abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 mei 2025 @ 12:10:23 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_217516617
quote:
Duitse inlichtingendienst: AfD extremistisch en bedreiging voor democratie

De Duitse inlichtingendienst heeft Alternative für Deutschland (AfD) bestempeld als rechts-extremistisch. De partij zou een bedreiging vormen voor de democratie.

De nieuwe status betekent dat de Duitse autoriteiten meer bevoegdheden krijgen om de partij in de gaten te houden. Zo mag de inlichtingendienst nu informanten rekruteren. De partij wordt niet verboden.

De AfD geldt al jaren als omstreden. Tot nu toe werd die getypeerd als "mogelijk rechts-extremistisch", maar volgens de Duitse inlichtingendienst bestaat er geen twijfel meer over dat de partij als geheel extreemrechts is.

Volgens de Duitse inlichtingendienst zijn "de op etnische afkomst gebaseerde volksopvattingen die binnen de partij heersen niet verenigbaar met de vrije democratische basisorde". De AfD zou als doel hebben "om bepaalde bevolkingsgroepen uit te sluiten van gelijke deelname aan de samenleving, om hen te onderwerpen aan een ongrondwettelijke ongelijke behandeling."

Chiem Balduk, correspondent Duitsland en Midden-Europa:
"Er wordt al maanden gewacht op deze nieuwe beoordeling van de AfD. Dat is logisch, de veiligheidsdienst moet immers zeer zeker zijn van dit besluit, want de AfD gaat deze classificatie ongetwijfeld juridisch aanvechten. Mogelijk werd dit stempel ook uitgesteld tot na de Bondsdagverkiezingen, om te voorkomen dat het gezien wordt als een politiek gemotiveerde actie om de stembusgang te beïnvloeden.

Dit besluit gaat grote politieke gevolgen hebben. Hiermee wordt de AfD definitief het zwarte schaap in de Bondsdag, waarmee op geen enkele manier samengewerkt kan worden. De AfD heeft weinig gedaan om deze classificatie te voorkomen. In de nieuwe fractie zijn juist radicale figuren teruggekeerd die eerder nog uit de fractie werden gezet. De partij zal deze classificatie zien, en politiek uitbuiten, als bewijs dat alles en iedereen tegen hen is.

Ook de discussie over een verbod op de partij zal weer nieuw leven worden ingeblazen. Dat is een lange en ingewikkelde procedure, en bovendien een politieke keuze. Het is de vraag of andere partijen zich hieraan durven te wagen, zeker nu de AfD in sommige peilingen de grootste partij is."

Onder leiding van Alice Weidel werd de AfD bij de Duitse Bondsdagverkiezingen dit jaar de tweede partij. In bijna heel voormalig Oost-Duitsland werd de partij de grootste.

Vaker in opspraak
In 2023 kwam de partij in opspraak vanwege een geheime conferentie waar werd gesproken over de massadeportatie van niet-westerse migranten die in Duitsland wonen.

De jongerentak van de AfD, Junge Alternative für Deutschland (JA), werd in 2021 al bestempeld als rechts-extremistisch. Eerder dit jaar brak de moederpartij met de jongerenafdeling.

AfD werd eerder al door de autoriteiten in de deelstaten Thüringen, Saksen en Saksen-Anhalt als extremistisch bestempeld.

https://nos.nl/artikel/25(...)ging-voor-democratie
-------------------

Nou, eindelijk is het officieel: de AfD is extreemrechts. Geen kritisch geluid of besorgter bürger, maar gewoon racistische rotzooi die openlijk praat over deportaties. En toch worden ze niet verboden?! Sorry hoor, maar hoe gestoord is dat? Juist voor Duitsland is dit extra pijnlijk. Een land met zo'n geschiedenis zou beter moeten weten. En toch mogen deze figuren gewoon in de Bondsdag blijven zitten alsof het normaal is.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 2 mei 2025 @ 12:11:31 #2
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_217516624
Ik kan het bijna niet geloven
Looked so alive, turns out I'm not real
Just something you paid for
pi_217516672
Hoe kan het nou eigenlijk dat deze partij zoveel extremer is dan de meeste radicaal-rechtse partijen in de buurlanden van Duitsland?
Incelfrikandel
pi_217516852
Wat die inlichtingendienst doet is een bedreiging voor de democratie!

Bewijst maar weer eens hoe gelijk Vance heeft. EU is zijn eigen grootste vijand met deze censuur...
pi_217516879
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 12:10 schreef Starhopper het volgende:

[..]
-------------------

Nou, eindelijk is het officieel: de AfD is extreemrechts. Geen kritisch geluid of besorgter bürger, maar gewoon racistische rotzooi die openlijk praat over deportaties. En toch worden ze niet verboden?! Sorry hoor, maar hoe gestoord is dat? Juist voor Duitsland is dit extra pijnlijk. Een land met zo'n geschiedenis zou beter moeten weten. En toch mogen deze figuren gewoon in de Bondsdag blijven zitten alsof het normaal is.
niet officieel extreemrechts
quote:
Extremistisch vs. extreemrechts: what's in a name?

"Extremistisch" en "extreemrechts" worden vaak door elkaar gebruikt, maar in de context van de Duitse inlichtingendiensten (zoals de BfV) betekenen ze niet automatisch hetzelfde.

Extreemrechts verwijst vooral naar politieke inhoud en ideologie. Denk aan: vreemdelingenhaat, racisme, antisemitisme, autoritair nationalisme, verheerlijking van het Derde Rijk. Het is een ideologisch standpunt, en het hoeft niet automatisch verboden of vervolgd te worden, zolang het binnen de wet blijft.

Extremistisch wordt vaker gebruikt in een juridische context. Het wordt gebruikt als een label om een beweging te benoemen die gericht is tegen de democratische basisorde. Die beweging kan zowel extreemrechts als extreemlinks zijn. Het activeert speciale bevoegdheden, zoals observatie en surveillance.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)organisatie-racisme/
  vrijdag 2 mei 2025 @ 12:42:25 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_217516938
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 12:34 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
niet officieel extreemrechts
[..]
https://www.vrt.be/vrtnws(...)organisatie-racisme/
quote:
De AfD geldt al jaren als omstreden. Tot nu toe werd die getypeerd als "mogelijk rechts-extremistisch", maar volgens de Duitse inlichtingendienst bestaat er geen twijfel meer over dat de partij als geheel extreemrechts is.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 2 mei 2025 @ 13:16:50 #7
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217517237
Bohhh, gaan de inlichtingendiensten er ook achter komen dat er vissen in de zee zwemmen?
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  vrijdag 2 mei 2025 @ 13:18:14 #8
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217517252
Verder totaal zinloos zolang deze partij niet gewoon verboden wordt. De sociaaldemocraten en christendemocraten in Duitsland hebben geen ruggengraat.
pi_217517280
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 12:32 schreef GezondRechts het volgende:

Bewijst maar weer eens hoe gelijk Vance heeft. EU is zijn eigen grootste vijand met deze censuur...
Want?

De partij wordt niet verboden, dus men kan en mag er gewoon op stemmen.

Er is nu alleen 'officieel' een stempel opgedrukt.
Maar iedereen wist natuurlijk al lang dat zij extreemrechts zijn.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_217517292
Toch gek dat een bepaald geloof nu tot 'etniciteit' wordt gebombardeerd.
pi_217517299
@HowardRoark wat zei je gisteren ook alweer over een nazi saluerende AFD donor?
pi_217517309
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:21 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Toch gek dat een bepaald geloof nu tot 'etniciteit' wordt gebombardeerd.
In Duitsland hebben ze enige ervaring met gelovigen uit proberen te roeien.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 13:26:13 #13
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_217517336
quote:
16s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 12:42 schreef Starhopper het volgende:

[..]
[..]

nou, hopelijk vindt de Alternative für Deutschland gehoor bij de rechter voor deze vormfout
pi_217517385
Ik dacht dat de AfD deze status al had bij de Duitse inlichtingendienst. Zijn er nog meer politieke partijen in Duitsland die meedoen met verkiezingen en die een dergelijk stempel hebben gekregen?
  vrijdag 2 mei 2025 @ 13:48:26 #15
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217517573
quote:
16s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 12:42 schreef Starhopper het volgende:

[..]
[..]

https://www.verfassungssc(...)lung-2025-05-02.html

Foutje van de nieuwssite. In het Duits staat er rechts-extremistisch, niet extreemrechts
  vrijdag 2 mei 2025 @ 13:48:50 #16
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217517577
En water is nat.
  Forum Admin vrijdag 2 mei 2025 @ 13:55:11 #17
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217517627
quote:

De paradox van vrijheid is wanneer je vrijheid gebruikt om diezelfde vrijheid in te perken.

Erdogan is een praktijkvoorbeeld. Niet dat de man extreemrechts is overigens.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 2 mei 2025 @ 14:06:26 #18
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217517750
quote:

Correct.

Deze tendens is er al langer Europa. In de ogen van sommigen mag het politieke spectrum van namelijk van uitgesproken links tot centrumrechts gaan. En om die reden worden soms ook centrumrechtse partijen als 'hartstikke rechts' weggezet.

En het laat ook zien dat het echte gevaar voor de democratie helemaal niet van rechts komt, maar van degenen die populaire rechtse partijen aan banden willen leggen op niet-democratische wijze.

Maar dit is dweilen met de kraan open als men nooit de problemen eens de achterliggende problemen wil aanpakken waarom mensen op zulke partijen stemmen. Er zal toch elke keer weer een nieuwe partij worden opgericht.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217517870
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 14:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

Deze tendens is er al langer Europa. In de ogen van sommigen mag het politieke spectrum van namelijk van uitgesproken links tot centrumrechts gaan. En om die reden worden soms ook centrumrechtse partijen als 'hartstikke rechts' weggezet.

En het laat ook zien dat het echte gevaar voor de democratie helemaal niet van rechts komt, maar van degenen die populaire rechtse partijen aan banden willen leggen op niet-democratische wijze.

Maar dit is dweilen met de kraan open als men nooit de problemen eens de achterliggende problemen wil aanpakken waarom mensen op zulke partijen stemmen. Er zal toch elke keer weer een nieuwe partij worden opgericht.
Hoe vind jij dan dat de democratie beschermd moet worden van de anti democratische uitwassen van partijen als deze?
pi_217517883
Extreemlinkse togadriehoek ziet dat het goed is.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 14:21:33 #21
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217517944
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 14:15 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Hoe vind jij dan dat de democratie beschermd moet worden van de anti democratische uitwassen van partijen als deze?
Wat zou er antidemocratisch aan de AfD zijn?

En voor alle duidelijkheid: ik ben geen fan van deze partij. Ik heb al eerder aangegeven de AfD een nogal twijfelachtige partij te vinden. Maar ik heb verder nog geen bewijzen gezien dat zij de democratie zouden willen afschaffen in Duitsland.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217517984
Natuurlijk is de AfD een grote bedreiging voor de huidige status quo en het linkse politieke klimaat in Duitsland.

Zolang er niets aan bronmaatregelen tegen immigratie gedaan wordt zal dit gedachtegoed blijven groeien en een grotere invloed krijgen. Al die slappe halfbakken voorstellen van de linkse coalitie zullen natuurlijk geen deuk in een pakje boter slaan.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_217518008
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 14:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat zou er antidemocratisch aan de AfD zijn?

En voor alle duidelijkheid: ik ben geen fan van deze partij. Ik heb al eerder aangegeven de AfD een nogal twijfelachtige partij te vinden. Maar ik heb verder nog geen bewijzen gezien dat zij de democratie zouden willen afschaffen in Duitsland.
Ik weet dit niet. Als hun lieve broertje hier het liefst al noodrecht invoert dan verwacht ik niet veel goeds. Maar ik zou er in moeten duiken en daar vind ik het weer echt te lekker voor
  vrijdag 2 mei 2025 @ 14:40:45 #24
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_217518093
Nou, wat een eyeopener. En verder, want zo lang dit een democratie is heeft deze partij bestaansrecht!
"Hoka Hey!"
  vrijdag 2 mei 2025 @ 14:44:10 #25
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217518118
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 14:30 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik weet dit niet. Als hun lieve broertje hier het liefst al noodrecht invoert dan verwacht ik niet veel goeds. Maar ik zou er in moeten duiken en daar vind ik het weer echt te lekker voor
:')

Ah, je beticht dus een politieke partij van antidemocratisch te zijn, maar kunt niet onderbouwen waarom dit zou zijn. Tja ..
pi_217518174
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 14:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
:')

Ah, je beticht dus een politieke partij van antidemocratisch te zijn, maar kunt niet onderbouwen waarom dit zou zijn. Tja ..
Gelukkig hoef ik het niet te betichten, de rechter heeft dat reeds gedaan.

quote:
pi_217518286
Wie bepaalt voor mij wat extremistisch en bedreigend is? De moreel superieuren onder ons? Wie zijn dat? Welke belangen dienen zij? Niet de mijne iig!!!
Wie bepaalt voor mij wat extremisme is?
Het door de strot duwen van LGBTQ, woke, globalisme, oorlog in Oekraïne, corona, immigratie.. dat is pas extremisme!

Het volk bepaalt wat extremisme is door te stemmen op partijen die extremisme tegengaan, niet een groepje pedante vulgaire overbetaalde moraalridders die moraal gaan abnormaliseren of mensen die de wereld maar wat graag willen dicteren hoe men dient te leven.

Ik ben pro AFD, niet omdat ik extreem rechts of bedreigend ben, nee, omdat ik strijd tegen onrecht en satanisme.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 15:20:08 #28
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_217518315
quote:
De AfD zou als doel hebben "om bepaalde bevolkingsgroepen uit te sluiten van gelijke deelname aan de samenleving, om hen te onderwerpen aan een ongrondwettelijke ongelijke behandeling
Als ze eerst de Grondwet veranderen dan is het niet ongrondwettelijk.

Al is het natuurlijk sowieso de vraag of het volgens de huidige grondwet daar ongrondwettelijk is, in Nederland is discriminatie ook niet grondwettelijk verboden.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  vrijdag 2 mei 2025 @ 15:20:57 #29
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217518320
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 14:55 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Gelukkig hoef ik het niet te betichten, de rechter heeft dat reeds gedaan.
[..]

Hier mist elke onderbouwing wát het dan is dat de AfD een gevaar voor de democratie maakt. Men claimt onder meer dit:
quote:
"There are grounds to suspect at least part of the party wants to accord second-rank status to German citizens with a migration background."
Ook hier weer geen onderbouwing waar dit uit zou blijken. Als je zegt dat iets of iemand tegen de democratie is, dan zou je toch echt moeten onderbouwen wáárom.

En 'We verdenken dat ze mensen met een migratieachtergrond tot tweederangsburgers gaan maken' is geen goed antwoord.

We zien dan ook vooral dat hier de rechtstaat wordt ingezet om een politieke partij uit te sluiten. Dat is een veel groter gevaar dan wat men allemaal van de AfD beweerd. Die aantijgingen missen namelijk concreet bewijs.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 15:23:10 #30
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_217518335
vanavond ook in Nieuwsuur trouwens. Met Jeroen Wollaars hoop ik :P
quote:
'AfD extremistisch en bedreiging voor democratie'
De Duitse inlichtingendienst heeft de partij Alternative für Deutschland (AfD) bestempeld als rechts-extremistisch. De partij zou een bedreiging vormen voor de democratie. De inlichtingendienst baseert de status op uitgebreid onderzoek. De nieuwe status betekent dat de Duitse autoriteiten meer bevoegdheden krijgen om de partij in de gaten te houden. Waarom wordt de partij niet verboden? We spreken terrorismedeskundige Holger Schmidt.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ning-garnalenvissers
  vrijdag 2 mei 2025 @ 15:28:12 #31
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_217518368
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 15:20 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Als ze eerst de Grondwet veranderen dan is het niet ongrondwettelijk.

Al is het natuurlijk sowieso de vraag of het volgens de huidige grondwet daar ongrondwettelijk is, in Nederland is discriminatie ook niet grondwettelijk verboden.
volgens mij denkt de Duitse veiligheidsdienst dat de AfD een gevaar vormt voor de nationale veiligheid. In Nederland werden joden die lid waren van de CPN om die reden ook in de gaten gehouden
https://nos.nl/artikel/25(...)mmunisten-als-gevaar
  vrijdag 2 mei 2025 @ 15:29:48 #32
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217518377
En helemaal terecht.
Ze moeten die fascistenclub gewoon verbieden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 15:42:03 #33
3542 Gia
User under construction
pi_217518444
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 15:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hier mist elke onderbouwing wát het dan is dat de AfD een gevaar voor de democratie maakt. Men claimt onder meer dit:
[..]
Ook hier weer geen onderbouwing waar dit uit zou blijken. Als je zegt dat iets of iemand tegen de democratie is, dan zou je toch echt moeten onderbouwen wáárom.

En 'We verdenken dat ze mensen met een migratieachtergrond tot tweederangsburgers gaan maken' is geen goed antwoord.

We zien dan ook vooral dat hier de rechtstaat wordt ingezet om een politieke partij uit te sluiten. Dat is een veel groter gevaar dan wat men allemaal van de AfD beweerd. Die aantijgingen missen namelijk concreet bewijs.
Dit inderdaad. Zolang ze niet de grootste worden, mogen ze bij de gratie Gods blijven bestaan, maar owee als met toekomstige verkiezingen ze de grootste dreigen te worden, dan wordt de partij onmiddellijk verboden en daarmee elke rechtse kiezer de mond gesnoerd. Tijd om dan nog een nieuwe partij op te richten, is er dan niet mee. Hoe is dit democratisch??
pi_217518515
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 15:50 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Je ervaart in de tweede kamer wat echte fascisme is. Schijndebatten terwijl alles in Brussel wordt beslists.
Dan heb je alleen nog ceremoniële debatten waar gedebatteerd wordt over de vorm en de uitvoering. Of gaan ze over irrelevante zaken die ophef en aandacht vergen debatteren, zoals het al dan niet zetten van een handtekening van de minister voor het toekennen van een lintje.

Maar wel bijzonder hoe op steeds grotere schaal politieke dissidenten gewoon rücksichtslos worden opgepakt en monddood worden gemaakt.

Onze tijd komt nog wel.. de messen worden immers nog geslepen
Noem er eens een paar?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217518577
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 15:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]

Het lijkt mij dat het aan de rechter is om dit te beoordelen en deze heeft de afweging gemaakt met meer bronnen dan wij ooit zullen hebben neem ik aan. Waarom zou ik dit proces hier over willen doen en willen twijfelen aan dit instituut.
pi_217518623
Goede zaak dat de inlichtingendiensten er zo bovenop zitten. Verder geen aanleiding om de partij te verbieden, gewoon telkens optreden op het moment dat ze de wet overtreden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_217518645
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 16:06 schreef Mutant01 het volgende:
Goede zaak dat de inlichtingendiensten er zo bovenop zitten. Verder geen aanleiding om de partij te verbieden, gewoon telkens optreden op het moment dat ze de wet overtreden.
Ik zou iets meer vertrouwen in inlichtingendiensten hebben als ze neutraal on onbevooroordeeld zouden opereren.
Het hebben van een inlichtingendienst maakt een overheid alleen maar corrupt.
pi_217518660
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 16:08 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Ik zou iets meer vertrouwen in inlichtingendiensten hebben als ze neutraal on onbevooroordeeld zouden opereren.
Je zal toch echt met bewijzen moeten komen als je zulke statements maakt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_217518685
De grootste bedreiging voor de democratie in Duitsland is uiteraard de islam. Als je iets aan de Afd wil doen zul je bij de bron moeten beginnen.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_217518820
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 15:29 schreef Harvest89 het volgende:
En helemaal terecht.
Ze moeten die fascistenclub gewoon verbieden.
De echte fascisten zijn degenen die een democratische partij willen verbieden alleen omdat ze het niet met ze eens zijn.
ik word gedreven door krachten die voor de meesten onbekend zijn.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 17:51:24 #41
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217519431
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 16:36 schreef -Deluzion- het volgende:
alleen omdat ze het niet met ze eens zijn.
Nou nee omdat ze ongrondwettelijk zijn, een gevaar vormen voor de rechtstaat, en allerlei minderheden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 17:54:04 #42
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_217519461
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 17:51 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nou nee omdat ze ongrondwettelijk zijn, een gevaar vormen voor de rechtstaat, en allerlei minderheden.
Leg uit want dingen beweren kan iedereen
"Hoka Hey!"
  vrijdag 2 mei 2025 @ 18:02:42 #43
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217519511
Toch hebben veel Duitsers op ze gestemd.
Verbieden is niet oké. Dat is geen democratie.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_217519545
quote:

Grappig, in de VS heerst nu censuur.
pi_217519562
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 15:15 schreef Viesdik het volgende:
Wie bepaalt voor mij wat extremistisch en bedreigend is? De moreel superieuren onder ons? Wie zijn dat? Welke belangen dienen zij? Niet de mijne iig!!!
Wie bepaalt voor mij wat extremisme is?
Het door de strot duwen van LGBTQ, woke, globalisme, oorlog in Oekraïne, corona, immigratie.. dat is pas extremisme!

Het volk bepaalt wat extremisme is door te stemmen op partijen die extremisme tegengaan, niet een groepje pedante vulgaire overbetaalde moraalridders die moraal gaan abnormaliseren of mensen die de wereld maar wat graag willen dicteren hoe men dient te leven.

Ik ben pro AFD, niet omdat ik extreem rechts of bedreigend ben, nee, omdat ik strijd tegen onrecht en satanisme.
Da, komrad
pi_217519569
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 16:08 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Zie Israel
pi_217519669
quote:
SPD-leider: ’Nieuwe regering moet verbod AfD onderzoeken’
De nieuwe Duitse regering die binnenkort aantreedt zal zorgvuldig moeten onderzoeken of de Alternative für Deutschland (AfD) verboden moet worden. SPD-leider Lars Klingbeil, de beoogd vicekanselier en minister van Financiën, heeft dat gezegd in een interview met Bild.

„De AfD is een aanval op Duitsland”, aldus Klingbeil. „Ze willen een ander land, ze willen onze democratie kapotmaken. En dat moeten we heel serieus nemen.”

De landelijke inlichtingendienst in Duitsland besloot vrijdag de rechtse AfD als extremistisch te bestempelen. Huidig bondskanselier Olaf Scholz zei ook al dat een eventuele procedure voor het verbieden van de AfD niet overhaast moet worden.

De partijleiders van AfD, die bij de verkiezingen dit jaar de op een na grootste partij werd, vinden dat het stempel van de inlichtingendienst een politiek gemotiveerde beslissing is.
https://www.telegraaf.nl/(...)bod-af-d-onderzoeken
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_217520513
Marco Rubio is het er niet mee eens.
https://www.newsmax.com/w(...)25/05/02/id/1209315/

quote:
Secretary of State Marco Rubio said Friday that Germany should reverse its course after the country's spy agency classified the far-right Alternative for Germany as "extremist," a move that gives it new powers to surveil the nation's biggest opposition party.

The Alternative for Germany (AfD) party placed second in national elections in February.

"Germany just gave its spy agency new powers to surveil the opposition. That's not democracy—it's tyranny in disguise," Rubio posted on X.

"What is truly extremist is not the popular AfD—which took second in the recent election—but rather the establishment's deadly open border immigration policies that the AfD opposes.

"Germany should reverse course."

Elon Musk agreed with Rubio, even referring to AfD as "centrist."

"Banning the centrist AfD, Germany's, most popular party, would be an extreme attack on democracy," Musk posted on X with a story about AfD.

In January, Musk appeared via video conference at an AfD campaign event and encouraged supporters to take pride in "being German."

"I'm very excited for the AfD, and I think you're really the best hope for Germany," the Tesla and SpaceX CEO told the enthusiastic crowd. "I think something that's very important is that people take pride in Germany and being German. This is very important."

Friedrich Merz, who'll become chancellor on May 6, said Musk will face consequences for meddling in Germany's election campaign.

On Friday, Germany's Federal Office for the Protection of the Constitution cited the "extremist character" of AfD, and said it "disregards human dignity" — in particular by taking aim at those who moved to Germany from mostly Muslim countries.

"As of today ... [the agency] has classified the Alternative for Germany (AfD) as a confirmed right-wing extremist effort due to the extremist character of the entire party that disregards human dignity," it said.

The AfD has already been under enhanced surveillance by authorities in some regions, but the announcement by the domestic spy agency means the agency's officials can use informants and other tools such as audio and video recordings to monitor the party's activities nationwide.

The office, which has warned of growing extremism in Germany, cited court decisions in two German regions in recent years that detailed party efforts to undermine a free and democratic order.
pi_217523591

:D
Plaats hier uw advertentie
  zaterdag 3 mei 2025 @ 09:50:15 #50
3542 Gia
User under construction
pi_217523685
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 18:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dus, als 1/3 van je land socialistisch is, 1/3 allochtoon en 1/3 liever minder allochtonen heeft, aangezien ze een meerderheid dreigen te worden en ze een geloof aanhangen dat niet verenigbaar is met Westerse vrijheden, dan moeten rechtse partijen verboden worden, want je mag niet minder allochtonen willen hebben in je land.

En dat noemen ze dan democratie. Democratie is nog altijd het recht van de meerderheid, niet van de minderheid. Als je de AfD gaat verbieden, wordt er een nieuwe rechtse partij opgericht, want ook mensen die rechtse denkbeelden hebben, mogen zich vertegenwoordigd willen zien in de regering. Dat is democratie.

Wat hier gebeurt is dat rechters gaan bepalen hoe een land geleid moet worden, door rechts volledig buitenspel te zetten, omdat die anti democratisch zouden zijn, terwijl het buitenspel zetten van 1/3 van je bevolking juist anti democratisch is.

Het enige dat rechts dan nog kan doen is een opstand, of een staatsgreep. Alsof het er dan beter op wordt. Want ze gaan niet achterover leunen, denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')