abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 april 2025 @ 09:36:48 #26
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_217400271
quote:
De belofte van wethouder Peter Valstar (VVD, Economie) om Westlandse bedrijven voorrang te geven om zich op het terrein te vestigen en daarnaast de toezegging zich maximaal in te spannen om de verkeersdruk te ontlasten, zorgde er uiteindelijk voor dat ook partijen PvdA, CDA en GroenLinks besloten om mee te gaan met de voorstanders van het plan.
Blijft jammer dat mensen zo makkelijk vallen voor dit soort vaagtaal.

De "maximale inspanning" kan per persoon verschillen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_217400297
dan gaan we dat regelen
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_217400386
Ah, dus met dozenschuiven mogen we ook geen geld verdienen? Dan blijft er niet veel meer over.
  vrijdag 18 april 2025 @ 09:57:37 #29
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_217400464
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2025 09:18 schreef Mortaxx het volgende:
Tja dan moeten Nederlanders maar eens minder pakketjes gaan bestellen
Of afstappen van "vandaag bestellen, morgen in huis".
pi_217400470
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 09:35 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Toch shoquerend hoe lieden van jouw inborst alle problemen niet lijken te zien.
De realiteit is dat zo’n stuk grond te duur is om een gezellig park te worden. Dat kan je als een probleem zien maar soms werkt de wereld zo.
Maar vertel, wat is jouw veel betere alternatief voor deze locatie?
  vrijdag 18 april 2025 @ 10:01:15 #31
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_217400498
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2025 09:18 schreef Mortaxx het volgende:
Tja dan moeten Nederlanders maar eens minder pakketjes gaan bestellen
Zie hier de oorzaak en de oplossing voor dit probleem in een zin.
pi_217400508
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 april 2025 09:28 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De glastuinbouw wordt hier juist ingeruild voor wat anders. Daar maak jij een probleem van, niet ik.
Voor een distributiecentrum centrum wat in dezelfde categorie als glastuinbouw valt. Het uitbuiten van arbeidsmigranten.
pi_217400529
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:01 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Zie hier de oorzaak en de oplossing voor dit probleem in een zin.
Normaal zegt de vrije markt doctrine dat de prijzen zouden moeten stijgen bij schaarste van pakjesbezorgers en zo het probleem zichzelf zou oplossen. De werkgevers lossen dit op met nog meer uit te buiten arbeidsmigranten.
pi_217400532
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Voor een distributiecentrum centrum wat in dezelfde categorie als glastuinbouw valt. Het uitbuiten van arbeidsmigranten.
Misschien moeten we dat dan eens aan gaan pakken. Moet wel de meerderheid links gaan stemmen.
pi_217400535
Op de man af gevraagd wil niemand deze dingen in z'n omgeving hebben uiteraard, maar aangezien we wel op grote schaal blijven doorgaan met het bestellen van achterlijke onnodige meuk bij Action, VidaXL, Lidl, Bol, Zalando en noem het maar op, willen we het blijkbaar wel.
PWBF
pi_217400542
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Normaal zegt de vrije markt doctrine dat de prijzen zouden moeten stijgen bij schaarste van pakjesbezorgers en zo het probleem zichzelf zou oplossen. De werkgevers lossen dit op met nog meer uit te buiten arbeidsmigranten.
ZZP'ers die onder de armoedegrens zitten, bedoel je? Het is ook best apart dat er zo vaak allerlei bezorgdiensten voor de deur staan als je in een flatgebouw woont.
pi_217400545
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Volgens de initiatiefnemers zou ongeveer een kwart van de werknemers hier arbeidsmigrant worden. Als die uitgebuit worden, dan moeten die uitbuiters overigens gewoon keihard aangepakt worden.

Maar ook voor jou de vraag, wat is voor jou een realistisch en haalbaar alternatief voor deze locatie?
pi_217400552
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:08 schreef Nielsch het volgende:
Op de man af gevraagd wil niemand deze dingen in z'n omgeving hebben uiteraard, maar aangezien we wel op grote schaal blijven doorgaan met het bestellen van achterlijke onnodige meuk bij Action, VidaXL, Lidl, Bol, Zalando en noem het maar op, willen we het blijkbaar wel.
Inderdaad. We organiseren onze overlast over het algemeen graag ergens waar we het niet zien.
  vrijdag 18 april 2025 @ 10:12:19 #39
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_217400567
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]
De vrije markt lost helemaal niks op, maakt de zaak vaak alleen maar erger.
Marktwerking in management: ‘we moeten ze meer betalen, anders gaan ze weg’.
Marktwerking in uitvoerend personeel: ‘Niemand wil dit werk doen, laten we mensen hierheen halen die wel voor een schijtloon willen werken’.

