abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220363968
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 12:08 schreef Chea49 het volgende:
Idiote vader die zijn dochter min of meer dwingt alcohol te drinken zodat ze weet wat het is. :?
Dochter vond het vies maar toch doordouwen om nog wat bekertjes te nemen. Wat is dat nou voor voorbeeld? :{w

Familie Gnodde met paarden in het water en amper letten op een kind dat zonder luchtbandjes het water in gaat. Luistert ze niet dan wordt ze door moeders gewoon het water uitgeduwd. Ging best wel grof vind ik. En dan lekker met z´n allen in het water waar een paard net in gescheten heeft. Vreemde familie. 8)7
Je moest eens weten hoeveel poep er zit in rivieren, meren en zeeën.
speak only if it improves the silence.
pi_220367469
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 12:12 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik zat me ook te ergeren aan die wijntoestanden. Iets is lekker of niet. En ja groente moet je leren eten, maar geneesmiddelen; niet lekker niet drinken of eten

En dan weer zo’n lulverhaal van ‘va’ over de kurk die wel echt moet zijn en bla bla over soorten wijnen. Ja ja, meneertje heeft overal verstand van hoor, man van de wereld 🤮 Ik ben na dat wijnstukje verder gaan zappen.
pi_220367491
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 19:58 schreef Yver73 het volgende:

[..]
En dan weer zo’n lulverhaal van ‘va’ over de kurk die wel echt moet zijn en bla bla over soorten wijnen. Ja ja, meneertje heeft overal verstand van hoor, man van de wereld 🤮 Ik ben na dat wijnstukje verder gaan zappen.
Ik heb ook moeite met die man :@
pi_220367635
quote:

[..]
Die wappie weet heel weinig
pi_220368039
quote:

[..]
Opzich heeft hij wel gelijk, echte puristen zullen nooit wijn uit een zak of met nepkurk drinken.

Overal het algemeen zijn de wijnen met de duurdere echte kurk ook van betere kwaliteit.

Al betwijfel ik ten zeerst of Va daar enige verstand van heeft, zeker als je het wegdrinkt onder de spaanse zon maakt het weinig uit.
  dinsdag 17 maart 2026 @ 21:10:50 #107
208890 June.
Seriously?
pi_220368265
En die autorijles he, net even opgezocht maar het is in Spanje verboden om je kind rijles te geven tenzij je instructeur bent. Ik citwer: "Boetes: Rijden zonder geldig rijbewijs (ook onder toezicht van een ouder) wordt in Spanje zwaar bestraft. Het wordt beschouwd als een misdrijf tegen de verkeersveiligheid, wat kan leiden tot hoge boetes en in sommige gevallen zelfs een gevangenisstraf of een langdurig rijverbod voor de tiener in de toekomst."

Op zich no surprise here. Die lappen wel meer regels aan hun laars.

En een rijbewijs meer waard dan een diploma :|W
Shine bright like a diamond.
  Moderator dinsdag 17 maart 2026 @ 21:35:51 #108
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220368474
Dat filmpje zag ik gisteren ook. Je kunt wel aan de reacties zien wie uit de stad komen. Dat gebeurt ook gewoon in Nederland.

Mijn instructrice zei voor m'n examen 'nu moet je niet meer met je ouders rijden hoor' want ja als ze zelf rijdt wen je toch bepaalde dingen anders aan. Natuurlijk moet je niet op het Rokin gaan rijden of op het Coenplein maar een rustig weggetje in het veld, wat maakt het uit.

Binnendeuren las ik dat het op eigen terrein was, dan is het helemaal geen punt
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220368677
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 21:10 schreef June. het volgende:
En die autorijles he, net even opgezocht maar het is in Spanje verboden om je kind rijles te geven tenzij je instructeur bent. Ik citwer: "Boetes: Rijden zonder geldig rijbewijs (ook onder toezicht van een ouder) wordt in Spanje zwaar bestraft. Het wordt beschouwd als een misdrijf tegen de verkeersveiligheid, wat kan leiden tot hoge boetes en in sommige gevallen zelfs een gevangenisstraf of een langdurig rijverbod voor de tiener in de toekomst."

In spanje kun je een ontheffing aanvragen als je "landelijk woont" dat betekend dat je maar een beperkt aantal lessen moet volgen bij een erkende rijschool.

Ergens heb ik het idee dat ze echt wel weten wat mag en niet mag, ze hebben de juiste mensen om zich heen maar van de andere kant is dit ook een familie die schijt heeft. who knows.
  dinsdag 17 maart 2026 @ 22:14:01 #110
208890 June.
Seriously?
pi_220368684
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 21:35 schreef derLudolf het volgende:
Dat filmpje zag ik gisteren ook. Je kunt wel aan de reacties zien wie uit de stad komen. Dat gebeurt ook gewoon in Nederland.

Mijn instructrice zei voor m'n examen 'nu moet je niet meer met je ouders rijden hoor' want ja als ze zelf rijdt wen je toch bepaalde dingen anders aan. Natuurlijk moet je niet op het Rokin gaan rijden of op het Coenplein maar een rustig weggetje in het veld, wat maakt het uit.

Binnendeuren las ik dat het op eigen terrein was, dan is het helemaal geen punt
Ik kom niet uit de stad. Eventjes oefenen op een parkeerplaats, ja, maar dat was dit niet. HIer zag je gewoon andere auto's rijden.

Bovendien mag je in NL wel onder begeleiding rijden, in Spanje blijkbaar niet. Of misschien toch wel als je landelijk woont.

Maar goed. Typisch weer wel.
  Moderator dinsdag 17 maart 2026 @ 22:21:41 #111
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220368732
Voor dat onder begeleiding rijden moet je alsnog je rijbewijs hebben waarvoor je rijles moet volgen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220370915
quote:

Van dat laatste schrok ik nogal. Eerst je dochter alcohol leren drinken en dan zeggen dat een schooldiploma niet zo belangrijk is en je beter een rijbewijs kunt hebben. Die man leeft in het verleden waar vrouwen alleen goed genoeg waren voor de huishouding en kinderen uitpoepen. Wat mij wel opviel is dat anderen blijkbaar geen moeite hebben met de houding van die man want op de verjaardag van de dochter was het best wel druk met vrienden en vriendinnetjes. :?
pi_220372001
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 11:00 schreef Chea49 het volgende:

[..]
Van dat laatste schrok ik nogal. Eerst je dochter alcohol leren drinken en dan zeggen dat een schooldiploma niet zo belangrijk is en je beter een rijbewijs kunt hebben. Die man leeft in het verleden waar vrouwen alleen goed genoeg waren voor de huishouding en kinderen uitpoepen. Wat mij wel opviel is dat anderen blijkbaar geen moeite hebben met de houding van die man want op de verjaardag van de dochter was het best wel druk met vrienden en vriendinnetjes. :?
Hij is een beetje een mix van iemand die in het verleden werkt met invloeden van wat anti establishment denken. Pfas bestaat niet, opleiding is niet nodig. Met een rijbewijs ben je mobiel en kan je ondernemen enz.
Ik las ook ergens dat ze voor de 2 dochters een kibbelingwinkel gaan beginnen. Dus dat is dan wel weer een goed plan ipv dat ze nu al als schoonmaakster bij een B&B blijft werken. (niet dat daar wat mis mee is.)
pi_220373278
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 11:00 schreef Chea49 het volgende:

[..]
Duh als je het eerste seizoen hebt gezien dan weet je dat de kinderen door beide ouders zo opgevoed zijn en het gedachtengoed hebben overgenomen.

Al die meiden zeggen netjes dat ze "sopvrouw" willen worden, dan is een diploma overbodig.
pi_220373338
quote:

Regeltjes regeltjes...hij reed op een bijna verlaten industrieterrein.
In de jaren 70 deed ik dat ook met mn 'va' hoor. Niks mis met een beetje beginsels laten uitproberen.
Beetje stout zijn als er geen gevaar dreigt is niks mis mee hoor.
})
De manier waarop is wel weer echt des Johans ook met dat wijn proeven :{w
pi_220373348
En ik werd helemaal kriebel van die stem van hoeheetzegnodde die 1000x ZARA LILLY riep :X Brrrrr :D Heerlijke erger tv.
  woensdag 18 maart 2026 @ 19:36:39 #117
208890 June.
Seriously?
pi_220374445
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2026 16:43 schreef Blues het volgende:

[..]
Regeltjes regeltjes...hij reed op een bijna verlaten industrieterrein.
In de jaren 70 deed ik dat ook met mn 'va' hoor. Niks mis met een beetje beginsels laten uitproberen.
Beetje stout zijn als er geen gevaar dreigt is niks mis mee hoor.
})
De manier waarop is wel weer echt des Johans ook met dat wijn proeven :{w
Dit zag er niet uit als een industrieterrein + ze deden het voorkomen alsof ze geen instructeur nodig had, want dat deed haar vader wel even. Dat is heel.wat anders dan eenmalig een klein rondie op een industrieterrein.
pi_220374635
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2026 19:36 schreef June. het volgende:

[..]
Dit zag er niet uit als een industrieterrein + ze deden het voorkomen alsof ze geen instructeur nodig had, want dat deed haar vader wel even. Dat is heel.wat anders dan eenmalig een klein rondie op een industrieterrein.
Ik hoorde laatst een podcast met de moeder, die vertelde over het "geweldige" ondernemersklimaat in Spanje.

Ze hebben kennelijk een vriendin die Nederlanders helpt met emigreren, die heeft kennelijk allerlei starters subsidies en vergunningen geregeld. Allemaal veel beter dan in Nederland.

De familie doet voorkomen alsof ze autonoom zijn en schijt aan de overheid hebben maar volgens mij voldoen ze stiekem aan alle regeltjes van de overheid.
pi_220374666
Ik moet wel zeggen dat het me erg meevalt hoe goed ze Spaans spreken. Op dat gebied wel echt geïntegreerd
pi_220378468
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 16:31 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Duh als je het eerste seizoen hebt gezien dan weet je dat de kinderen door beide ouders zo opgevoed zijn en het gedachtengoed hebben overgenomen.

Al die meiden zeggen netjes dat ze "sopvrouw" willen worden, dan is een diploma overbodig.
Gedachtengoed overgenomen? Ik vind het meer de kinderen opleggen wat ze moeten gaan doen voor hun toekomst. Geen enkele vrijheid om zélf wat te opperen en bovendien wordt hen maar 1 voorbeeld gegeven dat het beste zou zijn maar niet iets van deze tijd is. Niks mis met poetsvrouw willen worden maar er zijn zoveel andere mogelijkheden wat die meiden zouden kunnen leren en doen. Alsof de keuze van hun ouders de enige juiste is geweest. Kinderen worden daardoor erg beperkt. Maar zo denk ik er over hoor. :{
pi_220379785
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 10:10 schreef Chea49 het volgende:

[..]
Gedachtengoed overgenomen? Ik vind het meer de kinderen opleggen wat ze moeten gaan doen voor hun toekomst. Geen enkele vrijheid om zélf wat te opperen en bovendien wordt hen maar 1 voorbeeld gegeven dat het beste zou zijn maar niet iets van deze tijd is. Niks mis met poetsvrouw willen worden maar er zijn zoveel andere mogelijkheden wat die meiden zouden kunnen leren en doen. Alsof de keuze van hun ouders de enige juiste is geweest. Kinderen worden daardoor erg beperkt. Maar zo denk ik er over hoor. :{
Tuurlijk zijn er veel betere mogelijkheden. Mijn kinderen hebben altijd hun eigen school en pad mogen kiezen. No way dat ik ze zou vertellen stop maar met school en word sopvrouw.

Maar binnen hun beperkte gedachtengoed is stoppen met school een logische keuze.
pi_220419660
Johan vind scholen maar onzin en "indoctrinatie" :{
Spoort Harrie aan om vooral niet verder te leren en zodra de leerplicht is afgelopen een bouwbedrijf te starten.
Wel mooi dat Harrie een eigen kamer(tje) heeft gekregen al lijkt het niet gebouwd op de groei :D
Er past nu al amper een klein bed in :P

Die Gnoddes, ik blijf er om gniffelen hoe ze met elkaar omgaan daar :7
Oh en even van Frankrijk naar Urk rijden om diepgevroren palingen op te halen :Y)
pi_220420008
Johan die school maar indoctrinatie vindt maar zijn zoon en dochters wel even vertelt hoe ze moeten gaan leven en welke keuzes ze moeten maken. Precies zoals Johan zélf zijn leven heeft gekozen zal het moeten worden want dat vindt hij het mooiste. Je vrouw gewoon opzadelen met -tig kids en dan zelf lekker buitenshuis aan het werk en doen wat je zelf leuk vindt. Je dochters zorgen wel voor een lekker broodje met de zuinig gelegde eitjes die de kippen met zorg hebben gelegd. De honden hebben al 2 kippen vermoord en het door Johan zelf in elkaar geknutselde kippenhok- en ren deugen voor geen meter. Maar Johan blijft doorgaan en trakteert Harrie op een luxe kippenhok met stapelbed waar Harrie lekker klem in kan liggen. Ja, ja, Johan fikst alles hoor.
De familie Gnodde kan het toch niet laten. Bij elk feestje hoort de vis en deze keer de zelf gerookte paling. Zo kan de plaatselijke bevolking eens proeven van wat Urk te bieden heeft. Ook nog even snel de kinderen in een onmogelijk carnavalspak van Urk hijsen, onder gekrijs weliswaar, en het feest kan beginnen.
Waarom zélf niet in Urkse klederdracht? Waarom worden bij dit soort soaps de kinderen altijd naar voren geschoven? :{w
pi_220470093
Het nieuwste plan uit Johans koker / fantasie: Een winkel beginnen in het slaperige dorpje om Urker vis, patat en frikandellen aan te verkopen _O-
En twee van zijn kinderen moeten daar maar gaan werken ;(
Als beloning mogen ze daar ook slapen in de frituurlucht en 's avond stappen
Wat een klucht deze familie :D
pi_220473037
Johan praat altijd in de 2de persoon, zo van: je vader heeft dit of dat, i.p.v. ik heb dit of dat.....! :(
Als je het mij vraagt buit hij zijn kinderen lekker uit. Die dochters zijn toch nog veel te jong voor een ´eigen zaak´?
En vraag hem niet om even een prikbord en spiegel op te hangen want voor je het weet ben je 1 uur verder door al dat gepreek van hem. Wat doet die man nu eigenlijk zélf, zie hem af en toe klussen maar waar heeft hij zijn inkomen dan uit en hoezo investeert een Spanjaard in een friettent? :?
De Urkers hebben de bijna lege moestuin even verder geleegd die door droogte helemaal verpest is. Een bak met mini-krieltjes en wat bleke tomaten zijn het resultaat van een moestuin die nooit bewaterd schijnt te zijn. :{w
pi_220473553
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 20:46 schreef Dutch_view het volgende:
Het nieuwste plan uit Johans koker / fantasie: Een winkel beginnen in het slaperige dorpje om Urker vis, patat en frikandellen aan te verkopen _O-
En twee van zijn kinderen moeten daar maar gaan werken ;(
Als beloning mogen ze daar ook slapen in de frituurlucht en 's avond stappen
Wat een klucht deze familie :D
In het vorige seizoen zat die emigratie "vriendin" die zei dat het daar stikt van de Nederlanders.

Zou me niks verbazen als ze zo zaak winstgevend kan zijn, maar zeker niet onder de leiding van de familie jelies. Een uurtje verderop zit ook de Urker supermarkt, die op een of andere manier overleeft.

Allemaal op jonge leeftijf helpen in het "familiebedrijf" is heel normaal in grote gezinnen dat zag je bij de boogaartjes(die hun dochter dwingen richting de horeca), dat samengestelde gezin met hun camping in Luxemburg en dat Brabantse bakkers gezin.

Gaan werken in een snackbar is nog altijd beter dan op deze leeftijd "sopvrouw willen worden.
pi_220474806
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 13:00 schreef TjjWester het volgende:

[..]
In het vorige seizoen zat die emigratie "vriendin" die zei dat het daar stikt van de Nederlanders.

Zou me niks verbazen als ze zo zaak winstgevend kan zijn, maar zeker niet onder de leiding van de familie jelies. Een uurtje verderop zit ook de Urker supermarkt, die op een of andere manier overleeft.

Allemaal op jonge leeftijf helpen in het "familiebedrijf" is heel normaal in grote gezinnen dat zag je bij de boogaartjes(die hun dochter dwingen richting de horeca), dat samengestelde gezin met hun camping in Luxemburg en dat Brabantse bakkers gezin.

Gaan werken in een snackbar is nog altijd beter dan op deze leeftijd "sopvrouw willen worden.
Over dat laatste is dat inderdaad beter, maar doorleren is alsnog véél beter voor een toekomst. Johan beweerde in de uitzending dat die frietzaak écht van de meiden zelf wordt. :Y
  dinsdag 31 maart 2026 @ 16:50:50 #128
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220475401
Waar halen die Gnoddes zoveel geld vandaan dat ze extra huizen, gites, enorme dure machines kunnen kopen?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 1 april 2026 @ 10:57:17 #129
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_220481199
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 16:50 schreef golfer het volgende:
Waar halen die Gnoddes zoveel geld vandaan dat ze extra huizen, gites, enorme dure machines kunnen kopen?
Sober leven, opbrengsten uit tv programma, werk Machiel, AOW en pensioen ouders, vergoeding voor dat historische schilderij en zo duur zag dat huis in de laatste aflevering er niet uit.

Ze hebben vele handen en kopen hele oude goedkope panden. Daarnaast hadden ze in Nederland toch gewoon koopwoningen? Dus gingen ze ze al niet met lege handen die kant op.
pi_220482065
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 16:50 schreef golfer het volgende:
Vergis je niet in het verhuren van die huisjes aan dat meer. Maat van mij doet dat regelmatig in Frankrijk, op karpers vissen enz. Hun verhuren die huisjes vrijwel het hele jaar. Reken op ¤1.000 per 7 dagen per huisje
pi_220484653
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 19% gewijzigd door Dotteke op 01-04-2026 19:57:31 ]
  woensdag 1 april 2026 @ 18:34:27 #132
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220484994
quote:
3s.gif Op woensdag 1 april 2026 17:59 schreef TjjWester het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat heb ik, volgens mij, niet in de uitzending van eergisteren gezien of gehoord?

[ Bericht 11% gewijzigd door Dotteke op 01-04-2026 19:58:15 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220485097
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 18:34 schreef golfer het volgende:

[..]
Dat heb ik, volgens mij, niet in de uitzending van eergisteren gezien of gehoord?
Openbaar op hun Insta. Geen idee in welke uitzending het zit.

Meneer backseat mod.
  woensdag 1 april 2026 @ 18:54:18 #134
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220485126
quote:
3s.gif Op woensdag 1 april 2026 18:49 schreef TjjWester het volgende:

Openbaar op hun Insta. Geen idee in welke uitzending het zit

Wat fijn dat je het in een spoiler hebt geplaatst
:{w
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')