Lijken mij op de verpakking na identiek. Maar als ik het item goed begrepen heb zaten die grote prijsverschillen vooral bij A-merken en niet bij huismerken. En Milsani is een huismerk.quote:Op donderdag 24 april 2025 23:02 schreef Erno-BE het volgende:
Wel jammer dat Lubach geen vergelijking deed met Aldi Nederland en Aldi Nord en Lidl Nederland en Lidl Deutschland.
Dan doe ik het:
https://www.aldi.nl/product/verse-halfvolle-melk-1225283.html
https://www.aldi-nord.de/(...)l#/sortiment/frische
Zoek de verschillen
Passief lukt het wel, ik kan door elkaar Franse, Duitse, Engelse boeken lezen, en ik versta ook die talen direct, maar actief is lastiger. Ik versta die Duitssprekende man bij het Luxemburgse tankstation perfect, ik hoor dat hij Duits spreekt, maar na 1,5 week Frans parleren krijgt hij antwoord in het Frans, mijn actieve Duitse spreekhersenen lopen altijd achter.quote:Op donderdag 24 april 2025 22:35 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat vind ik sowieso knap, mensen die snel kunnen schakelen in verschillende talen. Versta vaak wel vrij snel een vreemde taal, maar spreken. nope.
Wij kopen 80% van de producten minimaal toch al geen A-merk en voor groente enzo ga ik liefst naar de Lidl. Maar die 20% zet wel te denken natuurlijkquote:Op donderdag 24 april 2025 22:39 schreef Faraday01 het volgende:
Hoeveel omzet zou er komende weken verschuiven naar huismerk?
Nou, op zich waren het wel open deuren hoor, vond ik.quote:
Zonnebrand lijkt me echt zoiets wat tot het einde der dagen houdbaar blijft.quote:Op vrijdag 25 april 2025 20:15 schreef Evangelion het volgende:
Alleen 1+1 gratis is irritant bij zonnebrand, want dan houd ik altijd 3/4 fles over aan het eind van de zomer die je kan weggooien.
Maar dat is niet zo, de werkzame stoffen zijn instabiel waardoor de werking na verloop van tijd afneemt.quote:Op vrijdag 25 april 2025 20:46 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Zonnebrand lijkt me echt zoiets wat tot het einde der dagen houdbaar blijft.
https://www.kwf.nl/kanker(...)over-zonnebrandcremequote:De meeste zonnebrandcrčmes kan je tot 12 maanden na opening gebruiken. Dit staat op de verpakking: een geopend potje met een getal en de letter M (van maand). Het getal staat voor het aantal maanden.
Zonnebrandcrčme is beperkt houdbaar, omdat na opening de beschermingsfactor minder wordt. De crčme beschermt je dan minder goed. Bewaar zonnebrandcrčme daarom niet te lang.
Oh wat zou een Carrefour of Auchan in Nederland mooi zijn (mag helaas niet)quote:Op vrijdag 25 april 2025 09:47 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nou, op zich waren het wel open deuren hoor, vond ik.
Iedereen zou toch allang kunnen (en moeten) weten dat op A-merken veel meer marge wordt gemaakt en dat huismerken goedkoper zijn.
Overigens had ik wel graag een vergelijking met België willen zien, aangezien schaalgrootte werd aangehaald als inkoopvoordeel voor de grote Duitse ketens. Maar dat zou dan niet het prijsverschil met België verklaren, een land dat veel kleiner is dan ons. Al hebben ze in België ook weer grote Franse winkelketens, dat wel.
Helemaal moorddadig word ik van 3 plus 2 gratis, of 2 gratis bij de aankoop van 2. En bij de altijd schandalig dure zonnenbrand is dat inderdaad een belediging: een klap in je gezicht. En die kleine pestflesjes zijn helemaal diefstal.quote:Op vrijdag 25 april 2025 20:15 schreef Evangelion het volgende:
Alleen 1+1 gratis is irritant bij zonnebrand, want dan houd ik altijd 3/4 fles over aan het eind van de zomer die je kan weggooien.
Ik ga regelmatig naar de Carrefour hypermarkt in België maar meer voor de lol, het is echt niet goedkoper. Laatst toevallig wel ons merk koffiebonen gekocht, vier voor de prijs van twee. Dus daar ook al dit gedoe, ook al was het voordeel nu toevallig dertig Euro. Maar dat is echt een uitzondering. En nee, als de worteltjes structureel 19 cent goedkoper zijn en de boter 40 cent, weet ik dat niet. Ik begrijp datveel Belgen ook in NL gaan winkelen voor bepaalde zaken. Paracetamol ook geloof ik?quote:Op zaterdag 26 april 2025 12:19 schreef Flitsbezorger het volgende:
[..]
Oh wat zou een Carrefour of Auchan in Nederland mooi zijn (mag helaas niet)
Als het Lubach item straks van 50% korting de standaard maakt ben ik blij. Niets irritanter dan 1+1 gratis als alleenstaande op verse/ongezonde producten. Je koopt meer dan nodig, de investering is groter, en uiteindelijk gooi je het vaak maar weg door de THT. Twee potten mayonaise bijvoorbeeld, de andere is al over de datum als je bij het einde van pot 1 bent. Kleinere verpakkingen zijn vaak nog duurder, dus dat is niet altijd een optie.quote:Op zondag 27 april 2025 00:58 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Helemaal moorddadig word ik van 3 plus 2 gratis, of 2 gratis bij de aankoop van 2. En bij de altijd schandalig dure zonnenbrand is dat inderdaad een belediging: een klap in je gezicht. En die kleine pestflesjes zijn helemaal diefstal.
2 kilo aardappels + 2 kilo gratis!quote:Op zondag 27 april 2025 09:24 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Als het Lubach item straks van 50% korting de standaard maakt ben ik blij. Niets irritanter dan 1+1 gratis als alleenstaande op verse/ongezonde producten. Je koopt meer dan nodig, de investering is groter, en uiteindelijk gooi je het vaak maar weg door de THT. Twee potten mayonaise bijvoorbeeld, de andere is al over de datum als je bij het einde van pot 1 bent. Kleinere verpakkingen zijn vaak nog duurder, dus dat is niet altijd een optie.
Daar doe ik meer dan een half jaar mee. Zolang blijven ze niet goed zonder klimaat regeling en bussen poeder.quote:
https://www.mediacourant.(...)gavilla-na-rtl-deal/quote:Net als Eva Jinek: Arjen Lubach koopt direct megavilla na RTL-deal
Wat Eva Jinek deed in Abcoude, doet Arjen Lubach nu in Soest: een miljóenenvilla kopen, direct na het tekenen van een lucratief RTL-contract. “Een hypotheek van twee miljoen euro!”
Arjen Lubach lijkt geen enkele moeite te hebben met het beeld dat zijn overstap naar RTL puur voor het geld is. Direct na het sluiten van deze lucratieve deal is hij namelijk op huizenjacht gegaan, net zoals Eva Jinek dat destijds deed. Met een miljoenencontract op zak is het immers makkelijk shoppen op de huizenmarkt. Zij ging voor Abcoude, hij nu voor Soest.
2 miljoen euro
BekendeBuren, de gezaghebbende website als het gaat over BN’er-vastgoed, heeft ontdekt dat Arjen naast zijn woonboerderij in het Friese Oudhorne, nu ook een vrijstaande woning in Soest heeft gekocht. “Lubach betaalde 1.530.000 euro voor de woning, net iets onder de vraagprijs van 1,6 miljoen euro.”
Het is echter een ontzettend oud ding met energielabel B. “Er werd tevens een hypotheek gevestigd van 1.975.000 euro, waarschijnlijk voor de geplande renovaties. Opvallend: het gaat hier om een gemeentelijk monument, wat de charme maar ook de onderhoudskosten flink kan verhogen.”
Zakkenvuller
Privé-baas Evert Santegoeds vindt Arjen een echte zakkenvuller. “Arjen Lubach stapte over naar RTL en toen werd hem door iedereen verweten dat hij ging zakken vullen en die indruk hebben we ook wel, want hij heeft nooit geklaagd en hij heeft de overstap gewaagd, en waarom zou je dat anders doen dan voor het geld?”, zegt hij in Shownieuws.
Arjen heeft zijn geloofwaardigheid te grabbel gegooid voor wat extra centen. “Hij kon gewoon z’n gang gaan bij de VPRO natuurlijk en het programma maken wat hij wilde. Dat hij flink verdient is ook wel duidelijk geworden. Hij heeft ineens een miljoenenvilla in het Gooi gekocht. Anderhalf miljoen heeft hij daarvoor neergeteld.”
Geen foto’s
Waar BekendeBuren de foto’s van Arjens villa toont en ook de naam van het monument (dat zelfs een eigen Wikipedia-pagina heeft), doet Shownieuws dat niet. “We mogen er geen foto’s van laten zien, want hij is heel erg op z’n privacy gesteld en het management stond erop dat we het bericht mochten brengen, maar de foto’s niet mochten laten zien.”
“Het is opvallend, want hij is natuurlijk een jongen van het hoge noorden en dat draagt hij ook altijd met trots uit, en dat zo iemand dan toch op het Gooise matras gaat wonen, is wel redelijk opvallend. Naast zijn boerderij in Friesland.”
Investeren
Evert denkt dat Arjen tonnen tegen een verbouwing aan gaat gooien. “Hij gaat er aardig wat aan verbouwen, want de hypotheek is veel hoger dan de aanschafprijs van het huis, dus er komt in elk geval een nieuwe badkamer en keuken in.”
Collega Eline de Ruig prijst Arjen. “Het is wel slim. Investeren in steen, zeggen ze altijd, toch?”
En Tooske Ragas: “Ja, je moet toch wat met dat geld.”
Hij doet gewoon wat iedereen doet zodra men een lucratief contract binnen heeft gesleept.quote:Op dinsdag 29 april 2025 17:34 schreef jcdragon het volgende:
[..]
https://www.mediacourant.(...)gavilla-na-rtl-deal/
[poll=8834]
Mediacourant moet je met een knipoog lezen. VI neemt zichzelf veel te serieus. Daar is de knipoog allang in de kliko gepleurd.quote:Op dinsdag 29 april 2025 17:50 schreef NoCigar het volgende:
De Mediacourant is een verlengstuk van voetbal inside-zwakzinnigen en Victor Vlam-achtige
Mediahoeren geworden.
Regelmatig artikelen gelezen die alleen maar herhalen wat in een van die VI-achtig/programma werd beweert door die ene dommige trien, die viezige snor of dat hijgende knaagdier van een Vlam.quote:Op dinsdag 29 april 2025 17:57 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mediacourant moet je met een knipoog lezen. VI neemt zichzelf veel te serieus. Daar is de knipoog allang in de kliko gepleurd.
Toch was dit een prima nummerquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |