Klinkt prima. En fijn dat de pleisters werken.quote:Op zaterdag 19 april 2025 16:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vanaf ergens midden op de oceaan.
De kapitein weet vast weer we precies zijn. Hij deelt drie keer per dag nautische weetjes met ons, we worden slimmer en slimmer!
De oceaan is rustig, golven van 2m hoog en 40-50m lang en dat is goed volgens de kapitein. Mijn buik is het met hem eens
Soort van.
Beetje jammer wel dat ik dus niet zeeziek ben, maar wel de bijwerkingen van de pleister heb. Weinig eetlust en duf als konijn. Na de zeedagen toch maar weer over op mijn tabletten.
Gelukkig hoeven we niks
Afgelopen nacht op ons balkon geslapen, dat was tof
Buiten slapen! Sterrenhemel!quote:Op zaterdag 19 april 2025 16:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vanaf ergens midden op de oceaan.
De kapitein weet vast weer we precies zijn. Hij deelt drie keer per dag nautische weetjes met ons, we worden slimmer en slimmer!
De oceaan is rustig, golven van 2m hoog en 40-50m lang en dat is goed volgens de kapitein. Mijn buik is het met hem eens
Soort van.
Beetje jammer wel dat ik dus niet zeeziek ben, maar wel de bijwerkingen van de pleister heb. Weinig eetlust en duf als konijn. Na de zeedagen toch maar weer over op mijn tabletten.
Gelukkig hoeven we niks
Afgelopen nacht op ons balkon geslapen, dat was tof
Nog een keer terugkomen om een berg bloeiende seringen te bewonderen.quote:Op zaterdag 19 april 2025 14:50 schreef borisz het volgende:
Pasen wordt wellicht een wandelvierdaagse.
Vandaag Landgoed De Horsten Daar woonde Prins Pils voordat die Koning werd. Mooi gebied.
Gisteren een etappe ´ingehaald´ van het Trekvogelpad tussen Graft en Wormerveer. Bij Fort bij Spijkerboor heb je een pontje en in de winter vaart die maar beperkt. Dus die etappe uitgesteld tot gisteren. Bovendien heb je nu veel meer vogels in de weilanden. Dus goede keuze geweest.
Verder vanavond feestje van iemand die 50 wordt. Maandagavond eten met bij ma. Pasen is vooral een lang weekend. Verder geen gedoe
Meh voor het eerste deelquote:Op zaterdag 19 april 2025 00:28 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja dat duurt dus echt onmeunig lang en gaat bizar langzaam, maar het gaat wel nog steeds vooruit.
quote:Op zaterdag 19 april 2025 17:00 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nog een keer terugkomen om een berg bloeiende seringen te bewonderen.
https://www.landgoederendehorsten.nl/landgoederen/seringenberg
En voor de 4-daagse wandel kilometers![]()
* jaarlijks uitje vroeger.
Ja maar dat is ook idd generatie.quote:Op zaterdag 19 april 2025 15:20 schreef AnneX het volgende:
...staat een interview met Christien Brinkgreve. Zij benoemt herkenbare situaties in relaties van de vorige generatie en de mijne
Oh 🙃quote:Op zaterdag 19 april 2025 17:34 schreef borisz het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
1 fotootje naar beneden kijkend.
Meet je ook de temp binnen de kip?quote:Op zaterdag 19 april 2025 18:00 schreef fietsie het volgende:
Update: na 30 mins omlaag gezet naar 190 omdat de hoogst gelegen stukjes fiks kleurden
Nee aangezien het een roterend rooster is zou ik dan kilometers draad moeten hebben die langzaam allemaal de oven ingetrokken zou wordenquote:Op zaterdag 19 april 2025 18:04 schreef AnneX het volgende:
[..]
Meet je ook de temp binnen de kip?
Die ouwerwetse oranje Moulinex grill bakoven mét spit.![]()
Iedereen had die in de keuken staan.
Niet van mij hoorquote:Op zaterdag 19 april 2025 17:19 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Meh voor het eerste deel, maar wel yey voor het tweede deel!
En mooie plantjes!
Mijn ervaring is dat het erg aan kipkwaliteit ligt. Had in Frankrijk een Kapoen die prachtig krokante huid kreeg, haalt een plofkip voor geen meterquote:Op zaterdag 19 april 2025 17:45 schreef fietsie het volgende:
Zouden jullie het aandurven een hele kip in de oven op 220 te bereiden? Of na 10 minuutjes op 220 toch naar minder blakerende hitte ?(ivm echt knapperig gewenst velletje, en geen tijd m eerst 8 uur te drogen)
In de houtoven is het ver boven de 220, maar dan zit de hittebron ook ver van de kip.
Heb je bij de nieuwe machine een nieuwe aansluitslang gekregen? Zo ja dan kun je de oude slang gebruiken als handvat op de af te voeren machine.quote:Op zaterdag 19 april 2025 17:33 schreef Lonaa het volgende:
De wasmachine draait. Ik herhaal, de wasmachine draait.
De ander moet nog naar beneden maar dat is niet een probleem voor vandaag.
Daar ben ik ook wat bang voor; hij is gewassen in een brine, gekruid, velletje heeft 100+ gaatjes, dunne stukjes zitten in alu folie, en hij woont nu in 190.... en dan straks nog even voorzichtig grillenquote:Op zaterdag 19 april 2025 18:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat het erg aan kipkwaliteit ligt. Had in Frankrijk een Kapoen die prachtig krokante huid kreeg, haalt een plofkip voor geen meter
Heb nieuwe waterslang. Trapgat is klein. Spanbanden worden overwogen. Er is al gedweildquote:Op zaterdag 19 april 2025 18:10 schreef z80 het volgende:
[..]
Heb je bij de nieuwe machine een nieuwe aansluitslang gekregen? Zo ja dan kun je de oude slang gebruiken als handvat op de af te voeren machine.
En staat de oude machine daar waar water makkelijk weg kan? Dan eerst de machine daar kantelen en leeg laten lopen. Ander een vergroot risico op een klets water als je de machine in het trappengat probeert te manoeuvreren.
Spanbanden om de machine heen als handvat kan ook bij gebrek aan slang.
De sterkste onder aan met handschoenen aan. Hij/zij draagt de machine. De persoon boven houd de machine recht en stuurt zo dat deze niet in de muur terecht komt.quote:Op zaterdag 19 april 2025 19:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Heb nieuwe waterslang. Trapgat is klein. Spanbanden worden overwogen. Er is al gedweild
Ik heb tegenwoordig een biercollega, ik heb alleen niet het idee dat die ook overal bezorgenquote:Op zaterdag 19 april 2025 20:06 schreef Sarabi het volgende:
Weer thuis na 10 uur lang bier bezorgen. Nu tijd voor een pizza en bankhangen.
Oja daar had je volgens mij al ooit over verteldquote:Op zaterdag 19 april 2025 20:08 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb tegenwoordig een biercollega, ik heb alleen niet het idee dat die ook overal bezorgenZe doet er applicatiebeheer bij bij ons.
Ik zag op 't Zweden-forum allemaal ongeruste mensen over de verhoging van belasting op 't 2e huis.quote:Op zaterdag 19 april 2025 20:19 schreef sigme het volgende:
Belastingaangifte gedaan. Dat wordt ieder jaar voordeliger
Beton/gewicht zit in alle machines. Alleen Miele overdrijft. Miele er is geen zwaardere.quote:Op zaterdag 19 april 2025 20:01 schreef fietsie het volgende:
Soms wil een snelle blik onder de bovenkant een beton-achtig stuk blootleggen. Bouten eruit, minder tilwerk.
Andere keren issie alleen geschokbrekerd.
SPOILER: niet quotenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarschijnlijk heb ik er as usual weer veel te veel over nagedacht
Daarna tuincentrum net zoals half Nederland. Middagdutje, hockey kijken op tv, en twee uur in de tuin gewerkt. Tussendoor ook nog twee wassen gedraaid en bed lekker schoon opgemaakt. Net maar eens eten gemaakt en vanavond proberen wat vroeger in slaap te vallen
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |