Yep, ik bij toeval op zaterdag 3 mei al.. wist niet dat hij die dag ook al zou rijden, ging uit van dinsdag 6 mei als eerste dag, en ik doe niet aan de ochtendspits, dus ik had niet verwacht er überhaupt in te zittenquote:Op vrijdag 16 mei 2025 20:01 schreef phpmystyle het volgende:
Hebben er al mensen meegereden op de mat64 in Barneveld?
Haha, gevoel van nostalgie zeker ?quote:Op zondag 18 mei 2025 10:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Yep, ik bij toeval op zaterdag 3 mei al.. wist niet dat hij die dag ook al zou rijden, ging uit van dinsdag 6 mei als eerste dag, en ik doe niet aan de ochtendspits, dus ik had niet verwacht er überhaupt in te zitten
De volgende komt er zo aan. Zal wel proppen wordenquote:Op zondag 18 mei 2025 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Enn opgeheven in Hilversum. We zijn weer in Nederland
Gister voor het eerst gedaan tussen Schiphol en Amersfoort. Vond het iig niet bijzonderquote:Op zondag 18 mei 2025 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Die ICNG is vast een mooie trein voor op een brandnieuwe HSL hoor. Maar tussen Schiphol en Hilversum is pure hel. Het is bijna aftellen totdat de bakovergang het begeeft
Ook zwaar te laat en opgeheven in Amersfoort. Ik zit nu in de sprinter. 4000 km gereisd, laatste 100 km treinen in Nederland en ineens kan niemand meer watquote:Op zondag 18 mei 2025 20:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De volgende komt er zo aan. Zal wel proppen worden
Voor een nieuwe HSL is het niet ontworpen, want in principe is het een stoptrein.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Die ICNG is vast een mooie trein voor op een brandnieuwe HSL hoor. Maar tussen Schiphol en Hilversum is pure hel. Het is bijna aftellen totdat de bakovergang het begeeft
Oh ze durven er anders nog toeslag voor te vragen ookquote:Op zondag 18 mei 2025 20:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Voor een nieuwe HSL is het niet ontworpen, want in principe is het een stoptrein.
Ook echt 3 poortjes ofzo...quote:Op zondag 18 mei 2025 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Hilversum spoor 1 ook echt he.
Momentje even 2 stellen ICNG door de poortjes persen voordat ze op spoor 3 een nieuw poging mogen wagen
Wel gek dat het op zondagavond zo mis gaat.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook zwaar te laat en opgeheven in Amersfoort. Ik zit nu in de sprinter. 4000 km gereisd, laatste 100 km treinen in Nederland en ineens kan niemand meer watfalers
En iedereen grote koffers want trein kwam uit Schiphol natuurlijk.quote:
Hef dat ding op joh, wat is dit voor ellendequote:Op zaterdag 17 mei 2025 23:58 schreef James1988 het volgende:
Als er nog iemand zin heeft om een paar zelden door reizigerstreinen gebruikte boogjes in België en Frankrijk mee te pakken, volgend weekend wordt de Ouigo Train Classique tussen Parijs en Brussel omgeleid via deze route:
[ afbeelding ]
Normaalgesproken rijden deze treinen via Mons en Saint Quentin.
Geen idee waar dit toch vandaan blijft komen, maar helaas, u gaat niet door voor de koelkast.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Voor een nieuwe HSL is het niet ontworpen, want in principe is het een stoptrein.
Reizigers vervoeren is veel belangrijker dan ijzer schuivenquote:Op maandag 19 mei 2025 07:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Hef dat ding op joh, wat is dit voor ellende
Het komt omdat Alstom verschillende varianten levert van deze trein en de langzamere versie (max 160 km/h) is wel degelijk als stoptrein bedoeld, wordt bijvoorbeeld in Italië als zodanig gebruikt.quote:Op maandag 19 mei 2025 10:18 schreef MTL het volgende:
[..]
Edit: oh, komt het omdat Alstom deze trein als 'regional train' op hun site heeft staan?
Dat is een specifieke term die wijst op treinen die 200 km/u of langzamer gaan, niet op het stoppatroon van die treinen.
Ik zou denken dat een trein die voor een nieuwe HSL is ontworpen toch minstens in de categorie 'high speed' zou moeten vallen. Dat wilde NS ook niet, ICNG moest juist geen hogesnelheidstrein worden maar een gewone IC die op het hele hoofdrailnet inzetbaar isquote:Dat is een specifieke term die wijst op treinen die 200 km/u of langzamer gaan, niet op het stoppatroon van die treinen. Treinen tussen de 200 en (ik meen) 250 zijn 'high speed' treinen en alles wat daarboven zit 'very high speed'.
Voor wat we hier als een IC beschouwen vind ik 'm prima. Ik zou er echter niet 4 uur in willen zitten.quote:
Ik ben ook best tevreden. Althans, heb een hele poos geleden alweer twee ritjes gemaakt met ICNG in de 1e klasse. En ik was best content met de nette stoelen en ruime tafel. Tegelijk heb ik wel de indruk dat zeker bij de treinen die rijden met een solo vijfje het al snel erg druk is. NS heeft in mijn beleving niet echt een goed trackrecord (quote:Op maandag 19 mei 2025 15:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Voor wat we hier als een IC beschouwen vind ik 'm prima. Ik zou er echter niet 4 uur in willen zitten.
Rijden de spoorwegen eens een keer door i.p.v. meteen te schrappen, is het wéér niet goedquote:Op maandag 19 mei 2025 07:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Hef dat ding op joh, wat is dit voor ellende
Flåmsbanaquote:Op dinsdag 20 mei 2025 17:26 schreef greavy het volgende:
Treinenvriendjes, ik heb hulp nodig!
Ik arriveer donderdag avond in Bergen (Noorwegen), en vaar pas de 26e (maandag) naar huis.
Nu wil ik waarschijnlijk zaterdag (of vrijdag+zaterdag) een treinrondje doen. Voorkeur gaat uit naar ééndaags.
Iemand ideeën vanaf Bergen en weer teruf? Liefste een mooie route.
Dankuzeer
Treinrondjes vanuit Bergen bestaan niet, maar de tip van James hierboven is een absolute aanrader! Steilste niet-tandradspoorlijn in Europa dacht ik.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 17:26 schreef greavy het volgende:
Treinenvriendjes, ik heb hulp nodig!
Ik arriveer donderdag avond in Bergen (Noorwegen), en vaar pas de 26e (maandag) naar huis.
Nu wil ik waarschijnlijk zaterdag (of vrijdag+zaterdag) een treinrondje doen. Voorkeur gaat uit naar ééndaags.
Iemand ideeën vanaf Bergen en weer teruf? Liefste een mooie route.
Dankuzeer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |