Lekkerquote:
Ik zie de spekkoektemperatuurkaart alweer tegenmoet.quote:Op donderdag 1 mei 2025 21:35 schreef 12Beaufort het volgende:
Het wordt snel warm morgenochtend. Maar in de middag weer snel kouder in vooral het noorden, daar draait de wind en wordt kouder lucht aangevoerd. In het zuiden nog een zuidelijke wind met temperaturen ruim boven de 25 graden.
[ afbeelding ]
Ja, dat is sowieso een goed idee..quote:Op vrijdag 2 mei 2025 07:24 schreef heywoodu het volgende:
In tien minuten tijd binnen al een volle graad eraf door alles open te zetten, had ik toch een uur eerder mijn bed uit moeten komen
Horren kopen wordt zo langzamerhand ook wel een goed idee trouwens![]()
Ja, zo één van die dingen waar ik nog niet aan had gedacht bij een nieuw huis, tot je een paar maanden verder bent en je in de tijd zit dat het toch wel echt heel fijn is om 's ochtends alles open te gooienquote:Op vrijdag 2 mei 2025 07:54 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja, dat is sowieso een goed idee..
Proberen de warmte binnen te houden voor de aanstormende "kou". Al is 11-13 graden wel gewoon veel te koud. Vieze noordenwindquote:Op donderdag 1 mei 2025 21:35 schreef 12Beaufort het volgende:
Het wordt snel warm morgenochtend. Maar in de middag weer snel kouder in vooral het noorden, daar draait de wind en wordt kouder lucht aangevoerd. In het zuiden nog een zuidelijke wind met temperaturen ruim boven de 25 graden.
[ afbeelding ]
Ja ik verbaas me ook wel over de posts van "s'avonds alles open zetten om de warmte eruit te krijgen".quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Proberen de warmte binnen te houden voor de aanstormende "kou". Al is 11-13 graden wel gewoon veel te koud. Vieze noordenwind
Hier 19.5/20 graden binnen wat helemaal prima is, maar de komende week wordt het nergens meer 20 graden in Nederland, dus je kan beter de "warmte" binnen proberen te houden.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja ik verbaas me ook wel over de posts van "s'avonds alles open zetten om de warmte eruit te krijgen".
Bedoel, zijn jullie woningen na slechts twee a drie zomerse dagen meteen letterlijk 25+ graden binnen?
Hier zijn al meerdere dagen van 25 graden voorbij gegaan maar binnen hangen we voorlopig stabiel rond de 21.5 graden.
Gebouwd om de hitte buiten te houden:quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja ik verbaas me ook wel over de posts van "s'avonds alles open zetten om de warmte eruit te krijgen".
Bedoel, zijn jullie woningen na slechts twee a drie zomerse dagen meteen letterlijk 25+ graden binnen?
Hier zijn al meerdere dagen van 25 graden voorbij gegaan maar binnen hangen we voorlopig stabiel rond de 21.5 graden.
Generalizerend; ja. Maar @INViCTuS post al letterlijk hierboven dat het bij hem gewoon 20 binnen is. Dus niet iedere NLse woning is meteen bij twee warme dagen een broeikas binnen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gebouwd om de hitte buiten te houden:
[ afbeelding ]
Gebouwd om de warmte binnen te houden:
[ afbeelding ]
Op de slaapkamers staat hier alles open. Slaapt toch beter als het koeler is.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Proberen de warmte binnen te houden voor de aanstormende "kou". Al is 11-13 graden wel gewoon veel te koud. Vieze noordenwind
Slaapkamer mag rond de 17 graden zijn. Te warm is inderdaad niks. Heb slaapkamerraam hele nacht open gehadquote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:27 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Op de slaapkamers staat hier alles open. Slaapt toch beter als het koeler is.
2 mini buitjes in het noorden en iets in het westenquote:
Ik zit nu in de eerste lente in m’n nieuwe huis en moet ook nog wat horren.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 08:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, zo één van die dingen waar ik nog niet aan had gedacht bij een nieuw huis, tot je een paar maanden verder bent en je in de tijd zit dat het toch wel echt heel fijn is om 's ochtends alles open te gooien
Ik heb een huis met voornamelijk glas aan de zuid kant. Huis heeft A+ energielabel.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tja, wat zegt A+ eigenlijk. Van wanneer is je huis? Vrijstaand of niet?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:44 schreef hangtime het volgende:
[..]
Ik heb een huis met voornamelijk glas aan de zuid kant. Huis heeft A+ energielabel.
Maar is wel na 1 dag warm al direct 25 graden binnen.
Ik denk serieus dat ik meer stroom verbruik aan airco kosten dan verwarmingskosten op jaarbasis.
Temperatuuris meer dan primaquote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:49 schreef Evangelion het volgende:
Wolken
Gelukkig geen vrij genomen om naar het strand te gaan
Oeps, had hem doorgestuurd naar jou, had er ff geen behoefte aanquote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:56 schreef INViCTuS het volgende:
Trekt gewoon even een mini terreur bui hieronder langs
Je schrijft de 25 en 14 verkeerd omquote:Op vrijdag 2 mei 2025 12:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
14 graden genot in Noord Holland. Hier 25+
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |