abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217412121
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2025 16:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
:W Vanaf ergens midden op de oceaan.
De kapitein weet vast weer we precies zijn. Hij deelt drie keer per dag nautische weetjes met ons, we worden slimmer en slimmer!

De oceaan is rustig, golven van 2m hoog en 40-50m lang en dat is goed volgens de kapitein. Mijn buik is het met hem eens
Soort van.
Beetje jammer wel dat ik dus niet zeeziek ben, maar wel de bijwerkingen van de pleister heb. Weinig eetlust en duf als konijn. Na de zeedagen toch maar weer over op mijn tabletten.
Gelukkig hoeven we niks :+

Afgelopen nacht op ons balkon geslapen, dat was tof O+
Klinkt prima. En fijn dat de pleisters werken.
Maar wanneer je wel zeeziek zou zijn zou je toch ook geen eetlust hebben en doodmoe zijn van het ziekzijn, * Kaatje1 zoekt het zilveren randje
We have far more in common than that which devides us..
pi_217412223
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2025 16:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
:W Vanaf ergens midden op de oceaan.
De kapitein weet vast weer we precies zijn. Hij deelt drie keer per dag nautische weetjes met ons, we worden slimmer en slimmer!

De oceaan is rustig, golven van 2m hoog en 40-50m lang en dat is goed volgens de kapitein. Mijn buik is het met hem eens
Soort van.
Beetje jammer wel dat ik dus niet zeeziek ben, maar wel de bijwerkingen van de pleister heb. Weinig eetlust en duf als konijn. Na de zeedagen toch maar weer over op mijn tabletten.
Gelukkig hoeven we niks :+

Afgelopen nacht op ons balkon geslapen, dat was tof O+
Buiten slapen! Sterrenhemel!
Hoe is het eten?
pi_217412268
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 14:50 schreef borisz het volgende:
Pasen wordt wellicht een wandelvierdaagse.
Vandaag Landgoed De Horsten Daar woonde Prins Pils voordat die Koning werd. Mooi gebied :Y.
Gisteren een etappe ´ingehaald´ van het Trekvogelpad tussen Graft en Wormerveer. Bij Fort bij Spijkerboor heb je een pontje en in de winter vaart die maar beperkt. Dus die etappe uitgesteld tot gisteren. Bovendien heb je nu veel meer vogels in de weilanden. Dus goede keuze geweest :Y.

Verder vanavond feestje van iemand die 50 wordt. Maandagavond eten met bij ma. Pasen is vooral een lang weekend. Verder geen gedoe :)
Nog een keer terugkomen om een berg bloeiende seringen te bewonderen.
https://www.landgoederendehorsten.nl/landgoederen/seringenberg
En voor de 4-daagse wandel kilometers _O_
* jaarlijks uitje vroeger.
pi_217412358
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2025 00:28 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja dat duurt dus echt onmeunig lang en gaat bizar langzaam, maar het gaat wel nog steeds vooruit.
Meh voor het eerste deel -O- , maar wel yey voor het tweede deel! *O*

En mooie plantjes!
pi_217412437
De wasmachine draait. Ik herhaal, de wasmachine draait.

De ander moet nog naar beneden maar dat is niet een probleem voor vandaag.
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 19 april 2025 @ 17:34:01 #36
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_217412440
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2025 17:00 schreef AnneX het volgende:

[..]
Nog een keer terugkomen om een berg bloeiende seringen te bewonderen.
https://www.landgoederendehorsten.nl/landgoederen/seringenberg
En voor de 4-daagse wandel kilometers _O_
* jaarlijks uitje vroeger.

1 fotootje naar beneden kijkend. :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_217412508
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2025 15:20 schreef AnneX het volgende:

...staat een interview met Christien Brinkgreve. Zij benoemt herkenbare situaties in relaties van de vorige generatie en de mijne :@
Ja maar dat is ook idd generatie.
Dus mannen hadden ook dat voorbeeld in hun jeugd.
Wel interessant boek lijkt me en moedig dat ze het uitbrengt ondanks de kinderen.
  zaterdag 19 april 2025 @ 17:45:08 #38
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_217412512
Zouden jullie het aandurven een hele kip in de oven op 220 te bereiden? Of na 10 minuutjes op 220 toch naar minder blakerende hitte ?(ivm echt knapperig gewenst velletje, en geen tijd m eerst 8 uur te drogen)

In de houtoven is het ver boven de 220, maar dan zit de hittebron ook ver van de kip.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_217412561
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 17:34 schreef borisz het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
1 fotootje naar beneden kijkend. :+
Oh 🙃
  zaterdag 19 april 2025 @ 18:00:04 #40
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_217412587
Update: na 30 mins omlaag gezet naar 190 omdat de hoogst gelegen stukjes fiks kleurden
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_217412594
Totaal niet bekend met kip uit de oven, maar ik zou m’n dan eerst op z’n rig leggen voor de garing
We have far more in common than that which devides us..
pi_217412610
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 18:00 schreef fietsie het volgende:
Update: na 30 mins omlaag gezet naar 190 omdat de hoogst gelegen stukjes fiks kleurden
Meet je ook de temp binnen de kip?

Die ouwerwetse oranje Moulinex grill bakoven mét spit. O+
Iedereen had die in de keuken staan.
  zaterdag 19 april 2025 @ 18:06:13 #43
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_217412616
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2025 18:04 schreef AnneX het volgende:

[..]
Meet je ook de temp binnen de kip?

Die ouwerwetse oranje Moulinex grill bakoven mét spit. O+
Iedereen had die in de keuken staan.
Nee aangezien het een roterend rooster is zou ik dan kilometers draad moeten hebben die langzaam allemaal de oven ingetrokken zou worden :P
pi_217412631
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2025 17:19 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Meh voor het eerste deel -O- , maar wel yey voor het tweede deel! *O*

En mooie plantjes!
Niet van mij hoor
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 19 april 2025 @ 18:09:58 #45
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217412634
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 17:45 schreef fietsie het volgende:
Zouden jullie het aandurven een hele kip in de oven op 220 te bereiden? Of na 10 minuutjes op 220 toch naar minder blakerende hitte ?(ivm echt knapperig gewenst velletje, en geen tijd m eerst 8 uur te drogen)

In de houtoven is het ver boven de 220, maar dan zit de hittebron ook ver van de kip.
Mijn ervaring is dat het erg aan kipkwaliteit ligt. Had in Frankrijk een Kapoen die prachtig krokante huid kreeg, haalt een plofkip voor geen meter
  zaterdag 19 april 2025 @ 18:10:42 #46
63722 z80
I fink you freaky
pi_217412640
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 april 2025 17:33 schreef Lonaa het volgende:
De wasmachine draait. Ik herhaal, de wasmachine draait.

De ander moet nog naar beneden maar dat is niet een probleem voor vandaag.
Heb je bij de nieuwe machine een nieuwe aansluitslang gekregen? Zo ja dan kun je de oude slang gebruiken als handvat op de af te voeren machine.
En staat de oude machine daar waar water makkelijk weg kan? Dan eerst de machine daar kantelen en leeg laten lopen. Ander een vergroot risico op een klets water als je de machine in het trappengat probeert te manoeuvreren.
Spanbanden om de machine heen als handvat kan ook bij gebrek aan slang.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 19 april 2025 @ 18:11:33 #47
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_217412646
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 18:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Mijn ervaring is dat het erg aan kipkwaliteit ligt. Had in Frankrijk een Kapoen die prachtig krokante huid kreeg, haalt een plofkip voor geen meter
Daar ben ik ook wat bang voor; hij is gewassen in een brine, gekruid, velletje heeft 100+ gaatjes, dunne stukjes zitten in alu folie, en hij woont nu in 190.... en dan straks nog even voorzichtig grillen

[ Bericht 1% gewijzigd door fietsie op 19-04-2025 18:21:40 ]
pi_217412921
Plaatje uit de fb herinneringen :D

pi_217413005
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 18:10 schreef z80 het volgende:

[..]
Heb je bij de nieuwe machine een nieuwe aansluitslang gekregen? Zo ja dan kun je de oude slang gebruiken als handvat op de af te voeren machine.
En staat de oude machine daar waar water makkelijk weg kan? Dan eerst de machine daar kantelen en leeg laten lopen. Ander een vergroot risico op een klets water als je de machine in het trappengat probeert te manoeuvreren.
Spanbanden om de machine heen als handvat kan ook bij gebrek aan slang.
Heb nieuwe waterslang. Trapgat is klein. Spanbanden worden overwogen. Er is al gedweild :')
Sterkheidsbaas van alles.
  zaterdag 19 april 2025 @ 19:11:22 #50
63722 z80
I fink you freaky
pi_217413085
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 april 2025 19:02 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Heb nieuwe waterslang. Trapgat is klein. Spanbanden worden overwogen. Er is al gedweild :')
De sterkste onder aan met handschoenen aan. Hij/zij draagt de machine. De persoon boven houd de machine recht en stuurt zo dat deze niet in de muur terecht komt.
Tree voor tree naar beneden met dat ding.
  zaterdag 19 april 2025 @ 20:01:19 #51
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_217413742
Soms wil een snelle blik onder de bovenkant een beton-achtig stuk blootleggen. Bouten eruit, minder tilwerk.
Andere keren issie alleen geschokbrekerd.
pi_217413827
Weer thuis na 10 uur lang bier bezorgen. Nu tijd voor een pizza en bankhangen.
  zaterdag 19 april 2025 @ 20:08:35 #53
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_217413867
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 20:06 schreef Sarabi het volgende:
Weer thuis na 10 uur lang bier bezorgen. Nu tijd voor een pizza en bankhangen.
Ik heb tegenwoordig een biercollega, ik heb alleen niet het idee dat die ook overal bezorgen :P Ze doet er applicatiebeheer bij bij ons.
pi_217414086
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 20:08 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik heb tegenwoordig een biercollega, ik heb alleen niet het idee dat die ook overal bezorgen :P Ze doet er applicatiebeheer bij bij ons.
Oja daar had je volgens mij al ooit over verteld :D
De meeste bezorgen ook alleen maar lokaal. Ach wij zien het als een dagje uit samen.
pi_217414092
Belastingaangifte gedaan. Dat wordt ieder jaar voordeliger :7
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 19 april 2025 @ 20:36:21 #56
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_217414345
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 april 2025 20:19 schreef sigme het volgende:
Belastingaangifte gedaan. Dat wordt ieder jaar voordeliger :7
Ik zag op 't Zweden-forum allemaal ongeruste mensen over de verhoging van belasting op 't 2e huis.
Wat verder doorlezend, bleken de posts vooral van mensen die hun NL-huis nog hebben aangehouden voor een jaar om te zien of ze uberhaupt kunnen aarden in Zweden.. En de meesten gaan zegmaar niet met scheepsladingen geld die kant op.
  zaterdag 19 april 2025 @ 20:36:41 #57
63722 z80
I fink you freaky
pi_217414348
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 20:01 schreef fietsie het volgende:
Soms wil een snelle blik onder de bovenkant een beton-achtig stuk blootleggen. Bouten eruit, minder tilwerk.
Andere keren issie alleen geschokbrekerd.
Beton/gewicht zit in alle machines. Alleen Miele overdrijft. Miele er is geen zwaardere.
Gewicht kan bovenop de kuip liggen. Maar er ook aan de zijkanten tegenaan geschroefd. Aan de onderkant van de kuip ben ik nog niet tegen gekomen.
pi_217414388
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2025 18:09 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Niet van mij hoor
Aah, het kwartje is inmiddels gevallen van wie (/waar) dan wel. Duurde wel lang :') .
pi_217414506
Verder had ik een prima dag vandaag. Gisteravond had ik geen zin meer in het artikel lezen en student mailen dus dat heb ik vanochtend om 8u gedaan en toen laptop dicht en in kast. Daarna een kaart geprobeerd zelf te maken voor buren - wat eruit zag alsof hun tweejarige het gemaakt had, dus toch maar een kaartje uit mijn voorraad gepakt :+ . Ik vond het wel lastig wat erop te schrijven.
SPOILER: niet quoten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarschijnlijk heb ik er as usual weer veel te veel over nagedacht ;)

Daarna tuincentrum net zoals half Nederland. Middagdutje, hockey kijken op tv, en twee uur in de tuin gewerkt. Tussendoor ook nog twee wassen gedraaid en bed lekker schoon opgemaakt O+ . Net maar eens eten gemaakt en vanavond proberen wat vroeger in slaap te vallen :)
pi_217414599
@vlindertje89 iets als "Op een goed herstel!"? In algemene zin een prima wens, los van de behandeling of 'behandeling'.
La derecha oprime, la izquierda libera
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')