Het enige wat hier echt kan helpen is minder meuk bestellen en bereid zijn iets langer dan een dag op een pakket te wachten.
pi_217400591
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:12 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
De vrije markt lost helemaal niks op, maakt de zaak vaak alleen maar erger.
Marktwerking in management: ‘we moeten ze meer betalen, anders gaan ze weg’.
Marktwerking in uitvoerend personeel: ‘Niemand wil dit werk doen, laten we mensen hierheen halen die wel voor een schijtloon willen werken’.

Het enige wat hier echt kan helpen is minder meuk bestellen en bereid zijn iets langer dan een dag op een pakket te wachten.
Pakketten eerst samenvoegen zodat er maar 1 bezorger langs hoeft te komen helpt ook. Overal afhaalpunten dichtbij. En er wat meer voor betalen, natuurlijk.

We hebben nu het Amazon model. Dat moeten we in de VS laten.
pi_217400610
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:15 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Pakketten eerst samenvoegen zodat er maar 1 bezorger langs hoeft te komen helpt ook. Overal afhaalpunten dichtbij. En er wat meer voor betalen, natuurlijk.

Aangezien ik toch weinig thuis ben als de pakketboeren komen, laat ik bij voorkeur bij een pakketpunt bezorgen. Als ik al online bestel, dat beperk ik zoveel mogelijk.
pi_217400628
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:15 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]

Heb hier zo'n dienst die kluisjes heeft staan in het gebouw. Werkt perfect en betaal je toch al voor via de servicekosten. Maar meeste buren weigeren het te gebruiken :') en ondertussen maar klagen dat hun pakketjes in de hal gedumpt worden
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_217400629
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:17 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Aangezien ik toch weinig thuis ben als de pakketboeren komen, laat ik bij voorkeur bij een pakketpunt bezorgen. Als ik al online bestel, dat beperk ik zoveel mogelijk.
Ik heb geen auto, dus dat maakt het een stuk moeilijker om niet veel te bestellen. Veel winkels waar je die spullen kon kopen zijn verdwenen en grote en/of zware pakketten zijn moeilijk te vervoeren op de fiets.
pi_217400634
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:19 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Heb hier zo'n dienst die kluisjes heeft staan in het gebouw. Werkt perfect en betaal je toch al voor via de servicekosten. Maar meeste buren weigeren het te gebruiken :') en ondertussen maar klagen dat hun pakketjes in de hal gedumpt worden
Ja, dat lijkt mij ook ideaal voor een flatgebouw. Ik zou daar zeker gebruik van maken.
pi_217400640
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:09 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Volgens de initiatiefnemers zou ongeveer een kwart van de werknemers hier arbeidsmigrant worden. Als die uitgebuit worden, dan moeten die uitbuiters overigens gewoon keihard aangepakt worden.

En als het er straks toch 75% zijn staan we weer naïef te kijken dat we dit niet verwacht hadden. :')

Kijk eens dit recente filmpje van lubach over arbeidsmigranten en het totale gebreken aan beleid vanuit onze kamer ondanks de tig uitgebrachte adviezen sinds minstens 2011.

Bekijk deze YouTube-video
pi_217400721
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]
En als het er straks toch 75% zijn staan we weer naïef te kijken dat we dit niet verwacht hadden. :')

Kijk eens dit recente filmpje van lubach over arbeidsmigranten en het totale gebreken aan beleid vanuit onze kamer ondanks de tig uitgebrachte adviezen sinds minstens 2011.

Bekijk deze YouTube-video
Tja, dan blijft de vraag wat jouw betere haalbare alternatief is voor deze locatie.
pi_217401093
quote:
5s.gif Op vrijdag 18 april 2025 01:31 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
In welk universum is een distributiecentrum bouwen terwijl er al een tekort aan arbeidskrachten is 'goed' voor de economie??? Ik wou dat de religie van het verstand eens ging zegevieren ipv de religie van de econonie.
Ik vind dit sowieso al dubieus. Huizen bouwen is moeilijk moeilijk, maar distributiecentra en andere werkgerelateerde pandjes zie ik overal de grond uitgestampt worden. Dit geldt natuurlijk overal in Nederland.
pi_217401261
Dit kan wel gebouwd worden. Huizen daarentegen :')
Wie heeft er nu weer geldbedragen mogen ontvangen?
  vrijdag 18 april 2025 @ 11:42:15 #49
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_217401284
Gezien de grote hoeveelheid online bestellingen willen we misschien dan toch meer distributiecentra. Maar natuurlijk wel uit het zicht.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 18 april 2025 @ 11:43:26 #50
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217401295
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:42 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Gezien de grote hoeveelheid online bestellingen willen we misschien dan toch meer distributiecentra. Maar natuurlijk wel uit het zicht.
kan heel goed samen met een nieuwe stad

voor werkgelegenheid
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')