Er valt ook weinig meer te winnen, al is er nog een klein kansje als het zondag goed valt, het zal je niet verbazen dat ik daar ook op hoop.quote:Op maandag 5 mei 2025 13:03 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat was ook een beetje gek allemaal, maar tegelijkertijd merk je ook dat gezien het instapmoment dit eigenlijk best een logische keuze was. Het is ook wel fijn dat ze met Reijnen en Hake twee goede assistenten hebben aangesteld. Het is allemaal vrij risicoloos en niet zo sprankelend, maar je wint wel eenvoudig.
Moet ook wel lachen om al die overspannen reacties toen vPersie werd aangestelden dan blijkt het allemaal reuze mee te vallen.
Mwoah, Twente-uit en AZ-uit zijn ook prima testmomenten voor een Nederlandse ploeg en daar is ie glansrijk geslaagd.quote:Op maandag 5 mei 2025 12:54 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Dit weekend de eerste echte test voor Robin. Benieuwd of hij tactisch wat kan dat zich laat onderscheiden. Wel heel blij dat je gewoon al bepaalde patronen terugziet op het veld die blijven terugkeren, met dat komt het dominante spel vanzelf wel met wat gewenning.
Zéker AZ-uit was een serieuze test. In topduels heeft AZ zelden tot nooit een modderfiguur geslagen. En al zeker in Europa. Geen spectaculair aanvallend team, vooral een defensief stug team.quote:Op maandag 5 mei 2025 13:15 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Mwoah, Twente-uit en AZ-uit zijn ook prima testmomenten voor een Nederlandse ploeg en daar is ie glansrijk geslaagd.
Op de wedstrijden tegen Ajax na winnen ze toch juist nooit topduels? Ze verloren zelfs van Priske door een goede invalbeurt van Bartje Nieuwkoopquote:Op maandag 5 mei 2025 13:16 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Zéker AZ-uit was een serieuze test. In topduels heeft AZ zelden tot nooit een modderfiguur geslagen. En al zeker in Europa. Geen spectaculair aanvallend team, vooral een defensief stug team.
Ze waren veel beter dan PSV in Eindhoven, miraculeus dat het 2-2 werd volgens mijn.quote:Op maandag 5 mei 2025 13:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Op de wedstrijden tegen Ajax na winnen ze toch juist nooit topduels? Ze verloren zelfs van Priske door een goede invalbeurt van Bartje Nieuwkoop
Winnen twee keer niet van Feyenoord, Utrecht en PSV.quote:Op maandag 5 mei 2025 13:41 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Ze waren veel beter dan PSV in Eindhoven, miraculeus dat het 2-2 werd volgens mijn.
Ze winnen thuis met 1-0 van Roma, hadden met veel meer dan 1-0 moeten winnen van Spurs.
Waar ze zichzelf tegen FC Utrecht wel structureel tekort deden, zeker ook begin dit seizoen.quote:Op maandag 5 mei 2025 13:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Winnen twee keer niet van Feyenoord, Utrecht en PSV.
Ze doen zich wel erg vaak tekort dan. Zelfs de belangrijkste pot van het seizoen verliezen ze van een best matig GAE.quote:Op maandag 5 mei 2025 13:44 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Waar ze zichzelf tegen FC Utrecht wel structureel tekort deden, zeker ook begin dit seizoen.
Resultaattechnisch oogt het niet spectaculair, maar het is gewoon een prima resultaat geweest om van ze te winnen. Met iedereen fit zijn ze voor elke tegenstander een vervelende horde.
Ja, omdat ze aanvallend niet zo goed zijn. Zeg ik toch net, maatje.quote:Op maandag 5 mei 2025 13:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze doen zich wel erg vaak tekort dan. Zelfs de belangrijkste pot van het seizoen verliezen ze van een best matig GAE.
quote:Op maandag 5 mei 2025 13:16 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Geen spectaculair aanvallend team, vooral een defensief stug team.
Ik vind het gewoon niet zo’n bijzonder team dat op Ajax na eigenlijk geen enkele topper wintquote:Op maandag 5 mei 2025 13:48 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Ja, omdat ze aanvallend niet zo goed zijn. Zeg ik toch net, maatje.
[..]
Droeftoeterquote:Op maandag 5 mei 2025 19:45 schreef PSVCL het volgende:
[..]Daar gaat het laatste beetje hoop op de titel.
Ik weet niet of Hancko hierop zit te wachten....of hij moet voor het geld kiezen boven het sportievequote:Al-Nassr aast op Dávid Hancko: Feyenoorder voor recordbedrag naar club van Cristiano Ronaldo?
Al-Nassr heeft bij Feyenoord aangeklopt om voor een megabedrag David Háncko weg te halen uit Rotterdam. De topclub uit Saoedi-Arabië wil de 27-jarige Slowaakse verdediger zo snel mogelijk voor komend seizoen vastleggen.
Mikos Gouka 05-05-25, 21:26 Laatste update: 21:28
Hancko gaf al eerder aan komende zomer een stap te willen zetten nadat de interesse van het Spaanse Atlético Madrid en het Italiaanse Juventus op niets uitliep. Saoedi-Arabië was in eerste instantie niet de droomcompetitie voor Hancko, maar technisch directeur Fernando Hierro heeft zich inmiddels al meerdere keren in Rotterdam gemeld om aan te tonen dat de club van wereldster Cristiano Ronaldo de verdediger heel graag wil hebben.
Of Hancko overstag gaat, is nog niet duidelijk, maar in Rotterdam stellen ze wel dat de verdediger snel een besluit over zijn sportieve toekomst wil nemen. Op financieel gebied zullen er natuurlijk weinig clubs kunnen wedijveren met Al-Nassr, Feyenoord zou een recordbedrag kunnen incasseren.
Atlético ook geïnteresseerd
En uiteraard kan Hancko ook een megasalaris krijgen bij het ondertekenen van een meerjarig contract. Ondertussen is ook Atlético Madrid nog geïnteresseerd, terwijl er ook uit Duitsland kapitaalkrachtige clubs zijn die Hancko nog op het oog hebben.
Wil je elke dag de Dagelijkse nieuwsupdate nieuwsbrief van AD ontvangen via e-mail?
De vraag is nu of die clubs het echt kunnen opnemen tegen Al-Nassr. Feyenoord gaf eerder al aan dat de club deze zomer wil meedenken als er interessante clubs op de stoep staan.
De Rotterdammers willen uiteraard wel een enorme transfersom zien en voor Al-Nassr is het geen probleem om het record van 32,5 miljoen te breken. De komende dagen wordt duidelijk over ze de Slowaak ook daadwerkelijk binnen kunnen hengelen.
Mikos Gouka
Mikos Gouka is al jarenlang de vaste volger van Feyenoord voor deze site. Gouka schrijft analyses, interviews en achtergrondverhalen over voetbal en reist ook het Nederlands elftal achterna. Lees al zijn artikelen in dit dossier! Lees alles over Feyenoord hier.
Op zijn minst geeft het je een uiterst goede onderhandelingspositie vs andere clubs. Als zij bijvoorbeeld 40/45 betalen ga je geen genoegen nemen met maar 30 van een ander.quote:Op maandag 5 mei 2025 21:37 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Dit zie ik Hancko eigenlijk niet doen.
Al kan ik hem geen ongelijk geven met een mogelijk lekker salaris.
Tenzij diegene zoals bijvoorbeeld Kokcu echt alleen maar naar die ene club wil.quote:Op maandag 5 mei 2025 21:41 schreef H.FR het volgende:
[..]
Op zijn minst geeft het je een uiterst goede onderhandelingspositie vs andere clubs. Als zij bijvoorbeeld 40/45 betalen ga je geen genoegen nemen met maar 30 van een ander.
quote:Op maandag 5 mei 2025 21:41 schreef H.FR het volgende:
[..]
Op zijn minst geeft het je een uiterst goede onderhandelingspositie vs andere clubs. Als zij bijvoorbeeld 40/45 betalen ga je geen genoegen nemen met maar 30 van een ander.
Al-Nassr, Chelsea en West Ham zitten weer eens achter een voetballer aan, je verwacht het niet.quote:
Dit.quote:Op maandag 5 mei 2025 21:49 schreef CR7 het volgende:
Voor het geld echt heerlijk. Maar juist omdat Hancko zoveel voor Feyenoord heeft betekend gun ik hem juist een mooie Europese topper. Zelfs voor wat minder geld. Maar ok makkelijk praten als het mijn portemonnee niet is.
Dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Die kunnen hem helemaal niet betalen namelijk.quote:Op maandag 5 mei 2025 22:03 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Hopelijk gaat Hancko gewoon naar Atlético, om bij zijn presentatie een rede te houden over het verval van voetbalcultuur.
Waarom praat jij zoveel onzin. Moet dit poëtisch zijn?quote:Op maandag 5 mei 2025 22:03 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Hopelijk gaat Hancko gewoon naar Atlético, om bij zijn presentatie een rede te houden over het verval van voetbalcultuur.
En De Bundesliga!quote:Op maandag 5 mei 2025 22:02 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Al-Nassr, Chelsea en West Ham zitten weer eens achter een voetballer aan, je verwacht het niet.
Kapitaalkrachtige clubs uit Duitsland, hoeveel zijn daar werkelijk van die 40 meloentjes willen lappen?quote:
Ik zou inderdaad best er best raar van staan te kijken als ze achter een wielrenner ofzo aan zouden zitten.quote:Op maandag 5 mei 2025 22:02 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Al-Nassr, Chelsea en West Ham zitten weer eens achter een voetballer aan, je verwacht het niet.
Er zal best een club bij zitten die interesse heeft. Maar die gaan inderdaad niet zoveel betalen als Al Nasr of een Engelse club. Kortom, die vallen af.quote:Op maandag 5 mei 2025 22:18 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Kapitaalkrachtige clubs uit Duitsland, hoeveel zijn daar werkelijk van die 40 meloentjes willen lappen?
Veilige voorspelling dat deze vaagheid pure interessantdoenerij is om andere clubs op scherp te zetten.
Ik denk niet dat Bayern geïnteresseerd is, dus dan blijven hoogstens Leipzig en Dortmund over denk ik.quote:Op maandag 5 mei 2025 22:18 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Kapitaalkrachtige clubs uit Duitsland, hoeveel zijn daar werkelijk van die 40 meloentjes willen lappen?
Veilige voorspelling dat deze vaagheid pure interessantdoenerij is om andere clubs op scherp te zetten.
Ik kan bijna alleen aan RB Leipzig of Bayern München denken. Die blijven ongeacht de trainer toch wel kopen.quote:Op maandag 5 mei 2025 22:21 schreef H.FR het volgende:
[..]
Er zal best een club bij zitten die interesse heeft. Maar die gaan inderdaad niet zoveel betalen als Al Nasr of een Engelse club. Kortom, die vallen af.
Kan je over de over de overige genoemde clubs ook een analyse maken? Bvd!quote:Op maandag 5 mei 2025 22:23 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Ik kan bijna alleen aan RB Leipzig of Bayern München denken. Die blijven ongeacht de trainer toch wel kopen.
Dortmund kan geen stabiliteit bieden, en ik denk dat spelers/zaakwaarnemers wel huiverig zijn voor een Xabi Alonso-achtig gat bij Leverkusen.
Al-Nassr wilde in de winter nog 60 miljoen euro schuiven voor die Boniface van Leverkusen.quote:Op maandag 5 mei 2025 22:22 schreef Evangelion het volgende:
Zoveel betalen die zandbak clubs meestal niet voor transfers dacht ik.
20 miljoen voor Bergwijn, 12 voor Dams…quote:Op maandag 5 mei 2025 22:22 schreef Evangelion het volgende:
Zoveel betalen die zandbak clubs meestal niet voor transfers dacht ik.
Ik vind dat hij eigenlijk te lang bij Feyenoord is gebleven, 27 is al oud voor de eredivisie en waarschijnlijk ook te oud voor een +40M transfer, wie weet dat het nog een goed bedrag wordt als ze tegen elkaar op gaan bieden en hij geen voorkeur heeft.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 03:57 schreef De_Pel het volgende:
Die jongen wordt nu genoemd bij allerlei (sub)topclubs in Spanje, Italië, Engeland en Duitsland. Dan mag je toch hopen dat je dan gewoon richting de 40 ga. En natuurlijk zie ik hem dan het liefst als basisspeler bij een echt mooie club, maar als het er op aankomt, en een zandbankclubje biedt gewoon een stuk meer, dikke prima.
Ik denk dat nog meer meespeelt dat het een verdediger is, voor verdedigers word gewoon minder neergelegd dan voor aanvallers.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 06:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind dat hij eigenlijk te lang bij Feyenoord is gebleven, 27 is al oud voor de eredivisie en waarschijnlijk ook te oud voor een +40M transfer, wie weet dat het nog een goed bedrag wordt als ze tegen elkaar op gaan bieden en hij geen voorkeur heeft.
Hij is vooral een laatbloeier.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 06:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind dat hij eigenlijk te lang bij Feyenoord is gebleven, 27 is al oud voor de eredivisie en waarschijnlijk ook te oud voor een +40M transfer, wie weet dat het nog een goed bedrag wordt als ze tegen elkaar op gaan bieden en hij geen voorkeur heeft.
Dat valt wel mee toch? Hij zit al een aantal jaar op het niveau waarop hij nu zit en zal niet ineens nog een pak beter worden.quote:
Hij speelde op z'n 24e nog in de Tsjechische competitie. Terwijl hij bij Feyenoord binnen 1 seizoen aantoonde dat hij al klaar was voor de Europese (sub)top. Volgens mij ben je dan een laatbloeier.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 08:16 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dat valt wel mee toch? Hij zit al een aantal jaar op het niveau waarop hij nu zit en zal niet ineens nog een pak beter worden.
Hancko is een prima speler, maar als die jongen half zo goed was als sommige mensen hem hier toedichten dan zat hij inmiddels al wel een jaartje of 2 á 3 bij een Europese top. 30 miljoen is wisselgeld voor de topclubs natuurlijk, die lappen lachend 80 miljoen voor een Harry Maguire, dan heb je ook wel 30 miljoen voor Hancko liggen.
Jongens als Jurriën Timber en Hato lijken toch wat gewilder te zijn omdat ze wat dynamischer zijn en (denk ik) een hoger plafond hebben.
En hij heeft nog een slepende blessure gehad tussendoor. Dus dat telt ook wel mee en dan ga je als topclub ook niet zo snel dat risico nemen.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 08:32 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hij speelde op z'n 24e nog in de Tsjechische competitie. Terwijl hij bij Feyenoord binnen 1 seizoen aantoonde dat hij al klaar was voor de Europese (sub)top. Volgens mij ben je dan een laatbloeier.
Ik hoop vooral wel dat hij naar de zandbak gaat eigenlijk, zo hypocriet ben ik dan ook wel weer.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 08:47 schreef fetX het volgende:
[..]
En hij heeft nog een slepende blessure gehad tussendoor. Dus dat telt ook wel mee en dan ga je als topclub ook niet zo snel dat risico nemen.
Deze man kan gemakkelijk mee in de (sub)top. Hopelijk gaat hij niet naar zo’n Saudische club al zou dat voor de portemonnee wel weer iets beter zijn gok ik.
Ook wel grappig, want bij ons heeft hij in totaal een potje gemist wegens blessures, en dat was tegen amateurs in het dieptepunt van alle Priske-blessures.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 08:47 schreef fetX het volgende:
[..]
En hij heeft nog een slepende blessure gehad tussendoor. Dus dat telt ook wel mee en dan ga je als topclub ook niet zo snel dat risico nemen.
Gewoonweg veruit de beste verdediger in de eredivisie momenteel.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 09:13 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ook wel grappig, want bij ons heeft hij in totaal een potje gemist wegens blessures, en dat was tegen amateurs in het dieptepunt van alle Priske-blessures.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |