Enkele sites waar weermodellen zijn te vinden:quote:Al duizenden jaren proberen mensen verwachtingen te maken over aankomende weersomstandigheden, door te kijken naar wolkenformaties, de zon of de reactie van dieren en planten. Maar anno 2007 kan iedereen via het world wide web aan digitale informatie komen over voorspellingen van internationale weermodellen. De belangrijkste zijn het Europese ECMWF en het Amerikaanse GFS (T850, T2M, Wetterzentrale kaarten). Maar ook op de sites van het KNMI en Meteo Consult zijn uiteraard voorspellingen te vinden.
WKN / Voorspellingstopic: Wie is hier de weerkundige? [kepler]
Dit topic wordt ook gebruikt voor de volgende vrijdag. Elke zondag om 23.59 uur is dan altijd de deadline om het weer van de volgende vrijdag te voorspellen.quote:1 Min. temp (graden C):
2 Max. temp (graden C):
3 Neerslag (mm):
4 Zon (uren):
5 Windsnelheid (m/s):
6 Windrichting (graden):
7 Luchtdruk (hPa):
quote:Op zondag 4 mei 2025 00:27 schreef Frutsel het volgende:
1 Min. temp (graden C): 7.0
2 Max. temp (graden C): 19.4
3 Neerslag (mm): 0
4 Zon (uren): 9,5
5 Windsnelheid (m/s): 2.5
6 Windrichting (graden): ONO
7 Luchtdruk (hPa): 1022
quote:Op zondag 4 mei 2025 10:00 schreef 12Beaufort het volgende:
1 Min. temp (graden C): 6
2 Max. temp (graden C): 18
3 Neerslag (mm): 0
4 Zon (uren): 12
5 Windsnelheid (m/s): 3
6 Windrichting (graden): NO
7 Luchtdruk (hPa): 1022
Deze site mag aangepast worden naar: https://weerstatistieken.nl/quote:Op zondag 4 mei 2025 10:14 schreef 12Beaufort het volgende:
Voorspellingstopic: Wie is hier de weerkundige?![]()
De Uiteindelijke gegevens worden gehaald van deze site
Jij staat 4,24 punten achter op de nummer 1, voor de rest ga ik nog niks verklappenquote:Op zaterdag 10 mei 2025 11:25 schreef INViCTuS het volgende:
Ah, knake! Daar gaat m'n goede reeks. Laatste weken toch regelmatig in de bovenste regionen geeindigd. Totaalklassement sta ik er volgens mij wel ok voor.
Oe, spannond! Nee, elk kwartaal een update, toch?quote:Op zaterdag 10 mei 2025 13:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Jij staat 4,24 punten achter op de nummer 1, voor de rest ga ik nog niks verklappen
Klopt, de eerste had ik op 1 april al gepostquote:Op zaterdag 10 mei 2025 14:19 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Oe, spannond! Nee, elk kwartaal een update, toch?
Een misser van de week met 6 puntjes valt nog meequote:Op zaterdag 10 mei 2025 11:25 schreef INViCTuS het volgende:
Ah, knake! Daar gaat m'n goede reeks. Laatste weken toch regelmatig in de bovenste regionen geeindigd. Totaalklassement sta ik er volgens mij wel ok voor.
Misschien Max en min omdraaienquote:Op zondag 11 mei 2025 22:14 schreef butz0rs het volgende:
1 Min. temp (graden C): 24.0
2 Max. temp (graden 6.0
3 Neerslag (mm): 0.0
4 Zon (uren): 13.5
5 Windsnelheid (m/s): 3.0
6 Windrichting (graden): N
7 Luchtdruk (hPa): 1026
En anders was het geen ramp geweest, ik weet gelukkig wat de minima is en de maximaquote:
quote:
Kom danquote:Op zondag 18 mei 2025 17:02 schreef Frutsel het volgende:
Zelfs als ik een dag of tien voor de tijd voorspel eindig ik boven de Kat... heerlijk
Moet je maar niet te hoog inschattenquote:Op zondag 25 mei 2025 18:09 schreef Nattekat het volgende:
Ik eis een hertelling, die maximum klopt niet
Nee, ik heb de weerkaart gezien. De Bilt is soms echt een trollstation, want elk ander station in de buurt is minstens een graad warmer geweest.quote:
En daar moet je je ook op inspelen hequote:Op zondag 25 mei 2025 19:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, ik heb de weerkaart gezien. De Bilt is soms echt een trollstation, want elk ander station in de buurt is minstens een graad warmer geweest.
Jij hebt er gewoon een koelkast naast gezetquote:Op zondag 25 mei 2025 23:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
En daar moet je je ook op inspelen heals je het station een beetje kent weet je dat het soms raar kan lopen. Maar ook ik zit er vaak genoeg naast hoor
Verpest het nou nietquote:Op zondag 25 mei 2025 23:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij hebt er gewoon een koelkast naast gezet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |