Dus net niet het diepterecord van aflevering 5 van vorig seizoen. Toch netjes. Tenzij Lux het véél beter gaat doen dan deze aflevering zal dat record nu wél gebroken gaan worden vermoed ik.quote:Op woensdag 23 april 2025 19:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
7 dagen zijn om, het aantal kijkers inclusief iPlayer is 3.571 miljoen.
Ja, daar viel zelfs Whoculture over.quote:
Nou op zich zou ik 1 aflevering zonder tranen ook wel weer eens fijn vinden. Dit is wel heel emotioneel incontinent aan het worden, en het heeft nu eigenlijk geen waarde meer.quote:
Achter haar staan was niet het probleem hèquote:Op woensdag 30 april 2025 16:38 schreef Danny het volgende:
[ afbeelding ]
Ratings *iets* omhoog, maar nog steeds 1 na laagste ooit. \
De aflevering:
Had high hopes want ik houd van 'base' afleveringen. Helaas bleek de aflevering eigenlijk maar genoeg materiaal te hebben voor een minuut of 30, en was de rest een bijna eeuwigdurende herhaling van zetten. 'er zit iets achter haar', 'zij doet dit', 'we moeten ingrijpen'.
Daarbij snap ik dat het 'hoofdpersonage' doof is, maar ik kan daar persoonlijk niets mee. Ik mis emotie in de stem, iets waar zij niets aan kan doen natuurlijk, maar waar ik me wel van bewust ben. Maar goed, het vinkje kon weer gezet worden, en dat is tegenwoordig belangrijker.
Oh, en Gatwa moest natuurlijk weer huilen. Dat vind ik wel het meest vermoeiende aan Gatwa. Ik weet niet of dat iets is dat hij zelf heeft bedacht of iets is dat RTD heeft verzonnen, of dat het de regie is die hem dat oplegt, maar ook dat begint me een beetje te irriteren.
Verder een redelijke aflevering die makkelijk 10-15 min korter had gekund. Voor mij wel de eerste magere voldoende van het seizoen, mede vanwege het proberen te scoren met de verwijzing naar Midnight - die echt oneindig beter is - en het feit dat er vaker mensen achter haar stonden die NIET werden weggeslingerd, wat nogal inconsistent is. Oh well...
6
Het doof zijn had toch juist een functie? Daardoor kon zij die entiteit niet horen en kon het geen grip op haar krijgen. Daarnaast vond ik de wanhoop in haar stem en haar gezicht echt heel goed geacteerd.quote:Op woensdag 30 april 2025 16:38 schreef Danny het volgende:
[ afbeelding ]
De aflevering:
Had high hopes want ik houd van 'base' afleveringen. Helaas bleek de aflevering eigenlijk maar genoeg materiaal te hebben voor een minuut of 30, en was de rest een bijna eeuwigdurende herhaling van zetten. 'er zit iets achter haar', 'zij doet dit', 'we moeten ingrijpen'.
Daarbij snap ik dat het 'hoofdpersonage' doof is, maar ik kan daar persoonlijk niets mee. Ik mis emotie in de stem, iets waar zij niets aan kan doen natuurlijk, maar waar ik me wel van bewust ben. Maar goed, het vinkje kon weer gezet worden, en dat is tegenwoordig belangrijker.
Oh, en Gatwa moest natuurlijk weer huilen. Dat vind ik wel het meest vermoeiende aan Gatwa. Ik weet niet of dat iets is dat hij zelf heeft bedacht of iets is dat RTD heeft verzonnen, of dat het de regie is die hem dat oplegt, maar ook dat begint me een beetje te irriteren.
Verder een redelijke aflevering die makkelijk 10-15 min korter had gekund. Voor mij wel de eerste magere voldoende van het seizoen, mede vanwege het proberen te scoren met de verwijzing naar Midnight - die echt oneindig beter is - en het feit dat er vaker mensen achter haar stonden die NIET werden weggeslingerd, wat nogal inconsistent is. Oh well...
6
Als alle geruchten kloppen ga je extra verrast worden door dit seizoenquote:Op woensdag 30 april 2025 16:38 schreef Danny het volgende:
[ afbeelding ]
De aflevering:
6
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar ik ben het met je eens, de aflevering had wel wat spannender gemogen als de Doctor zelf zegt dat het "ding" het engste monster is dat hij ooit is tegengekomen.
Ook niet handig dat Cassio het gezag overneemt en vervolgens minuten lang fouten maakt waardoor er doden vallen.
En zorgt dat open eind er nou voor dat die andere miep geheel voor niets heroisch zelfmoord pleegde.
https://www.angio.net/personal/climb/speed.html
Iemand van 65 kilo valt 40 seconden lang voor die de grond, 8KM lager, raakt.
Genoeg tijd om na te denken of je nou echt gefluister hoort achter je.
Dat er sommigen niet dood gingen terwijl ze wel achter haar stonden kan verklaard worden doordat ze niet keken en het "monster" dus niet zagen.
Midnight was inderdaad beter maar deze aflevering zou ook in eerste instantie niet als sequel op Midnight geschreven zijn volgens Whoculture.
Maar het monster zat later achter anderen en die werden ook niet echt beïnvloed door de stem.quote:Op woensdag 30 april 2025 20:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het doof zijn had toch juist een functie? Daardoor kon zij die entiteit niet horen en kon het geen grip op haar krijgen. Daarnaast vond ik de wanhoop in haar stem en haar gezicht echt heel goed geacteerd.
quote:Op woensdag 30 april 2025 23:26 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Als alle geruchten kloppen ga je extra verrast worden door dit seizoen![]()
Zou een meesterzet zijn van RTD.
Maar we moeten zien hoe het verder gaat lopen.
Maar tot die tijdHet ging niet om 'achter haar staan ', maar om de positie van die persoon ten opzichte van de anderen die om haar heen stonden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar ik ben het met je eens, de aflevering had wel wat spannender gemogen als de Doctor zelf zegt dat het "ding" het engste monster is dat hij ooit is tegengekomen.
Ook niet handig dat Cassio het gezag overneemt en vervolgens minuten lang fouten maakt waardoor er doden vallen.
En zorgt dat open eind er nou voor dat die andere miep geheel voor niets heroisch zelfmoord pleegde.
https://www.angio.net/personal/climb/speed.html
Iemand van 65 kilo valt 40 seconden lang voor die de grond, 8KM lager, raakt.
Genoeg tijd om na te denken of je nou echt gefluister hoort achter je.
Dat er sommigen niet dood gingen terwijl ze wel achter haar stonden kan verklaard worden doordat ze niet keken en het "monster" dus niet zagen.
Midnight was inderdaad beter maar deze aflevering zou ook in eerste instantie niet als sequel op Midnight geschreven zijn volgens Whoculture.
En in het script stond exact waar iedereen moest staan om dat goed te krijgen.
Iedereen werd beïnvloed door de stem, met meerdere slachtoffers als gevolg.quote:Op woensdag 30 april 2025 23:37 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar het monster zat later achter anderen en die werden ook niet echt beïnvloed door de stem.
Niemand werd beïnvloed door de stem, dachten hoogstens dat ze iets hoorden.
Dat leek mij meer een rechtvaardiging dan een reden, maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk.quote:Op woensdag 30 april 2025 20:08 schreef Nielsch het volgende:
Het doof zijn had toch juist een functie? Daardoor kon zij die entiteit niet horen en kon het geen grip op haar krijgen.
Smaken verschillen. Ik kon er niet door overtuigd raken in ieder geval, maar prima als anderen het helemaal geweldig vinden hoorquote:Daarnaast vond ik de wanhoop in haar stem en haar gezicht echt heel goed geacteerd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PWBF![]()
quote:Op donderdag 1 mei 2025 14:41 schreef Nielsch het volgende:
Ik denk dat er een reden achter het huilen van de Doctor zitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik denk dat het om een andere reden is en dan gaat het wel heel erg diep.![]()
Niet alleen s02e01e02 maar ook heel s01 was hij aan het huilen. Een keertje leuk maar als het elke aflevering is verliest het alle kracht en waarde.quote:Op donderdag 1 mei 2025 12:43 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik vond de traan van Gatwa hier absoluut terecht en op zijn plaats. Het verliest echter aan kracht als hij dat iedere aflevering doet.
Dus had Gatwa episode 1 en 2 niet gehuild, dan was het prima geweest. Vooral de traan in episode 2 was misplaatst
Ik hoop dat dat nu wel een beetje klaar is.
Die bi-generation was omdat de Tennant-dokter emotioneel wat dingen uit moest vogelen en Gatwa gewoon de doctor kon zijn. Nu is het meer alsof Gatwa wat aan zijn emoties moet doen.
Ik hoop dat we deze trait van de dokter voor dit seizoen nu gehad hebben.Zie wat ik kijk: trakt.tv![]()
Was het echt iedere episode in S01?quote:Op donderdag 1 mei 2025 19:20 schreef Danny het volgende:
[..]
Niet alleen s02e01e02 maar ook heel s01 was hij aan het huilen. Een keertje leuk maar als het elke aflevering is verliest het alle kracht en waarde.
Tot nu toe wel elke in S02
Even nagezocht, en inderdaad elke aflevering behalve 73 Yards
Hier staat de opsomming waar hij in S1 allemaal om huilde.
https://www.bigblueboxpod(...)octor-always-crying/
Church on Ruby Road, Boom, Dot and Bubble, die waren best logisch
En vooruit, het vertrek van Ruby.
Maar daar tegenover staan zoveel onnodige
Dus we hebben nu, inclusief de Christmas Specials, 13 aflevering gehad met Gatwa, waarvan 12 met een traan.
Jup, het verliest inderdaad zijn waarde, en komt in de afleveringen waarbij het wel van toepassing is, dan niet meer tot zijn recht.
Meer emotie tonen dan zijn voorgangers, dat is prima, en ook logisch met de bi-regeneration. Maar dat kan ook anders. Ik ben het in grote lijnen wel eens met aangehaald artikel.In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Vraagje. Als een vrouw in elke aflevering had gehuild wat was dan jullie mening?
Mij stoort het namelijk echt compleet niet dat hij huiltTrotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+![]()
Mannen mogen inderdaad niet huilenquote:Op donderdag 1 mei 2025 20:23 schreef ieniminimuis het volgende:
Vraagje. Als een vrouw in elke aflevering had gehuild wat was dan jullie mening?
Mij stoort het namelijk echt compleet niet dat hij huilt![]()
Maar ik denk dat een huilende Jody ook niet had aangeslagen.
Huilen is een emotie waar een taboe op rust.![]()
Jammer wel.quote:Op donderdag 1 mei 2025 20:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Mannen mogen inderdaad niet huilen![]()
Maar ik denk dat een huilende Jody ook niet had aangeslagen.
Huilen is een emotie waar een taboe op rust.
Ik zie bij deze doctor net zoveel emotie als bij de rest alleen deze uit het wat vaker in tranen. Achja ik kan mij er wel mee relaterenTrotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+![]()
Exact hetzelfde. Wat een rare, seksistische vraagquote:Op donderdag 1 mei 2025 20:23 schreef ieniminimuis het volgende:
Mij stoort het namelijk echt compleet niet dat hij huiltZie wat ik kijk: trakt.tv![]()
Het feit dat hij emotie toont is niet wat mij stoort. Absoluut niet. Dat hij op de juiste momenten een traan laat vind ik echt iets toevoegen aan deze doctor.quote:Op donderdag 1 mei 2025 20:23 schreef ieniminimuis het volgende:
Mij stoort het namelijk echt compleet niet dat hij huilt
Maar het is een trope geworden, een gewoontedingetje, en verliest dus impact als je het ziet. Juist vanwege het feit dat het iedere aflevering is. Dus ja, bij een vrouw had ik hetzelfde commentaar.
Het gaat niet om het huilen an sich, het gaat om de regelmaatIn this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Zo, wat een aflevering. De Doctor-light episodes van RTD/Gatwa zijn echt een genot om naar te kijken. Kate is sowieso altijd een pluspunt, maar een 'meanwhile at home' werd goed uitgespeeld. En heerlijke twist.In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Aparte aflevering, begon erg goed, was spannender dan "de engste vijand die de doctor ooit ontmoet heeft" maar werd daarna een beetje raar.
Ik mistte ook de motivatie van Conrad om UNIT en de Doctor te ontmaskeren, waarom was dat?
Ook Ruby vond ik raar bezig, die zou toch nooit in een podcast over haar leven met de Doctor gaan vertellen?
Lijkt me regel mummer 1 die je nooit mag overtreden, hoe graag je dat ook zou willen.
Kate die een alien vrij laat en daarbij de halve wereld ervan mee laat genieten om 1 persoon op z'n nummer te zetten,., ook raar
Alien bijt nog even de arm af van Conrad, Doctor geeft een preek maar Conrad zegt dat hij het allemaal niet accepteert.
Zou de Doctor ook zeggen :"je gaat dood op je 49e"?
Ik heb me vermaakt maar verhaaltechnisch.. mischien gewoon een Conradje doen en het niet accepteren![]()
![]()
Of gewoon accepteren dat de realiteit niet ingesleten paden volgt.quote:Op zondag 4 mei 2025 02:54 schreef SiGNe het volgende:
Aparte aflevering, begon erg goed, was spannender dan "de engste vijand die de doctor ooit ontmoet heeft" maar werd daarna een beetje raar.
Ik mistte ook de motivatie van Conrad om UNIT en de Doctor te ontmaskeren, waarom was dat?
Ook Ruby vond ik raar bezig, die zou toch nooit in een podcast over haar leven met de Doctor gaan vertellen?
Lijkt me regel mummer 1 die je nooit mag overtreden, hoe graag je dat ook zou willen.
Kate die een alien vrij laat en daarbij de halve wereld ervan mee laat genieten om 1 persoon op z'n nummer te zetten,., ook raar
Alien bijt nog even de arm af van Conrad, Doctor geeft een preek maar Conrad zegt dat hij het allemaal niet accepteert.
Zou de Doctor ook zeggen :"je gaat dood op je 49e"?
Ik heb me vermaakt maar verhaaltechnisch.. mischien gewoon een Conradje doen en het niet accepteren
Heftige aflevering, ook best actueel in de huidige post truth samenleving waar we naar af stevenen.
Kate ging veel te ver toen ze haar vaders levenswerk naar de chalemiezen zag gaan door 1 persoon.
Dat is geen nieuw concept in Dh Who.
In Hell Bent bijvoorbeeld ging The Doctor veel te ver om Clara te redden.
En de Doctor is niet altijd vergevend.
Kijk naar wat The Familie Of Blood overkwam.
En het doel om Unit te slopen?
Tja, in feite is hij een wappie.
Zoals die man die met een mitrailleur een pizzeria binnen viel om de kinderen te bevrijden die de Democraten daar gevangen houden.
Hij heeft zichzelf verdronken in de leugens over Unit, nadat zijn Ego door Kate gekrenkt was.![]()
Ik dacht om één of andere reden steeds dat Ruby niet echt wasJuist omdat dat podcastgedeelte niet zo realistisch voelde.
Verder toffe aflevering, behoorlijk actueel inderdaad. Ergens ook wel tof dat het niet eindigde met dat hij helemaal overtuigd was en het licht zag, óók niet nadat hij het eigenlijk niet echt meer kon ontkennen.
En steeds van die 'eind goed, al goed, oh nee....'-eindes, iig vorige week en deze week, dus heel benieuwd wat dat voor de seizoensfinale zal betekenen? Zou het wel laf vinden als ze het 2x achter elkaar doen en dan niet opvolgenOp woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)![]()
Ik begreep uit de review van Whoculture dat Conrad gesolliciteerd had bij UNIT en de baan niet heeft gekregen omdat hij niet betrouwbaar zou zijn.quote:Op zondag 4 mei 2025 13:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Of gewoon accepteren dat de realiteit niet ingesleten paden volgt.
Heftige aflevering, ook best actueel in de huidige post truth samenleving waar we naar af stevenen.
Kate ging veel te ver toen ze haar vaders levenswerk naar de chalemiezen zag gaan door 1 persoon.
Dat is geen nieuw concept in Dh Who.
In Hell Bent bijvoorbeeld ging The Doctor veel te ver om Clara te redden.
En de Doctor is niet altijd vergevend.
Kijk naar wat The Familie Of Blood overkwam.
En het doel om Unit te slopen?
Tja, in feite is hij een wappie.
Zoals die man die met een mitrailleur een pizzeria binnen viel om de kinderen te bevrijden die de Democraten daar gevangen houden.
Hij heeft zichzelf verdronken in de leugens over Unit, nadat zijn Ego door Kate gekrenkt was.
Daar was hij boos over en daarom wilde hij UNIT aanvallen, Ruby was slechts een manier om dat doel te bereiken.
Maar dat had wel iets duidelijker naar voren mogen komen![]()
Mijn mening zou exact hetzelfde blijven.quote:Op donderdag 1 mei 2025 20:23 schreef ieniminimuis het volgende:
Mij stoort het namelijk echt compleet niet dat hij huilt![]()
Ja, klopt.quote:Op zondag 4 mei 2025 15:19 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik begreep uit de review van Whoculture dat Conrad gesolliciteerd had bij UNIT en de baan niet heeft gekregen omdat hij niet betrouwbaar zou zijn.
Daar was hij boos over en daarom wilde hij UNIT aanvallen, Ruby was slechts een manier om dat doel te bereiken.
Maar dat had wel iets duidelijker naar voren mogen komen
Volgens mij zat dat er verder wel duidelijk in
Elly wilde graag een flashback zien naar dat interview.
Kate las nu enkel de notitie op die ze terug gevonden had in het archief.![]()
Ik vond dat in de aflevering best duidelijkquote:Op zondag 4 mei 2025 15:19 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik begreep uit de review van Whoculture dat Conrad gesolliciteerd had bij UNIT en de baan niet heeft gekregen omdat hij niet betrouwbaar zou zijn.
Wat betreft de podcast, an sich, met de Sycorax, Atraxi, de Slitheen, Cyberman, de bevolking weet dat er aliens zijn, weten dat Unit beschermt tegen deze alien invloeden enz. Dat wordt ook in deze aflevering duidelijk gemaakt. De rol van de doctor, hij wordt vaker genoemd en komt vaker voorbij, als een soort mythisch figuur. Want er zijn natuurlijk een behoorlijk aantal mensen die met hem te maken hebben gehad.
Dus in dat opzicht kan Ruby best iets vertellen over haar ervaringen met de doctor. Het is aan de luisteraar of die dat gelooft of niet.In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Eindelijk een prima aflevering. De Doctor voegde hier weinig toe. Had wmb achterwege kunnen blijven.
7Zie wat ik kijk: trakt.tv![]()
Prima aflevering, ik heb me uitstekend vermaakt! De minimale aanwezigheid van de Doctor deed me een beetje denken aan Blink. De switch van Conrad kwam als een verrassing, de aflevering ging van relaxt naar rauw.
De opbouw naar de ontknoping van dit seizoen wordt wel mooi opgevoerd zo.
Fijn ook dat deze aflevering weer wat positiviteit in het topic brengt.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald![]()
Ik had ook vibes van Blink, ook vanwege het engelenbeeld dat in de beginscène in plastic verpakt stond.
Beetje Autons met die paspoppen, Love And Monsters (kind dat de Doctor ontmoet en daarna de achtervolging in zet)
De omslag was totaal onverwacht voor mij.
Ik vond de frustratie bij Kate goed, hoe het levenswerk van haar en haar vader in enkele minuten om zeep wordt geholpen. Met als gevolg dat we een kant zien van Kate die we nog niet kenden.
De Doctor maakte weinig indruk op Conrad.
Ik voelde wèl een lichte knipoog naar Tooth And Claw, waar Queen Victoria verklaart dat de wereld van The Doctor niet het hare is en hem verbant.
Conrad eist dat de Doctor zijn realiteit verlaat.
En dan Miss Flood.
Wat is haar geheim?
Naar mate de ontknoping nadert wordt ze steeds actiever.![]()
Huh, dit werd toch best helder gezegd in de aflevering zelf?quote:Op zondag 4 mei 2025 15:19 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar dat had wel iets duidelijker naar voren mogen komenPWBF![]()
Ja, dat werd vrijwel letterlijk gezegd. In eerste instantie dat hij had gesolliciteerd en later zegt Kate tegen Conrad wat ze bij zijn sollicitatie had opgeschreven, namelijk dat hij niet te vertrouwen was.quote:Op zondag 4 mei 2025 21:48 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Huh, dit werd toch best helder gezegd in de aflevering zelf?Jup, als iets gewoon oké is valt er verder ook weinig te klagen. Ik heb me vermaakt en weer eens geboeid gekeken en dat is waar ik altijd op hoop. Niet dat het een iconische aflevering is ofzo verder, maar het voelde wel weer als een aflevering van Doctor Who.quote:Op zondag 4 mei 2025 20:28 schreef WheeleE het volgende:
Fijn ook dat deze aflevering weer wat positiviteit in het topic brengt.
Zie wat ik kijk: trakt.tv![]()
Qua kijkcijfers is het met 1.5M de slechtste overnight ooit:
Gaat echt drastisch de verkeerde kant op zo.Zie wat ik kijk: trakt.tv![]()
Ik vind Love & Monsters als titel beter bij deze aflevering passen dan bij die andere. Immers: de liefde van Ruby bleek een monster te zijn.quote:Op zondag 4 mei 2025 @ 21:14 schreef Wantie het volgende:
Ik had ook vibes van Blink, ook vanwege het engelenbeeld dat in de beginscène in plastic verpakt stond.
Beetje Autons met die paspoppen, Love And Monsters (kind dat de Doctor ontmoet en daarna de achtervolging in zet)
Daarom ook de titel van mijn FOK!review van zaterdag: Doctor Who: liefde, monsters en bedrog in 'Lucky Day'Voor mij ook. Het was me ook niet opgevallen dat die twee Shreek er minder echt uitzagen dan de echte Shreek. In Unleashed was te zien dat ze die maskers bewust 'minder goed' hebben gemaakt door een ontwerper een blik te laten werpen op het echte master, en daarna de opdracht te geven het vanuit zijn geheugen na te maken.quote:De omslag was totaal onverwacht voor mij.Ook mooi; ze ging eigenlijk te ver. En Conrad heeft dát op camera.quote:Ik vond de frustratie bij Kate goed, hoe het levenswerk van haar en haar vader in enkele minuten om zeep wordt geholpen. Met als gevolg dat we een kant zien van Kate die we nog niet kenden.En hij zegt "I don't accept your reality". Ik denk dat dat terug gaat komen. De laatste afleveringen heten Wish World en The Reality War, en ik denk al een paar weken dat Mrs. Flood mogelijk invloed heeft op de realiteit. En nu voegt Conrad zich bij haar. Dat heeft iets te betekenen.quote:Conrad eist dat de Doctor zijn realiteit verlaat.
(Spoiler hieronder gaat over de finale.)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, maar niet voldoende. Bij WhoCulture wordt terecht geklaagd over dat dit te veel lijkt op hoe Susan Triad in vorig seizoen voorkwam. In de eerste paar afleveringen kon je nog een beetje langzaam feiten verzamelen (buurvrouw van Belinda, niet alleen die van Ruby, daarna aanwezig in 1950's Miami én op de hoogte van 24 mei, daarna geïnteresseerd in de Vortex Indicator), maar deze week was het alleen een zaadje planten voor de finale. Het moet wat diverser worden dan dat ze aan het einde even haar neus laat zien.quote:En dan Miss Flood.
Wat is haar geheim?
Naar mate de ontknoping nadert wordt ze steeds actiever.
Ze zit over anderhalve week natuurlijk in het publiek bij het (Interstellar) songfestival, weten we uit de trailers; hopelijk leren we dan iets meer (het is ook de laatste voor de finale).I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.![]()
Hij heeft wel gesolliciteerd en is niet aangenomen, maar ik zie dat niet als de aanleiding voor zijn gedrag. Ik ga er vanuit dat dat onderdeel was van zijn plan (dat helaas niet slaagde) om dichterbij UNIT te komen. Het ligt ook voor de hand als verhaalelement: als je een personage hebt dat dichtbij een overheidsorganisatie wil komen om ze (van binnenuit, als het kan) te ontmaskeren, ligt het dan niet voor de hand dat hij probeert er een baan te krijgen vóórdat hij gaat daten met iemand die misschien een lijntje heeft?quote:Op zondag 4 mei 2025 @ 15:19 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dus nee, hij was daar niet boos over, dat denk ik niet. Hij is gewoon zo iemand die graag ergens aandacht mee wil krijgen en UNIT als middel zag om via sociale media een hoop volgers te krijgen, ophef te veroorzaken en de boel lekker op te schudden. Ik ben er niet van overtuigd dat hij zelf die leugens gelooft (want waarom zou hij anders aliens faken?)I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.![]()
Hier is trouwens Unleashed:
En nog een aanvullende making of:
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.![]()
Ik heb Love And Monsters gisteren terug gekeken.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:26 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ik vind Love & Monsters als titel beter bij deze aflevering passen dan bij die andere. Immers: de liefde van Ruby bleek een monster te zijn.
Daarom ook de titel van mijn FOK!review van zaterdag: Doctor Who: liefde, monsters en bedrog in 'Lucky Day'
[..]
Die aflevering heeft wel wat meer diepgang vind ik
Het is een van de meest gehate DrWho afleveringen.
Dat vind ik niet terecht.
Het monster uiteindelijk ziet er belachelijk uit, maar best wel op camp manier die je vroeger bij DrWho had.
Het mooie aan L&M vind ik de donkere zijde van het contact met de Doctor.Ah, ja. Dat was ik alweer vergeten.quote:En hij zegt "I don't accept your reality". Ik denk dat dat terug gaat komen. De laatste afleveringen heten Wish World en The Reality War, en ik denk al een paar weken dat Mrs. Flood mogelijk invloed heeft op de realiteit. En nu voegt Conrad zich bij haar. Dat heeft iets te betekenen.
Het geeft ook zin aan die ontmoeting met The Doctor.
Dat zat er anders een beetje aangeplakt, zoals Danny al opperde.Beide keren is het een oude dame die telkens terugkeert.quote:Ja, maar niet voldoende. Bij WhoCulture wordt terecht geklaagd over dat dit te veel lijkt op hoe Susan Triad in vorig seizoen voorkwam. In de eerste paar afleveringen kon je nog een beetje langzaam feiten verzamelen (buurvrouw van Belinda, niet alleen die van Ruby, daarna aanwezig in 1950's Miami én op de hoogte van 24 mei, daarna geïnteresseerd in de Vortex Indicator), maar deze week was het alleen een zaadje planten voor de finale. Het moet wat diverser worden dan dat ze aan het einde even haar neus laat zien.
Dat is wel wat jammer.
De oorsprong is natuurlijk anders, Susan was versplintert door de tijd en ruimte en trof de Doctor bij toeval.
Ms Flood lijkt de Doctor zijn tijdslijn opzettelijk te volgen.Ik ben heel benieuwd.quote:Ze zit over anderhalve week natuurlijk in het publiek bij het (Interstellar) songfestival, weten we uit de trailers; hopelijk leren we dan iets meer (het is ook de laatste voor de finale).![]()
Ja, het klapt wèl in elkaar.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 13:06 schreef Danny het volgende:
Qua kijkcijfers is het met 1.5M de slechtste overnight ooit:
[ afbeelding ]
Gaat echt drastisch de verkeerde kant op zo.
Ik ben benieuwd hoe Disney daar mee om gaat.
En wat de BBC ervan vindt.![]()
Harbo Wholmes laat weinig heel van de episode.
Bekijk deze YouTube-video
Hij onderbouwt het altijd goed.
Hij zit hier en daar er wel wat naast vind ik.
Zo heeft hij op zich gelijk dat Conrad Unit ontmaskert door zelf met nep monsters te komen.
Maar mijn ervaring met 911truth, flat Earth, moon landing hoax etc (en nu met Maga), is dat dat er niet meer toe doet.
De waarheid of realiteit is ondergeschikt.![]()
Love & Monsters is geloof ik inderdaad één van de meest gehate Doctor Who-afleveringen, maar ik vind 'm ook best nog de moeite waard. De Abzorbaloff, bedacht door een Blue Peter-kijker, is wat belachelijk, maar ach. Het kan allemaal best nog door de beugel en dat idee van iemand die de Doctor ooit meemaakte en wat voor indruk dat achterliet vind ik nog steeds erg sterk. Leuk dat dit een variatie daarop is, zowel voor wat betreft Ruby als Conrad. Beide hebben een Doctor-indruk die ze op een bepaalde manier heeft getekend.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik heb Love And Monsters gisteren terug gekeken.
Die aflevering heeft wel wat meer diepgang vind ik
Het is een van de meest gehate DrWho afleveringen.
Dat vind ik niet terecht.
Het monster uiteindelijk ziet er belachelijk uit, maar best wel op camp manier die je vroeger bij DrWho had.
Het mooie aan L&M vind ik de donkere zijde van het contact met de Doctor.
(En 'diepgang', met die tegel op het einde? Tsk, dit is een familievriendelijke show zeg.)
Ja, een beetje wel, maar ook weer niet. Het is niet onlogisch dat de Doctor iets vindt van zo'n actie, en ik vind Gatwa's optreden in die scène heel sterk. Zo mooi genuanceerd iemand die boos is, maar niet alleen maar lomp staat te schreeuwen. En een mooie toespraak. Dat had Fifteen een keertje nodig.quote:Ah, ja. Dat was ik alweer vergeten.
Het geeft ook zin aan die ontmoeting met The Doctor.
Dat zat er anders een beetje aangeplakt, zoals Danny al opperde.Precies.quote:Beide keren is het een oude dame die telkens terugkeert.Zeker; het is helemaal anders, maar de broodkruimels die RTD nu achterlaat lijken te veel op die van vorig jaar.quote:Dat is wel wat jammer.
De oorsprong is natuurlijk anders, Susan was versplintert door de tijd en ruimte en trof de Doctor bij toeval.
Ms Flood lijkt de Doctor zijn tijdslijn opzettelijk te volgen.Die kijkcijfers zijn niet per sé indicatief voor wat je "het succes" zou kunnen noemen. Ze wegen vast mee in de hele mix van feiten die de mening van de higherups vormen, maar het is niet zoals vroeger dat je alleen kijkcijfers had en dat bepaalde of een serie verlengd werd.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, het klapt wèl in elkaar.
Ik ben benieuwd hoe Disney daar mee om gaat.
En wat de BBC ervan vindt.
Niet dat ik me geen zorgen maak over een verlenging, maar ik ga me er niet onnodig druk om maken.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: