quote:Heb je een koopwoning? Dan kun je iemand hoogstwaarschijnlijk zonder problemen tijdelijk bij je in laten wonen. Ook is het in dit geval toegestaan de logee kosten te laten betalen, die inkomsten hoef je niet aan te geven bij de belastingdienst.
Inschrijven op jouw adres
De situatie verandert als de gast zich op jouw adres inschrijft. Vanaf het moment van inschrijving ga je een huurovereenkomst met iemand aan. Is er sprake van een formele huursituatie dan zul je dit zowel als huurder als koper bij meerdere instanties moeten melden.
Dan is er niets aan de hand he.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als zij de eigenaar is dan is het geen onderverhuur, onderverhuur is alleen als je zelf de huurder bent, en het ziet er naar uit dat ze ook geen hypotheek heeft, dus er is ook geen hypotheekbank om er iets van te vinden.
Sociale recherche terwijl je geen uitkering van de gemeente ontvangt? Lijkt me sterk dat die binnen mogen komen om tandenborstels te tellen.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:22 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Krijg je straks van die fanatieke ambtenaren die in de bosjes voor je huis liggen te loeren. Of ze vallen binnen om tandenborstels te tellen.
Daarom vraag ik me af op welke gronden de gemeente denkt om gelijk een dwangsom te kunnen eisen, vooral zonder een uitspraak van een rechter. Voelt heel erg als een potje blufpoker.quote:
slechts 37% van Fok is compleet gestoord.. Dat valt nog mee!quote:Op woensdag 16 april 2025 11:54 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Deels gequote uit het artikel omdat het premium is.
Ik ga zo ontzettend slecht op dit soort bemoeienis van de overheid hé. Het is haar eigendom maar toch wordt er bepaald dat haar vriendinnen niet mogen intrekken. Bizar.
Wat vindt FOK! hiervan?
[poll=8789]
Bron
Ik ook. Heeft eerder te maken denk ik met een dikke overijverige ambtenaar met regelzucht die denkt even die jonge dame een lesje te willen leren.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:33 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Daarom vraag ik me af op welke gronden de gemeente denkt om gelijk een dwangsom te kunnen eisen, vooral zonder een uitspraak van een rechter.
Zelfs de ambtenaar is wellicht pissig dat zo'n meisje van 20 al 2 jaar een eigen huis heeft, en gezien ze studeert zal dat hypotheekvrij zijn...quote:Op woensdag 16 april 2025 13:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik ook. Heeft eerder te maken denk ik met een dikke overijverige ambtenaar met regelzucht die denkt even die jonge dame een lesje te willen leren.
Kleinzieligheid.
Haha jaquote:Op woensdag 16 april 2025 13:35 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat ze de buren moet vertellen dat ze het huis wellicht gaat verkopen, aan iemand met 8 kinderen tussen de 2 en 16.
Of 'Wienerschitzels snapt het concept onderhuren niet'.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Noor mag niet onderhuren zou de juiste kop van het artikel zijn, die vriendinnen zouden namelijk huur gaan betalen.
NSB´ers.quote:
Verhuren heet dat.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Noor mag niet onderhuren zou de juiste kop van het artikel zijn, die vriendinnen zouden namelijk huur gaan betalen.
Daar heeft de gemeente niets mee te maken. Alleen de hypotheekverstrekker kan het verbieden en de hypotheek opeisen als het zou gebeuren, maar als het huis hypotheekvrij is is dat niet van toepassing.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:40 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Of hoe je dat ook het verhuren van een kamer in je huis noemt.
Soms is het ook een beetje bluffen en zichzelf voorbij lopen denk ik. Zou het zelf aanvechten of op zijn minst vragen waar ze hun regels en definities vandaan hebben gehaald.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Terechte vraag. Is heel casuïstisch en de gehanteerde definitie zal per gemeente weer verschillen.
Dit zal verder uitgewerkt zijn in het beleid van de gemeente Zwolle. Vooral nu ze al zo vlot een dwangsom op de mat hebben liggen.
Weet ik, daar refereerde ik ook naarquote:Op woensdag 16 april 2025 13:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Die hebben ze in het sociale domein (uitkeringen ed) al hoor
https://samenvijf.nl/vacatures/sociaal-rechercheur-zwolle/
Mee eens. Desalniettemin lijkt het me niet erg relaxed wonen.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die hoef je niet binnen te laten als het je eigen huis is.
Zelfs als je in de bijstand zit, zijn daar enorme discussies over.
Derhalve de ambtenaren die dit doen tijdens hun 'werk' hebben voor mij echt een speciale benaming.
Nou ja da's ook niet helemaal waar helaas. Op basis van een bestemmingsplan kan een gemeente weldegelijk dit soort zaken aan banden leggen.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:42 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Daar heeft de gemeente niets mee te maken. Alleen de hypotheekverstrekker kan het verbieden en de hypotheek opeisen als het zou gebeuren, maar als het huis hypotheekvrij is is dat niet van toepassing.
Ja verhuren is het dan natuurlijk gewoon. My bad. Het gaat inderdaad om de gemeente die er wat van vindt.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als zij de eigenaar is dan is het geen onderverhuur, onderverhuur is alleen als je zelf de huurder bent, en het ziet er naar uit dat ze ook geen hypotheek heeft, dus er is ook geen hypotheekbank om er iets van te vinden.
Een beetje overdrijven op zijn tijd is goed voor de mens.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sociale recherche terwijl je geen uitkering van de gemeente ontvangt? Lijkt me sterk dat die binnen mogen komen om tandenborstels te tellen.
De gemeente kan zeggen dat er geen studentenhuisvesting mag zijn, maar daar is geen sprake van hier omdat Noor het huis niet verhuurt aan haar vriendinnen.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja da's ook niet helemaal waar helaas. Op basis van een bestemmingsplan kan een gemeente weldegelijk dit soort zaken aan banden leggen.
Als een vriendin bij mij intrekt en ze betaalt mee aan de kosten van het samenwonen, is zij dan een huurder ?quote:Op woensdag 16 april 2025 13:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Noor mag niet onderhuren een paar kamers verhuren zou de juiste kop van het artikel zijn, die vriendinnen zouden namelijk huur gaan betalen.
quote:Op woensdag 16 april 2025 12:00 schreef Hathor het volgende:
Wie is die ene eikel die team gemeente heeft gestemd?
quote:Op woensdag 16 april 2025 12:03 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Schrikbarend veel stemmen op 'team gemeente'. Zo stuwen we de woningnood lekker verder de hoogte in.
quote:Op woensdag 16 april 2025 12:18 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
36 eikels inmiddels momenteel 😱
Het is wel moeilijk om normaal te communiceren hè?quote:Op woensdag 16 april 2025 13:34 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
slechts 37% van Fok is compleet gestoord.. Dat valt nog mee!
Ligt aan de definitie van gezin waar naar verwezen wordt....quote:Op woensdag 16 april 2025 13:41 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, volgens het artikel gaat het om haar en 2 vriendinnen... nou zullen ze moeilijk één vriendin kunnen verbieden in te trekken, dus dan gaat het alleen nog om die 2de vriendin?
3 personen in een gezinswoning? Als dat maar goed gaat.
Wat een intens gelul weer van de gemeente.
Wat als de ouders van 3 buurkinderen overlijden, gaan ze die 3 kinderen er dan ook uit proberen te trappen omdat ze 19, 20 en 22 zijn?
Valt wel mee, daar zal voldoende jurisprudentie voor zijn. Zoals ook te lezen valt probeert men het te gooien op 'huishouden'. En je zal je bij de gemeente toch in moeten schrijven op een adres. Denk bijvoorbeeld aan dit soort dingen:quote:Op woensdag 16 april 2025 13:47 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Als een vriendin bij mij intrekt en ze betaalt mee aan de kosten van het samenwonen, is zij dan een huurder ?
En als er twee vriendinnen bij mijnintrekken en bijdragen in de kosten, worden ze dan plotseling wel huurder ?
Ik denk dat het erg interessant wordt om de exacte wettelijke definitie van "huur" erbij te trekken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |