Hoe kan het dat ik die psychologische druk totaal niet ervaar?quote:Op woensdag 23 april 2025 02:34 schreef Eagles89 het volgende:
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat dit nog steeds bestaat. Dit is pure psychologische druk op mensen om geld uit te geven om te gokken met een extreem lage winstkans. Ik erger me hier al jaren aan. Dat dit nog kan bestaan en er nooit iets aan is gedaan vind ik zoals ik al zei: onbegrijpelijk.
Dit is absoluut niet nieuw. Waarom jij er niet van gehoord hebt, zou ik niet weten. In 2007 was er al een rechtszaak tegen de postcodeloterij om die reden. En advocaat Peter Plasman is ook al jaren strijd aan het voeren tegen de postcodeloterij. Zonder succes weliswaar.quote:Op woensdag 23 april 2025 06:30 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Hoe kan het dat ik die psychologische druk totaal niet ervaar?
En waarom hoor je nu pas regelmatig over dit bezwaar en 35 jaar geleden nooit?
Ik ervaar die druk ook niet, maar kan mij wel voorstellen dat anderen dat wel ervaren. Er is een reden waarom de Postcode Loterij deze methode/strategie hanteert.quote:Op woensdag 23 april 2025 06:30 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Tegenwoordig is het makkelijker dit soort acties te beginnen.quote:Op woensdag 23 april 2025 06:30 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Ja, het was bedoeld als grapje waarmee ik wou aanstippen dat er waarschijnlijk cognitieve dissonantie in het spel is.quote:
De meeste mensen ervaren wellicht die psychologische druk "totaal niet".quote:Op woensdag 23 april 2025 06:30 schreef Kamelenteen het volgende:
Bonusklacht: dat de Postcodeloterij de deelnemers ziet als een indoctrinatiekanaal waar allerlei overbodige meuk ingestort kan worden: waggelen al die deelnemers naar de Jumbo voor een gratis bak ijs.quote:Op woensdag 23 april 2025 09:21 schreef Alarmonoff het volgende:
Iedereen die hooguit een puzzel heeft gewonnen tekent.
Tegenwoordig is iedereen zielig en slachtoffer.quote:Op woensdag 23 april 2025 09:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tegenwoordig is het makkelijker dit soort acties te beginnen.
17 jaar geleden is geen 35 jaar geleden.quote:Op woensdag 23 april 2025 07:04 schreef livelink het volgende:
[..]
Dit is absoluut niet nieuw. Waarom jij er niet van gehoord hebt, zou ik niet weten. In 2007 was er al een rechtszaak tegen de postcodeloterij om die reden. En advocaat Peter Plasman is ook al jaren strijd aan het voeren tegen de postcodeloterij. Zonder succes weliswaar.
Zemdoen mee omdat ze een grote prijs hopen te winnen. Dat met de opbrengst van de loterij goede doelen worden gesteund is een leuke bijkomstigheid.quote:Op dinsdag 22 april 2025 14:54 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Eh, ik denk dat bijna iedereen die meedoet in de PCL wel om die reden meedoet. Ze zullen natuurlijk zeggen dat ze meedoen om de goede doelen, maar denk dat dat toch bullshit is...
Natuurlijk is er een reden: commerciequote:Op woensdag 23 april 2025 08:06 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ik ervaar die druk ook niet, maar kan mij wel voorstellen dat anderen dat wel ervaren. Er is een reden waarom de Postcode Loterij deze methode/strategie hanteert.
Maar ze voelen een onprettig gevoel en de maatschappij moet dat voor ze oplossen.quote:Op dinsdag 22 april 2025 08:59 schreef Solispolar het volgende:
Dus het moet stoppen omdat mensen niet met de FOMO om kunnen gaan?Beetje onzinnig dit. Je doet mee of je doet niet mee (je eigen keuze), maar dan niet achteraf gaan janken dat je misschien iets had kunnen winnen.
Natuurlijk is er een reden: commerciequote:Op woensdag 23 april 2025 08:06 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ik ervaar die druk ook niet, maar kan mij wel voorstellen dat anderen dat wel ervaren. Er is een reden waarom de Postcode Loterij deze methode/strategie hanteert.
De eerste aanklacht kwam pas 17 jaar geleden. En nu dit weer. Zelfde argument als toen, gewoon in de herhaling.quote:Op woensdag 23 april 2025 09:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tegenwoordig is het makkelijker dit soort acties te beginnen.
Opeens is het er?quote:Op woensdag 23 april 2025 10:14 schreef Haushofer het volgende:
[..]
De meeste mensen ervaren wellicht die psychologische druk "totaal niet".
Totdat ze ermee geconfronteerd worden.
En dan gaat er ook nog 30% belasting vanaf.quote:Op woensdag 23 april 2025 12:09 schreef ootjekatootje het volgende:
En het zure is dat als die hoofdprijs valt in een postcode zoals 3069 of 3068, je uiteindelijk maar ¤750 per lot krijgt.
En als je in een of ander achterafstraatje woont met vijf huizen, is het feest.quote:Op woensdag 23 april 2025 12:09 schreef ootjekatootje het volgende:
En het zure is dat als die hoofdprijs valt in een postcode zoals 3069 of 3068, je uiteindelijk maar ¤750 per lot krijgt.
Of janken van afgunst.quote:Op woensdag 23 april 2025 12:28 schreef Eightyone het volgende:
[..]
En als je in een of ander achterafstraatje woont met vijf huizen, is het feest.
Gokken hoort niet thuis in deze vorm van commercie. Reclame voor gokken, inclusief loterijen moet dan ook verboden worden, want reclame is inherent om mensen over te halen tot aanschaf en maken daarbij dingen mooier dan dat ze zijn.quote:Op woensdag 23 april 2025 11:52 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Natuurlijk is er een reden: commercie
Iemand heeft een goed plan gezien voor een nieuw loterij en heeft dat succesvol weten uit te bouwen tot wat de Postcodeloterij is geworden.
Ligt eraan hoe hebzuchtig je bent en of je de zon in het water kan zien schijnen.quote:Op woensdag 23 april 2025 02:44 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Dat is dus het hele punt van dit initiatief: je kunt niet kiezen om wel of niet mee te doen, je doet automatisch al mee alleen ligt het eraan of je ook hebt betaald of je je prijs daadwerkelijk zal krijgen. Pure inperking op je individuele vrijheid is het.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |