Dit. Of jaren later benaderd een collega van de recruiter je nog eens onder het mom van 'je hebt een tijdje geleden contact met ons gehad en toen was het geen match, maar bla bla'.quote:Op woensdag 23 april 2025 17:57 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb een grafhekel aan recruiters want ze doen altijd heel positief maar na één keer hoor je nooit meer wat van ze.
Ik heb het ook wel eens tegen ze gezegd tijdens een videocall zo van "Jaa, jullie zijn niks waard, want ik heb honderd recruiters gesproken dus dit en dat sus en zo" Je had hun gezicht moeten zien.quote:Op woensdag 23 april 2025 21:12 schreef baskick het volgende:
Dit. Of jaren later benaderd een collega van de recruiter je nog eens onder het mom van 'je hebt een tijdje geleden contact met ons gehad en toen was het geen match, maar bla bla'.
Volgens mij word je daar alleen onrustig van als je zelf niet goed duidelijk hebt wat de waarde is van wat je al hebt. Het financiële plaatje is maar een deel van het verhaal. Het gaat er ook om of je voldoening haalt uit je werk, of je goed overweg kunt met je collega's, of je de mogelijkheid hebt om remote te werken, of je de flexibiliteit hebt om even weg te kunnen om privézaken te regelen, of je niet buiten werktijd de hele tijd wordt lastiggevallen over werkgerelateerde zaken, of reistijd binnen de perken blijft, enzovoort. De waarde van zulk soort dingen ga je vaak pas echt inzien als je een tijdje verder bent in je leven en loopbaan.quote:Op woensdag 23 april 2025 23:47 schreef Fritzpietertje het volgende:
De hel die LinkedIn heet. Te veel collegae gezien die helemaal onrustig worden van Recruiters via LinkedIn en zichzelf gaan overtuigen dat ze wellicht ergens anders aan de slag moeten gaan.
Als je dat tweede gevonden hebt doe je gewoon nooit meer wat met Linkedin. Weg met die onzin. Maar het dingetje is wel: Vind maar eens zoiets in deze tijd.quote:Op donderdag 24 april 2025 11:03 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Volgens mij word je daar alleen onrustig van als je zelf niet goed duidelijk hebt wat de waarde is van wat je al hebt. Het financiële plaatje is maar een deel van het verhaal. Het gaat er ook om of je voldoening haalt uit je werk, of je goed overweg kunt met je collega's, of je de mogelijkheid hebt om remote te werken, of je de flexibiliteit hebt om even weg te kunnen om privézaken te regelen, of je niet buiten werktijd de hele tijd wordt lastiggevallen over werkgerelateerde zaken, of reistijd binnen de perken blijft, enzovoort. De waarde van zulk soort dingen ga je vaak pas echt inzien als je een tijdje verder bent in je leven en loopbaan.
Oh, dat zet ik ook vaak neer, 'gepensioneerd'. Wel zo makkelijk om die recruiters van je vandaan te houden.quote:Op donderdag 24 april 2025 13:38 schreef Discombobulate het volgende:
Waar ik ook een hekel aan heb zijn mensen die op hun Linkedin "gepensioneerd" hebben staan en nog steeds dagelijks op mensen reageren of dingen delen.
Welke branche zit je dan in?quote:Op donderdag 24 april 2025 22:44 schreef Daboman het volgende:
In mijn branche is het een noodzakelijk kwaad, er wordt heel veel met mensen geschoven, dus helaas zit ik zelf ook wel eens op het reservebankje dat ze WW noemen. Het zou nauwelijks verschil maken.
Meestal kom je alleen via third party recruitment in de verborgen arbeidsmarkt en daar vind ik vaak mijn volgende uitdaging. Niet via concreet uitstaande vacatures, die zijn meestal ofwel al vervuld en niet offline gehaald of komen niet eens online of zijn heel moeilijk vervulbaar (na een paar rondes afgewezen worden voor een vacature die uiteindelijk helemaal niet wordt ingevuld is mij bijvoorbeeld ook niet vreemd)
Er circuleert een verhaal van een grote multinational die alle samenwerking met third party recruitment had opgezegd. Daar maakte ik bijna precies dit mee en wilde het bedrijf me niet meer aannemen omdat ik met een recruiter had gepraat. Dit, aangezien er voor een bedrijf flinke boetes staan op het zelf aannemen van mensen die wel met recruiters hebben gepraat. Maar nog geen jaar later werd third party recruitment weer van stal gehaald omdat het in de praktijk niet bleek te werken.
Ik heb ook wel eens gehad dat ik me zo'n 1,5 jaar later via een andere recruitment agency bij een en hetzelfde bedrijf had laten voorstellen, maar hier werd geen probleem van gemaakt.
Ik merk wel dat sollicitatieprocedures waar het initiatief bij mijzelf ligt veel soepeler verlopen en veel kansrijker zijn, maar ik kan natuurlijk niet aan UWV verkopen dat als iemand kansen ziet in mijn profiel, ik zelf liever niet solliciteer.
Tsja, hagelschieters. Ik had er laatst een die het bedrijf waarvoor hij aan te werven was aanprees als organisatie zonder corporate gedoe. Als hij zich verdiept had in mijn profiel, had hij geweten dat ik bij een bedrijf met minder dan tien mensen in dienst ben en dat mijn opdrachtgever ook niet onder big corporate valt.quote:Op donderdag 24 april 2025 13:56 schreef FlippingCoin het volgende:
De meeste recruiters nemen niet eens even de tijd je profiel te bekijken, komen ze met een vacature bij een tech stack waar je niks mee hebt.
Het zou me niet zoveel uitmaken.quote:Op woensdag 23 april 2025 16:02 schreef MisterFox het volgende:
Zou jij iemand aannemen die eerder zelfstandig solliciteerde, en een jaar later via een recruiter opnieuw in beeld komt?
Klopt, en ook met behoorlijke bias.quote:Op donderdag 24 april 2025 13:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, dat zet ik ook vaak neer, 'gepensioneerd'. Wel zo makkelijk om die recruiters van je vandaan te houden.![]()
LinkedIn is sws niet meer wat het ooit was. Van die mensen die inmiddels hele politieke beschouwingen plaatsten..daar zit ik echt niet op te wachten bij collegas of klanten. Hou je mening over Trump of Gaza gewoon voor je, denk ik dan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
In die stadia van verkennende gesprekken moet je ook:quote:Op vrijdag 25 april 2025 20:51 schreef loveislikeakiss het volgende:
Soms is een recruiter handig, maar vaak zijn het van die gladde mensen dat ik na een minuut aan de telefoon met ze al kokhalsneigingen heb
en de mooie praatjes
ik had via recruiter A een sollicitatie lopen en tegen hem gezegd ik wil minimaal X salaris
dat was wel aan de hoge kant bla bla
ja oke vriend, leuk, maar dat is wat ik zoek
oke oke
hij dus bedrijf gevonden, ze wilden mij graag, maar dat salaris zou nog wel een ding zijn, maar daar praten we het eerste gesprek niet over
in de tussentijd recruiter B ook een sollicitatie lopen, ging goed, goed gevoel, kwam een 2e gesprek, ging top, aanbod genomen
Netjes recruiter A geinformeerd van sorry het wordt m niet, prima bedrijf maar deze hebben goed bod plus leaseauto en ik had er weinig vertrouwen in via jou dat het bod net zo goed zou zijn
JAAAAAAAAAAAA da was niet zo, zo bedoelde hij het niet, en dat was wel mogelijk etc etc etc
die is gek, ik ga niet op gesprek al het salaris niet op niveau isquote:Op vrijdag 25 april 2025 21:44 schreef blomke het volgende:
[..]
In die stadia van verkennende gesprekken moet je ook:
1) Niet al je kaarten laten zien,
2) Zeker niet over het minimale salaris en andere voorwaarden praten. Ik vertel nooit wat m'n huidige inkomen is als een recruiter belt/mailt..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |