Ouders voor kinderen laten stemmen lijkt me onzin. Sowieso wat zou deze maatregel opleveren SGP +3? CU +2? Waarschijnlijk dat partijen als FvD het ook goed doen bij kinderen, lekker recalcitrant je afzetten tegen de norm.quote:Op woensdag 7 mei 2025 18:18 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Minderjarigen zijn handelingsonbekwaam en daarom dus uitgesloten van het kiesrecht. Maar daardoor worden ze dus ook niet vertegenwoordigd. Om die leemte op te vullen, zou je kunnen denken aan een systeem waarbij ze wel kiesrecht hebben, maar die niet zelf mogen uitoefenen en de ouders dus namens hun minderjarige kinderen stemmen.
Meestal krijgen minderjarigen op een gegeven moment toch wel enig inzicht in de politiek, en dat begint eigenlijk al ruim voordat ze meerderjarig worden. Het lijkt me dan ook niet meer dan redelijk dat minderjarige kinderen vanaf 12 jaar of zo ook zelf wat te zeggen hebben over de stemmen die namens hen worden uitgebracht.
Dan zou je dus tot een volgend systeem komen:
0 t/m 11 jaar : Ouders stemmen namens hun kinderen, geheel naar eigen inzicht.
12 t/m 17 jaar : Kinderen stemmen in overleg met hun ouders, en de uitgebrachte stem moet zowel van het kind als van de ouders goedkeuring hebben.
vanaf 18 jaar : Meerderjarig, dus geheel zelfstandig kiesrecht.
Veldkamp is zo de eerste NSC'er die de PVV een koekje van eigen deeg geeft. Tot nu toe hebben ze alleen maar ingebonden. Maar zo te zien is het hopeloos voor Wilders om hier iets aan te doen. De oppositie gaat nevernooit een motie van wantrouwen steunen. Ik denk dat Wilders zich hier ook inderdaad wel aan kan vergalopperen, zijn achterban boeit dit lang niet zo als Geert. Maar die zullen toch ook wel opmerken dat als het om Israel gaat Wilders opeens heel serieus wordt. Gaat het om zoiets als hardcore bezuinigen in het OV voor de regio is Wilders akelig stil.quote:Op woensdag 7 mei 2025 21:22 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
Veldkamp wil een EU-onderzoek.
Dat is nog lang geen anti-Israelmaatregel.
Voordat het onderzoek is afgerond zijn er vele Palestijnen vermoord, iedereen is ondervoed, ziektes oa daardoor , nog meer gebouwen venietigd.
De etnische zuivering gaat verder en Nederland en EU doen niet veel.
Van mij mag Wilders flink tieren. Zo blaast hij de coalitie op.
Boem !!!
Vanuit OV voor de regio komen natuurlijk weinig geldstromen voor de PVV.quote:Op donderdag 8 mei 2025 00:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Veldkamp is zo de eerste NSC'er die de PVV een koekje van eigen deeg geeft. Tot nu toe hebben ze alleen maar ingebonden. Maar zo te zien is het hopeloos voor Wilders om hier iets aan te doen. De oppositie gaat nevernooit een motie van wantrouwen steunen. Ik denk dat Wilders zich hier ook inderdaad wel aan kan vergalopperen, zijn achterban boeit dit lang niet zo als Geert. Maar die zullen toch ook wel opmerken dat als het om Israel gaat Wilders opeens heel serieus wordt. Gaat het om zoiets als hardcore bezuinigen in het OV voor de regio is Wilders akelig stil.
Waar baseer je dat op?quote:Op woensdag 7 mei 2025 16:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het stemgedrag van oudere mensen is een groot probleem idd. "I've got mine and screw you"
SGP kan tevreden zijn.quote:
Wie zegt dat oudere mensen het hiermee eens zijn?quote:Op woensdag 7 mei 2025 15:19 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Oudere mensen zullen er geen last van hebben als allerlei rekeningen worden doorgeschoven naar volgende generaties. Dus misschien moet er ook maar een maximum leeftijd aan het kiesrecht verbonden worden.
Ging om de benoeming van Marcouch toch?quote:
Ja, triest was het welquote:Op donderdag 8 mei 2025 11:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ging om de benoeming van Marcouch toch?
Gekkies. Wees blij voor je huurdersquote:Op donderdag 8 mei 2025 13:32 schreef Faraday01 het volgende:
Corporaties gaan naar de rechter als kabinet niet binnen 2 weken huurbevriezing in trekt
In mijn omgeving kende ik wel dergelijke ouderen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:46 schreef miss_sly het volgende:
Wie zegt dat oudere mensen het hiermee eens zijn?
Ik ken geen enkele oudere in mijn omgeving die al dit soort dingen vooruit wil schuiven en daar de jeugd (in de meeste gevallen dus ook hun kinderen en kleinkinderen) ermee willen opzadelen.
Terechtquote:Op donderdag 8 mei 2025 13:32 schreef Faraday01 het volgende:
Corporaties gaan naar de rechter als kabinet niet binnen 2 weken huurbevriezing in trekt
-180.000 nieuwe sociale huurwoningen heeft het waarborgfonds uitgerekend en dat lost het kabinet niet op.quote:
Natuurlijk zijn ze er. Net als er vele jongere mensen en ook jongeren zijn die al die kosten niet willen maken nu. Zullen we dan alleen mensen laten stemmen die hetzelfde zouden stemmen als jij, ongeacht de leeftijd?quote:Op donderdag 8 mei 2025 13:55 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
In mijn omgeving kende ik wel dergelijke ouderen.
Ik had ze in de familie.
Bedoel je blij voor honderdduizenden potentiële huurders die geen huis krijgen? Of voor miljoenen huidige huurders die kunnen fluiten naar isolatie en wat ze dus winnen aan huur driedubbel kwijt zijn aan energie, met ook nog gebrekkig comfort?quote:
Dat lijkt me een goed idee. Of anders een systeem waarbij alleen mensen die hetzelfde denken zoals ik, zich verkiesbaar mogen stellen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:07 schreef miss_sly het volgende:
Zullen we dan alleen mensen laten stemmen die hetzelfde zouden stemmen als jij, ongeacht de leeftijd?
Alsof ze niet genoeg geld hebben.quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bedoel je blij voor honderdduizenden potentiële huurders die geen huis krijgen? Of voor miljoenen huidige huurders die kunnen fluiten naar isolatie en wat ze dus winnen aan huur driedubbel kwijt zijn aan energie, met ook nog gebrekkig comfort?
Waar moeten ze precies blij om zijn?
Nee. Ze hebben niet genoeg geld. Nogmaals: ze geven huren niet uit, maar gebruiken ze om de rente op leningen te betalen. Als ze dan 4% rente hebben, kunnen ze met 1 miljoen minder huur 25 miljoen minder lenen om te bouwen of te verduurzamen. Met 100 miljoen minder huur dus al 2,5 miljard minder uitgaven. Dan gaat het hard, of niet?quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:42 schreef StephanL het volgende:
[..]
Alsof ze niet genoeg geld hebben.
Huren niet omhoog betekent meer koopkracht, minder problemen door huurachterstanden enzovoorts.
Mes snijdt aan twee kanten.
https://www.wsw.nl/over-w(...)nemers-om-bijsturingquote:Op donderdag 8 mei 2025 14:42 schreef StephanL het volgende:
[..]
Alsof ze niet genoeg geld hebben.
Huren niet omhoog betekent meer koopkracht, minder problemen door huurachterstanden enzovoorts.
Mes snijdt aan twee kanten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |