abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217463648
De mannen die ik spreek komen bij mij vaak eenzaam en alleen over. Laatst gaf één van hun aan dat hij zich echt eenzaam voelde.

Ik ging hier eens over nadenken en het lijkt mij wel logisch. Tenslotte hebben vrouwen vriendinnen om over emoties en problemen te praten en vinden wij het prima als een vriendin even loopt te janken en steun zoekt.

Na je 30ste ben je dan als single man vaak wel slechter af: al je maatjes hebben een gezin tenslotte.

Op tiktok zie ik weer video's over the "lonely men" epidemie, mede veroorzaakt omdat vrouwen niet echt meer daten of op zoek zijn.

Was benieuwd hoe mannen hier in staan.
  vrijdag 25 april 2025 @ 13:04:15 #2
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217463664
Ik ben wel alleen, maar ben verre van eenzaam. Ik heb me altijd veel eenzamer gevoeld met mensen om me heen.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  vrijdag 25 april 2025 @ 13:04:25 #3
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_217463666
Wij maken een FOK!-account aan :)
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_217463678
Geen idee, de mannen die ik irl ken die zich als eenzaam identificeren doen ook vrij weinig om het op te lossen.
Bijna alsof ze actief hopen dat ze op een dag ineens een partner krijgen die het sociale aspect wel even op los a la mammie.

Als ik dingen voorstel aan ze om hun uit hun isolement te halen krijg ik tal van excuses en doomer mentaliteit dat het toch niks helpt.
Twiddel
pi_217463683
Ik denk wel dat mannen inderdaad eenzamer zijn
pi_217463731
Ik heb er geen medelijden mee, hoor. Vind het sneu wel. Ben blij dat ik alles met vriendinnen kan bespreken.
  vrijdag 25 april 2025 @ 13:14:20 #7
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217463733
Eenzamer weet ik niet,
Vrouwen kunnen er denk ik beter mee omgaan. Ze kunnen kamillethee drinken met besties of naar yoga en dat is voor hun blijkbaar een geslaagde dag.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 25 april 2025 @ 13:15:16 #8
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217463739
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 13:14 schreef Servieskast het volgende:
Ik heb er geen medelijden mee, hoor. Vind het sneu wel. Ben blij dat ik alles met vriendinnen kan bespreken.
Waarom heb je er geen medelijden mee?
pi_217463779
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 13:14 schreef Harvest89 het volgende:
Eenzamer weet ik niet,
Vrouwen kunnen er denk ik beter mee omgaan. Ze kunnen kamillethee drinken met besties of naar yoga en dat is voor hun blijkbaar een geslaagde dag.
_O- :')
Als die vrouwen besties hebben waar ze yoga mee kunnen doen zijn ze niet echt eenzaam he.
Twiddel
pi_217463814
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 13:15 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Waarom heb je er geen medelijden mee?
Waarom wel? Dit is kennelijk onze maatschappij nu.
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 13:14 schreef Harvest89 het volgende:
Eenzamer weet ik niet,
Nee, wij eten wat, komen bij elkaar thuis, doen leuke dingen, wandelen veel.
Toevallig laatst wel over yoga gepraat 😅
pi_217463830
Eenzaamheid is ook erg context gebonden vind ik. Heb zelf veel last van familie eenzaamheid maar bijvoorbeeld totaal geen behoefte aan een partner en heb vrienden en kennissen zat.
Twiddel
pi_217463844
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 13:25 schreef summer2bird het volgende:
Eenzaamheid is ook erg context gebonden vind ik. Heb zelf veel last van familie eenzaamheid maar bijvoorbeeld totaal geen behoefte aan een partner en heb vrienden en kennissen zat.
Ik ben nog nooit zo eenzaam geweest als in een relatie. Dus context is idd belangrijk.
  vrijdag 25 april 2025 @ 13:27:47 #13
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217463851
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 13:19 schreef summer2bird het volgende:

[..]
_O- :')
Als die vrouwen besties hebben waar ze yoga mee kunnen doen zijn ze niet echt eenzaam he.
Ik dacht dat TS doelde op single mannen/vrouwen.
Dus als TS bedoelt met eenzaam in de zin van helemaal geen vrienden of familie, soort kluizenaarsbestaan. Dat zie je in NL volgens mij niet veel hoor, zowel onder mannen als vrouwen.
pi_217463867
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 13:27 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik dacht dat TS doelde op single vrouwen.
Dus eenzaam in de zin van helemaal geen vrienden of familie, soort kluizenaarsbestaan. Dat zie je in NL volgens mij niet veel hoor, zowel onder mannen als vrouwen.
Eenzaam, hoe je het wil invullen. Maar ik doel op vrijgezellen mannen die geen diepere connectie hebben met vrienden.
pi_217463888
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2025 13:02 schreef Servieskast het volgende:
daar bestaan meerdere uitgebreide en diepgravend onderzoeken over:
https://www.vzinfo.nl/eenzaamheid/leeftijd-en-geslacht Gezondheidsmonitor Volwassenen en Ouderen

en
CBS Statline op basis van de enquête Sociale Samenhang en Welzijn
https://opendata.cbs.nl/s(...)ble?ts=1743690994364

Overall zijn mannen iets eenzamer, maar als je onderscheid maakt tussen 'enige enzaamheid' en sterke eenzaamheid' lijken mannen iets vaker 'enigszins' eenzaam te zijn, maar vrouwen dan weer ietsjes vaker sterk eenzaam...

tevens maken nederlandse onderzoekers vaak een verschil tussen "sociale eenzaamheid" en "emotionele eenzaamheid"
Emotionele eenzaamheid ontstaat bij het subjectief ervaren van een sterk gemis rond de afwezigheid van een intieme relatie, een emotioneel hechte band met een partner of een hartsvriend(in).
Daarnaast is er de sociale eenzaamheid. Deze vorm van eenzaamheid is gekoppeld aan het subjectief ervaren gemis van betekenisvolle relaties met een bredere groep van mensen om je heen, zoals kennissen, collega's, buurtgenoten, mensen met dezelfde belangstelling of om samen een hobby uit te voeren.

Uit de CBS cijfers blijkt dat mannen veel sterker een gevoel van "Emotionele eenzaamheid" ervaren, dus de wens naar een partner of zeer close vriend/in..Vrouwen daarentegen melden vaker een gevoel van "sociale eenzaamheid", dus de behoefte aan een breder sociaal netwerk
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_217463928
Je kunt iig stellen dat fokkers vaak eenzaam zijn.
pindazakje
  vrijdag 25 april 2025 @ 13:44:47 #17
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_217463953
Nee hoor. Niet mee eens. Is juist lekker om niet iemand te hebben die de hele dag aan je kop zeurt. Vrienden kan je zo maken bij de lokale sportclub ofzo. Dus als je het echt wilt, dan lukt dat wel.

Dat vrouwen meer vriendinnen zal vast, maar dat is maar allemaal oppervlakkig gelul waar ze het over hebben. Is niet productief. Dus daar hebben mannen minder behoefte aan.
Je bent een waardeloze agent.
pi_217463954
quote:
De mannen die ik spreek
Misschien in jouw omgeving...
pi_217463990
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 13:44 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Nee hoor. Niet mee eens. Is juist lekker om niet iemand te hebben die de hele dag aan je kop zeurt. Vrienden kan je zo maken bij de lokale sportclub ofzo. Dus als je het echt wilt, dan lukt dat wel.

Dat vrouwen meer vriendinnen zal vast, maar dat is maar allemaal oppervlakkig gelul waar ze het over hebben. Is niet productief. Dus daar hebben mannen minder behoefte aan.
Wat voor oppervlakkig gelul?
  vrijdag 25 april 2025 @ 13:51:35 #20
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_217464010
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 13:48 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Wat voor oppervlakkig gelul?
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100120899_e7c990b3
Je bent een waardeloze agent.
  vrijdag 25 april 2025 @ 13:54:09 #21
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217464040
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 13:43 schreef Servieskast het volgende:

[..]
[..]
Als verwacht.

Bied hem de kans zelf te reageren, ken je plek.
:')
  vrijdag 25 april 2025 @ 13:54:19 #22
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_217464041
quote:
Tenslotte hebben vrouwen vriendinnen om over emoties
Hebben mannen daar net zoveel behoefte aan als vrouwen?
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_217464050
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2025 13:54 schreef KillemWieft het volgende:

[..]
Hebben mannen daar net zoveel behoefte aan als vrouwen?
Mannen hebben geen (recht op) emoties.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_217464054
Er zijn ongeveer evenveel eenzame vrouwen als eenzame mannen, maar bij vrouwen wordt het gezien als hun eigen schuld dat ze geen vrienden hebben.

En bij vrijgezelle mannen is het zogenaamd de schuld van de afwezigheid van een vrouw. Want zelf diepere connecties aangaan met vrienden kan als man zogenaamd niet.
  vrijdag 25 april 2025 @ 14:29:18 #25
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_217464350
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 13:55 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Mannen hebben geen (recht op) emoties.
Ik heb er in ieder geval geen behoefte aan om over m’n emoties te praten.

[ Bericht 3% gewijzigd door KillemWieft op 25-04-2025 14:59:32 ]
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_217464361
quote:
De mannen die ik spreek komen bij mij vaak eenzaam en alleen over. Laatst gaf één van hun aan dat hij zich echt eenzaam voelde.

Ik ging hier eens over nadenken en het lijkt mij wel logisch. Tenslotte hebben vrouwen vriendinnen om over emoties en problemen te praten en vinden wij het prima als een vriendin even loopt te janken en steun zoekt.
Dat niet alleen. Als vrouw kun je ook oneindige hoeveelheden aandacht krijgen op elk moment van de dag, van tientallen mannen tegelijk als je wil. Verveel je je en zoek je iemand om mee te praten? 2 seconden op Tinder en je hebt 50 gesprekspartners. Gegarandeerd dat er minimaal 1 tussen zit die een degelijk gesprek kan voeren en de rest negeer je gewoon lekker.

Als man heb je die luxe gewoon niet, en onderling praten mannen inderdaad minder makkelijk met elkaar. Eenzaamheid kan dan absoluut een groot probleem worden.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_217464585
Eenzamer

Eenzamer dan wat? Bejaarden, vrouwen, kinderen, werkenden, werklozen, dieren? Roept u maar!
  Moderator vrijdag 25 april 2025 @ 15:21:31 #28
441859 crew  Lenny77
pi_217464844
Of je houd je topic normaal of het gaat op slot...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_217464947
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 14:30 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Dat niet alleen. Als vrouw kun je ook oneindige hoeveelheden aandacht krijgen op elk moment van de dag, van tientallen mannen tegelijk als je wil. Verveel je je en zoek je iemand om mee te praten? 2 seconden op Tinder en je hebt 50 gesprekspartners. Gegarandeerd dat er minimaal 1 tussen zit die een degelijk gesprek kan voeren en de rest negeer je gewoon lekker.
Hoe gaat aandacht gebaseerd op jou als lustobject ipv wie jij bent als mens precies eenzaamheid tegen dan?

Je snapt zelf toch ook wel dat die flauwekul geen enkele waarde heeft in die context
pi_217465404
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2025 14:29 schreef KillemWieft het volgende:

[..]
Ik heb er in ieder geval geen behoefte aan om over m’n emoties te praten.
Grappig. Dit zei mijn ex ook altijd. Ik vond dat raar. Zijn hele leven attitude zei dat er issues waren. Dan wil je dat toch juist aanpakken? Eventueel met je matties?
pi_217465426
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2025 15:37 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Hoe gaat aandacht gebaseerd op jou als lustobject ipv wie jij bent als mens precies eenzaamheid tegen dan?

Je snapt zelf toch ook wel dat die flauwekul geen enkele waarde heeft in die context
Ik snap de relatie tussen aandacht en eenzaamheid ook niet helemaal. Ik doel op diepere connecties.
pi_217467883
quote:

Na je 30ste ben je dan als single man vaak wel slechter af: al je maatjes hebben een gezin tenslotte.

Op tiktok zie ik weer video's over the "lonely men" epidemie, mede veroorzaakt omdat vrouwen niet echt meer daten of op zoek zijn.

Zeker. Als man krijg je ook niet zo snel aandacht van anderen, noch complimenten. Zelfs niet als je er heel goed uitziet. Meestal moet je elkaar dan al behoorlijk goed kennen.
pi_217467895
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2025 15:37 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Beter enige aandacht krijgen, dan nooit aandacht krijgen.
pi_217468090
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2025 22:02 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Zeker. Als man krijg je ook niet zo snel aandacht van anderen, noch complimenten. Zelfs niet als je er heel goed uitziet. Meestal moet je elkaar dan al behoorlijk goed kennen.
Ik heb het over connectie met mensen (je vrienden).
pi_217468236
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 14:56 schreef DjVero het volgende:
Eenzamer

Eenzamer dan wat? Bejaarden, vrouwen, kinderen, werkenden, werklozen, dieren? Roept u maar!
Eenzamer dan Ruut Gullid
pindazakje
pi_217468265
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 22:30 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Ik heb het over connectie met mensen (je vrienden).
Mwah, ik vind dat ik wel redelijk oké over gevoelens kan praten met een aantal vrienden. Maar ik kan mij wel voorstellen dat het bij vrouwen onderling vanzelfsprekender is om dat te doen.
pi_217468497
Ik denk dat er wel een goede remedie is tegen het gevoel van eenzaamheid: een kat in huis nemen.
pi_217468530
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2025 22:50 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Mwah, ik vind dat ik wel redelijk oké over gevoelens kan praten met een aantal vrienden. Maar ik kan mij wel voorstellen dat het bij vrouwen onderling vanzelfsprekender is om dat te doen.
Is het voor mij niet, ik luister liever. Maar bepaalde vrienden voelen dingen aan en trekken het zo uit mij.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 23:22 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik denk dat er wel een goede remedie is tegen het gevoel van eenzaamheid: een kat in huis nemen.
Ik heb een kat. Die praat niet terug, he?
pi_217468550
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 23:29 schreef Servieskast het volgende:
Ik heb een kat. Die praat niet terug, he?
Een kat praat niet terug, maar een kat kan wel veel liefde geven.
pi_217468654
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 23:31 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Een kat praat niet terug, maar een kat kan wel veel liefde geven.
Wat is er mis met de wereld als we daar onze niet eenzaamheid zoeken ipv sociaal contact met mensen
pi_217468816
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 23:49 schreef Servieskast het volgende:
Wat is er mis met de wereld als we daar onze niet eenzaamheid zoeken ipv sociaal contact met mensen
Ik denk dat we in een gestoorde maatschappij leven waarin veel mensen contactgestoord zijn en geen normale sociale relaties met hun medemens meer aan kunnen gaan.
pi_217468938
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2025 00:25 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik denk dat we in een gestoorde maatschappij leven waarin veel mensen contactgestoord zijn en geen normale sociale relaties met hun medemens meer aan kunnen gaan.
Vandaar de ondergang. :')
  zaterdag 26 april 2025 @ 11:29:59 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217470853
Veel van de grootste klagers over eenzaamheid doen vaak ook bijzonder weinig om eraan te veranderen. Dat zie je ook op dit forum wel eens.

Neem een topic als deze
R&P / Eenzame dagen, hoe nieuwe contacten op te doen

TS komt klagen over dat hij zo eenzaam is. Hij krijgt allerlei niet al te lastige tips. En vervolgens gebeurt er niets. Want het is niet de bedoeling ook daadwerkelijk te moeten gaan ondernemen.
  zaterdag 26 april 2025 @ 11:30:48 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217470860
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2025 00:25 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Maar wat onderneem je zelf daarvoor?
  zaterdag 26 april 2025 @ 12:55:56 #45
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217471551
Mannen hebben over het algemeen weinig intrinsieke motivatie om sociaal te zijn. Vooral na een scheiding zie je dat: de man verpietert een beetje en grijpt naar de fles terwijl de vrouw zich stort in het borrelen met vriendinnen, uitstapjes, vakanties, etc etc.

Mannen zijn eigenlijk nogal wat sociaal vreemde wezens die het alleen ook wel prima vinden ondanks de ongemakken
Le Diable
pi_217473548
quote:

Tsja.

Ik denk dat single vrouwen er vaak bewust voor kiezen om single te zijn. Al dan niet voor een periode. Dat zal bij single mannen relatief minder vaak het geval zijn.

De eerste groep zal relatief vaak hun leven op orde hebben. Vaker dan de tweede groep. De tweede groep hoopt dat een partner de reddingsboei is, terwijl de eerste groep een leuke partner als een aanvulling op hun leven zal zien.

Dus in het kort: ik denk dat TS gelijk heeft.
pi_217473736
quote:

[..]
Dat, maar mensen hebben het ook te druk met zichzelf. En de wereld is harder aan het worden. Ik heb altijd wel empathie naar anderen als ze in de dip zitten. Andersom valt dat tegen heb ik gemerkt.
  zaterdag 26 april 2025 @ 21:42:33 #48
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217474835
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2025 19:04 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Dat, maar mensen hebben het ook te druk met zichzelf. En de wereld is harder aan het worden. Ik heb altijd wel empathie naar anderen als ze in de dip zitten. Andersom valt dat tegen heb ik gemerkt.
Dat ben ik niet zo met je eens. Stel, je struikelt op straat. Er zijn zó 2 á 3 mensen die je te hulp schieten. Is toch fantastisch?
pi_217474851
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2025 21:42 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Dat ben ik niet zo met je eens. Stel, je struikelt op straat. Er zijn zó 2 á 3 mensen die je te hulp schieten. Is toch fantastisch?
Dat wel, maar an sich wordt de wereld steeds individualistischer.
  zaterdag 26 april 2025 @ 21:45:45 #50
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217474859
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2025 21:44 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat wel, maar an sich wordt de wereld steeds individualistischer.
Maar wíl iedereen dat ook? Dat is vraag twee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')