Oke dus nummers 9 en 10 zijn eruit gevallen, daar krijgen we Insomnia en Born Slippy voor terug volgens mij?quote:Op vrijdag 3 april 2026 23:20 schreef Tussle266 het volgende:
9 Speedy J Pullover
10 The Prodigy No Good (Start the Dance)
Dat denk ik ook. En ik denk dat Insomnia die andere is.quote:Op vrijdag 3 april 2026 23:25 schreef ReibRekkel het volgende:
[..]
Oke dus nummers 9 en 10 zijn eruit gevallen, daar krijgen we Insomnia en Born Slippy voor terug volgens mij?
23 was wel een uitschieter voor Total Confusion. Weet niet meer waarom dat was. Maar 852 is wel veel lager dan andere jaren (meestal rond 200).quote:Op vrijdag 3 april 2026 23:27 schreef ReibRekkel het volgende:
Keek even naar de lijst van 2023 om de top 10 nieuwkomers te zoeken en zag Total Confusion daar op nummer 15 staan. Die is deze editie op 852 te vinden. Stemnummer van mij, jammer dat die zó ver terugvalt, al weet ik niet of dat al in 24 of 25 gaande was
LOL whut.quote:Op vrijdag 3 april 2026 23:32 schreef Tussle266 het volgende:
Overigens zijn er meerdere vaste top 100 nummers gewoon helemaal weg, bijvoorbeeld omdat je er niet op kon stemmen. Zoals Hit Hard, House of House en Acid Phase.
Guaranteed Raw - Get A Load Of This staat er ook niet meer in. Kon je volgens mij niet eens op stemmen. Vorig jaar nog top 100.quote:Op vrijdag 3 april 2026 23:32 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
23 was wel een uitschieter voor Total Confusion. Weet niet meer waarom dat was. Maar 852 is wel veel lager dan andere jaren (meestal rond 200).
Overigens zijn er meerdere vaste top 100 nummers gewoon helemaal weg, bijvoorbeeld omdat je er niet op kon stemmen. Zoals Hit Hard, House of House en Acid Phase.
Dat 538 wat meer radiovriendelijke plaatjes in de stemlijst wilde hebben is ergens nog begrijpelijk, ookal hebben sommige erg weinig (tot niks) met house te maken. Maar dat ze dat hebben gedaan én vervolgens classics zoals deze van de stemlijst weggehaald hebben (en zelfs geen vrij keuze mogelijkheid geven) is wel een hele goedkope manier om de lijst te vervijfdrieachtenquote:Op vrijdag 3 april 2026 23:32 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
23 was wel een uitschieter voor Total Confusion. Weet niet meer waarom dat was. Maar 852 is wel veel lager dan andere jaren (meestal rond 200).
Weet je wat helemaal raar is? Op dat Dance Department kanaal worden nummers gedraaid die in de oude lijsten stonden en nu op de keuzelijst geschrapt waren. Boris Brechja is bijvoorbeeld 2 uur geleden nog gedraaid, aldaar.quote:Op vrijdag 3 april 2026 23:54 schreef Alpha0 het volgende:
538 heeft vier (!!!!) DAB+ zenders. Was het echt niet mogelijk om zonder een compromis te doen aan de stemlijst hem op 1 van die 4 zenders uit te zenden?
Toen ik gisteravond even inschakelde om te horen of Bom Van Leeuwen door het stof zou gaan (dat ging hij niet) viel me ook op dat er ineens wat platen achter elkaar kwamen die voorheen (weliswaar veel hoger) ook al in de lijst stonden. Ik ben kort daarna gaan slapen. Toen ik vanmorgen tijdens het pre-ontbijt het systeem weer aanzwengelde stond hij nog op 538 en kwamen gewoon de radiovrienden Garrix, Avicii, Kiesza en Jantje Afrika weer voorbij.quote:Op zaterdag 4 april 2026 05:20 schreef Eightyone het volgende:
en daar dan het relatief serieuze deel van hebben genomen
Die komen allebei nog, geen grapquote:Op zaterdag 4 april 2026 08:07 schreef Eightyone het volgende:
De processing, daar moet ik me even op instellen.
Daar sloeg ik vroeger juist op aan, die volvette muur van geluid zoals grote hitzenders dat hebben. Maar dat is later weggeëbt.
Maar vooralsnog heb ik iig geen Vengaboys of Milk Inc gehoord, ook aanwezig op die verzamelcd's van vroeger. Rollergirl zit er wel tussen.
Dat is het meest kwalijke imhoquote:Op vrijdag 3 april 2026 23:47 schreef ReibRekkel het volgende:
[..]
Dat 538 wat meer radiovriendelijke plaatjes in de stemlijst wilde hebben is ergens nog begrijpelijk, ookal hebben sommige erg weinig (tot niks) met house te maken. Maar dat ze dat hebben gedaan én vervolgens classics zoals deze van de stemlijst weggehaald hebben (en zelfs geen vrij keuze mogelijkheid geven) is wel een hele goedkope manier om de lijst te vervijfdrieachten
Er stonden een stuk of 10 ‘credible’ eurodance platen uit de 90’s op (van voor de gimmick-tijd). Daarvan hebben er 4 of 5 het gehaald. De ondergrens lag een beetje bij de opvolger van eurodance, die zeroes popdance/poptrance. Daar staat veel meer van in de lijst. Dat stond er allemaal niet voorheen.quote:Op zaterdag 4 april 2026 08:40 schreef Eightyone het volgende:
Ik zie het.
Maar het zijn er niet zo veel, en de cartoonachtige acts uit die tijd missen gelukkig. Ze hebben wel een ondergrens getrokken.
Ik heb het gemist, maar ben wel benieuwd wat ie zei. Iemand?quote:Op zaterdag 4 april 2026 14:03 schreef Tussle266 het volgende:
Zit iemand van jullie nog te luisteren? Ik lees net dat ome DJ Jean net ook live in de studio even heeft uitgehaald naar de platenselectie?
Op deze manier moet ik straks alsnog die halve lijst terugluisteren voor al die momenten
Een paginatje of 70 om door te spitten, dacht ik.quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:06 schreef ReibRekkel het volgende:
Is er ergens een overzichtelijke lijst? De lijst op de 538 website is lastig navigeren
Ik snap dat het jouw humor is, maar ik heb geen idee waar je het over hebtquote:Op zaterdag 4 april 2026 22:39 schreef Tussle266 het volgende:
.... dan duiken Jantje Afrika en Calvin en consorten weer op.
Afrojack, niet echt een puzzel dacht ik (maar dat denk ik wel vaker 🤣).quote:Op zondag 5 april 2026 12:34 schreef D. het volgende:
[..]
Ik snap dat het jouw humor is, maar ik heb geen idee waar je het over hebt
Ik had hem doorquote:Op zondag 5 april 2026 12:35 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Afrojack, niet echt een puzzel dacht ik (maar dat denk ik wel vaker 🤣).
Ah. Ik bleef ook maar nadenken wat het zou kunnen zijn.quote:Op zondag 5 april 2026 12:35 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Afrojack, niet echt een puzzel dacht ik (maar dat denk ik wel vaker 🤣).
Ook toen was dat niet goed. Als je iets van Avicii wilt hebben stop dan zijn nummers in de stemlijst wat het dichtst tegen house / club aan zit, niet zijn hit singles.quote:Op zondag 5 april 2026 17:03 schreef ReibRekkel het volgende:
Ja die Killers remix was wel een dieptepuntje. Avicii stond er in 2023 ook al 7x in. Nu 2 noteringen extra, dus dat valt nog mee
Die hebben in de 90's ooit bij de eerste lichting lijsten gezeten.quote:Op zondag 5 april 2026 17:21 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Ook toen was dat niet goed. Als je iets van Avicii wilt hebben stop dan zijn nummers in de stemlijst wat het dichtst tegen house / club aan zit, niet zijn hit singles.
Gekke is dat de argumenten die vroeger gebruikt werden om 2 Br on the 4th floor en 2 Unlimited uit de lijst te weren compleet verdwenen zijn nu het om Guetta, Calvin Harris, AfroJack en Avicii gaat.
Get Ready is altijd gebleven, die en The Power werden gedoogd. Dit jaar is dat dus wat ruimer genomen, ook met die sound.quote:Op zondag 5 april 2026 17:23 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Die hebben in de 90's ooit bij de eerste lichting lijsten gezeten.
Al is niet duidelijk of de radioversie van Get ready for this bedoeld werd, of de originele instrumentale.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |