volgens mij heeft dit met de oude functionaliteit van Vinted Duitsland te maken. Vinted Duitsland was voorheen vergelijkbaar met marktplaats. Vroeger was er geen betalingssysteem en toen dat er wel kwam vonden mensen het niet fijn en verzonden ze liever buiten de Vinted opties om. Beetje vergelijkbaar zoals ik voor Vinted kleding via marktplaats verkocht, een t-shirt in een envelop met twee postzegels er op en in de brievenbus.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:35 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik zag ook alweer een Duitse ad die in de tekst had staan dat ze niet ‘via het systeem’ wil verkopen, oftewel ze wil het buiten Vinted om verkopen. Ja daag
Ik vind de nieuwe suggestielijst irritant.quote:
Ik zie ook zo vaak mensen die iets erop zetten voor dezelfde prijs als wat je op dat moment nieuw in de winkel ervoor betaalt. En dan ook nog in de beschrijving dat ze geen lagere prijs accepteren.. dan vraag ik me af of die spullen ooit verkocht worden..quote:Op donderdag 5 juni 2025 10:55 schreef Doedezemaar het volgende:
Sommige mensen zetten ook echt alles op Vinted he? Ik was op zoek naar ‘mijn’ theemokken omdat er in de loop der jaren een paar gesneuveld zijn. De mokken zijn van Pip Studio voor Douwe Egberts/pickwick. En dan kom je dus bij het zoeken pakken koffie en zelfs spaarpunten (wel 57 punten voor ¤5) tegen. De mokken staan er ook wel op, maar voor woekerprijzen.
quote:Op donderdag 5 juni 2025 21:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik krijg inmiddels echt allerlei dingen voorgesteld waarvan ik denk: huh? Wasmiddel, toiletblokken, round-up, babyspeentjes, lege jampotjes, opladers van vanalles, spaarzegels van AH, afvalzakjes, een potje foie-gras, schuursponsjes, bakvormen, nutridrink, stofzuigerzakken etc etc
Absurd
Dan is het gewoon uploaden om je kastaward te behouden denk ikquote:Op donderdag 5 juni 2025 20:37 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ik zie ook zo vaak mensen die iets erop zetten voor dezelfde prijs als wat je op dat moment nieuw in de winkel ervoor betaalt. En dan ook nog in de beschrijving dat ze geen lagere prijs accepteren.. dan vraag ik me af of die spullen ooit verkocht worden..
Ik ga dan altijd in bezwaar en dan kijken ze er wel echt naar. De eerste beoordeling gaat volgens mij niet langs een persoonquote:Op zondag 8 juni 2025 10:29 schreef Elleska het volgende:
Ik heb 1 duitser die een hele hoop extra eisen had buiten het systeem om gerapporteerd met verwijzing naar de community-normen en ik krijg doodleuk een standaard bericht terug dat het niet in strijd is met de community-normen.
Dat stukje van privé verkoop snap ik na wat nadenken wel. Want hetzelfde geldt voor Nederlanders en iedere verkoper. We zijn geen winkel, accepteren daarom geen garantie of retour.quote:Op zondag 8 juni 2025 09:21 schreef Elleska het volgende:
Jeetje die duitsers moeten echt nog even wennen aan "het systeem".
Dat de prijzen wat hoger liggen maakt me nog niet zoveel uit als het iets is wat ik zoek maar ze vervolgens ook nog eens niet willen verzenden via het systeem en owja het is priveverkoop dus geen garantie of retour. Geen idee hoe de verzendkosten vanuit duitsland zijn maar in nederland is dat een stuk duurder en ik wil gewoon klik en koop zonder hele communicatie of extra kosten.
Werkt dat wel ja? Bij bezwaar kreeg ik iets te zien over bezwaar maken tegen verwijdering dus dat heb ik weer weggeklikt.quote:Op zondag 8 juni 2025 10:51 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik ga dan altijd in bezwaar en dan kijken ze er wel echt naar. De eerste beoordeling gaat volgens mij niet langs een persoon
Ja, gewoon verder klikken en dan kun je daar je verhaal doenquote:Op zondag 8 juni 2025 12:20 schreef Elleska het volgende:
Dat we geen winkel zijn klopt maar de spullen worden aangeboden op vinted en daarbij hoort "het systeem" met betalen, verzenden en kopersbescherming met garantie&retour. Of je iets prive aanbied of als bedrijf maakt daarin helemaal niets uit.
Wil je je spullen niet verkopen via "het systeem" dan moet je je spullen niet op vinted aanbieden.
[..]
Werkt dat wel ja? Bij bezwaar kreeg ik iets te zien over bezwaar maken tegen verwijdering dus dat heb ik weer weggeklikt.
En dan rapporteer je zo'n item en dan krijg je van Vinted zo'n bullshit berichtje dat het heel vervelend is bla bla, maar dat ze hebben geconstateerd dat de regels niet zijn overtreden. Als je daarna nog eens bezwaar maakt, dan ineens wel, maarja. Veel gedoe.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 11:35 schreef SEMTEX het volgende:
Mensen die schoenen aanbieden in staat 'Heel goed' waar de gaten in de voorkant ingevallen zijn.
Blijkbaar mag je ook (wiet)grinders en messen verkopen op Vinted.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:28 schreef June. het volgende:
[..]
En dan rapporteer je zo'n item en dan krijg je van Vinted zo'n bullshit berichtje dat het heel vervelend is bla bla, maar dat ze hebben geconstateerd dat de regels niet zijn overtreden. Als je daarna nog eens bezwaar maakt, dan ineens wel, maarja. Veel gedoe.
Ik ben vaak op zoek naar jongensjeans, daar is hetzelfde euvel. Mensen die het zelfs als 'nieuw zonder prijskaartje' adverteren en dan de knieën totaal versleten zijn.. En nee, dat was echt niet het model.
Als het foto's direct van Shein geplukt zijn, mag dat niet. Mijn advertenties werden geflagd als ik dat deed.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:39 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik krijg inmiddels wel weer dameskleding te zien, maar het gros is troep van Shein met foto’s van Shein. Wat een enge fotomodellen gebruikt Shein trouwens.
Klopt, het mag ook niet, maar ik zie dat mensen ze dan gewoon weer plaatsen. Dan worden ze nadat ik ze rapporteer weer verwijderd en floep dan staan ze er weer opnieuw. Bij eentje heb ik er een wedstrijdje langste adem van gemaakt, de teller staat nu op 10 keer gerapporteerd en verwijderd en opnieuw geplaatst. Zonder enige consequentie voor de user.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:44 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Als het foto's direct van Shein geplukt zijn, mag dat niet. Mijn advertenties werden geflagd als ik dat deed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |