abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 april 2025 @ 09:39:33 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_217491688
quote:
FBI zet leugendetectors in om klokkenluiders op te sporen

De Amerikaanse opsporingsdienst FBI zet leugendetectors in om te ontdekken wie er informatie lekt vanuit de dienst. De FBI heeft berichten daarover in The Washington Post bevestigd.

De afgelopen weken ontstond er meerdere keren onenigheid over informatielekken vanuit de FBI. Zo publiceerde het Amerikaanse tijdschrift The Atlantic details over de Amerikaanse aanvalsplannen op de Houthi-rebellen in Jemen. Atlantic-hoofdredacteur Jeffrey Goldberg was aan een Signal-groep toegevoegd, waar hij informatie kreeg over luchtaanvallen op Houthi-doelen in Jemen.

"De ernst van de lekken in kwestie heeft de komst van de leugendetector versneld, omdat ze mogelijk schade aan de beveiligingsprotocollen bij de dienst met zich meebrachten", zegt een woordvoerder tegen The Washington Post.

'Giftige omgeving'
Ook binnen het Pentagon heeft minister Hegseth van Defensie volgens verschillende ambtenaren gedreigd met het inzetten van leugendetectors. Hij zou een onderzoek hebben geëist naar een aantal hoge ambtenaren, inclusief een test met de leugendetector.

Het leidt volgens The Washington Post tot angst onder ambtenaren. Sommige medewerkers, die normaal gesproken wel met journalisten praten, willen dat nu niet, omdat ze bang zijn dat daar bij een eventuele leugendetectortest naar wordt gevraagd.

"Het is een giftige omgeving", zegt een medewerker tegen de krant. "Ten eerste is er de onzekerheid dat je niet weet of je ontslagen wordt of niet." Daarnaast spreekt de medewerker van "een heksenjacht" om de klokkenluiders te vinden. "Ze proberen degenen die de partijlijn niet volgen het zwijgen op te leggen."

https://nos.nl/artikel/25(...)luiders-op-te-sporen
----------------------------------

Dit soort nieuws laat opnieuw zien dat de Verenigde Staten onder Trump is afgegleden richting pure dictatuur. Het inzetten van leugendetectors om klokkenluiders op te sporen is typisch gedrag voor regimes die bang zijn voor de waarheid. Precies zoals we dat zien bij autoritaire leiders overal ter wereld.

Trump heeft van het begin af aan een cultuur van angst, zwijgplicht en propaganda gecreëerd, waarin loyaliteit aan de leider belangrijker is dan de waarheid of het landsbelang. Wat we nu zien is gewoon een logisch gevolg van de afbraak van de democratische instituties.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_217491695
Bizar zeg, dit verwacht je niet van fascisten.
  dinsdag 29 april 2025 @ 09:41:34 #3
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217491699
Leugendetectors. :') Het 'machtigste' land op aarde dat inzet op deze trijf van een pseudowetenschap :')

What's next? Aroma-therapie om geesten op te roepen?
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_217491724
Tja, van een regime dat zonder schaamte kinderen van 2 jaar uit zet kun je alles verwachten.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217491733
Pete Hegseth die anderen beticht van het lekken van informatie is toch wel het toppunt van ironie.
pi_217491794
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 09:47 schreef Hugo862 het volgende:
Pete Hegseth die anderen beticht van het lekken van informatie is toch wel het toppunt van ironie.
In een film zou die vent totaal ongeloofwaardig zijn :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_217491801
De leugendetector, een nogal feilbaar apparaat waar ze aan de andere kant van de oceaan veel te veel waarde aan hechten. Bij misdaden komen ze ook regelmatig met zo'n ding op de proppen en lijken ze vooral gebruikt te worden als de (ver)gezochte bevestiging voor zaken waar daderschap niet helemaal met normale, harde bewijzen kan worden vastgesteld.
pi_217491805
quote:
Die gast is gewoon een parodie. Met z'n kruistocht plakplaatjes. Beaker van The Muppet Show zou het beter doen dan hij in die positie :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_217491857
Ah, weer een anti-Trump topic van MikeyTT.

Maar prima dat mensen die doelbewust lekken worden aangepakt. Ik vraag mij alleen af of een leugendetector hier nu een goede manier voor is, dat lijkt wat onbetrouwbaar en tevens achterhaald.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 09:59 schreef Hathor het volgende:

[..]
De man is zelf een groot wandelend lek.
Dat wil de media de lezer graag doen geloven inderdaad. Dat valt wel op.
quote:
'Anonieme bronnen zeggen ...'
'Bronnen rondom Hegseth zeggen dat ...'
'Bronnen uit het Witte Huis stellen dat ... '
'Een bron zegt dat ...'
Bijzondere heksenjacht eigenlijk wel.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 29 april 2025 @ 10:11:47 #10
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_217491863
Lijkt me best logisch dat je geen lek wilt bij een veiligheidsdienst. In Nederland worden medewerkers daar ook voor vervolgd.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_217491931
Er wordt geen klokkenluider genoemd, lekken is wat anders en ambtenaren mogen helemaal niet zomaar met de pers praten, en zeker niet om de regering dwars te zitten.

Er moet hier de FBI en het Pentagon door elkaar gehaald worden, lekken en klokkenluiden door elkaar gehaad worden, en dan nog wat geruchten in de categorie 'zou', en dan heb je alsnog geen nieuwsbericht. Maar de gedresseerde aapjes hier vinden het prachtig.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_217491950
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 09:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
De leugendetector, een nogal feilbaar apparaat waar ze aan de andere kant van de oceaan veel te veel waarde aan hechten. Bij misdaden komen ze ook regelmatig met zo'n ding op de proppen en lijken ze vooral gebruikt te worden als de (ver)gezochte bevestiging voor zaken waar daderschap niet helemaal met normale, harde bewijzen kan worden vastgesteld.
In de VS is het strafrecht sowieso 1 grote grap. Je kan veroordeeld worden door een jury van gewone burgers die niks weten van het strafrecht en rechters die vervolgens je straf moeten bepalen worden gekozen in een verkiezing.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_217492390
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 10:21 schreef Weltschmerz het volgende:
Er wordt geen klokkenluider genoemd, lekken is wat anders en ambtenaren mogen helemaal niet zomaar met de pers praten, en zeker niet om de regering dwars te zitten.

Er moet hier de FBI en het Pentagon door elkaar gehaald worden, lekken en klokkenluiden door elkaar gehaad worden, en dan nog wat geruchten in de categorie 'zou', en dan heb je alsnog geen nieuwsbericht. Maar de gedresseerde aapjes hier vinden het prachtig.
Gelukkig mogen ze wel geheime informatie delen met hun vrouw, broer, journalisten van het blad the atlantic, niet toegestane 3rd party comminucatie apps gebruiken en onbeveiligde internet verbindingen in hun pentagon kantoren laten aanleggen en prive devices op kantoor gebruiken 🤣
pi_217492403
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 11:37 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Gelukkig mogen ze wel geheime informatie delen met hun vrouw, broer, journalisten van het blad the atlantic, niet toegestane 3rd party comminucatie apps gebruiken en onbeveiligde internet verbindingen in hun pentagon kantoren laten aanleggen en prive devices op kantoor gebruiken 🤣
Als je stoere plakplaatjes hebt en zegt dat je conservatief bent is dat al genoeg omdat met de deken der liefde te bedekken.
pi_217492742
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 april 2025 10:11 schreef MichaelScott het volgende:
Lijkt me best logisch dat je geen lek wilt bij een veiligheidsdienst. In Nederland worden medewerkers daar ook voor vervolgd.
Dit is een Trump-bash topic, dan zijn dit soort feiten niet gewenst...
pi_217492790
Wat heeft de TT met het artikel te maken? Waarom zijn dit klokkenluiders?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_217492805
In Nederland lekt zelfs de miljoenennota en notulen van de ministerraad uit zonder dat daar adequate maatregelen op genomen worden of een serieuze poging wordt ondernomen het lek te identificeren.

Dan sta je wel even vreemd te kijken wanneer je ziet dat een land aan de overkant van de oceaan het lekken van vertrouwelijke informatie wel serieus opneemt en de dader probeert te achterhalen. In Nederland zijn we gewend dat politici hun afschuw uitspreken in de media en daarna doorgaan alsof er niks is gebeurt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_217492841
Uiteindelijk is het vooral afleiding van wat daadwerkelijk gebeurt: Hegseth die een computer laat voorzien van onbeveiligde chatfuncties (Signal) om hiermee buiten de overheid om te berichten te kunnen sturen en daardoor niet hoeft te voldoen aan de bewaarplicht. Vervolgens nodigt hij op knullige wijze ongeautoriseerde personen uit.

Maar nee hoor, pak de klokkenluiders aan. 8)7
beter een knipoog dan een blauw oog
  dinsdag 29 april 2025 @ 13:05:08 #19
335133 MichaelScott
pi_217492848
De NOS heeft ondertussen alweer heel sneaky het artikel aangepast.

quote:
FBI zet leugendetectors in om klokkenluiders op te sporen
De Amerikaanse opsporings- en veiligheidsdienst FBI zet leugendetectors in om te ontdekken wie er informatie lekt vanuit de dienst. De FBI heeft berichten daarover in The Washington Post bevestigd.

"De ernst van de lekken in kwestie heeft de komst van de leugendetector versneld, omdat ze mogelijk schade aan de beveiligingsprotocollen bij de dienst met zich meebrachten", zegt een woordvoerder tegen de krant.

Ook andere Amerikaanse overheden voeren de strijd tegen het lekken van informatie op, aldus de krant, zoals het departement voor Binnenlandse Veiligheid en de rampenbestrijdingsdienst FEMA.

Beslag op communicatie
Dat is het gevolg van een aanscherping van richtlijnen door minister van Justitie Bondi. Die aanscherping maakt het mogelijk om in onderzoek naar lekken naar de pers beslag te leggen op privécommunicatie van journalisten. Dat hoeft geen geheime informatie te zijn, beslaglegging is mogelijk als informatie naar mening van de regering gelekt is om "chaos en wantrouwen te zaaien
".

Ambtenaren van het ministerie van Defensie verklaarden anoniem tegen de The Washington Post dat hun minister Hegseth gedreigd heeft met het inzetten van leugendetectors. Daarnaast zou hij hebben geëist dat een aantal hoge ambtenaren en hoge militairen een leugendetectortest aflegt.

Angst is voelbaar
De angst onder de Defensieambtenaren is voelbaar, schrijft de krant. Sommige medewerkers, die normaal gesproken wel met journalisten praten, willen dat nu niet, omdat ze bang zijn dat ze een leugendetectortest moeten ondergaan.

"Het is een giftige omgeving", zegt een ambtenaar. "Ten eerste is er de onzekerheid dat je niet weet of je ontslagen wordt of niet." Daarnaast spreekt de medewerker van "een heksenjacht" om de klokkenluiders te vinden. "Ze proberen degenen die de partijlijn niet volgen het zwijgen op te leggen."
  dinsdag 29 april 2025 @ 13:08:44 #20
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217492863
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 13:03 schreef Knipoogje het volgende:
Uiteindelijk is het vooral afleiding van wat daadwerkelijk gebeurt: Hegseth die een computer laat voorzien van onbeveiligde chatfuncties (Signal) om hiermee buiten de overheid om te berichten te kunnen sturen en daardoor niet hoeft te voldoen aan de bewaarplicht. Vervolgens nodigt hij op knullige wijze ongeautoriseerde personen uit.

Maar nee hoor, pak de klokkenluiders aan. 8)7
Mensen die bewust interne informatie vanuit overheidsinstanties lekken richting de media hoeft niet te worden aangepakt?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217492870
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 april 2025 13:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mensen die bewust interne informatie vanuit overheidsinstanties lekken richting de media hoeft niet te worden aangepakt?
Dat heet een klokkenluider ja.
pi_217492871
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 april 2025 13:05 schreef MichaelScott het volgende:
De NOS heeft ondertussen alweer heel sneaky het artikel aangepast.
[..]

Niks sneakys aan, er staat gewoon boven dat het is aangepast:
quote:
NOS Nieuws •vandaag, 07:52 • Aangepast vandaag, 10:11
  dinsdag 29 april 2025 @ 13:16:27 #23
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_217492900
quote:
Het toppunt van onkunde en onverstand.
  dinsdag 29 april 2025 @ 13:16:35 #24
335133 MichaelScott
pi_217492901
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 april 2025 13:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Niks sneakys aan, er staat gewoon boven dat het is aangepast:
[..]

Er staat niet bij wat er is aangepast, dat is wel zo netjes.

Let op: in de eerdere versie van dit artikel verzuimden we X en Y te vermelden, dit is alsnog toegevoegd.
  dinsdag 29 april 2025 @ 13:17:38 #25
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217492910
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 13:09 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Dat heet een klokkenluider ja.
Nee, dat heet lekken en dient gewoon te worden bestraft.

Een klokkenluider is iemand die specifieke misstanden aan de kaart stelt zoals een schandaal, fraude of corruptie. Daar is hier geen sprake van. Het gaat hier om mensen die doelbewust vertrouwelijke informatie uit overheidsorganisaties of situaties doorspelen richting media zodat er hit pieces kunnen worden geschreven jegens de huidige regering en diens kopstukken.
pi_217493209
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 april 2025 13:17 schreef HowardRoark het volgende:
Het gaat hier om mensen die doelbewust vertrouwelijke informatie uit overheidsorganisaties of situaties doorspelen richting media zodat er hit pieces kunnen worden geschreven jegens de huidige regering en diens kopstukken.
Aan wie doet me dat denken _O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_217493230
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 april 2025 14:14 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Toch niet aan die vreselijk stoere plakplaatjesalcoholist?
  dinsdag 29 april 2025 @ 14:18:34 #28
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217493234
quote:

[..]
Hmm, nou, vertel ..
pi_217493235
Je hebt toch ook helemaal geen klokkenluiders nodig om te zien wat voor een absolute shitshow dit regime aan het worden is?
  dinsdag 29 april 2025 @ 14:25:14 #30
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217493292
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 april 2025 14:18 schreef xpompompomx het volgende:
Je hebt toch ook helemaal geen klokkenluiders nodig om te zien wat voor een absolute shitshow dit regime aan het worden is?
Dat een progressief links individu dat van mening is over een rechts conservatieve regering zal vast niemand verbazen. Maar tot op heden zijn er veel positieve ontwikkelingen, het uitzetten van illegale migranten, de onvoorwaardelijk steun voor Israël, het aanpakken van wokeisme, het uitdunnen van de overheid en het op het nummer zetten van de Europese beleidsmakers.

Punten van kritiek zijn die idiote importheffingen en de positie rondom de oorlog in Oekraïne, maar de balans is positief.
  dinsdag 29 april 2025 @ 14:34:29 #31
319979 Fok-it
All is well
pi_217493342
Ach HowardMossad is de fascisten in het Witte Huis vandaag weer flink aan het sugarcoaten zo te lezen

Groen gras nat water ditdat
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 29 april 2025 @ 14:44:46 #32
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217493378
Wanneer gaan die Trumpsupporters op Fok! zichzelf en hun eigen idolen aan dezelfde standaarden houden als dat ze menen te hanteren bij iedereen die niet uit hun eigen straatje komt?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 29 april 2025 @ 14:46:18 #33
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217493381
quote:

[..]
Ja, die gasten doen net alsof ze een moreel kompas hebben, maar dat hebben ze helemaal niet, het is niets anders dan talking points napraten.
  dinsdag 29 april 2025 @ 14:50:02 #34
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217493397
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 14:34 schreef Fok-it het volgende:
Ach HowardMossad is de fascisten in het Witte Huis vandaag weer flink aan het sugarcoaten zo te lezen

Groen gras nat water ditdat
Weet je ook weer dat je prima dat soort gasten kunt oppakken, want ze houden helemaal niet van rechten, dus zo'n HR zal ook niet zeuren als ie ineens in een buitenlandse gevangenis zit. Gewoon stellen dat het een illegale pro-Palestijn is, die hebben volgens HR geen recht op vrijheid van meningsuiting of een eerlijk proces. Oneerlijk misschien, maar de balans is positief.
  dinsdag 29 april 2025 @ 15:00:16 #35
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217493462
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 14:46 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, die gasten doen net alsof ze een moreel kompas hebben, maar dat hebben ze helemaal niet, het is niets anders dan talking points napraten.
Hmm. Waar zou het morele kompas ontbreken?
  dinsdag 29 april 2025 @ 15:03:51 #36
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217493481
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 april 2025 15:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm. Waar zou het morele kompas ontbreken?
Het zou eens fijn zijn als je eens zou beginnen met het stoppen met liegen.
pi_217493488
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 april 2025 13:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, dat heet lekken en dient gewoon te worden bestraft.

Een klokkenluider is iemand die specifieke misstanden aan de kaart stelt zoals een schandaal, fraude of corruptie. Daar is hier geen sprake van. Het gaat hier om mensen die doelbewust vertrouwelijke informatie uit overheidsorganisaties of situaties doorspelen richting media zodat er hit pieces kunnen worden geschreven jegens de huidige regering en diens kopstukken.
Nee. Signal gebruiken voor het verspreiden van niet-geautoriseerden defensie-geheimen is schandaal en/of fraude. Klokkenluider heeft dus goed werk verricht in deze. De media is de enige plek waar deze persoon het ook kwijt kan gezien het de repressieve/dictatoriale gedrag van meerderen die mogelijkheden tot klokkenluiden proberen tegen te gaan.
pi_217493500
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 april 2025 14:25 schreef HowardRoark het volgende:

Dat een progressief links individu dat van mening is over een rechts conservatieve regering zal vast niemand verbazen. Maar tot op heden zijn er veel positieve ontwikkelingen, het uitzetten van illegale migranten, de onvoorwaardelijk steun voor Israël, het aanpakken van wokeisme, het uitdunnen van de overheid en het op het nummer zetten van de Europese beleidsmakers.

Punten van kritiek zijn die idiote importheffingen en de positie rondom de oorlog in Oekraïne, maar de balans is positief.
Dat is vooral jouw ideologische mening. Over al die extra aidsdoden door het abrupt stopzetten van hulp hoor ik je niet. Trump en Musk hebben duizenden extra doden op hun geweten. En dat is nog maar 1 klein voorbeeldje.
Maar goed, jouw ideologische lijn interesseert dat geen fuck, dat snap ik.
  dinsdag 29 april 2025 @ 15:10:40 #39
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217493515
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 15:03 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het zou eens fijn zijn als je eens zou beginnen met het stoppen met liegen.
Ik stel je een vraag. Jij beweert namelijk dat er sprake is van het ontbreken van een moreel kompas, ik vraag dus waar je dat op denkt te baseren. Vervolgens beticht je mij van liegen. Dit is nogal een rare manier van discussiëren.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 15:04 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Nee. Signal gebruiken voor het verspreiden van niet-geautoriseerden defensie-geheimen is schandaal en/of fraude. Klokkenluider heeft dus goed werk verricht in deze. De media is de enige plek waar deze persoon het ook kwijt kan gezien het de repressieve/dictatoriale gedrag van meerderen die mogelijkheden tot klokkenluiden proberen tegen te gaan.
Nee hoor, dat is niet waar, want het was hier nooit de intentie om iemand toe te voegen die niet bij de regering zit. Dat is dus nalatigheid. Je weet wel, iets dat jij en anderen tot in treurnis hebben gebruikt om Clinton te verdedigen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 15:06 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Dat is vooral jouw ideologische mening. Over al die extra aidsdoden door het abrupt stopzetten van hulp hoor ik je niet. Trump en Musk hebben duizenden extra doden op hun geweten. En dat is nog maar 1 klein voorbeeldje.
Maar goed, jouw ideologische lijn interesseert dat geen fuck, dat snap ik.
Ah, en waar zijn al die extra aidsdoden dan? Voorbeelden graag ..
  dinsdag 29 april 2025 @ 15:11:20 #40
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217493520
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 april 2025 15:10 schreef HowardRoark het volgende:
Ik stel je een vraag. Jij beweert namelijk dat er sprake is van het ontbreken van een moreel kompas, ik vraag dus waart je dat op denkt te baseren.
Op al je comments.
  dinsdag 29 april 2025 @ 15:16:33 #41
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217493553
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 15:11 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Op al je comments.
Mijn posts zijn juist vaak goed onderbouwd en mijn morele kompas functioneert prima.

Om wat voorbeelden te geven: ik steun geen Islamitische terreurbewegingen, ik vind niet dat illegale (en criminele) migranten zomaar in een land moeten kunnen blijven en ben ook van mening dat kinderen niet verziekt moeten worden met gendertroep.

Daarom ben ik ook rechts en conservatief. En we zien aan de andere kant van het politieke spectrum een visie die vaak haaks staat op die van mij, wat dan ook aantoont dat daar een groot gebrek is aan een functionerend moreel kompas.

Daar knuffelt men met terroristen diens adepten en bendeleden. Worden illegale migranten als het even kan verborgen voor een uitzet en denkt men dat het moreel verlicht is om gendertroep voor jongeren en kinderen te faciliteren en normaliseren.
  dinsdag 29 april 2025 @ 15:20:18 #42
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217493569
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 april 2025 15:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mijn posts zijn juist vaak goed onderbouwd en mijn morele kompas functioneert prima.

Om wat voorbeelden te geven: ik steun geen Islamitische terreurbewegingen, ik vind niet dat illegale (en criminele) migranten zomaar in een land moeten kunnen blijven en ben ook van mening dat kinderen niet verziekt moeten worden met gendertroep.

Daarom ben ik ook rechts en conservatief. En we zien aan de andere kant van het politieke spectrum een visie die vaak haaks staat op die van mij, wat dan ook aantoont dat daar een groot gebrek is aan een functionerend moreel kompas.

Daar knuffelt men met terroristen diens adepten en bendeleden. Worden illegale migranten als het even kan verborgen voor een uitzet en denkt men dat het moreel verlicht is om gendertroep voor jongeren en kinderen te faciliteren en normaliseren.
Het gebruik van veel woorden maakt een post nog niet direct goed onderbouwd. Het zijn over het algemeen wel sterke sprookjes, dat moet ik je nageven!
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  dinsdag 29 april 2025 @ 15:25:29 #43
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217493596
De ridder van 'totale vrijheid van meningsuiting' heeft toch wat 'uitzonderingen' op diezelfde vrijheid van meningsuiting. Nee, het is zelfs knuffelen van bendeleden, ook al heeft men niet de kans gekregen zich te verdedigen, zoals wij in het Westen juist doen.

Daar ga je alweer, Howard, liegen, liegen en liegen. Dus je wil stellen dat er voor Trump geen deportaties werden uitgevoerd?

'gendertroep voor jongeren en kinderen te faciliteren en normaliseren'

Weer zo'n leugen. Het is ook kinderlijk dom hoe je dit weer denkt te verwoorden. En dan de comment beginnen met 'mijn posts zijn vaak juist goed onderbouwd en mijn morele kompas werkt prima'.

Als je mensen die graag willen dat de Palestijnen ook gewoon een plek krijgen meteen neerzet als 'mensen die terroristen steunen' en mensen die de rechtsstaat graag wel respecteren en iedereen de kans willen geven om zich te kunnen verdedigen als men van iets wordt beticht (bijvoorbeeld 'bendelid') neer te zetten als 'die willen terroristen en bendeleden knuffelen', dan kun je toch moeilijk spreken van een moreel kompas. Het lijkt mij meer een immoreel kompas.
pi_217493613
HR liegt vooral tegen zichzelf. En vindt dat hij een podium verdiend hiervoor.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_217493688
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 april 2025 14:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Je vergeet het compleet naar de knoppen helpen van de eigen economie waardoor het dagelijks leven voor de gemiddelde Amerikaan onbetaalbaar is geworden. Prijzen verlagen was de belangrijkste belofte die Trump in zijn campagne maakte en tevens de belangrijkste reden voor zijn kiezers om op hem te stemmen.

Trump is vooralsnog de slechtste president ooit gebleken in zijn eerste 100 dagen. Daar komen ook steeds meer Republikeinen achter.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 29 april 2025 @ 15:45:00 #46
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217493722
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 15:25 schreef Vis1980 het volgende:
De ridder van 'totale vrijheid van meningsuiting' heeft toch wat 'uitzonderingen' op diezelfde vrijheid van meningsuiting. Nee, het is zelfs knuffelen van bendeleden, ook al heeft men niet de kans gekregen zich te verdedigen, zoals wij in het Westen juist doen.
Waarom zouden mensen zich moeten verdedigen op het illegaal in een land zijn? Dat staat geen proces voor, maar een uitzet.
quote:
'gendertroep voor jongeren en kinderen te faciliteren en normaliseren'

Weer zo'n leugen. Het is ook kinderlijk dom hoe je dit weer denkt te verwoorden. En dan de comment beginnen met 'mijn posts zijn vaak juist goed onderbouwd en mijn morele kompas werkt prima'.
Nee hoor.

Zo hebben o.a. de Democraten een wetsvoorstel om jongens met gendysforie uit meisjessporten te beweren geblokkeerd (bron). Geslachtsveranderende therapieën voor kinderen en jongeren verdedigd (bron) en wetgeving om zulke zware ingrepen te voorkomen proberen tegen te werken (bron). En sommige wetgeving op lokaal niveau afkomstig van Democraten heeft er ook voor gezorgd dat bij minderjarige meisjes de borsten zijn verwijderd (bron).
quote:
Als je mensen die graag willen dat de Palestijnen ook gewoon een plek krijgen meteen neerzet als 'mensen die terroristen steunen' en mensen die de rechtsstaat graag wel respecteren en iedereen de kans willen geven om zich te kunnen verdedigen als men van iets wordt beticht (bijvoorbeeld 'bendelid') neer te zetten als 'die willen terroristen en bendeleden knuffelen', dan kun je toch moeilijk spreken van een moreel kompas. Het lijkt mij meer een immoreel kompas.
Je moet je eens afvragen waarom je in de bres zou springen voor een samenleving die al 150+ jaar uitblinkt in terrorisme, geweld en Jodenhaat. Waar terreurgroeperingen de dienst uitmaken en men zelfs voor de stichting van de staat Israël aan systematisch geweld jegens Joodse gemeenschappen deed.

'Ja, maar ze verdienen een plek' .. Nee, deze mensen verdienen helemaal niets als je je zo gruwelijk weet te misdragen. En als je dat negeert en tóch voor zulke mensen in de bres springt, dan begeef je je op glad ijs en ben je dus min of meer de kant van terreur en antisemitisme aan het kiezen. Dat is geen leugen maar een feit.

Kortom, als je illegale en criminele migranten in een land probeert te houden, gendertroep voor minderjarigen probeert te faciliteren en de adepten van Islamitisch en antisemitisch terreur steunt dan functioneert je morele kompas inderdaad niet.
pi_217493725
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 15:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Je vergeet het compleet naar de knoppen helpen van de eigen economie waardoor het dagelijks leven voor de gemiddelde Amerikaan onbetaalbaar is geworden. Prijzen verlagen was de belangrijkste belofte die Trump in zijn campagne maakte en tevens de belangrijkste reden voor zijn kiezers om op hem te stemmen.

Trump is vooralsnog de slechtste president ooit gebleken in zijn eerste 100 dagen. Daar komen ook steeds meer Republikeinen achter.
Maar hij deporteert 2-jarige MS-13 bendeleden. Dus onder de streep positief. Toch?

/s
pi_217493726
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 april 2025 15:10 schreef HowardRoark het volgende:
Nee hoor, dat is niet waar, want het was hier nooit de intentie om iemand toe te voegen die niet bij de regering zit. Dat is dus nalatigheid. Je weet wel, iets dat jij en anderen tot in treurnis hebben gebruikt om Clinton te verdedigen.
[..]
Doelpaaltjes verzetten. Het is het gebruik van signal en bespreken van overheidsgeheimen over dit kanaal dat het schandaal is. Die journalist is icing on the cake.

En dan pivoteren naar Hillary _O-

quote:
Ah, en waar zijn al die extra aidsdoden dan? Voorbeelden graag ..
Hulporganisaties kunnen geen aidsmedicijnen meer uitdelen -> extra doden. Zo moeilijk is het niet Howard. Ze hadden ook even een periode kunnen inlassen waarin andere organisaties het werk overnemen. Deden ze niet. Dat is een keuze.
  dinsdag 29 april 2025 @ 15:46:48 #49
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217493731
quote:

[..]

Die importheffingen zijn inderdaad gewoon idioot, daarmee snijden de Republikeinen zichzelf ook keihard in de vingers. Dat is inderdaad volkomen terechte kritiek op onbegrijpelijk beleid. Dat geef ik ook aan in de post die jij quote.
  dinsdag 29 april 2025 @ 15:48:49 #50
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217493739
quote:

[..]

Ook dat 'op het nummer zetten van Europese beleidsbepalers' is een ongekende klassieker. Moet je je eens voorstellen dat dat je conclusie is na alles wat er de afgelopen maanden is gebeurd. Op geen enkele manier zijn beleidsbepalers op 'het nummer' gezet, de VS is juist een hoop bondgenoten aan het kwijtraken. Niet omdat ze 'op het nummer' gezet zijn, maar omdat Trump de VS als zeer onbetrouwbaar neerzet, waardoor decennia oude banden op omvallen staan. De economie krijgt het nog zwaar daar, want sinds de tarieven duurt het even voordat je het effect echt gaat zien, want die lege boten ga je pas merken nadat de volle boten na 100 dagen vervoer bij bestemming zijn aangekomen. Want zo lang duurt het om ze vanuit China te verschepen naar de VS. Dus volgende maand stort het hele zaakje in, want met lege boten zijn er hele lagen van werknemers overbodig.

Ook 'verdunnen van de overheid' is zo'n dom sprookje, want het is niet zo dat het werk evenredig minder is geworden, dus straks doen minder ambtenaren het werk van al die ontslagen mensen en heb je als burger nog amper de ruimte efficiënt gebruik te maken van de diensten die zij vertegenwoordigen. Als je dan ook nog eens alle bonden gaat schrappen...heb je als burger/werknemer geen poot meer om op te staan. En als je ziek wordt.... succes!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')