abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 juni 2025 @ 09:49:28 #91
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_217826985
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 09:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mag ik even een applaus?

Vanuit mijn vrijwilligerswerk werd mij gevraagd of ik een extra dienst wilde draaien en een extra taak. Echter heb ik er geen zin in (ten eerste omdat ik al een vol hoofd heb, ten tweede ik heb anders geen enkel vrij weekend deze maand en als laatste; mensen vragen mij altijd extra taken omdat ik altijd ja zeg. Nu mag een keer een ander het doen)

En normaal gesproken ga ik mezelf helemaal verantwoorden, nu heb ik alleen gezegd dat het mij niet uitkomt. Ik voel me uiteraard enorm schuldig. Echter is het probleem nu door een ander opgepakt.

Nu denk je misschien van "soit, wat is het probleem", nou voor mij is dit dodelijk eng. Mijn hoofd gaat helemaal los over "straks willen ze mij niet meer" of "zo meteen wordt mensen kwaad op mij en doen mij pijn" etc etc etc

Straks mijn begeleider vertellen, die zal vast trots op me zijn :@
_O_ ^O^
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_217826987
Bedankt!

En schuld... ja dat is oefening twee ;) eerst maar even houden bij nee

En wat ik daarna wil leren is dat ik niet direct bij elk piepje op mijn telefoon hoef te reageren
  maandag 2 juni 2025 @ 10:51:16 #93
421867 greysbones
People will do anything, no ma
pi_217827519
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 09:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
Bedankt!

En schuld... ja dat is oefening twee ;) eerst maar even houden bij nee

En wat ik daarna wil leren is dat ik niet direct bij elk piepje op mijn telefoon hoef te reageren
Misschien je piepje vervangen door
Nee je hoeft me niet direct op te pakken :@
Thinking is difficult, that’s why most people judge
pi_217828797
Of überhaupt geen piepjes aan zetten. Ik leef al meer dan 10 jaar zonder piepjes op m'n telefoon en dat bevalt mij uitstekend!

Applaus voor het bewaken van je grenzen, en het probleem laten bij wie het hoort ^O^
  Spellchecker maandag 2 juni 2025 @ 13:51:43 #95
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_217829003
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 09:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank u dank u dank u!

Ben heel bewust dit soort dingen aan het trainen

Heel goed van jou _O_ *O*

"Nee" is ook een antwoord.
pi_217829190
quote:
Mag ik even een applaus?

Ja, dat mag.

r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_217829292
quote:
Mag ik even een applaus?

Vanuit mijn vrijwilligerswerk werd mij gevraagd of ik een extra dienst wilde draaien en een extra taak. Echter heb ik er geen zin in (ten eerste omdat ik al een vol hoofd heb, ten tweede ik heb anders geen enkel vrij weekend deze maand en als laatste; mensen vragen mij altijd extra taken omdat ik altijd ja zeg. Nu mag een keer een ander het doen)

En normaal gesproken ga ik mezelf helemaal verantwoorden, nu heb ik alleen gezegd dat het mij niet uitkomt. Ik voel me uiteraard enorm schuldig. Echter is het probleem nu door een ander opgepakt.

Nu denk je misschien van "soit, wat is het probleem", nou voor mij is dit dodelijk eng. Mijn hoofd gaat helemaal los over "straks willen ze mij niet meer" of "zo meteen wordt mensen kwaad op mij en doen mij pijn" etc etc etc

Straks mijn begeleider vertellen, die zal vast trots op me zijn :@
Heel goed van je! O+
pi_217835009
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 13:17 schreef Mrs.Peel het volgende:
Of überhaupt geen piepjes aan zetten. Ik leef al meer dan 10 jaar zonder piepjes op m'n telefoon en dat bevalt mij uitstekend!

Applaus voor het bewaken van je grenzen, en het probleem laten bij wie het hoort ^O^
Dat heb ik geprobeerd (alleen mijn moeder haar berichten met geluid) en dan zit ik nog meer op mijn telefoon om te checken.

Ik heb een "digital detox"-app op mijn telefoon. Dan kies je hoelang je niet op je mobiel wil en zolang kan je je telefoon niet openen. Er is wel een noodknop en je kan opgeven (alleen dat kost je 2 euro).
Regelmatig zet ik die een half uur aan (als ik echt teveel ermee bezig ben. Even uit obsessie geraken dan)

Alleen het is ook lastig, want mensen verwachten van mij ook direct antwoord omdat ze het altijd krijgen.

Naja... moet meer de detox app aanzetten en de telefoon aan de andere kant van de ruimte leggen. Dan is hem pakken een bewuste actie

Dat laatste ga ik doen! Al typende een oplossing
  dinsdag 3 juni 2025 @ 12:08:12 #100
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217837640
Ik kan me voorstellen dat er een paar mensen zijn van wie je direct het bericht wilt lezen. Als je kijkt en het is niet van een van hen, dan kun je je telefoon ook weer wegleggen: dat komt straks wel.

Ik vind het zelf handig om direct op mijn scherm te zien van wie het bericht komt, dus zonder dat ik de telefoon hoef te ontgrendelen en naar de app moet gaan.
The love you take is equal to the love you make.
  Spellchecker dinsdag 3 juni 2025 @ 13:00:18 #101
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_217838162
Laat je contactpersonen weten dat je die app gebruikt en af en toe even niet bereikbaar bent.
pi_217839144
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 12:08 schreef Lienekien het volgende:
Ik kan me voorstellen dat er een paar mensen zijn van wie je direct het bericht wilt lezen. Als je kijkt en het is niet van een van hen, dan kun je je telefoon ook weer wegleggen: dat komt straks wel.

Ik vind het zelf handig om direct op mijn scherm te zien van wie het bericht komt, dus zonder dat ik de telefoon hoef te ontgrendelen en naar de app moet gaan.
Door jouw tip heb ik dat nu ook gedaan.

Ik ben een paar uurtjes offline geweest. Voel me een stuk rustiger in mijn hoofd *O*

Smaakt naar meer
pi_217839147
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 13:00 schreef maily het volgende:
Laat je contactpersonen weten dat je die app gebruikt en af en toe even niet bereikbaar bent.
Dat is wel slim idd...
pi_217852764
Poeh
Leuk avondje uit geweest. Kom je thuis en direct gebeld worden voor hulp

Gelukkig kan het wachten tot vrijdag (morgen komt er een pakketje). Alleen het is niet leuk thuiskomen.

Natuurlijk help ik met alle liefde en voel ik me schuldig dat ik een beetje baal.

Alleen ze wil geen vast moment afspreken eens per week of twee weken. Dat zou het een stuk gemakkelijker voor me maken... alleen dat gaat niet gebeuren..

Het is wat het is. Morgen pakketje en vrijdag helpen.
pi_217853058
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Poeh
Leuk avondje uit geweest. Kom je thuis en direct gebeld worden voor hulp

Gelukkig kan het wachten tot vrijdag (morgen komt er een pakketje). Alleen het is niet leuk thuiskomen.

Natuurlijk help ik met alle liefde en voel ik me schuldig dat ik een beetje baal.

Alleen ze wil geen vast moment afspreken eens per week of twee weken. Dat zou het een stuk gemakkelijker voor me maken... alleen dat gaat niet gebeuren..

Het is wat het is. Morgen pakketje en vrijdag helpen.
Ik heb niet alles gelezen. Maar je bent verplicht om te helpen? En je kan met alle liefde helpen maar als je het niet fijn vindt om te doen kan je zoals ik ernaar kijk zeggen dat het niet goed uitkomt of desnoods een smoesje verzinnen.. Ook dat ze geen vast moment wil afspreken.. klinkt meer alsof de andere partij niet redelijk wil zijn en jou daarmee belast. Maar zoals gezegd, ik heb me niet ingelezen verder

Zelf heb ik vrijwel niemand om af te wijzen tegenwoordig. Maar de keren dat het gebeurde voelde ik me niet schuldig. Je hebt het recht om je leven in te richten zoals je zelf wil, ook om gewoon geen dingen te doen waar je eigenlijk geen zin in hebt. En ja soms zijn er consequenties, dus het is niet zo zwart/wit,

maar van hoe ik jouw bericht lees zou je naar mijn idee ook gewoon mogen zeggen dat je niet gaat/kan helpen en je daar niet schuldig over hoeven te voelen..

[ Bericht 4% gewijzigd door Masberum op 04-06-2025 22:51:31 ]
pi_217857721
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:46 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ik heb niet alles gelezen. Maar je bent verplicht om te helpen? En je kan met alle liefde helpen maar als je het niet fijn vindt om te doen kan je zoals ik ernaar kijk zeggen dat het niet goed uitkomt of desnoods een smoesje verzinnen.. Ook dat ze geen vast moment wil afspreken.. klinkt meer alsof de andere partij niet redelijk wil zijn en jou daarmee belast. Maar zoals gezegd, ik heb me niet ingelezen verder

Zelf heb ik vrijwel niemand om af te wijzen tegenwoordig. Maar de keren dat het gebeurde voelde ik me niet schuldig. Je hebt het recht om je leven in te richten zoals je zelf wil, ook om gewoon geen dingen te doen waar je eigenlijk geen zin in hebt. En ja soms zijn er consequenties, dus het is niet zo zwart/wit,

maar van hoe ik jouw bericht lees zou je naar mijn idee ook gewoon mogen zeggen dat je niet gaat/kan helpen en je daar niet schuldig over hoeven te voelen..
Ik ben niet verplicht, maar ik doe het wel. Zonder te liegen trouwens.

Dat ze geen vast moment wil afspreken is omdat zij nog niet toe kan geven hoe ze minder zelfstandig aan het worden is. Dat begrijp ik heel erg goed. Het is geen pesterij van haar. Het is gewoon een pijnpunt

Het is gewoon niet leuk thuiskomen als je direct gebeld wordt voor hulp, maar ik ben blij dat ze tegenwoordig uit zichzelf hulp vraagt en dat ik niet hoef te gokken

Komt goud
  donderdag 5 juni 2025 @ 14:56:58 #107
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217857759
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 14:53 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik ben niet verplicht, maar ik doe het wel. Zonder te liegen trouwens.

Dat ze geen vast moment wil afspreken is omdat zij nog niet toe kan geven hoe ze minder zelfstandig aan het worden is. Dat begrijp ik heel erg goed. Het is geen pesterij van haar. Het is gewoon een pijnpunt

Het is gewoon niet leuk thuiskomen als je direct gebeld wordt voor hulp, maar ik ben blij dat ze tegenwoordig uit zichzelf hulp vraagt en dat ik niet hoef te gokken

Komt goud
Je moeder?
The love you take is equal to the love you make.
pi_217885122
Wel even lastig. Normaal gesproken app ik met mijn beste vriendin over koetjes en kalfjes of als het minder gaat uit ik dat even bij haar

Echter is ze net bevallen en in haar kraamtijd ga ik haar niet lastig vallen. Ze moet genieten van de kleine.

Dus even zelfredzaamheid trainen. Het is niet zo zeer dat ik wil chatten. Dat geeft meer onrust. Alleen even een berichtje van "voel me rot, maar ik ga nu even haken aan dit en dat project" houd ik nu voor me. Komt wel weer. Alleen het is even eenzaam.

Ik ben zo blij voor haar. Wat foto's gezien van haar met de kleine; ik wist niet dat mensen zo intens gelukkig kunnen kijken O+ echt prachtig om te zien

Morgen even mijn begeleider bellen om een manier uit te zoeken hoe ik alleen kan dealen met mijn sores.
Zeker omdat ik momenteel labiel ben
pi_217886219
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 12:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dit klopt wel met hoe mijn hoofd doet

Bekijk deze YouTube-video
Dit is wel echt heftig, zeker als het weergeeft hoe het in je hoofd aan toe kan gaan. :@
pi_217903697
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 15:32 schreef Guts het volgende:

[..]
Dit is wel echt heftig, zeker als het weergeeft hoe het in je hoofd aan toe kan gaan. :@
Ja zo is het erg vaak. Het is gewoon een irritante ziekte.
pi_217916442
Waarom kan je niet gewoon koffie maken? Dat als je koffie wil en iets in je zegt van 'maak geef koffie'. Waarom maak je dan geen koffie. Want dat is toch wat je wil. Bij een verslaving is het als het ware juist gemakkelijk om de koffie te maken. Maar met die video is het juist extra moeilijk om koffie te maken.
pi_217916526

[ Bericht 100% gewijzigd door Armani XL op 11-06-2025 23:58:11 (Niet nodig) ]
pi_217923165
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 23:06 schreef Masberum het volgende:
Waarom kan je niet gewoon koffie maken? Dat als je koffie wil en iets in je zegt van 'maak geef koffie'. Waarom maak je dan geen koffie. Want dat is toch wat je wil. Bij een verslaving is het als het ware juist gemakkelijk om de koffie te maken. Maar met die video is het juist extra moeilijk om koffie te maken.
Sorry, maar ik begrijp je niet?
pi_217924536
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 23:06 schreef Masberum het volgende:
Het gaat in beide gevallen om weerstand bieden aan ongezonde innerlijke signalen of impulsen.

Voor TS is dat het niet toegeven aan stemmen in haar hoofd die haar ongezonde of gevaarlijke dingen willen laten doen. Of haar euforisch of juist down willen laten voelen.

Voor een verslaafde is dat het niet toegeven aan de innerlijke drang naar het middel waaraan je verslaafd bent en waarvan het gebruik op korte termijn een roes, opluchting, rust biedt, maar op langere termijn ongezond is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hopelijk leg ik het zo een beetje goed uit COTS?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_217924578
Oooh zo

De stemmen willen dat ik echt foute dingen doe: kokend water over mezelf gieten, snijden, suïcide plegen, geen meds innemen, niet slapen, reageren op de aura's van mensen/dingen

Het is heel wat anders dan een verslaving. Het zijn demonen die mij willen regeren. Daarom moet ik altijd nadenken over wat goed voor me is en wat ik zelf wil
pi_217924589
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 21:13 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Het gaat in beide gevallen om weerstand bieden aan ongezonde innerlijke signalen of impulsen.

Voor TS is dat het niet toegeven aan stemmen in haar hoofd die haar ongezonde of gevaarlijke dingen willen laten doen. Of haar euforisch of juist down willen laten voelen.

Voor een verslaafde is dat het niet toegeven aan de innerlijke drang naar het middel waaraan je verslaafd bent en waarvan het gebruik op korte termijn een roes, opluchting, rust biedt, maar op langere termijn ongezond is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hopelijk leg ik het zo een beetje goed uit COTS?
^O^

Klopt best goed! Al denk ik dat een verslaving iets heel anders is. Zie het als een groepje opdringende mensen die je pijn willen doen en dat je een groepsdruk voelt
pi_217924724
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 21:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oooh zo

De stemmen willen dat ik echt foute dingen doe: kokend water over mezelf gieten, snijden, suïcide plegen, geen meds innemen, niet slapen, reageren op de aura's van mensen/dingen

Het is heel wat anders dan een verslaving. Het zijn demonen die mij willen regeren. Daarom moet ik altijd nadenken over wat goed voor me is en wat ik zelf wil
Het is zeker anders dan een verslaving. Leg je goed uit zo.
Al hebben beiden wel met drangen/impulsen en eigen keuzes hierin te maken. De mechanismen en het ontstaan zijn bij beide zaken natuurlijk totaal anders.

Om dat voorbeeld van koffie maken te gebruiken, zouden de demonen je bij voorbeeld kunnen verbieden koffie te maken (of wellicht zeggen dat je niks mag drinken terwijl je dorst hebt, of je juist overmatig veel laten drinken ervan), of je tijdens het koffie maken gevaarlijke dingen laten doen, toch?

En nee, dan wordt koffie maken helemaal niet zo gemakkelijk.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_217924736
Naast dat thee natuurlijk veel lekkerder is ;)
pi_217924762
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 21:31 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Het is zeker anders dan een verslaving. Leg je goed uit zo.
Al hebben beiden wel met drangen/impulsen en eigen keuzes hierin te maken. De mechanismen en het ontstaan zijn bij beide zaken natuurlijk totaal anders.

Om dat voorbeeld van koffie maken te gebruiken, zouden de demonen je bij voorbeeld kunnen verbieden koffie te maken (of wellicht zeggen dat je niks mag drinken terwijl je dorst hebt, of je juist overmatig veel laten drinken ervan), of je tijdens het koffie maken gevaarlijke dingen laten doen, toch?

En nee, dan wordt koffie maken helemaal niet zo gemakkelijk.
Je snapt hem helemaal

De stemmen zeggen dat of niet drinken
Of ze gaan heel gedetailleerd commanderen over hoe te zetten. Doe vijf schepjes koffie in het filter voor één kopje en draai drie rondjes voor elk schepje koffie en zing ondertussen het Wilhelmus. En als je dat niet doet moet je jezelf afstraffen en heb je geen bestaansrecht meer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')