Zo'n zomer hebben we pas 1x gehad, dus die kans is minimaal. Graad of 18 is begin mei normaal, volgens mij. 25 kan gebeuren. Net als dat het wel eens maar 12 graden is geweest. Kan allemaal.quote:Op woensdag 23 april 2025 23:51 schreef Elan het volgende:
25 graden doe ff normaal.
Normaal is een graad of 16/17 begin mei.
Het zal wel weer zo'n walgelijk hete zomer worden als 2018.
Het is altijd beter dan die herfst treurnis van vandaagquote:
Goed voor de tuin @Geschiedkundigequote:Op donderdag 24 april 2025 10:06 schreef Elan het volgende:
Laatste pluim nog een stuk warmer. Hoogzomer op 1 mei genot.
Inderdaad. Hier in het dorp is altijd het eerste weekend van mei een groot internationaal bluesfestival. De temperaturen die we daar gehad hebben varieren van 10 graden en regen tot zon en bijna 30 graden. Zelfs een keer nachtvorst gehad.quote:Op donderdag 24 april 2025 06:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zo'n zomer hebben we pas 1x gehad, dus die kans is minimaal. Graad of 18 is begin mei normaal, volgens mij. 25 kan gebeuren. Net als dat het wel eens maar 12 graden is geweest. Kan allemaal.
Maar liever 25 dan 12.
quote:Op donderdag 24 april 2025 08:39 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het is altijd beter dan die herfst treurnis van vandaag
quote:Op donderdag 24 april 2025 10:32 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Goed voor de tuin @:geschiedkundige
Alles wordt nu zo heerlijk snel groen.quote:
Dat lichtgroene blad is altijd zo mooi in het voorjaar.quote:Op donderdag 24 april 2025 12:32 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Alles wordt nu zo heerlijk snel groen.
Heb hier bijna 25 in de regenmeter zitten sinds gistermiddag. Kan het prima weer 2 weken droog op blijven. Ook wel 3 weken met de regen van afgelopen week erbij.quote:Op donderdag 24 april 2025 17:54 schreef Kriegel het volgende:
Het valt me een beetje tegen, als je het hebt over nog even goed wat water stapelen voor de volgende droge periode. Allemaal geluiden over 30 mm op diverse plaatsen, terreurbuien... in de praktijk tikt dus één plekje in het uiterste oosten net de 20 aan volgens het overzicht van Buienradar.
Hier ietsjes meer dan 10 terwijl het al sinds 2:30 vannacht regent. Gewoon te licht om echt aan te zetten helaas.
Genoeg plekken waar ze de 30-40 met gemak halenquote:Op donderdag 24 april 2025 17:54 schreef Kriegel het volgende:
Het valt me een beetje tegen, als je het hebt over nog even goed wat water stapelen voor de volgende droge periode. Allemaal geluiden over 30 mm op diverse plaatsen, terreurbuien... in de praktijk tikt dus één plekje in het uiterste oosten net de 20 aan volgens het overzicht van Buienradar.
Hier ietsjes meer dan 10 terwijl het al sinds 2:30 vannacht regent. Gewoon te licht om echt aan te zetten helaas.
Oh mooi.quote:Op donderdag 24 april 2025 18:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Heb hier bijna 25 in de regenmeter zitten sinds gistermiddag. Kan het prima weer 2 weken droog op blijven. Ook wel 3 weken met de regen van afgelopen week erbij.
zo'n simpele groene huis-tuin-keuken regenmeter kost je een paar euro en is een prima regenmeter.quote:Op donderdag 24 april 2025 19:18 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Oh mooi.Ja oké, dat overzichtje is natuurlijk niet giga gedetailleerd, dus het kan best dat er op erg lokaal niveau wat meer is gevallen.
Hier is niet eens een meetstation in de buurt, ik zit precies halverwege een driehoekje tussen een punt in Utrecht, eentje ergens onder Lelystad en nog één in bumfuck nowhere middenin Gelderland (Kootwijk ofzo)Dus ik moet altijd maar een beetje gissen aan de hand van het kleurtje waar je onder valt.
Misschien ook maar eens kopen, zo'n watermeter.
Oh, zie nu deze post pas. Da's her en der wel een opvallend verschil met deze:quote:Op donderdag 24 april 2025 19:09 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Genoeg plekken waar ze de 30-40 met gemak halen
[ x ]
De lentebloesem ligt al meer op de grond dan aan de bomen. Sad.quote:Op donderdag 24 april 2025 12:32 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Alles wordt nu zo heerlijk snel groen.
Dingen komen en dingen gaan.quote:Op donderdag 24 april 2025 21:34 schreef Evangelion het volgende:
[..]
De lentebloesem ligt al meer op de grond dan aan de bomen. Sad.
Is altijd maar zo'n korte periode he. Anderhalve week ofzo dat het echt op zijn mooist en meest vol is, en dan begint alle bloesem idd alweer te vallen.quote:Op donderdag 24 april 2025 21:34 schreef Evangelion het volgende:
[..]
De lentebloesem ligt al meer op de grond dan aan de bomen. Sad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |