abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 5 mei 2025 @ 23:30:42 #101
163650 Greys
pi_217553009
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 23:25 schreef grazz het volgende:
In dit interview vertelt Seppe dat de backstage area is aangepast voor de artiesten om niet continue in the picture te moeten staan. De artiest kan zelf aangeven of het even met rust gelaten wil worden of in is voor een foto en meer. Er zijn ruimtes met blauwe en oranje tapijten. Het blauwe gedeelte van de arena staat voor disconnected. Hier mogen geen foto's genomen worden. In het oranje deel ben je als artiest wel connected wat betekent dat je ermee instemt dat men hier foto's van je mag nemen en interviews mag afnemen.

Vanaf 05:53

Bekijk deze YouTube-video
Jep.
Alles wat o.a. Joost (en eerder S10) graag wilden zeg maar. :X Gelukkig is het er nu. Maar wel een jaar of wat te laat.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217557683
70 oud-deelnemers hebben Martin Österdahl op Marktplaats gezet een petitie getekend dat Israël niet mee moet doen.

twitter
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator dinsdag 6 mei 2025 @ 15:05:10 #103
375570 crew  Cyan9
pi_217557790
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 14:49 schreef Fred_B het volgende:
70 oud-deelnemers hebben Martin Österdahl op Marktplaats gezet een petitie getekend dat Israël niet mee moet doen.

[ x ]
Dat lijkt me voor dit jaar wat aan de late kant. |:)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_217557813
quote:

[ x ]
Droeftoeters. Jammer, vond Dadi best leuk. Streep erdoorheen.
pi_217557835
Met alle respect, dat zijn nou niet de grootste en bekendste namen die ooit hebben meegedaan. Ik denk dat daarom maar weinig gaat doen. Alleen Dadi en Salvador Sobral zijn hier de 'grote namen'. Misschien dat Dadi dit jaar gevraagd is voor een interval maar dat hij om deze redenen bedankt heeft.
pi_217558196
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 15:05 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Dat lijkt me voor dit jaar wat aan de late kant. |:)
Hoezo laat? Je kunt zomaar van het ene moment op het andere een deelnemer diskwalificeren hebben we vorig jaar gezien.... En er dan later een reden bij verzinnen....

Aanvulling: Als de Israëlische delegatie ook maar één voet scheef zet achter de schermen, mogen ze wat mij betreft 6 uur lang worden opgesloten in hun kleedkamer en dan zonder pardon naar Gaza huis worden gestuurd.

[ Bericht 14% gewijzigd door Aadrianus op 06-05-2025 16:13:42 ]
pi_217558267
Ik wil uitsluiting van oud-deelnemers op het songfestival.
pi_217558339
quote:

[ x ]
Interessant wel de manier waarop het wordt verwoord. Het richt zich namelijk niet alleen op KAN als overheidsvehicel maar ook op de misdragingen van de Israelische delegatie in eerdere jaren. Je zou zeggen dat de EBU dan nu maatregelen zou moeten nemen als het weer gebeurt :+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 6 mei 2025 @ 16:14:48 #109
163650 Greys
pi_217558409
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 16:11 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Interessant wel de manier waarop het wordt verwoord. Het richt zich namelijk niet alleen op KAN als overheidsvehicel maar ook op de misdragingen van de Israelische delegatie in eerdere jaren. Je zou zeggen dat de EBU dan nu maatregelen zou moeten nemen als het weer gebeurt :+
Ja, dit stukkie:

quote:
Rather than acknowledging the widespread criticism and reflecting on its own failures, the EBU responded by doubling down — granting total impunity to the Israeli delegation while repressing other artists and delegations, making the 2024 edition the most politicized, chaotic and unpleasant in the competition’s history.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217558441
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 16:14 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja, dit stukkie:
[..]

Yup en op basis van de code of coduct zou men nu dus moeten ingrijpen als Keren Peles of iemand anders weer eens meent anderen ongevraagd te moeten filmen of lastig vallen :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 6 mei 2025 @ 16:16:48 #111
163650 Greys
pi_217558450
Er staan wel maar van heel weinig landen namen in die lijst. Alsof ze het alleen daar verspreid hebben om te tekenen. Had meer indruk gemaakt op de EBU als er mensen uit veel meer landen op hadden gestaan ben ik bang.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 6 mei 2025 @ 16:17:16 #112
163650 Greys
pi_217558453
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 16:16 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Yup en op basis van de code of coduct zou men nu dus moeten ingrijpen als Keren Peles of iemand anders weer eens meent anderen ongevraagd te moeten filmen of lastig vallen :P
True. Ben echt reuze benieuwd of dat gaat gebeuren. Voor de deelnemers hoop ik heel erg dat ze zich gedraagt. Want dat bracht zo veel ellende.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217558555
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 16:17 schreef Greys het volgende:

[..]
True. Ben echt reuze benieuwd of dat gaat gebeuren. Voor de deelnemers hoop ik heel erg dat ze zich gedraagt. Want dat bracht zo veel ellende.
Als het iemand uit Israël, Zweden of een BIG5-land is, gaan ze er drie dagen over vergaderen en wordt er op zaterdagmiddag om 17 uur iemand uit de delegatie gezet. Indien het een ander land betreft gaan ze zonder twijfel een voorbeeld stellen en streng straffen.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 6 mei 2025 @ 16:26:22 #114
163650 Greys
pi_217558600
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 16:24 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Als het iemand uit Israël, Zweden of een BIG5-land is, gaan ze er drie dagen over vergaderen en wordt er op zaterdagmiddag om 17 uur iemand uit de delegatie gezet. Indien het een ander land betreft gaan ze zonder twijfel een voorbeeld stellen en streng straffen.
Ik vind je nóg optimistisch met zaterdag 17 uur. Dat wordt zondag hoor.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 6 mei 2025 @ 16:28:30 #115
163650 Greys
pi_217558643
Ik ben het eens met de strekking van de brief, maar om dit nou maaaaaanden nadat de deelname van Israël al is bevestigd te doen terwijl de repetities al begonnen zijn is wel rijkelijk laat ja. :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217558756
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 16:16 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Die walgelijke trut zou na vorig jaar al niet eens welkom moeten zijn.
pi_217558835
De EBU verzint wel een smoes om die delegatie overal mee weg te laten komen. Met al die klachten van vorig jaar is toch ook niets gedaan? Die vrouw is er nu gewoon weer. Rusland werd ook pas uitgesloten van deelname toen meerdere omroepen zich dreigden terug te trekken, denk dat dat nu ook het enige zou zijn wat zou werken bij Israël. Alleen doen omroepen dat niet.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 6 mei 2025 @ 17:02:42 #118
163650 Greys
pi_217558945
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 16:41 schreef Em31 het volgende:

[..]
Die walgelijke trut zou na vorig jaar al niet eens welkom moeten zijn.
Ja dat.
Maar ja, ze is wéér de songwriter. :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator dinsdag 6 mei 2025 @ 17:27:03 #119
375570 crew  Cyan9
pi_217559125
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 15:54 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Hoezo laat? Je kunt zomaar van het ene moment op het andere een deelnemer diskwalificeren hebben we vorig jaar gezien.... En er dan later een reden bij verzinnen....

Aanvulling: Als de Israëlische delegatie ook maar één voet scheef zet achter de schermen, mogen ze wat mij betreft 6 uur lang worden opgesloten in hun kleedkamer en dan zonder pardon naar Gaza huis worden gestuurd.

Een open brief vanuit oud-artiesten is wel ietsje anders dan een beslissing die vanuit de EBU zelf komt. Laten we nou niet doen alsof dit initiatief heel zwaar weegt.

Los van wat ik er verder van vind.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_217559153
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 16:28 schreef Greys het volgende:
Ik ben het eens met de strekking van de brief, maar om dit nou maaaaaanden nadat de deelname van Israël al is bevestigd te doen terwijl de repetities al begonnen zijn is wel rijkelijk laat ja. :@
Ik denk dat de laatste ontwikkelingen in Israël/Gaza bij heel veel mensen wel echt de laatste druppel is geweest.
pi_217559190
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 23:25 schreef grazz het volgende:
In dit interview vertelt Seppe dat de backstage area is aangepast voor de artiesten om niet continue in the picture te moeten staan. De artiest kan zelf aangeven of het even met rust gelaten wil worden of in is voor een foto en meer. Er zijn ruimtes met blauwe en oranje tapijten. Het blauwe gedeelte van de arena staat voor disconnected. Hier mogen geen foto's genomen worden. In het oranje deel ben je als artiest wel connected wat betekent dat je ermee instemt dat men hier foto's van je mag nemen en interviews mag afnemen.

Vanaf 05:53

Bekijk deze YouTube-video
Joost Klein-blauw en NL-oranje? Dat kan geen toeval zijn.
C’est Davie :o)
pi_217559205
Wel opvallend dat NullReferenceException uit naam van Nederland heeft getekend.
C’est Davie :o)
  dinsdag 6 mei 2025 @ 17:48:41 #123
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_217559258
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 22:27 schreef Momo het volgende:
Loreen covert Arcade, Nemo Satelites. Marina Satti Saudade Saudade. Krijgen we weer een cover en mix achtig iets?
En Sissal and Jørgen Olsen komen met een nieuwe versie van “Fly On The Wings Of Love”
Er zit wel iets aan te komen lijkt het.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_217560006
Martin Green in reactie op de petitie, via het AD:

quote:
Songfestivaldirecteur Martin Green zegt in een verklaring ‘de bezorgdheid en diepgewortelde meningen over het huidige conflict in het Midden-Oosten te begrijpen’. „De EBU is niet immuun voor wereldwijde gebeurtenissen, maar samen met onze leden is het onze rol om ervoor te zorgen dat het festival - in de kern - een universeel evenement blijft dat verbindingen, diversiteit en inclusie bevordert door middel van muziek”, aldus Green.

„We streven er allemaal naar om het Eurovisie Songfestival positief en inclusief te houden en om de wereld te laten zien zoals die zou kunnen zijn, in plaats van hoe die is. De EBU is een vereniging van publieke omroepen, geen regeringen, die allemaal in aanmerking komen om elk jaar deel te nemen aan het Eurovisie Songfestival als ze aan de vereiste voorwaarden voldoen. Het is niet onze taak om conflicten met elkaar te vergelijken”, vervolgt de verklaring.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 6 mei 2025 @ 19:17:38 #125
163650 Greys
pi_217560043
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 19:12 schreef Fred_B het volgende:
Martin Green in reactie op de petitie, via het AD:
[..]

"Het is niet onze taak om conflicten met elkaar te vergelijken".

Misschien beter toch maar eens wel doen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')