abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217560573
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 19:17 schreef Greys het volgende:

[..]
"Het is niet onze taak om conflicten met elkaar te vergelijken".

Misschien beter toch maar eens wel doen.
Ze leren echt niks van de voorgaande edities. Ze plakken her en der wat pleisters en hopen dat het wel goed komt. Maar kans is vrij aannemelijk dat ze wederom flink worden uitgefloten. Ben benieuwd of ze dan weer een klapbandje mee laten lopen en de microfoons in de zaal uitzetten...
pi_217560985
KAN's legitimiteit als omroep is sowieso al erg discutabel gezien het feit dat ze zeer openlijk zijn geweest over het willen gebruiken van het songfestival als propagandamiddel voor de Gaza oorlog. Dat had al gelijk een reden moeten zijn om i.i.g. dit jaar hun lidmaatschap op te zeggen. Dat ze het vorig jaar niet deden sta ik niet achter, maar kan ik vanuit een bepaald perspectief nog begrijpen omdat het ook heel veel backlash had kunnen veroorzaken.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 6 mei 2025 @ 21:36:33 #128
163650 Greys
pi_217561349
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 20:17 schreef nik4ever het volgende:

[..]
Ze leren echt niks van de voorgaande edities. Ze plakken her en der wat pleisters en hopen dat het wel goed komt. Maar kans is vrij aannemelijk dat ze wederom flink worden uitgefloten. Ben benieuwd of ze dan weer een klapbandje mee laten lopen en de microfoons in de zaal uitzetten...
Ze houden volgens mij nog steeds vol dat het geluid in de zaal voor tv niet is veranderd toen. :D De vele filmpjes vanuit de zaal lieten echter heel anders horen.

Als je het maar vaak genoeg hardop zegt wordt het misschien de waarheid?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter dinsdag 6 mei 2025 @ 21:55:17 #129
87554 Cee
Welluk?
pi_217561598
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 19:12 schreef Fred_B het volgende:
Martin Green in reactie op de petitie, via het AD:
[..]

Het is ook systematisch het zelfde riedeltje bij welk tegenwoord dan ook, we moeten een bingokaart met de steekwoorden opstellen. _O-
  woensdag 7 mei 2025 @ 10:29:28 #130
478909 molloot200
alles muziek.
pi_217564737
Ook iolanda (Portugal vorig jaar) is een interval act.

What’s up met de random interval acts? _O-
pi_217565066
Mag ik een gokje doen waarom we zulke random intervals hebben? Vorig jaar ging het gerucht rond dat artiesten hadden Nee hadden gezegd omdat Israël mee doet. Sommigen artiesten hadden zelfs 2 weken van te voren afgezegd. Wat nou als dat dit jaar ook weer het geval is?
  woensdag 7 mei 2025 @ 11:36:10 #132
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217565106
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 19:12 schreef Fred_B het volgende:
„De EBU is niet immuun voor wereldwijde gebeurtenissen, maar samen met onze leden is het onze rol om ervoor te zorgen dat het festival - in de kern - een universeel evenement blijft dat verbindingen, diversiteit en inclusie bevordert door middel van muziek”, aldus Green.
Die rol van verbinder was de EBU dan even vergeten toen ze Rusland uitsloten?

Diversiteit en Inclusie is trouwens het tegenovergestelde van zeggen dat elke vorm van intolerantie maar geaccepteerd moet worden, zoals Martin Green hier doet. Schaamteloos.
  woensdag 7 mei 2025 @ 11:37:36 #133
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217565138
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2025 11:31 schreef NailQueen het volgende:
Mag ik een gokje doen waarom we zulke random intervals hebben? Vorig jaar ging het gerucht rond dat artiesten hadden Nee hadden gezegd omdat Israël mee doet. Sommigen artiesten hadden zelfs 2 weken van te voren afgezegd. Wat nou als dat dit jaar ook weer het geval is?
Apart dat dan juist Iolanda dit jaar wel mee wil doen.

Misschien gaat het meer om de negatieve sfeer die rond het festival hangt waardoor de grote namen er geen zin meer in hebben?
pi_217566001
Ik vind die namen ook wel erg random. Wie kan zich nou herinneren, met alle respect hoor, voor Ioalanda of de Griekse zangeres van vorig jaar waarvan ik de naam even kwijt ben?

Wat ik las en wel een goeie vond, is dat al het budget naar Celine is gegaan, want die komt gewoon. Waarschijnlijk geen optreden, maar Celine op het ESF podium is alleen al mooi (vind ik) O+
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_217566579
quote:
Poging AvroTros verandert nog niets aan vlaggenverbod op songfestival

Het was een goed gesprek, maar er verandert nog niets: ook pridevlaggen blijven dit jaar verboden op het songfestivalpodium. De Nederlandse omroep AvroTros probeerde de organisatie op andere gedachten te brengen, maar voor dit jaar leidt dat nog niet tot ander beleid.

AvroTros had een ‘constructief gesprek’ met de European Broadcasting Union, die het Eurovisie Songfestival organiseert, over de nieuwe regel dat onder meer pridevlaggen op het podium verboden zijn. Vanaf de editie van volgende week in Basel mogen artiesten tijdens hun optreden alleen nog de vlag van hun eigen land bij zich dragen.

De EBU handhaaft de regels voor de komende editie, maar blijft volgens AvroTros na deze editie ‘openstaan voor een dialoog over dit onderwerp’.

‘Pridevlag geen politiek statement’
De omroep had het gesprek met EBU aangevraagd nadat lhbti-belangenorganisatie COC protest had aangetekend tegen het nieuwe vlaggenbeleid. Volgens de roze gemeenschap is een pridevlag ‘een uiting van wie je bent en geen politiek statement’. AvroTros is het daarmee eens, maar heeft wel besloten zich te committeren aan het vlaggenbeleid voor de komende editie.

„In overleg met COC hebben we onze gezamenlijke zorgen over het ‘vlaggenbeleid’ op constructieve wijze - samen met de NPO - bij de EBU neergelegd”, laat AvroTros woensdag weten aan persbureau ANP. „De EBU heeft ervoor gekozen het huidige beleid te handhaven. Hoewel we dit een gemiste kans vinden, respecteren we - net als de andere 36 landen - de regels die nu voor dit jaar gelden. We richten ons nu op de verbindende kracht van muziek in de overtuiging dat de dialoog over zichtbaarheid en representatie het best in gezamenlijkheid en met oog voor de lange termijn kan worden gevoerd.”

‘Volstrekt verkeerd signaal’
De omroep zegt te merken dat ‘andere landen ook openstaan voor ons pleidooi’, maar het is te kort dag om de regels nog aan te passen voor het festival in Basel. COC noemt het handhaven van de regel van de EBU ‘een volstrekt verkeerd signaal in deze tijd dat de roze gemeenschap wereldwijd onder druk staat’. COC is in gesprek met andere Europese lhbti-organisaties en beraadt zich op een reactie.
Via het AD.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 20:33 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Taco Zimmermann is een lieve jongen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_217568752
Griekenland & Portugal waren vorig jaar wel de “besties” van Nemo. Ze kwamen diens ook knuffelen tijdens de puntentelling etc. Wellicht iets van een reunie achtig iets? Friendship After Eurovision?
pi_217568859
We zouden het bijna vergeten, maar deze oplossing op zoek naar een probleem ligt ook nog op koers om gebruikt te gaan worden in de semi’s:

twitter
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_217569399
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 19:32 schreef Fred_B het volgende:
We zouden het bijna vergeten, maar deze oplossing op zoek naar een probleem ligt ook nog op koers om gebruikt te gaan worden in de semi’s:

[ x ]
Wat wordt er verwacht? Net zoals bij de repetities van 2023 iedereen op het podium?
pi_217569445
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 20:06 schreef Thrts het volgende:

[..]
Wat wordt er verwacht? Net zoals bij de repetities van 2023 iedereen op het podium?
Wanneer iemand niet door is gaat er een luik onder hun open
  Moderator woensdag 7 mei 2025 @ 20:16:15 #140
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217569518
quote:
10s.gif Op woensdag 7 mei 2025 20:09 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Wanneer iemand niet door is gaat er een luik onder hun open
En dan val je in een grote pot kaasfondue
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 7 mei 2025 @ 20:16:40 #141
163650 Greys
pi_217569523
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 20:16 schreef Momo het volgende:

[..]
Stop _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter woensdag 7 mei 2025 @ 20:18:32 #142
87554 Cee
Welluk?
pi_217569550
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 20:16 schreef Momo het volgende:

[..]
You’re good to Gouda ;(
  woensdag 7 mei 2025 @ 20:32:16 #143
478909 molloot200
alles muziek.
pi_217569700
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 19:32 schreef Fred_B het volgende:

[ x ]
Lekker man, fix what ain’t broken :')
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 7 mei 2025 @ 21:37:06 #144
163650 Greys
pi_217570531
Over dat bekendmaken van de finalisten nog wat meer. Dus niet zoals ze hebben getest in Liverpool maar wel met meer spanning en emoties. Ik vond het op zich al héél spannend en emotioneel voor de deelnemers zoals het was..

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator woensdag 7 mei 2025 @ 22:04:04 #145
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217570746
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2025 21:37 schreef Greys het volgende:
Over dat bekendmaken van de finalisten nog wat meer. Dus niet zoals ze hebben getest in Liverpool maar wel met meer spanning en emoties. Ik vond het op zich al héél spannend en emotioneel voor de deelnemers zoals het was..

[ x ]
Hoop niet dat ze de landen af gaan en dan zeggen, Ierland *stilte van 20 seconden* is niet door *camera blijft 10 seconden hangen op huilend gezicht kandidaat*
pi_217570776
Dit staat toch zo ongelofelijk haaks op wat ze proberen te uiten met dat safety beleid :') Zweden moet echt zijn klauwen van het songfestival af krijgen. Alles voor een ‘goeie’ tv show.

Een goed songfestival begint bij goede muziek en een goede sfeer onder de artiesten. Ze nog meer onder druk zetten helpt daar echt niet bij.

Het boeit mij werkelijk waar geen ene flikker of we een goeie show vol twists en turns krijgen.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  woensdag 7 mei 2025 @ 22:09:57 #147
478909 molloot200
alles muziek.
pi_217570807
Ik snap echt niet wat ze zouden moeten veranderen aan de opzet van de kwalificerende landen. Wat was daar mis mee? Dit was toch gewoon spannend genoeg? Voor iedereen. En daarnaast ook gewoon “respectvol” voor de afvallende landen. Die konden nu gewoon in de greenroom met hun team samen balen.
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 15:21:07 #148
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217575786
twitter

Tiktok is ingeruild voor Roblox.
pi_217575835
Deze millennial vraagt: Wat is Roblox? :@
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 mei 2025 @ 15:27:11 #150
163650 Greys
pi_217575841
Hahaha ik word kennelijk echt veel te oud voor Eurovision want ik had echt nog nooit van Roblox gehoord. Ik ga wel even zoeken wat het überhaupt is.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')