abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 6 mei 2025 @ 19:27:45 #151
236264 crew  capricia
pi_217560202
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 19:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]
En zijn fans ook. Die vinden Israel ook geweldig, dus prima match.
Tweeëneenhalf miljoen mensen hebben PVV gestemd.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 6 mei 2025 @ 19:29:36 #152
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217560215
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 19:27 schreef capricia het volgende:

[..]
Een droevige reminder hoe dom het is om op GGZ te bezuinigen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 6 mei 2025 @ 19:29:46 #153
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217560216
quote:

[..]
Kan er nog wel bij in Israel.
pi_217560309
quote:

[..]
Heb jij ooit van iemand gehoord 'ik stem PVV vanwege hun Israëlstandpunt'? Of iemand hier die dat ooit gehoord heeft?

Bij de SGP, daar speelt Israël mee. Bij de CU ook wel, we zullen stemmers kwijt raken doordat we minder pro-Israël zijn. Maar verder? Voor niet christenen is Israël toch net zo spannend als Sudan of Syrië?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 6 mei 2025 @ 19:43:34 #155
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217560314
quote:

[..]
Nou en
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_217560325
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 18:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Gaza was een belangrijk thema tijdens de verkiezingen? Dacht het niet.

Misschien alleen in een hele kleine bubbel. De rest van ons land niet zo. Sterker nog. Men stemde massaal PVV. En is gewoon Pro Israëlisch, of het hele conflict telde niet mee in hun overweging wat te stemmen.

Dus even terug naar het begin:
NL gaat niet lobbyen voor een boycot, zoals jij wilde. En deze regering gaat ook Palestina (whatever that may be) niet als staat erkennen.
En bij onze volgende verkiezingen is het nog maar de vraag in welke hoedanigheid Gaza bestaat. Als het überhaupt nog bestaat.

Maar voel je vrij om te geloven en te hopen wat je wil. Echt reëel is het allemaal niet.
Dit is het bewegen van de doelpalen. Eerst was het uberhaupt geen thema bij een verkiezing ooit. Vervolgens kom ik op jouw vraag met een bron die zegt dat tijdens een verkiezingsdebat partijleiders er een discussie over hadden en nu zeg je het is geen 'belangrijk' thema.
Daarnaast beargumenteer je dat weinig mensen het met mijn mening over het conflict eens zijn, dat kan maar dat is ook weer heel wat anders dan dat het geen thema is. Dat deze huidige fascistische regering het juiste gaat doen, dat verwacht ik ook helemaal niet dat claim ik ook nergens. Ik heb ze nog vrijwel niets zien presteren zelfs niet op beleidsterreinen die ze belangrijk zeggen te vinden zoals weet ik veel het stikstofprobleem. Natuurlijk gaan ze dan zeker niks presteren wat betreft enige druk op Israel zetten gezien dat recht tegen wat ze willen in gaat.
Voor veel PVV'ers zal Gaza echt niet zo relevant zijn, die mensen boeit sowieso vrijwel niks anders stem je geen PVV.

Ik zal even dankbaar gebruik maken van Hancas bron
quote:
Maar liefst 48 procent van de Nederlandse bevolking is het eens met de stelling ‘dat Israël in Gaza genocide heeft gepleegd’. Slechts 12 procent is het daar niet mee eens.
Dat is interessant zeker zo kort na dodenherdenking. Nooit meer is blijkbaar nu in Gaza, triest dat zoveel van Nederland dat nooit meer niet serieus neemt, ik in elk geval wel.

quote:
Ruim 51 procent van de Nederlanders is voorstander van een verbod op handel met de illegale Israëlische nederzettingen in bezet Palestijns gebied; slechts 10 procent is daar tegen.
43 procent vindt dat Nederland economische sancties moet opleggen aan Israël als het land niet stopt met het bouwen en uitbreiden van nederzettingen; 12 procent vindt van niet.

38 procent vindt dat de militaire samenwerking met Israël moet worden stopgezet; 16 procent wil die voortzetten.
Een ruime meerderheid van 54 procent vindt dat Israëlische militairen die naar Nederland komen moeten worden gescreend op oorlogsmisdaden; slechts 10 procent vindt van niet.
50 procent van de ondervraagden vindt dat de levering van Nederlandse wapens aan Israël moet worden beëindigd; 13 procent is het hiermee oneens.
Uit die cijfers blijkt zeker dat er ook desinteresse is bij een hoop stemmers. Maar er blijkt ook uit dat er veel minder steun is voor het beleid wat we nu voeren dan voor verandering van beleid zoals ik voorsta.
In elk geval staat het merendeel van Nederland niet achter lijn Wilders of van het kabinet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 18:44 schreef Perrin het volgende:
Ondertussen vindt op Europees terrein de bloederigste veroveringsoorlog sinds de Tweede Wereldoorlog plaats.

En zelfs dat interesseert de meesten weinig.
Tuurlijk half % van de belastingaangifte af en we zouden Oekraine met een strik erom bij Putin afleveren. Lekker boeiend, fuck you got mine instelling. Rutte won toch niet voor niks toen hij een keer 1000 euro beloofde.
  Moderator dinsdag 6 mei 2025 @ 19:56:00 #157
236264 crew  capricia
pi_217560412
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 19:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Heb jij ooit van iemand gehoord 'ik stem PVV vanwege hun Israëlstandpunt'? Of iemand hier die dat ooit gehoord heeft?

Bij de SGP, daar speelt Israël mee. Bij de CU ook wel, we zullen stemmers kwijt raken doordat we minder pro-Israël zijn. Maar verder? Voor niet christenen is Israël toch net zo spannend als Sudan of Syrië?
Israël heeft in NL, christelijk of niet christelijk, bij de meeste mensen wel een streepje voor. Het is tenslotte een westers land in een vijandig gezinde omgeving.

Behalve bij een klein zeer luidruchtig groepje. Maar die overtuigen geen enkel nieuw persoon daardoor.

Neemt niet weg dat de mensenrechten kwestie wel degelijk een issue kan gaan worden. En dat de publieke opinie wel degelijk kan gaan draaien.

Maar dat mensen perse PVV stemmen vanwege hun Israël geluid? Nee.
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 6 mei 2025 @ 19:57:12 #158
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_217560421
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 19:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dit is het bewegen van de doelpalen. Eerst was het uberhaupt geen thema bij een verkiezing ooit. Vervolgens kom ik op jouw vraag met een bron die zegt dat tijdens een verkiezingsdebat partijleiders er een discussie over hadden en nu zeg je het is geen 'belangrijk' thema.
Daarnaast beargumenteer je dat weinig mensen het met mijn mening over het conflict eens zijn, dat kan maar dat is ook weer heel wat anders dan dat het geen thema is. Dat deze huidige fascistische regering het juiste gaat doen, dat verwacht ik ook helemaal niet dat claim ik ook nergens. Ik heb ze nog vrijwel niets zien presteren zelfs niet op beleidsterreinen die ze belangrijk zeggen te vinden zoals weet ik veel het stikstofprobleem. Natuurlijk gaan ze dan zeker niks presteren wat betreft enige druk op Israel zetten gezien dat recht tegen wat ze willen in gaat.
Voor veel PVV'ers zal Gaza echt niet zo relevant zijn, die mensen boeit sowieso vrijwel niks anders stem je geen PVV.

[..]
Dat is interessant zeker zo kort na dodenherdenking. Nooit meer is blijkbaar nu in Gaza, triest dat zoveel van Nederland dat nooit meer niet serieus neemt, ik in elk geval wel.
[..]
Uit die cijfers blijkt zeker dat er ook desinteresse is bij een hoop stemmers. Maar er blijkt ook uit dat er veel minder steun is voor het beleid wat we nu voeren dan voor verandering van beleid zoals ik voorsta.
In elk geval staat het merendeel van Nederland niet achter lijn Wilders of van het kabinet.
[..]
Tuurlijk half % van de belastingaangifte af en we zouden Oekraine met een strik erom bij Putin afleveren. Lekker boeiend, fuck you got mine instelling. Rutte won toch niet voor niks toen hij een keer 1000 euro beloofde.
Het maakt allemaal niet zo uit. Wilders staat 100% achter Israël, Wilders is de grootste partij van dit kabinet en voor de andere partijen maakt het ook geen reet uit eigenlijk.

Zolang we dit kabinet hebben, blijft Nederland schaamteloos Israël verdedigen en ja dat is beroerd maar het gaat gewoon niet veranderen. Nog een onwijs goede reden om te hopen dat dit kabinet snel valt.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
  dinsdag 6 mei 2025 @ 20:03:15 #159
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217560464
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 19:42 schreef Hanca het volgende:

[..]

Kopt.
Elke PVV´er die ik ken is of een tyfusracist, of komt met punten aan (zoals oude ziekenfonds, gratis woningen en boodschappen) waardoor hij eigenlijk op de SP zou moeten stemmen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Harvest89 op 06-05-2025 21:03:56 ]
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_217560470
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 19:57 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Zolang we dit kabinet hebben, blijft Nederland schaamteloos Israël verdedigen ...
Nee, dus. Ik geef net een bron dat de minister, nav een motie van VVD en CU, de ambassadeur op het matje heeft geroepen. En ga dan niet vervolgens doen alsof dat niets is. Nederland was zelfs de eerste EU lidstaat die dat deed.

Schoof heeft een uur geleden ook nog afstand genomen van de nieuwe plannen van Israël: https://www.nd.nl/varia/v(...)over-gaza-zorgelijk-
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator dinsdag 6 mei 2025 @ 20:04:27 #161
236264 crew  capricia
pi_217560477
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 19:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

[..]
[..]
[..]
Wat doet dit er toe? Ik heb helemaal geen zin om een discussie te houden vanwege de discussie, zeker niet met iemand die onze regering een 'fascistische regering' noemt. Vind dat kinderachtig.

NL heeft de PVV de grootste gemaakt, en daar zul je mee moeten leven.

Er komt geen Palestina als staat erkent in deze regeerperiode door onze gezamelijke regering, er komt ook geen boycot.
En het is nog maar de vraag of Gaza straks nog wel bestaat en in welke hoedanigheid.
- Goethe, “Faust”
pi_217560478
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 19:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Israël heeft in NL, christelijk of niet christelijk, bij de meeste mensen wel een streepje voor. Het is tenslotte een westers land in een vijandig gezinde omgeving.

Behalve bij een klein zeer luidruchtig groepje. Maar die overtuigen geen enkel nieuw persoon daardoor.

Neemt niet weg dat de mensenrechten kwestie wel degelijk een issue kan gaan worden. En dat de publieke opinie wel degelijk kan gaan draaien.

Maar dat mensen perse PVV stemmen vanwege hun Israël geluid? Nee.
Nee je moet jouw mening niet verwarren met die van Nederland. Ik lepelde je net al een bron op waar 50% van de respondenten vindt dat het een genocide is. Als jij dan vrolijk doorgaat met Israel heeft een streepje voor dan ga jij tegen de feiten in niet ik. Het is geen westers land, westerse landen hebben een democratie en een rechtsstaat iets wat voor apartheidsstaat Israel niet echt geldt.
Je kunt proberen de zaak om te draaien en te doen alsof de anti genocide kant klein maar luidruchtig is. In werkelijkheid is het zoals we kunnen zien andersom. De pro genocide kraaiers zijn extreem luidruchtig maar bijna niemand is daar echt voor. Jammer genoeg de PVV als grootste partij wel, BBB als extreemrechtse partij ook.

Maar voor VVD is het vrijwel zeker een splijtzwam, die maakten zich in elk geval altijd hard voor internationaal recht en het aanzien van Nederland in het buitenland. Wat onder druk staat door onze support voor Israel. Dat er weinig mensen PVV zullen stemmen om hun Israel standpunt dat is blijkbaar het enige waar we het over eens zijn. Dat is inderdaad het bewijs dat de pro genocide groep dus vooral een zeer luid klein clubje is dat politiek buitensporig gehoord wordt.
pi_217560484
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 18:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik zit te wachten op een goed treinnetwerkt dat heel veel vliegen in Europa overbodig maakt. Dus ja ik zit te wachten op de Lelylijn en dergelijke. Niet per se omdat ik naar Groningen wil, hoewel het een leuke stad is.

De Noord-Zuidlijn in Amsterdam was ook lang ellende maar nu toch wel handig. Nederland moet veel meer investeren in OV, dat kan beter en goedkoper. Ik snap de huidige PVV minister ziet mensen liever in de auto, maar de maatschappij is beter af als we meer met OV kunnen en willen.
Investeren in het OV in de randstad valt wel wat voor te zeggen (al dan niet met wat intercitýś naar de grote steden daarbuiten), maar daarbuiten lijkt het me vooral een kostenpost welke weinig oplevert.
  Moderator dinsdag 6 mei 2025 @ 20:06:45 #164
236264 crew  capricia
pi_217560495
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 20:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee je moet jouw mening niet verwarren met die van Nederland. Ik lepelde je net al een bron op waar 50% van de respondenten vindt dat het een genocide is. Als jij dan vrolijk doorgaat met Israel heeft een streepje voor dan ga jij tegen de feiten in niet ik. Het is geen westers land, westerse landen hebben een democratie en een rechtsstaat iets wat voor apartheidsstaat Israel niet echt geldt.
Je kunt proberen de zaak om te draaien en te doen alsof de anti genocide kant klein maar luidruchtig is. In werkelijkheid is het zoals we kunnen zien andersom. De pro genocide kraaiers zijn extreem luidruchtig maar bijna niemand is daar echt voor. Jammer genoeg de PVV als grootste partij wel, BBB als extreemrechtse partij ook.

Maar voor VVD is het vrijwel zeker een splijtzwam, die maakten zich in elk geval altijd hard voor internationaal recht en het aanzien van Nederland in het buitenland. Wat onder druk staat door onze support voor Israel. Dat er weinig mensen PVV zullen stemmen om hun Israel standpunt dat is blijkbaar het enige waar we het over eens zijn. Dat is inderdaad het bewijs dat de pro genocide groep dus vooral een zeer luid klein clubje is dat politiek buitensporig gehoord wordt.
Wie is de 'pro genocide groep' eigenlijk?
- Goethe, “Faust”
pi_217560514
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 20:05 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Investeren in het OV in de randstad valt wel wat voor te zeggen (al dan niet met wat intercitýś naar de grote steden daarbuiten), maar daarbuiten lijkt het me vooral een kostenpost welke weinig oplevert.
Jij wil straks met 21 miljoen mensen in 4 steden wonen?
pi_217560528
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 20:04 schreef capricia het volgende:

[..]
Wat doet dit er toe? Ik heb helemaal geen zin om een discussie te houden vanwege de discussie, zeker niet met iemand die onze regering een 'fascistische regering' noemt. Vind dat kinderachtig.

NL heeft de PVV de grootste gemaakt, en daar zul je mee moeten leven.

Er komt geen Palestina als staat erkent in deze regeerperiode door onze gezamelijke regering, er komt ook geen boycot.
En het is nog maar de vraag of Gaza straks nog wel bestaat en in welke hoedanigheid.
-
Ja prima ik vind het kinderachtig dat je geen bron wilde geven, de doelpalen verschoof en vervolgens wegloopt Wat is dat voor zielige manier van discussieren, zeg dan meteen dat het je niet boeit. Dat zou ook heel wat dichter bij de werkelijkheid blijven dan ouwehoeren dat ik in een bubbel zit. Terwijl in deze hele discussie je alleen hebt laten blijken in welke bubbel jij zit.

Dat deze regering fascistisch is, tja nog een ongemakkelijk feitje. Weinig kinderachtig aan om dat te benoemen. De grootste partij is fascistisch. Maar ook de plannen met het twee status stelsel zijn dat, we konden het ook goed zien toen die Israelische supporters hier kwamen rellen, dat was opeens een integratieprobleem ofzo. Ik snap dat het ongemakkelijk is zulke waarheden poneren maar de waarheid doet wel vaker pijn.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 20:12:01 #167
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217560532
quote:

[..]
Het is nu een kostenpost omdat geen hond de trein pakt omdat treinen buiten de randstad klote zijn.
Als je flink investeert laten veel mensen waarschijnlijk de auto staan.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_217560546
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 20:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Wie is de 'pro genocide groep' eigenlijk?
De mensen die het recht verdedigen van Israel om onschuldige mensen uit te hongeren en vermoorden om journalisten en hulpverleners te vermoorden. Misschien moet je een keer een kijkje nemen in topics over dit onderwerp op deze site.
Men juicht letterlijk bij berichten dat er een groot offensief op de burgerbevolking wordt gestart.
Wilders is uiteraard een goed voorbeeld, die claimde zelfs dingen als dat Palestijenen niet bestaan en dat Libanon Palestina is ofzo. Gezien onze regering met een mond praat nog maar een reden om ze fascistisch te noemen.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 20:15:12 #169
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217560561
quote:

[..]
Dit is een gedachte die op termijn zijn eigen gelijk bewijst, maar dat maakt nog niet dat dit idee klopt.

Cryptisch, ik weet het, maar het uitkleden (of uit de markt prijzen) van het Openbaar Vervoer in de regio zal ervoor zorgen dat er nog minder mensen gebruik van maken, waardoor nieuwe 'besparingen' gelegitimeerd worden. Doek het dan maar meteen op.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator dinsdag 6 mei 2025 @ 20:15:28 #170
236264 crew  capricia
pi_217560562
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 20:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
-
Ja prima ik vind het kinderachtig dat je geen bron wilde geven, de doelpalen verschoof en vervolgens wegloopt Wat is dat voor zielige manier van discussieren, zeg dan meteen dat het je niet boeit. Dat zou ook heel wat dichter bij de werkelijkheid blijven dan ouwehoeren dat ik in een bubbel zit. Terwijl in deze hele discussie je alleen hebt laten blijken in welke bubbel jij zit.

Dat deze regering fascistisch is, tja nog een ongemakkelijk feitje. Weinig kinderachtig aan om dat te benoemen. De grootste partij is fascistisch. Maar ook de plannen met het twee status stelsel zijn dat, we konden het ook goed zien toen die Israelische supporters hier kwamen rellen, dat was opeens een integratieprobleem ofzo. Ik snap dat het ongemakkelijk is zulke waarheden poneren maar de waarheid doet wel vaker pijn.
Ik heb geen idee wat je van mij wil.
En ik beëindig deze discussie dan ook.
Je hebt echt een drammerige manier van discussiëren. En zo interessant vind ik deze discussie ook weer niet.

Ik wens Israël veel wijsheid en de Gazanen veel sterkte toe.
- Goethe, “Faust”
pi_217560593
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 20:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik heb geen idee wat je van mij wil.
En ik beëindig deze discussie dan ook.
Je hebt echt een drammerige manier van discussiëren. En zo interessant vind ik deze discussie ook weer niet.

Ik wens Israël veel wijsheid en de Gazanen veel sterkte toe.
Wat is dit nou weer. Je vraagt mij van alles. Ik geef antwoord op je vragen en kom met bronnen. Toen ik jou om een bron vroeg kwam die niet. Ik vind dit ook een heilloze discussie. Vooral omdat je niks inbrengt behalve zeuren over mijn manier van discussieren of je claim dat ik buiten de werkelijkheid zou staan omdat het volgens jou anders zit.

Prima om dit af te ronden hoor, ik heb ook ongeveer niks uit deze discussie gehaald. Dat is ook moeilijk met een discussiepartner die niets wil onderbouwen maar gewoon een mening wil verkondigen.
pi_217560628
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 20:12 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Het is nu een kostenpost omdat geen hond de trein pakt omdat treinen buiten de randstad klote zijn.
Als je flink investeert laten veel mensen waarschijnlijk de auto staan.
En wordt wonen buiten de randstad en werken in de randstad ook aantrekkelijker, zeker als je een aantal dagen per week thuis werkt. Werkgelegenheid verplaatsen naar de regio is 40 jaar geprobeerd en mislukt, dat schip is wel gaan varen. We moeten echt naar wonen en werken meer uit elkaar halen. Zeker omdat mensen die wel werk kunnen vinden in de regio vaak een partner hebben die dat niet lukt.

Woonruimte is er vooral nog buiten de randstad.
pi_217560630
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 20:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat is dit nou weer. Je vraagt mij van alles. Ik geef antwoord op je vragen en kom met bronnen. Toen ik jou om een bron vroeg kwam die niet. Ik vind dit ook een heilloze discussie. Vooral omdat je niks inbrengt behalve zeuren over mijn manier van discussieren of je claim dat ik buiten de werkelijkheid zou staan omdat het volgens jou anders zit.

Prima om dit af te ronden hoor, ik heb ook ongeveer niks uit deze discussie gehaald. Dat is ook moeilijk met een discussiepartner die niets wil onderbouwen maar gewoon een mening wil verkondigen.
De kern is, denk ik, dat de Nederlandse bevolking kritischer wordt op Israël, maar het nog altijd niet belangrijk genoeg vindt om een verkiezingsthema te worden.

quote:
Top 20 van belangrijkste thema's bij Europese verkiezingen:

Migratie en asielbeleid: 61%

Aanpak criminaliteit: 42%

Gezondheidszorg: 41%

Oorlog Oekraïne en Rusland: 36%

Europese defensie: 35%

Bestrijding van armoede: 31%

Klimaatverandering en duurzaamheidsbeleid: 28%

Milieu- en natuurbeleid: 27%

Bescherming van de rechtsstaat en democratie: 27%

Energiebeleid: 24%

Economisch beleid, handel en de euro: 24%

Landbouw- en visserijbeleid: 23%

Mensenrechten: 22%

Oorlog Israël en Gaza: 21%

Bestrijding van desinformatie en nepnieuws: 20%

Bescherming van persoonsgegevens en privacy: 20%

Onderwijs en onderzoek: 19%

Of Nederland uit de EU moet of niet: 17%

Digitale transformatie en cyberveiligheid: 15%

Of de EU verder uitgebreid wordt of niet: 14%
Incelfrikandel
  Moderator dinsdag 6 mei 2025 @ 20:38:32 #174
236264 crew  capricia
pi_217560710
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 20:27 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
De kern is, denk ik, dat de Nederlandse bevolking kritischer wordt op Israël, maar het nog altijd niet belangrijk genoeg vindt om een verkiezingsthema te worden.

[ afbeelding ]
[..]

Dank u. ^O^
- Goethe, “Faust”
pi_217560737
Overigens verbaast het me inderdaad nog wel dat de beslissingen van de Israëlische regering – zij het terughoudend – nog redelijk vaak verdedigd lijken te worden. Het kabinet is sinds het aantreden al een incompetent zooitje geweest, ze hebben niks van de oorlog gebakken, een ruime meerderheid van de bevolking wil dat ze opzouten, en inmiddels spuugt Netanyahu Oekraïne in de bek. Ik ben wel klaar met ze.
Incelfrikandel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')