Dat gebied ben ik met de auto geweest (en vlakbij Flam op een camping gestaan en get Naeroyfjord gekajakt), misschien nu inderdaad een leuke om met de trein te doen.quote:
Yep, dat is prima te doen op een dag.quote:Op woensdag 21 mei 2025 09:31 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat gebied ben ik met de auto geweest (en vlakbij Flam op een camping gestaan en get Naeroyfjord gekajakt), misschien nu inderdaad een leuke om met de trein te doen.
Hoe zou je dit in het vat gieten? Bergen - Flam - Myrdal en terug?
Gewoon op vy.no kopen, beide treinen worden gereden door Vy.quote:Kan je gewoon een retourticket Bergen - Myrdal kopen of moet je voor de Flamsbana echt een apart ticket hebben? Je wordt voor een speciale retourticket verwezen naar de website van Norways Best, maar vanuit Bergen naar vy.no voor je kaartje.
Ja, maar als ik Bergen - Myrdal doe, krijg je geen treinen via Flåm. Zullen er ongetwijfeld wel voorbij rijden. Is dat wel dezelfde route? Of kan je (voor het traject zelf) ook beter in Flåm overstappen?quote:[b]Op woensdag 21 mei 2025 10:54 schreef .
[..]
Gewoon op vy.no kopen, beide treinen worden gereden door Vy.
Myrdal ligt op de spoorlijn Bergen-Oslo, de zijtak naar Flåm takt daar af van de hoofdlijn.quote:Op woensdag 21 mei 2025 13:37 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, maar als ik Bergen - Myrdal doe, krijg je geen treinen via Flåm. Zullen er ongetwijfeld wel voorbij rijden. Is dat wel dezelfde route? Of kan je (voor het traject zelf) ook beter in Flåm overstappen?
Bergen - Flåm krijg ik rechtstreekse treinen, waaronder de F4 naar Oslo, R40 naar Geilo, R40 naar Finse en R40 naar Myrdal.
Toen ik opnieuw de spoorkaart bekeek zag ik het ja. Circa 170 euro voor een retourtje, maar even kijken wat ik ga doen dan.quote:Op woensdag 21 mei 2025 14:22 schreef dennistd het volgende:
[..]
Myrdal ligt op de spoorlijn Bergen-Oslo, de zijtak naar Flåm takt daar af van de hoofdlijn.
Doodnormale prijzen naar Noorse maatstaven.quote:
Ze moeten die rooie doortrekken tot Monaco. Kujjelachejonge.quote:
Ik weet het, dat is het “nadeel” om zonder planning te reizen, en toch heb ik er geen spijt van.quote:Op woensdag 21 mei 2025 20:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Doodnormale prijzen naar Noorse maatstaven.![]()
En je reist op korte termijn, de goedkope treintickets zijn allang weg natuurlijk.
Dat is een goede. Ik denk dat ik het gewoon doe, qua tijden komt boot heen en trein terug beter uit. Dan doen we het zaterdag, want vrijdag wil ik even Bergen in voor het alleen maar regent, en zaterdag kan ik toch meeste binnen zitten.quote:Op woensdag 21 mei 2025 19:54 schreef HetBrabandertje het volgende:
Wat je ook kunt doen is een enkeltje Bergen - Flam met de trein en vervolgens per boot van Norled terug naar Bergen. Vaar je dwars door de fjorden. Vonden wij een mooi alternatief en heb je ook geen dubbel traject. Alleen wel genoeg eten meenemen, want de catering aan boord is niet al te uitgebreid.
https://www.norled.no/en/fjordcruise/sognefjord-bergen-flam/
Wij deden de Norway in a Nutshell Tour vanuit Bergen. Het is geen georganiseerd iets ofzo want je boekt gewoon alle kaartjes zelf en legt de route af. Het is deels trein, deels boot en een stukje met de bus. De Flamsbana zit er ook bij. Wij vonden het echt de moeite waard!quote:Op dinsdag 20 mei 2025 17:26 schreef greavy het volgende:
Treinenvriendjes, ik heb hulp nodig!
Ik arriveer donderdag avond in Bergen (Noorwegen), en vaar pas de 26e (maandag) naar huis.
Nu wil ik waarschijnlijk zaterdag (of vrijdag+zaterdag) een treinrondje doen. Voorkeur gaat uit naar ééndaags.
Iemand ideeën vanaf Bergen en weer teruf? Liefste een mooie route.
Dankuzeer
Het is een belachelijke naam en het materieel is niet om aan te zien, vooral die witte BYDs. Wat er mis was met de naam Blauwnet weet niemand.quote:Op donderdag 22 mei 2025 18:02 schreef Tele6 het volgende:
Ik zie nu de eerste Rrreis Spurt (de Jan Terlouw) rijden richting Doetinchem/Winterswijk. Kekke kleurtjes maar wat een stupide naam voor een vervoersbedrijf.
Ik ben benieuwd hoe de binnenkant geworden is, heeft iemand hier die al gezien? Blijkbaar hebben ze een toilet toegevoegd.
Dat was een naam van alleen Overijssel en Drenthe voor alleen de treinen. Daar konden Gelderland en Flevoland natuurlijk niet zomaar bij aansluiten voor alle OV, want dat konden hun bestuurders zichzelf niet op de borst kloppen met een nieuwe merknaamquote:Op donderdag 22 mei 2025 19:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is een belachelijke naam en het materieel is niet om aan te zien, vooral die witte BYDs. Wat er mis was met de naam Blauwnet weet niemand.
Voor zover ik weet is de binnenkant nog niet aangepakt. Dat gaat later gebeurenquote:Op donderdag 22 mei 2025 18:02 schreef Tele6 het volgende:
Ik zie nu de eerste Rrreis Spurt (de Jan Terlouw) rijden richting Doetinchem/Winterswijk. Kekke kleurtjes maar wat een stupide naam voor een vervoersbedrijf.
Ik ben benieuwd hoe de binnenkant geworden is, heeft iemand hier die al gezien? Blijkbaar hebben ze een toilet toegevoegd.
Met zulke prijzen kan een Interrailpas (of One Country Pass) al gauw lonen.quote:Op woensdag 21 mei 2025 20:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Doodnormale prijzen naar Noorse maatstaven.![]()
En je reist op korte termijn, de goedkope treintickets zijn allang weg natuurlijk.
De suggestie van HetBrabandertje om de reis terug naar Bergen per boot te doen klinkt ook wel gaaf.
Waardeloos! Klotezooi! Opheffen die onzin! Alles verlightrailen!quote:Op vrijdag 23 mei 2025 06:24 schreef b2py het volgende:
Ondergetekende groet u vanuit een trein in Oezbekistan, zonder airco maar wel met het maximale getrokken trein gevoel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |