wat is dit voor onzinquote:Op zondag 4 mei 2025 11:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Schaamteloos van Reddit ik_ihe gejat:
[ afbeelding ]
TreiNSformer.
Nice rack btw.
17e ben ik al vroeg op pad richting de hoofdstad. Idd het eerste stuk met de bus.quote:Op zondag 4 mei 2025 18:39 schreef derLudolf het volgende:
Ik ben een beetje aan het puzzelen om een rondje te krijgen met daarin de RE13... Als ik om 11:50 vanuit Venlo wil vertrekken moet ik al om 6:41 uit Emmen weg(en terwijl ik controleer hoe vroeg je dan uit Groningen moet vertrekken zie ik dat er het weekend van de 17e SEV is tussen Groningen en Assen)
https://www.vagonweb.cz/r(...)=403&nazev=&rok=2025quote:Op zondag 4 mei 2025 23:17 schreef Mr_Klaasje het volgende:
De Nightjet Amsterdam-Zurich rijdt twee weken via Bentheim inderdaad. Daaron zitten naast Couchettes en slaaprijtuigen ook uit m'n hoofd 8 SBB EC-rijtuigen.
Er gaat niets boven Backerei Kamp'squote:Op maandag 5 mei 2025 14:52 schreef Ireyon het volgende:
Tussen Tilburg en Breda zit er een goederenpad vlak voor de IC, als daar dan geen goederentrein in rijdt kan de IC gewoon lekker doorknallen inderdaad.
De McDonald's zit daar gewoon op het station toch? Zonde want net daarbuiten staat een heerlijke vettig wurstenkraampje
Dat doen ze lang niet allemaal, ik heb wel vaker op dat tijdstip op die route gereisd en er zijn genoeg machinisten die energiezuinig rijden en gewoon op tijd aankomen.quote:Op maandag 5 mei 2025 14:52 schreef Ireyon het volgende:
Tussen Tilburg en Breda zit er een goederenpad vlak voor de IC, als daar dan geen goederentrein in rijdt kan de IC gewoon lekker doorknallen inderdaad.
Zou ook lekker zijn geweest, maar ik heb nu wel een extra Coca Cola-glas voor de verzamelingquote:De McDonald's zit daar gewoon op het station toch? Zonde want net daarbuiten staat een heerlijke vettig wurstenkraampje
Hoe lang heb je over de hele rit gedaan?quote:Op maandag 5 mei 2025 13:34 schreef James1988 het volgende:
Ik ben gisteren naar huis gereisd vanuit Wenen. Ik ben per Railjet van Wenen naar München gegaan, dan ICE naar Düsseldorf, en over Venlo/Eindhoven naar Breda.
Om één of andere reden reed de RJ maar 160 km/u tussen St. Pölten en Linz, waardoor er een aantal minuten vertraging werd opgelopen. Tussen Salzburg en München werden er 2 extra stops gemaakt (in Freilassing en Traunstein) zodat de Bundespolizei kon in- en uitstappen.
De vertraging bij aankomst in München was 12 minuten, terwijl ik maar 15 minuten had voor de overstap op ICE 622 naar Düsseldorf. Gelukkig bleef die een paar minuten wachten zodat iedereen nog mee kon (vertrok met +8), vertraging bij aankomst in Düsseldorf +14.
In Düsseldorf de plaatselijke McDonald's bezocht en daarna met de Eurobahn naar Venlo, en het was verder smooth sailing tot in Breda. De machinist wilde waarschijnlijk naar huis, want aankomst in Breda was zelfs 2 minuten te vroeg.
Al met al was het een aangename reis en ik ga het vast wel weer vaker zo doen.
10:35 uit Wien Meidling vertrokken, 23:21 was ik in Breda. De route duurde wat langer vanwege de route via Salzburg/München, over Passau zou sneller zijn geweest.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 14:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hoe lang heb je over de hele rit gedaan?
Ik ben vorige maand van Hannover met de Nightjet naar Wenen gereisd, in zo'n nieuwe mini-capsule. Dat beviel heel erg goed en zou ik nog een keer doen.quote:Ik wilde eigenlijk de Nightjet nemen naar Oostenrijk maar m’n ervaring met de NJ naar Zürich was zo ontzettend matig dat ik waarschijnlijk toch kies voor dagtreinen.
Prima te doen wel dan.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 14:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
10:35 uit Wien Meidling vertrokken, 23:21 was ik in Breda. De route duurde wat langer vanwege de route via Salzburg/München, over Passau zou sneller zijn geweest.
Maar ik ben al zo vaak over Passau gereisd dat ik een andere route wilde.
[..]
Ik ben vorige maand van Hannover met de Nightjet naar Wenen gereisd, in zo'n nieuwe mini-capsule. Dat beviel heel erg goed en zou ik nog een keer doen.
De mini-capsules zijn niet heel ruim, maar ik kon liggen en redelijk slapen.
Vertrek uit Hannover was wat vertraagd als gevolg van een aanrijding met een persoon bij Eschede, maar de vertraging werd 's nachts weggepoetst en de aankomst in Wenen was stipt op tijd.
De meeste vloggers die ik de tocht heb zien maken hangen gewoon rond in de trein en gaan pas rond bedtijd naar de capsule. Anders word je wel wat claustrofobischquote:Op dinsdag 6 mei 2025 14:46 schreef derLudolf het volgende:
Heb je met zo'n capsule ook toegang tot zit rijtuigen? 12u in een cocon lijkt me niets
Je kunt ook de binnenlandse NightJet Feldkirch-Wien uitproberen. Ding is spotgoedkoop, punctueel, rijdt van circa 22 tot 7 uur en heeft als één van de weinige treinen in Europa ook nog aanhangwagens waar de auto op meekan. Nadeel is alleen dat doorgaande tickets niet verkrijgbaar zijn, dus je moet wel een ruime overstap in Feldkirch plannen, maar de NightJet Feldkirch-Wien maakt reizen richting Centraal-Europa per trein wel makkelijker.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 14:46 schreef derLudolf het volgende:
Heb je met zo'n capsule ook toegang tot zit rijtuigen? 12u in een cocon lijkt me niets
Wat is het voordeel ten opzichte van de rechtstreekse NJ?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:05 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Je kunt ook de binnenlandse NightJet Feldkirch-Wien uitproberen. Ding is spotgoedkoop, punctueel, rijdt van circa 22 tot 7 uur en heeft als één van de weinige treinen in Europa ook nog aanhangwagens waar de auto op meekan. Nadeel is alleen dat doorgaande tickets niet verkrijgbaar zijn, dus je moet wel een ruime overstap in Feldkirch plannen, maar de NightJet Feldkirch-Wien maakt reizen richting Centraal-Europa per trein wel makkelijker.
Feldkirch? Bedoel je daarmee de Nightjet die begint/eindigt in Bregenz?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:05 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Je kunt ook de binnenlandse NightJet Feldkirch-Wien uitproberen. Ding is spotgoedkoop, punctueel, rijdt van circa 22 tot 7 uur en heeft als één van de weinige treinen in Europa ook nog aanhangwagens waar de auto op meekan. Nadeel is alleen dat doorgaande tickets niet verkrijgbaar zijn, dus je moet wel een ruime overstap in Feldkirch plannen, maar de NightJet Feldkirch-Wien maakt reizen richting Centraal-Europa per trein wel makkelijker.
Jazeker, het heet "een kwartier wachten"quote:Op dinsdag 6 mei 2025 20:55 schreef b2py het volgende:
Zucht, terug naar de prehistorie tussen Amersfoort en Barneveld… is er iets geregeld voor mindervaliden?
Het gaat om twee ritten van Barneveld naar Amersfoort en twee ritten van Amersfoort naar Barneveld in de ochtendspits. Dan is het niet zo erg dat er als versterkingstrein een trein wordt ingezet die niet toegankelijk is voor mindervaliden. Wil je echt niet met een Plan V reizen, dan moet je de trein van een kwartier later nemen.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 20:55 schreef b2py het volgende:
Zucht, terug naar de prehistorie tussen Amersfoort en Barneveld… is er iets geregeld voor mindervaliden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |