Of 'Wienerschitzels snapt het concept onderhuren niet'.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Noor mag niet onderhuren zou de juiste kop van het artikel zijn, die vriendinnen zouden namelijk huur gaan betalen.
NSB´ers.quote:
Verhuren heet dat.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Noor mag niet onderhuren zou de juiste kop van het artikel zijn, die vriendinnen zouden namelijk huur gaan betalen.
Daar heeft de gemeente niets mee te maken. Alleen de hypotheekverstrekker kan het verbieden en de hypotheek opeisen als het zou gebeuren, maar als het huis hypotheekvrij is is dat niet van toepassing.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:40 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Of hoe je dat ook het verhuren van een kamer in je huis noemt.
Soms is het ook een beetje bluffen en zichzelf voorbij lopen denk ik. Zou het zelf aanvechten of op zijn minst vragen waar ze hun regels en definities vandaan hebben gehaald.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Terechte vraag. Is heel casuïstisch en de gehanteerde definitie zal per gemeente weer verschillen.
Dit zal verder uitgewerkt zijn in het beleid van de gemeente Zwolle. Vooral nu ze al zo vlot een dwangsom op de mat hebben liggen.
Weet ik, daar refereerde ik ook naarquote:Op woensdag 16 april 2025 13:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Die hebben ze in het sociale domein (uitkeringen ed) al hoor
https://samenvijf.nl/vacatures/sociaal-rechercheur-zwolle/
Mee eens. Desalniettemin lijkt het me niet erg relaxed wonen.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die hoef je niet binnen te laten als het je eigen huis is.
Zelfs als je in de bijstand zit, zijn daar enorme discussies over.
Derhalve de ambtenaren die dit doen tijdens hun 'werk' hebben voor mij echt een speciale benaming.
Nou ja da's ook niet helemaal waar helaas. Op basis van een bestemmingsplan kan een gemeente weldegelijk dit soort zaken aan banden leggen.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:42 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Daar heeft de gemeente niets mee te maken. Alleen de hypotheekverstrekker kan het verbieden en de hypotheek opeisen als het zou gebeuren, maar als het huis hypotheekvrij is is dat niet van toepassing.
Ja verhuren is het dan natuurlijk gewoon. My bad. Het gaat inderdaad om de gemeente die er wat van vindt.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als zij de eigenaar is dan is het geen onderverhuur, onderverhuur is alleen als je zelf de huurder bent, en het ziet er naar uit dat ze ook geen hypotheek heeft, dus er is ook geen hypotheekbank om er iets van te vinden.
Een beetje overdrijven op zijn tijd is goed voor de mens.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sociale recherche terwijl je geen uitkering van de gemeente ontvangt? Lijkt me sterk dat die binnen mogen komen om tandenborstels te tellen.
De gemeente kan zeggen dat er geen studentenhuisvesting mag zijn, maar daar is geen sprake van hier omdat Noor het huis niet verhuurt aan haar vriendinnen.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja da's ook niet helemaal waar helaas. Op basis van een bestemmingsplan kan een gemeente weldegelijk dit soort zaken aan banden leggen.
Als een vriendin bij mij intrekt en ze betaalt mee aan de kosten van het samenwonen, is zij dan een huurder ?quote:Op woensdag 16 april 2025 13:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Noor mag niet onderhuren een paar kamers verhuren zou de juiste kop van het artikel zijn, die vriendinnen zouden namelijk huur gaan betalen.
quote:Op woensdag 16 april 2025 12:00 schreef Hathor het volgende:
Wie is die ene eikel die team gemeente heeft gestemd?
quote:Op woensdag 16 april 2025 12:03 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Schrikbarend veel stemmen op 'team gemeente'. Zo stuwen we de woningnood lekker verder de hoogte in.
quote:Op woensdag 16 april 2025 12:18 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
36 eikels inmiddels momenteel 😱
Het is wel moeilijk om normaal te communiceren hè?quote:Op woensdag 16 april 2025 13:34 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
slechts 37% van Fok is compleet gestoord.. Dat valt nog mee!
Ligt aan de definitie van gezin waar naar verwezen wordt....quote:Op woensdag 16 april 2025 13:41 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, volgens het artikel gaat het om haar en 2 vriendinnen... nou zullen ze moeilijk één vriendin kunnen verbieden in te trekken, dus dan gaat het alleen nog om die 2de vriendin?
3 personen in een gezinswoning? Als dat maar goed gaat.
Wat een intens gelul weer van de gemeente.
Wat als de ouders van 3 buurkinderen overlijden, gaan ze die 3 kinderen er dan ook uit proberen te trappen omdat ze 19, 20 en 22 zijn?
Valt wel mee, daar zal voldoende jurisprudentie voor zijn. Zoals ook te lezen valt probeert men het te gooien op 'huishouden'. En je zal je bij de gemeente toch in moeten schrijven op een adres. Denk bijvoorbeeld aan dit soort dingen:quote:Op woensdag 16 april 2025 13:47 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Als een vriendin bij mij intrekt en ze betaalt mee aan de kosten van het samenwonen, is zij dan een huurder ?
En als er twee vriendinnen bij mijnintrekken en bijdragen in de kosten, worden ze dan plotseling wel huurder ?
Ik denk dat het erg interessant wordt om de exacte wettelijke definitie van "huur" erbij te trekken.
Team gemeente hier, omdat de gemeente opkomt voor de belangen van de overige bewoners. Ik moet er niet aan denken dat een of meerdere van mijn buren zijn woning gaat verhuren aan studenten of tijdelijke arbeidsmigranten. Dat brengt overlast met zich mee wat onvergelijkbaar is met een gezin.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:47 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Het is wel moeilijk om normaal te communiceren hè?
In plaats van te vragen waarom mensen op team gemeente stemmen maar direct gaan beledigen.
Ik heb overigens op team Noor gestemd. De gemeente zal vast allemaal regels naleven maar ik heb nog geen goede reden gezien waarom het niet toegestaan zou moeten worden.
Maar in de situate van Noor is er helemaal geen sprake van verhuur want haar vriendinnen hebben geen contract. Ze delen hooguit in de woonkosten (die waarschijnlijk al absurd laag zijn). Vriendinnen hebben dus ook geen huurbescherming zoals je die in een studentenhuis wel (tot op zekere hoogte) hebt.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:52 schreef Homdeck het volgende:
Voor kamergewijze verhuur heb je nou eenmaal een omzettingsvergunning nodig en als de gemeente vindt dat dit huis in betreffende straat daar niet voor geschikt is, is dat hun goed recht.
Ik woon in een studentenstad en in mijn gebouw is het ook niet toegestaan.
Zelf irritant terug gaan doen inderdaad. Dat is een goede oplossing.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:42 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Soms is het ook een beetje bluffen en zichzelf voorbij lopen denk ik. Zou het zelf aanvechten of op zijn minst vragen waar ze hun regels en definities vandaan hebben gehaald.
Nee, inderdaad. Beter verhuizen naar een gemeente waar ze niet zo moeilijk doen.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:44 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Mee eens. Desalniettemin lijkt het me niet erg relaxed wonen.
Welkom op fokquote:Op woensdag 16 april 2025 13:47 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Het is wel moeilijk om normaal te communiceren hè?
In plaats van te vragen waarom mensen op team gemeente stemmen maar direct gaan beledigen.
Ik heb overigens op team Noor gestemd. De gemeente zal vast allemaal regels naleven maar ik heb nog geen goede reden gezien waarom het niet toegestaan zou moeten worden.
Ik zie nergens dat ze gaat verhuren, alleen dat ze bij haar intrekken. Maar dat is niet het belangrijkste...quote:Op woensdag 16 april 2025 13:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Team gemeente hier, omdat de gemeente opkomt voor de belangen van de overige bewoners. Ik moet er niet aan denken dat een of meerdere van mijn buren zijn woning gaat verhuren aan studenten of tijdelijke arbeidsmigranten. Dat brengt overlast met zich mee wat onvergelijkbaar is met een gezin.
Dan is het dus een soort van samenwonen en staat die ambtenaar helemaal geïsoleerd.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:53 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Maar in de situate van Noor is er helemaal geen sprake van verhuur want haar vriendinnen hebben geen contract. Ze delen hooguit in de woonkosten (die waarschijnlijk al absurd laag zijn). Vriendinnen hebben dus ook geen huurbescherming zoals je die in een studentenhuis wel (tot op zekere hoogte) hebt.
Bovendien woont de eigenaar zelf in het huis wat niet het geval is bij een studentenwoning.
Dat is dus precies waarvan de ambtenaar vindt dat het niet kan/mag omdat 3 vrouwen geen 'huishouden' mogen vormen.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan is het dus een soort van samenwonen en staat die ambtenaar helemaal geïsoleerd.
Ik zou gewoon naar een notaris gaan en ffies een samenlevingscontract opstellen. Gerechtelijk dichtgetimmerd en klaar.
Als jij alleen woont, je komt ergens een alleenstaande moeder tegen in de kroeg en die trekken bij jou in. Dan brengt dat ook 'mogelijk overlast' met zich mee voor je buren. Je weet ook niet hoe die koter en je nieuwe vriendin zich gaan gedragen.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:57 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Ik zie nergens dat ze gaat verhuren, alleen dat ze bij haar intrekken. Maar dat is niet het belangrijkste...
Het brengt mogelijk overlast met zich mee, je weet niet hoe deze personen zich gedragen.
Als ze zich niet gedragen dan moet de gemeente ingrijpen.
Je kunt allemaal constructies bedenken maar de gemeente zal het anders zien. Als mijn buren besluiten dat hun studerende zoon met drie van zijn vrienden zonder contract in hun huis mogen gaan wonen, gaat dat niet door.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:53 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Maar in de situate van Noor is er helemaal geen sprake van verhuur want haar vriendinnen hebben geen contract. Ze delen hooguit in de woonkosten (die waarschijnlijk al absurd laag zijn). Vriendinnen hebben dus ook geen huurbescherming zoals je die in een studentenhuis wel (tot op zekere hoogte) hebt.
Bovendien woont de eigenaar zelf in het huis wat niet het geval is bij een studentenwoning.
Als vader en moeder voor studerend kind een woning kopen waar kind met vrienden vele mooie jaren kunnen gaan doorbrengen, dan is de constructie anders dan een verhuurde studentenwoning maar dat maakt dat voor de gemeente en buurtbewoners toch niks uitquote:Op woensdag 16 april 2025 13:53 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
SGP ambtenaar?quote:Op woensdag 16 april 2025 13:59 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is dus precies waarvan de ambtenaar vindt dat het niet kan/mag omdat 3 vrouwen geen 'huishouden' mogen vormen.
Ik ben niet zo juridisch onderlegd, maar als ze terwijl het proces loopt niks hoeven te dokken zou ik het gewoon doen. En anders wachten met inschrijven.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zelf irritant terug gaan doen inderdaad. Dat is een goede oplossing.
Alleen duurt dat altijd zo fucking lang.
Helaas zijn huizen niet zomaar uit voorraad leverbaar, nog los van eventuele binding met de gemeente en het huis dat tenslotte geërfd is.quote:[..]
Nee, inderdaad. Beter verhuizen naar een gemeente waar ze niet zo moeilijk doen.
Nice, iemand die heeft gestemd die het of niet begrijpt of niet heeft gelezen.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Team gemeente hier, omdat de gemeente opkomt voor de belangen van de overige bewoners. Ik moet er niet aan denken dat een of meerdere van mijn buren zijn woning gaat verhuren aan studenten of tijdelijke arbeidsmigranten. Dat brengt overlast met zich mee wat onvergelijkbaar is met een gezin.
De gemeente en de buurtbewoners hebben zich toch aan de wettelijke definitie van een 'studentenwoning' te houden. Die is in dit geval niet van toepassing want de eigenaar van de woning is ook de hoofdbewoner.quote:Op woensdag 16 april 2025 14:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als vader en moeder voor studerend kind een woning kopen waar kind met vrienden vele mooie jaren kunnen gaan doorbrengen, dan is de constructie anders dan een verhuurde studentenwoning maar dat maakt dat voor de gemeente en buurtbewoners toch niks uit
Precies dit, er zijn ook zat families waar je niet naast zou willen wonenquote:Op woensdag 16 april 2025 14:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als jij alleen woont, je komt ergens een alleenstaande moeder tegen in de kroeg en die trekken bij jou in. Dan brengt dat ook 'mogelijk overlast' met zich mee voor je buren. Je weet ook niet hoe die koter en je nieuwe vriendin zich gaan gedragen.
Maar dat kan je niet tegenhouden he.
Waarom in het geval van Noor en haar vriendinnen wel?
De Zweden voelen zich buitengesloten.quote:Op woensdag 16 april 2025 14:05 schreef RamboDirk het volgende:
Omdat het hier een Noor betreft heb ik team Noor gestemd. Als het Finnen waren geweest had ik team Gemeente gestemd.
Naast een gastouderopvang wonenquote:Op woensdag 16 april 2025 14:04 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Precies dit, er zijn ook zat families waar je niet naast zou willen wonen
Juist, de beste reactie is altijd "waar staat dat dan?"quote:Op woensdag 16 april 2025 13:42 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Soms is het ook een beetje bluffen en zichzelf voorbij lopen denk ik. Zou het zelf aanvechten of op zijn minst vragen waar ze hun regels en definities vandaan hebben gehaald.
Arme Fin.quote:Op woensdag 16 april 2025 14:05 schreef RamboDirk het volgende:
Omdat het hier een Noor betreft heb ik team Noor gestemd. Als het Finnen waren geweest had ik team Gemeente gestemd.
En als er een toezichthouder langskomt een driedelige schaarsessie tentoonstellen 'omdat het moet'.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan is het dus een soort van samenwonen en staat die ambtenaar helemaal geïsoleerd.
Ik zou gewoon naar een notaris gaan en ffies een samenlevingscontract opstellen. Gerechtelijk dichtgetimmerd en klaar.
We zijn een 'samengesteld regenboog gezin' en we zijn officieel pot.
Klaar.
Als ze dat geloofwaardig gebracht zou hebben dan was dat gewoon geluktquote:Op woensdag 16 april 2025 12:06 schreef kwiwi het volgende:
Dus Noor zou wel met 1 vriendin samen mogen wonen, want dan ziet de gemeente ze als een lesbisch stel?
Ik zou een notaris vragen een samenlevingscontract op te stellen. 2/300,- euro en het is juridisch dichtgetimmerd.quote:Op woensdag 16 april 2025 14:03 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik ben niet zo juridisch onderlegd, maar als ze terwijl het proces loopt niks hoeven te dokken zou ik het gewoon doen. En anders wachten met inschrijven.
[..]
Helaas zijn huizen niet zomaar uit voorraad leverbaar, nog los van eventuele binding met de gemeente en het huis dat tenslotte geërfd is.
Mag ik die toezichthouder zijn?quote:Op woensdag 16 april 2025 14:10 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
En als er een toezichthouder langskomt een driedelige schaarsessie tentoonstellen 'omdat het moet'.
Zou raken.quote:Op woensdag 16 april 2025 11:58 schreef onlogisch het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Haar vriendinnen heb ik nog niet gevonden
Wat heeft de gemeente daar mee te maken mevrouwtje Gia? Zelfs als deze dingen al zouden spelen, dan hoeft de gemeente haar snavel daar niet in te steken.quote:Op woensdag 16 april 2025 12:13 schreef Gia het volgende:
Vermoed dat er zaken als huurrecht e.d. meespelen. Wat als Noor besluit te verhuizen, of een vriend krijgt en wil gaan samenwonen? Vertrekken de vriendinnen dan vrijwillig? Het heeft haken en ogen die mensen van 20 misschien niet zien. Daarbij zal ze ook wel een hypotheek hebben en zal de hypotheekverstrekker er ook wel wat van vinden.
Wij mogen niet onderverhuren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |