quote:Op maandag 28 april 2025 22:02 schreef Dale__Cooper het volgende:
Del Grosso zet wel flinke stappen de laatste tijd. Op de weg waren zijn uitslagen in de jeugd toch niet heel bijzonder. Hopelijk nog een mooi programma in het najaar.
Jaka wie?quote:Op maandag 28 april 2025 23:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niveautje Pogacar bij de junioren, en dat terwijl hij vooral aan het veldrijden was. Totale werelddominantie is aanstaande. (RIP het voormalige fenomeen Ulysbayev)
Jaka Primozic, het grootste Sloveense talent van zijn generatie.quote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Remco Evenepoel haalt uit naar VRT-journalist Ruben Van Gucht na “respectloze” uitspraken over familie van Oumi: “Complete onzin”
“Ik hoor dat hij probeert te zorgen voor de familie van zijn vrouw”. Dat zei VRT-sportjournalist Ruben Van Gucht maandagavond in De Afspraak over Remco Evenepoel. Woorden die bij de olympische kampioen in het verkeerde keelgat schoten. Met een scherpe tirade reageerde hij op sociale media. “Misschien moet jij je eerder zorgen maken over je eigen familie, Ruben?”
Ruben Van Gucht mocht als koerskenner aanschuiven bij De Afspraak om het te hebben over het voorbije koersweekend en bij uitbreiding de straffe prestaties van onder meer Tadej Pogacar in het voorjaar. Dan is de naam van Remco Evenepoel nooit ver weg. De olympische kampioen maakte na een lange revalidatie onlangs zijn terugkeer en won meteen de Brabantse Pijl, maar zakte zondag een beetje door het ijs in Luik-Bastenaken-Luik.
Wanneer presentator Bart Schols vraagt naar de rol van de islam in het leven van Evenepoel, antwoordt Van Gucht het volgende. “Hij heeft er nog niet veel over gesproken. Feit is wel dat hij de laatste jaren van zijn carrière de familie van zijn vrouw (Oumi Rayane, red.) erg betrekt bij zijn overwinningen en prestaties. Ik hoor ook dat hij voor die familie probeert te zorgen. Is dat nodig of is dat niet nodig, dat is iets wat hij voor zichzelf moet weten. Ik denk niet dat veel collega’s van hem het zo doen.” Van Gucht suggereert dat hij de hele familie financieel helpt. Nadien verduidelijkt hij dat het gaat om “een gerucht” dat hij “opvangt in de buik van de wielerwereld”. “Men mag morgen uiteraard zeggen dat dat loze geruchten zijn.”
Zo lang wachtte Evenepoel niet. De renner van Soudal - Quick Step, die zich in Zwitserland opmaakt voor de Ronde van Romandië, postte maandagavond meteen met een vlammende reactie op sociale media: “Ik voel me verplicht te reageren op de absurde en respectloze uitspraken die Ruben Van Gucht heeft gedaan over mijn privéleven. Hij beweerde dat ik zou zorgen voor de familie van mijn vrouw. Laat me heel duidelijk zijn: dat is complete onzin. Mijn vrouw komt uit een welgestelde familie, met ouders die door hard werk en ondernemerschap een prachtig leven hebben opgebouwd.”
Evenepoel benadrukt nog dat hij dat hij altijd met open armen ontvangen is geweest bij zijn schoonfamilie en dat ze elkaar al kennen van ver voor de roem en het geld kwamen. “Ik weet niet waar jij je verhalen vandaan haalt, of is het soms moeilijk te geloven dat een Marokkaanse familie gewoon hard gewerkt heeft en welgesteld is? Dat zegt meer over jouw beperkte wereldbeeld dan over de realiteit.”
“Liefde, respect en hard werken hebben ons gebracht waar we nu staan. Niet vooroordelen, niet roddels en zeker niet mensen die zich journalist noemen maar liever onzin verspreiden”, klinkt het verder nog. Afsluiten doet Evenepoel met een laatste ferme sneer. “Misschien moet jij je eerder zorgen maken over je eigen familie. Want wij horen ook dingen.”
Van Gucht is getrouwd met voormalig hoogspringster Blanka Vlasic, die met hun zoontje Mondo in Kroatië woont. Het privéleven van Van Gucht was een tijdlang felbesproken, waarna het VRT-gezicht onthulde een open relatie te hebben.
Reed weinig op de weg bij de jeugd. Maar waar hij reed, bij de junioren, meestal wel gewoon voorin.quote:Op maandag 28 april 2025 22:02 schreef Dale__Cooper het volgende:
Del Grosso zet wel flinke stappen de laatste tijd. Op de weg waren zijn uitslagen in de jeugd toch niet heel bijzonder. Hopelijk nog een mooi programma in het najaar.
Een wielrenner die iets anders doet thuis dan alleen zitten. Alle alarmbellen gaan af in Vlaanderen anno 1950 2025.quote:Op dinsdag 29 april 2025 04:21 schreef wimderon het volgende:
“Ik hoor dat hij probeert te zorgen voor de familie van zijn vrouw”. Dat zei VRT-sportjournalist Ruben Van Gucht maandagavond in De Afspraak over Remco Evenepoel.
Het gaat natuurlijk om geld sturen/geven naar die familie. Niet dat hij de kont van haar tante afveegt of daar de boodschappen en de was doet.quote:Op dinsdag 29 april 2025 08:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
Een wielrenner die iets anders doet thuis dan alleen zitten. Alle alarmbellen gaan af in Vlaanderen anno 1950 2025.
Ja dat is dan ook geen geheim.quote:"Misschien moet jij je eerder zorgen maken over je eigen familie. Want wij horen ook dingen."
Het is natuurlijk respectloos op het moment dat je het brengt als een problematische zaak die je via de onderbuik vernomen hebt en nu even in de groep wil gooien om een bepaald beeld te schetsen van daar is iets aan de hand.quote:Op dinsdag 29 april 2025 09:17 schreef Pistolero het volgende:
Wat is er eigenlijk respectloos aan het zeggen dat een renner zijn schoonfamilie financieel zou steunen?
Ik kreeg nou niet echt de indruk dat de scheefpoeper het als iets problematisch of negatiefs zag, maar goed.quote:Op dinsdag 29 april 2025 09:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is natuurlijk respectloos op het moment dat je het brengt als een problematische zaak die je via de onderbuik vernomen hebt en nu even in de groep wil gooien om een bepaald beeld te schetsen van daar is iets aan de hand.
Heb je het fragment bekeken? Er wordt aan Van Gucht gevraagd wat het belang is van het geloof voor Remco, en deze oelewapper begint hoofdschuddend aan een heel referaat over de Marrokaanse schoonfamilie die steeds meer betrokken zou worden, ze financieel ondersteund zouden worden en hoe dat volgens hem slechte zaak is. Ik sluit bij dezen niet uit dat Van Gucht een Vlaams Belang aanhanger is.quote:Op dinsdag 29 april 2025 09:17 schreef Pistolero het volgende:
Wat is er eigenlijk respectloos aan het zeggen dat een renner zijn schoonfamilie financieel zou steunen?
Ik heb het fragment niet gezien, nee. Ik kijk en luister niet graag vrijwillig naar de scheefpoeper.quote:Op dinsdag 29 april 2025 09:37 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Heb je het fragment bekeken? Er wordt aan Van Gucht gevraagd wat het belang is van het geloof voor Remco, en deze oelewapper begint hoofdschuddend aan een heel referaat over de Marrokaanse schoonfamilie die steeds meer betrokken zou worden, ze financieel ondersteund zouden worden en hoe dat volgens hem slechte zaak is. Ik sluit bij dezen niet uit dat Van Gucht een Vlaams Belang aanhanger is.
Om vervolgens overigens toch even op safe te spelen door te zeggen dat het maar om geruchten gaat die hij heeft opgevangen.
Geen 6000 punten, amateur.quote:Op dinsdag 29 april 2025 00:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ afbeelding ]
Voor het nageslacht.
quote:Ruben Van Gucht is de commentaar over zijn privéleven beu: "Bemoei je met je eigen zaken"
Presentator Ruben Van Gucht vindt dat mensen zich met hun eigen leven moeten moeien en geen commentaar moeten geven op de manier waarop hij zijn leven leidt. Dat vertelt hij tijdens zijn bezoek bij 'Goeiemorgen Morgen!'.
Zoals elke gast brengt Ruben een 'Mijn Gedacht' mee, een stelling waar de luisteraar mee over kan discussiëren. Het 'Mijn Gedacht' van Ruben is extreem duidelijk: "Moei u met uw eigen zaken".
Ruben mag ook extra uitleg geven bij zijn stelling. En dat doet hij vol overtuiging. "Ik heb het helemaal gehad met alle moeiallen. Als het gaat om iets dat de maatschappij aanbelangt of het gaat over politiek, dan mag je daar een mening over hebben. Je mag ook zeggen wat je van mij vindt als sportcommentator of als presentator van 'Radio2 Weekwatchers'. Maar ik krijg commentaar over de manier waarop ik mijn leven leid. Dat is niet nodig."
"Je kent me niet"
Van Gucht haalt een concreet voorbeeld aan. "Ik zie hier onder een post van Radio2 op Facebook de reactie van een vrouw. Ze schrijft: 'wat een triestig figuur is deze man. Op de Olympische Spelen was hij toch met een andere vrouw daar. Blijkbaar kan dat zomaar?' Ja, dat kan! Het is namelijk mijn leven. Ik heb daarover alleen afspraken te maken met mensen die het aanbelangt.”
"Privé is privé"
Ruben vindt dat dat principe altijd moet gelden. "Niemand moet een mening hebben over wat iemand anders privé doet. Ik krijg veel commentaar omdat ik een bekend figuur ben. Maar evengoed heb jij een buurman die te pas en te onpas zegt wat die van je tuin vindt, dat is ook niet nodig. Niemand moet daar wat van vinden, behalve jijzelf."
Ruben beseft dat zijn pleidooi geen verschil zal maken. "De commentaren gaan niet stoppen omdat ik dit nu vertel. Maar ik wil wel benoemen dat ik het ermee gehad heb."
quote:“Mijn vrouw komt uit een welgestelde familie, met ouders die door hard werk en ondernemerschap een prachtig leven hebben opgebouwd. Oumi was mijn buurmeisje, haar ouders wonen op amper 200 meter van de mijne in Schepdaal. Iedereen die daar woont, weet dat ze in een prachtige villa wonen, een kast van een huis. Ik ben daar sinds mijn 17de altijd met open armen ontvangen geweest. We kennen elkaar sinds onze jeugd. Nog ver voor er sprake was van geld, roem of wat dan ook.”
Evenepoel haalt hard uit naar Van Gucht. “Haar ouders hebben hun welvaart niet te danken aan wie dan ook. Zeker niet aan mij. En dan kom jij, Ruben, vertellen dat ík voor hen zou zorgen? Laat me je iets uitleggen: als er íémand geholpen heeft, zijn het eerder onze (schoon)ouders die altijd alles hebben gedaan om ons te ondersteunen en sterker te maken.”
“Ik weet niet waar jij je verhalen vandaan haalt, of is het soms moeilijk te geloven dat een Marokkaanse familie gewoon hard gewerkt heeft en welgesteld is? Dat zegt meer over jouw beperkte wereldbeeld dan over de realiteit. Liefde, respect en hard werken hebben ons gebracht waar we nu staan. Niet vooroordelen, niet roddels en zeker niet mensen die zich journalist noemen maar liever onzin verspreiden.”
Warm baddedquote:Op dinsdag 29 april 2025 11:42 schreef Immerdebestebob het volgende:
WLR is nog nooit zo eensgezind geweest
Ach, Ruben.quote:Van Gucht krijgt intussen felle kritiek op sociale media. Onder zijn laatste Instagram-post — die niets met de situatie rond Evenepoel te maken heeft — beschuldigen verschillende mensen hem van het verspreiden van leugens en van racisme. “Roddels gebaseerd op mogelijk racistische intenties... mooi antwoord van Remco”, klinkt het onder meer. “Remco heeft je goed op je plek gezet. En je verdient niet beter dan dat!”, schrijft een andere Instagram-gebruiker.
Ruben Van Gucht wil dinsdagochtend niet verder ingaan op de commotie. De VRT is volop bezig om alle informatie over de rel bij mekaar te leggen. Pas later vandaag zal de openbare omroep reageren. Het toont op zijn minst dat de zaak gevoelig ligt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |