggs met 0 richting verschil.
Luchtdruk: @:Starhopper met 0,4hpa verschil.
Yeps! Noted!quote:Op zaterdag 7 juni 2025 22:14 schreef butz0rs het volgende:
Geen laatste![]()
En heb ook 0,0 verschil bij temp min![]()
Er is wel veel spreiding, het kan 26 graden worden of 32 graden....ja dat is nogal een verschil tussen 0 en 2 strafpunten. Maar even aankijken vandaagquote:Op zondag 8 juni 2025 12:05 schreef 12Beaufort het volgende:
Vrijdag wordt leuk. Hoe heet gaat het worden?
Volgens de voorspelling kan het tropisch worden
3e omgquote:Op zaterdag 7 juni 2025 21:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
Intro:
Week 23 bijna weer voorbij en dus weer een nieuwe uitslag, met deze keer een verrassende eerste plaats! Ook hebben we opnieuw een gedeelde plek waar 1 user ook de vorige week een plek moest delenOok hebben we weer de gevreesde laatste plek, de misser van de week waar je niet vrolijk van wordt
![]()
wie dit zijn gaan we nu zien
![]()
Podiumplek:
Op de 1ste plek met 4,08 punten is geworden: @:Nattekat
Op de 2de plek met 4,25 punten is geworden: @:Houtenbeen
Op de 3de plek met 4,27 punten is geworden: @:SpeedyGJ
Op de 3de plek met 4,27 punten is geworden: @:MissHobjeGefeliciteerd met deze overwinning
Uitslag:
[ afbeelding ]
Gedeelde plek:
Ook deze week weer een gedeelde plek met @:SpeedyGJ en @:MissHobje![]()
Misser van de week
@:Starhopper was de afgelopen tijd goed bezig, deze keer sla je de plank mis![]()
Beste prestatie:
Temp max: @:12Beaufort met 0,1 graden verschil.
Temp min: @:Nattekat / @:Butz0rs met 0,0 graden verschil.
Neerslag: @:Frutsel / @:12Beaufort met 0,6mm verschil.
Zon uren: @:Nattekat met 0,1 uren verschil.
Gem wind: @:Houtenbeen / @:GarlandBriggs met 0,9km/h verschil.
Windrichting: 9 users met 0 richting verschil.
Luchtdruk: @:Butz0rs met 0,2hpa verschil.
Ja. Vooral de windrichtingquote:Op zondag 8 juni 2025 20:07 schreef MissHobje het volgende:
Dit is oprecht een lastige
1 Min. temp (graden C): 17,9
2 Max. temp (graden C): 28,9
3 Neerslag (mm): 3
4 Zon (uren): 10
5 Windsnelheid (m/s): 1.8
6 Windrichting (graden): ZO
7 Luchtdruk (hPa): 1018
quote:Op zaterdag 14 juni 2025 23:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
Door de slechte prestatie van Starhopper komt de top 3 wel heel dicht bij elkaar, het verschil is +0,30 en +0,60 punten tegenover de nummer 1! Wie dit zijn zien we op dinsdag 1 juli
De neerslag iddquote:Op zaterdag 14 juni 2025 23:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
Intro:
Week 24 zit er weer bijna op en dus weer tijd voor een nieuwe uitslagdeze keer wel een verhittende uitslag zeg pfff!
Waar de 1 het heerlijk vind met deze temperatuur, vind de ander het maar helemaal niks, en dan waren we ook nog vrijdag de 13de! Het kon niet open dat zien we ook wel een beetje terug in de uitslag. Genoeg gepraat, tijd om naar de uitslag te gaan voor het systeem overhit raakt
Podiumplek:
Op de 1ste plek met 3.31 punten is geworden: @:INViCTuS
Op de 2de plek met 3.35 punten is geworden: @:Butz0rs
Op de 3de plek met 3.78 punten is geworden: @:HoutenbeenGefeliciteerd met deze overwinning
Uitslag:
[ afbeelding ]
Gedeelde plek:
Geen gedeelde plek deze week!
Misser van de week
12Beaufort zag de onweersbuien wel hangen en ging er volledig voor! Helaas heeft dit hem een laatste plek gegeven en waarschijnlijk een nat pak door de zweet![]()
Beste prestatie:
Temp max: @:Houtenbeen met 0,4 graden verschil.
Temp min: @:GarlandBriggs / @:Starhooper met 0,2 graden verschil.
Neerslag: 6 users met 0mm verschil.
Zon uren: @:Scjvb met 0,4 uren verschil.
Gem wind: @:Scjvb met 0,3km/h verschil.
Windrichting: @:INViCTuS / @:Houtenbeen / @:Scjvb met 0 richting verschil.
Luchtdruk: @:Butz0rs / @:MissHobje met 0,0hpa verschil.
Ik heb mijne maar ff aangepastquote:Op zondag 15 juni 2025 23:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
@:butz0rs / @:Frutsel / @:GarlandBriggs / @:Houtenbeen / @:INViCTuS / @:MissHobje / @:Nattekat / @:SpeedyGJ / @:Starhopper / @:12Beaufort / @:Stephan5 / @:Scjvb / @:OA @:onlogisch
Laatste kwartier!
Jammer, ik had jou eigenlijk niet moeten mee nemen met je 30+ gradenquote:
quote:Op maandag 16 juni 2025 00:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Jammer, ik had jou eigenlijk niet moeten mee nemen met je 30+ graden
Eigenlijk hebben jullie alle 2 gewonnen van elkaar, maar als je het echt zo wilt spelen zul je toch je verlies moeten nemenquote:
Ik had een betere voorspellingquote:Op zondag 22 juni 2025 20:02 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Eigenlijk hebben jullie alle 2 gewonnen van elkaar, maar als je het echt zo wilt spelen zul je toch je verlies moeten nemenwant F gaat voor de N in het alfabet en dat is helaas waarom jij onder Frutsel staat
Heb ik bij windrichting OZO niet maar een 0,5 afwijking, ipv 1.5quote:Op zondag 22 juni 2025 19:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
Foutje gezien? Dan graag hier melden met @SpeedyGJ erbij voor de mention.
True! Alleen die te laat invullenquote:
Ik ga even kijken voor je!quote:Op zondag 22 juni 2025 20:06 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Heb ik bij windrichting OZO niet maar een 0,5 afwijking, ipv 1.5
alles voor de winst
Yups heb het gezien en verbeterd, je bent van plek 8 naar plek 7 gegaanquote:Op zondag 22 juni 2025 20:06 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Heb ik bij windrichting OZO niet maar een 0,5 afwijking, ipv 1.5
alles voor de winst
Ja jij hebt niks te klagen, ik kom zaterdag/zondag met een tussenstand, die 2 dagen eerder maakt niet zoveel uit 😁quote:Op maandag 23 juni 2025 19:32 schreef INViCTuS het volgende:
Ik heb wel goede zaken gedaan voor het jaar klassement
Mag ik ook een keerquote:Op zaterdag 28 juni 2025 11:14 schreef Nattekat het volgende:
Kutspel, krijg niet eens de losertrofee
In dit tempo heeft MissHobje de volgende tussenstand mijn nummer 1 afgepaktquote:Op zaterdag 28 juni 2025 17:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hierbij een tussenstand in het jaarklassement![]()
[ afbeelding ]
Het is duidelijk dat ik het steeds slechter ga doen, ik moet nodig wat gaan verbeter![]()
@:Starhopper begint nu wel wat uit te lopen, eerder nog lag de top 3 wel heel dicht bij elkaar.
Voor @:nattekat / @:Frutsel / @:12beaufort lijkt het wel gedaan met een podium plek, tenzij er nog hele gekke sprongen worden gemaakt
Het gaat om twee dingen: frutsel verslaan en dagoverwinningen.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 17:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
[ afbeelding ]
Het is duidelijk dat ik het steeds slechter ga doen, ik moet nodig wat gaan verbeter![]()
@:Starhopper begint nu wel wat uit te lopen, eerder nog lag de top 3 wel heel dicht bij elkaar.
Voor @:nattekat / @:Frutsel / @:12beaufort lijkt het wel gedaan met een podium plek, tenzij er nog hele gekke sprongen worden gemaakt
Om te winnen moet je wel elke week mee doen.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 17:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |