Oof, die uitslag hakte erin, hè? Al plannen om zelf een opvangcentrum te starten?quote:Op vrijdag 18 april 2025 23:19 schreef Mikeytt het volgende:
De verkiezingsuitslag van de Tweede Kamer 2023 lezen.
Dit klinkt erg pijnlijk zegquote:Op vrijdag 18 april 2025 23:29 schreef Anonyappelmous het volgende:
Ik was erg verbrand over mijn hele bovenlichaam, je zag blaren enzo, en toen gebruikte ik een after sun die blijkbaar over datum was en toen kreeg ik de ergste brandende pijn die je je kunt voorstellen. Heb een half uur schreeuwend op de grond gelegen van de pijn totdat de pijnstillers inwerkten en toen half uur onder de douche gestaan. Het voelde alsof er zout op de wonden werd gestrooid ofzo, heel erg pijnlijk en overal tegelijkertijd. Alsof je in de fik stond.
Terwijl je nog aan het rijden was ging je out?quote:Op vrijdag 18 april 2025 23:10 schreef -Deluzion- het volgende:
ik was onderweg in de auto en voelde me ineens vreemd, een soort "funny" gevoel, moeilijk uit te leggen maar ik begon te zweten en voelde me kut. Plots kwam er een pijn opzetten die écht niet te beschrijven is. Een dikke 10/10 qua intensiteit. Het was zo heftig dat ik letterlijk out ben gegaan van de pijn.
Nah , kon nog net thuiskomen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 23:37 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Terwijl je nog aan het rijden was ging je out?
Wtf, hoe kan dat? Is dat zeldzaam? Hoe voelde het?quote:Op vrijdag 18 april 2025 23:50 schreef The_Verve het volgende:
Flapoorcorrectie. Verdoving die uitwerkte terwijl men nog aan het snijden was.
Heftig Cupquote:
Je eigen darmen terugduwenquote:Op zaterdag 19 april 2025 15:02 schreef Gehakt_bal het volgende:
Mijn liesbreuk denk ik. Toen de darm door de breuk kwam verging ik werkelijk.
Ik had geen idee wat ik moest doen, maar op Google kon ik vinden dat je zelf kon proberen om het terug te duwen. En dat lukte.
Twee operaties aan gehad.
Bij mij zijn ook wel eens kiezen getrokken. Ik heb dat lang geleden als kind meegemaakt, toen werden er bij mij juist gewone kiezen getrokken om plaats te maken voor verstandskiezen, en een paar jaar geleden is er ook een kies bij mij getrokken. Ik weet dus hoe zo'n verdoving voelt en ik weet hoe het trekken van een kies voelt.quote:Op zondag 20 april 2025 21:32 schreef phpmystyle het volgende:
Verdoving in het gehemelte voor het trekken van verstandskiezen.
Pijn is relatief natuurlijk. Maar ik weet nog goed hoe die verdoving werd ingebracht, dat gebeurde met zo'n metalen injectienaald. Onderaan linkje naar zo'n naald wat er op leek. Het krakende gevoel van die naald in dat gehemelte, brr. En twee van die verdoving per keer. En die kiezen worden er in twee keer uitgehaald.quote:Op zondag 20 april 2025 22:06 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Bij mij zijn ook wel eens kiezen getrokken. Ik heb dat lang geleden als kind meegemaakt, toen werden er bij mij juist gewone kiezen getrokken om plaats te maken voor verstandskiezen, en een paar jaar geleden is er ook een kies bij mij getrokken. Ik weet dus hoe zo'n verdoving voelt en ik weet hoe het trekken van een kies voelt.
Als dit de ergste pijn is die je hebt meegemaakt, dan zijn er twee mogelijkheden.
- je hebt tot nu toe verdomd veel geluk gehad in je leven dat je geen ergere pijn mee hebt hoeven maken.
- de tandarts heeft het niet goed gedaan waardoor je onnodig veel te veel pijn hebt gehad.
Mijne zijn ook alle 4 getrokken, een paar jaar geleden, was compleet pijnloos.quote:Op zondag 20 april 2025 21:32 schreef phpmystyle het volgende:
Verdoving in het gehemelte voor het trekken van verstandskiezen.
Ja, clusterhoofdpijn staat geloof ik bekend als een van de meest ondraaglijke pijnen die er zijn. Ik heb erover gelezen en gehoord van mensen die het hebben meegemaakt, erg heftig.quote:Op zaterdag 19 april 2025 17:45 schreef -Spring het volgende:
Clusterhoofdpijn
Migraine
Nierstuwing
Kwallensteek
Bevallen
Mooi he?quote:Op maandag 21 april 2025 08:55 schreef capuchon_jongen het volgende:
Dikke niersteen in mijn linkernier
Hoe voelt dat dan? Ik heb wel eens het idee dat ik kleine nierstenen heb die vanzelf weer weggaan. Alleen bij hele grote moet dat operatief verwijderd worden toch? Ik heb dan een uur of twee, drie, vreselijke pijn in m'n onderbuik die naar m'n flanken straalt. Niet van de kant van m'n rug, maar echt voor. Hele zeurende pijn, moeilijk te omschrijven. Heb ik denk ik één keer per half jaar ofzo.quote:Op maandag 21 april 2025 08:57 schreef roos94 het volgende:
[..]
Mooi he?
Je kan ook gewoon geen houding vinden die het echt verlicht. Alles is kut
Dat weet ik niet wat jij hebt. Ik had nierstuwing wat qua pijn overeenkomt met nierstenen alleen de oorzaak is anders. Bij mij voelde het alsof iemand een vleesmes in mijn zij aan het porren was, maar dit duurde 11 weken lang helaas en ging 24 uur per dag door. Ik wilde mezelf echt van een brug werpen.quote:Op maandag 21 april 2025 10:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe voelt dat dan? Ik heb wel eens het idee dat ik kleine nierstenen heb die vanzelf weer weggaan. Alleen bij hele grote moet dat operatief verwijderd worden toch? Ik heb dan een uur of twee, drie, vreselijke pijn in m'n onderbuik die naar m'n flanken straalt. Niet van de kant van m'n rug, maar echt voor. Hele zeurende pijn, moeilijk te omschrijven. Heb ik denk ik één keer per half jaar ofzo.
Ik had altijd het idee dat zoiets nierstenen kunnen zijn. Wat ook normaal is bij mensen natuurlijk, zo lang ze niet te groot worden.
Ik dacht dat iedereen wel eens in meer of mindere mate nierstenen heeft.quote:Op maandag 21 april 2025 14:55 schreef roos94 het volgende:
Overigens zou ik wel absoluut naar de arts gaan als ik jou was.
Ik heb al zo'n 30 jaar chronische hoofdpijn. Ik heb er mee leren leven. Ik weet niet beter. Af en toe wel een aspirientje.quote:Op maandag 21 april 2025 00:28 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ja, clusterhoofdpijn staat geloof ik bekend als een van de meest ondraaglijke pijnen die er zijn. Ik heb erover gelezen en gehoord van mensen die het hebben meegemaakt, erg heftig.
Het gaat ver voorbij aan wat je aankan helaasquote:Op maandag 21 april 2025 00:28 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ja, clusterhoofdpijn staat geloof ik bekend als een van de meest ondraaglijke pijnen die er zijn. Ik heb erover gelezen en gehoord van mensen die het hebben meegemaakt, erg heftig.
Sure.quote:Op maandag 21 april 2025 16:42 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik heb al zo'n 30 jaar chronische hoofdpijn. Ik heb er mee leren leven. Ik weet niet beter. Af en toe wel een aspirientje.
Daar wil ik het ook niet mee vergelijken. Het is als ik ziekjes ben, moe of verkouden, dat ik een aspirientje neem. Nogmaals, niet te vergelijken idd.quote:Op maandag 21 april 2025 17:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Sure.
Dat staat in geen verhouding tot clusterhoofdpijn, ook wel (en niet voor niets) "suicidal headache" genoemd.
In zoverre dus nogal offtopic, de vraag was de ergste pijn.quote:Op maandag 21 april 2025 17:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
Daar wil ik het ook niet mee vergelijken. Het is als ik ziekjes ben, moe of verkouden, dat ik een aspirientje neem. Nogmaals, niet te vergelijken idd.
Mijn God, echt ? Wat een fout van me. Zo enorm off topic.quote:Op maandag 21 april 2025 17:25 schreef r_one het volgende:
[..]
In zoverre dus nogal offtopic, de vraag was de ergste pijn.
Niks wat een beetje keta niet kan oplossen am I right? Aaahahaha.quote:Op maandag 21 april 2025 17:25 schreef r_one het volgende:
[..]
In zoverre dus nogal offtopic, de vraag was de ergste pijn.
Same, een ontsteking in mijn onderkaak. Echt bizar, vooral omdat het in het weekend begon met pijnaanvallen die wel mee leken te vallen, dus ik wilde op maandag de tandarts bellen, echter was zondagavond/maandag alle pijn verdwenen. Vervolgens maandag einde dag de meest extreme pijn gehad die ik ooit ervaren heb, dinsdag bij de tandarts doorverwezen naar de kaakchirurg voor donderdag, dus nog 2 nachten bijna niet geslapen door extreme pijn. Uiteindelijk is er in het ziekenhuis een drainage geplaatst op twee plekken en vervolgens is de kies getrokken.quote:Op vrijdag 18 april 2025 23:10 schreef -Deluzion- het volgende:
Bij mij was dat zonder twijfel een kaakontsteking. Het begon allemaal met een klein gaatje in een kies, zo’n tien jaar geleden. Daar heb ik toen een wortelkanaalbehandeling voor gehad maar blijkbaar was die niet helemaal goed uitgevoerd. Een jaar later kreeg ik ineens uit het niets een ontsteking op die plek.
Ik weet het nog goed: ik was onderweg in de auto en voelde me ineens vreemd, een soort "funny" gevoel, moeilijk uit te leggen maar ik begon te zweten en voelde me kut. Plots kwam er een pijn opzetten die écht niet te beschrijven is. Een dikke 10/10 qua intensiteit. Het was zo heftig dat ik letterlijk out ben gegaan van de pijn.
Toen ik weer bijkwam, was de pijn constant, kloppend en ondraaglijk. Gelukkig had ik nog ibuprofen en paracetamol in huis die combinatie werkte net genoeg om het een paar uur uit te houden. Daarna kwam de pijn gewoon weer terug. Ik heb uiteindelijk zelf de ambulance gebeld en ben met spoed naar het ziekenhuis gebracht.
De chirurg heeft toen meteen ingegrepen: gaatjes in mijn onderkaak geboord om de ontsteking te draineren. Hij stond echt versteld en zei dingen als: "Wow, er komt zoveel vocht uit." de opluchting daarna was gigantisch. De pijn was bijna meteen weg afgezien van de zwelling in mijn gezicht natuurlijk.
Maar die pijn… die vergeet ik nooit meer. het ergste wat ik ooit heb meegemaakt.
Wat is de ergste pijn die jij ooit hebt gehad?
Gastquote:Op maandag 21 april 2025 17:26 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mijn God, echt ? Wat een fout van me. Zo enorm off topic.Moet ik boete doen ?
Zo ben ik hier nog nooit genoemd. Bedankt.quote:
Het is je gegundquote:Op maandag 21 april 2025 18:02 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zo ben ik hier nog nooit genoemd. Bedankt.Jij ook gast.
Ik snap sowieso niet waarom tanden en kiezen zo vol zenuwen zitten dat de pijn zo ondraaglijk is. En waarom groeien ze niet gewoon terug als ze uitvallen.quote:Op maandag 21 april 2025 18:20 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ik denk dat de zenuwpijn die bij het afsterven van mijn onder-voortand kwam wel echt de ergste pijn is die ik heb ervaren. En ik heb 2 kinderen gebaard.
Ik heb zo’n 10 jaar lang dagelijks hoofdpijn gehad dus ik weet hoe frustrerend dat is. Het beïnvloedde mijn denkvermogen en het voelde alsof mn IQ daalde door die constante zeurende pijn.quote:Op maandag 21 april 2025 16:42 schreef tong80 het volgende:
Ik heb al zo'n 30 jaar chronische hoofdpijn. Ik heb er mee leren leven. Ik weet niet beter. Af en toe wel een aspirientje.
Hoe heb je het dan uiteindelijk nog weten vol te houden zo lang. Ik heb ook weleens buikpijn gehad, dat je constant perse moest bewegen om de pijn te verlichten maar het eigenlijk totaal niet hielp, dat voor 30 minuten of zo, dat was eigenlijk al niet te doen, ik zou mijn sanity compleet verliezen als zoiets wekenlang zou aanhouden.quote:Op maandag 21 april 2025 08:57 schreef roos94 het volgende:
[..]
Mooi he?
Je kan ook gewoon geen houding vinden die het echt verlicht. Alles is kut
Ja die pijn was echt te bizar voor woorden, zelfs met pijnstillers kwam er nog behoorlijke pijn doorheen. Ik vraag me dan weleens af hoe zoiets uithielden toen er nog geen pijnstillers beschikbaar waren, waarschijnlijk met alcohol om de boel proberen te verdoven en ik vermoed ook dat je zoiets 100 jaar geleden had, je er gewoon aan kwam te overlijden.quote:Op maandag 21 april 2025 17:41 schreef byah het volgende:
[..]
Same, een ontsteking in mijn onderkaak. Echt bizar, vooral omdat het in het weekend begon met pijnaanvallen die wel mee leken te vallen, dus ik wilde op maandag de tandarts bellen, echter was zondagavond/maandag alle pijn verdwenen. Vervolgens maandag einde dag de meest extreme pijn gehad die ik ooit ervaren heb, dinsdag bij de tandarts doorverwezen naar de kaakchirurg voor donderdag, dus nog 2 nachten bijna niet geslapen door extreme pijn. Uiteindelijk is er in het ziekenhuis een drainage geplaatst op twee plekken en vervolgens is de kies getrokken.
Ik was al bang voor de tandarts, maar dat is alleen maar erger geworden, fucking bizarre ervaring.
Bij mij zonder twijfel ook.quote:Op vrijdag 18 april 2025 23:10 schreef -Deluzion- het volgende:
Bij mij was dat zonder twijfel een kaakontsteking.
Ik werd half suicidaal, dus ik heb veel in het ziekenhuis gelegen. Vele nachten lang aan een infuus met buscopan en andere zware pijnstillers wat eigenlijk niet echt mag tijdens je zwangerschap maar anders werd ik gek. Die buscopan nam de scherpe randjes weg maar je mocht maar x infuus per zoveel uur dus uiteindelijk ga je weer kapot. Ik had gelukkig een kind te voldragen waardoor ik niet van het dak sprong maar als zij er niet was dan was ik nu dood. Ik zei letterlijk tegen die artsen breng me in coma alsjeblieft.quote:Op dinsdag 22 april 2025 00:22 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Hoe heb je het dan uiteindelijk nog weten vol te houden zo lang. Ik heb ook weleens buikpijn gehad, dat je constant perse moest bewegen om de pijn te verlichten maar het eigenlijk totaal niet hielp, dat voor 30 minuten of zo, dat was eigenlijk al niet te doen, ik zou mijn sanity compleet verliezen als zoiets wekenlang zou aanhouden.
De opluchting moet dan wel groot zijn geweest als die pijn uiteindelijk stopt.
Wat rot dat die buscopan niet werkte. Bij mij werkse het gelukkig als een tierelier. Ook tijdens mn zwangerschap.quote:Op dinsdag 22 april 2025 05:58 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik werd half suicidaal, dus ik heb veel in het ziekenhuis gelegen. Vele nachten lang aan een infuus met buscopan en andere zware pijnstillers wat eigenlijk niet echt mag tijdens je zwangerschap maar anders werd ik gek. Die buscopan nam de scherpe randjes weg maar je mocht maar x infuus per zoveel uur dus uiteindelijk ga je weer kapot. Ik had gelukkig een kind te voldragen waardoor ik niet van het dak sprong maar als zij er niet was dan was ik nu dood. Ik zei letterlijk tegen die artsen breng me in coma alsjeblieft.
Had jij ook nierstuwing?quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:41 schreef -Spring het volgende:
[..]
Wat rot dat die buscopan niet werkte. Bij mij werkse het gelukkig als een tierelier. Ook tijdens mn zwangerschap.
Heftig dat iemand zo moet lijden. Ik snap dat je hersenen pijnsignalen sturen als er iets mis is, maar damn, kan het verdomme niet wat minder?quote:Op dinsdag 22 april 2025 05:58 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik werd half suicidaal, dus ik heb veel in het ziekenhuis gelegen. Vele nachten lang aan een infuus met buscopan en andere zware pijnstillers wat eigenlijk niet echt mag tijdens je zwangerschap maar anders werd ik gek. Die buscopan nam de scherpe randjes weg maar je mocht maar x infuus per zoveel uur dus uiteindelijk ga je weer kapot. Ik had gelukkig een kind te voldragen waardoor ik niet van het dak sprong maar als zij er niet was dan was ik nu dood. Ik zei letterlijk tegen die artsen breng me in coma alsjeblieft.
Ik heb een keer een leeuwin gevonden, erg oud dier, overleden, vertrapt door buffels. Ze was al oud twee jaar voordat ze overleed. Een van haar hoektanden in de onderkaak was gebroken geweest, en 'genezen', maar stond recht naar voren daardoor. Bij veel oude leeuwen zijn hoektanden en andere tanden afgebroken of geheel weg. Een maat van me heeft ooit een olifant gezien, die recent zijn slagtand gebroken had, maar de zenuw hing er nog uit. Tandpijn, en zenuwpijn zijn wel verschrikkelijk ja.quote:Op dinsdag 22 april 2025 00:30 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ja die pijn was echt te bizar voor woorden, zelfs met pijnstillers kwam er nog behoorlijke pijn doorheen. Ik vraag me dan weleens af hoe zoiets uithielden toen er nog geen pijnstillers beschikbaar waren, waarschijnlijk met alcohol om de boel proberen te verdoven en ik vermoed ook dat je zoiets 100 jaar geleden had, je er gewoon aan kwam te overlijden.
Vroeger deed men nog wel een kruidnagel in een rotte kies, schijnt ook te helpen. En bijvoorbeeld wilgebast bevat een natuurlijke vorm van aspirine. Maar het was natuurlijk een veel harder leven dan nu en in de natuur is het helemaal onvoorstelbaar wat dieren soms moeten doorstaan.quote:Op dinsdag 22 april 2025 00:30 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ja die pijn was echt te bizar voor woorden, zelfs met pijnstillers kwam er nog behoorlijke pijn doorheen. Ik vraag me dan weleens af hoe zoiets uithielden toen er nog geen pijnstillers beschikbaar waren, waarschijnlijk met alcohol om de boel proberen te verdoven en ik vermoed ook dat je zoiets 100 jaar geleden had, je er gewoon aan kwam te overlijden.
Fistel had ik in 2022 ook, ergens bij m'n stuitje. Deed geen pijn, maar ik wist maar niet waarom ik altijd zo'n natte bilnaad hadquote:Op vrijdag 25 april 2025 10:43 schreef DjVero het volgende:
Meermaals geopereerd aan een fistel binnen een tijdsbestek van een jaar. Had er tig jaar mee rondgelopen, uit schaamte voor de huisarts. Dat ding kwam dus elke keer weer terug toen ik eenmaal besloten had ermee naar de huisarts te gaan en er aan geopereerd was.
Mèèèn, dan kun je dus ook nie zitten nie, hea.
Jeetje. Hoe oud ben je?quote:Op zaterdag 26 april 2025 23:26 schreef FireFox1 het volgende:
God, pijn? ja, dat ken ik wel.
Mijn hersenbloeding was het ergste van allemaal. 100% pijnscore. Ik lag kotsend te kruipen over de grond en belande in een tunnelvisie. Kon nog net 112 intoetsen op mijn telefoon, en als ik slaap was gevallen, was het over en uit.
Zware kiesontsteking staat op de tweede plaats. Kreeg er ook last van in een tijd dat privé alles mis ging wat er mis kon gaan.
4x de minuscus van mijn rechterknie gescheurd. De tweede keer was het ergst; het deed zoveel pijn dat ik het gevoel kreeg dat mijn been er af lag. Ik was 19 jaar en heb bijna 1,5 jaar moeten revalideren. Met mijn knie is het daarna ook nooit meer goed gekomen.
Tegenwoordig heb ik bijna dagelijks heel veel pijn in mijn lichaam door de ziekte van Parkinson wat 8 maanden geleden bij mij is gediagnosticeerd. Vooral in mijn linkerbeen staan mijn spieren af toe in de fik en krijg ik steeds meer moeite met autorijden omdat mijn armen af en toe krachteloos zijn als ik mij niet strikt aan de voorgeschreven medicijnen houdt. Tot vorig jaar heb ik nooit medicijnen nodig gehad in mijn leven, tegenwoordig slik ik er 36 per dag om enigszinds normaal de dag door te komen.
Pas 42 man.quote:
Heftig hoor. Je bent net zo oud/jong als mijn zoon.quote:Op zondag 27 april 2025 00:03 schreef FireFox1 het volgende:
Pas 42 man.![]()
Mijn kinderen zijn nu 18 jaar, en ik baal vooral als een stekker dat ik niet meer de activiteiten met ze kan doen wat ik tot vorig jaar nog wel allemaal kon.![]()
Ik ging laatst met mijn zoon naar de café om een potje te poolen, maar na een uur kreeg ik uit het niets hevig pijnen in mijn lichaam en was mijn avond weer totaal naar de klote. Ik heb kermend van de pijn naar huis moeten rijden, dook mijn nest in, en na 2 uur en 8 pillen verder zakte de pijn eindelijk. En dit soort momenten komen sinds de diagnose ook steeds frequenter voor.
Damn man, veel sterkte!quote:Op zaterdag 26 april 2025 23:26 schreef FireFox1 het volgende:
God, pijn? ja, dat ken ik wel.
Mijn hersenbloeding was het ergste van allemaal. 100% pijnscore. Ik lag kotsend te kruipen over de grond en belande in een tunnelvisie. Kon nog net 112 intoetsen op mijn telefoon, en als ik slaap was gevallen, was het over en uit.
Zware kiesontsteking staat op de tweede plaats. Kreeg er ook last van in een tijd dat privé alles mis ging wat er mis kon gaan.
4x de minuscus van mijn rechterknie gescheurd. De tweede keer was het ergst; het deed zoveel pijn dat ik het gevoel kreeg dat mijn been er af lag. Ik was 19 jaar en heb bijna 1,5 jaar moeten revalideren. Met mijn knie is het daarna ook nooit meer goed gekomen.
Tegenwoordig heb ik bijna dagelijks heel veel pijn in mijn lichaam door de ziekte van Parkinson wat 8 maanden geleden bij mij is gediagnosticeerd. Vooral in mijn linkerbeen staan mijn spieren af toe in de fik en krijg ik steeds meer moeite met autorijden omdat mijn armen af en toe krachteloos zijn als ik mij niet strikt aan de voorgeschreven medicijnen houdt. Tot vorig jaar heb ik nooit medicijnen nodig gehad in mijn leven, tegenwoordig slik ik er 36 per dag om enigszinds normaal de dag door te komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |