abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 27 april 2025 @ 15:12:12 #126
163650 Greys
pi_217479558
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 14:59 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Maar dat is toch eigenlijk wel raar. Nederland is veel groter dan Zweden. Daar heb je op Melfest al een stuk of 10 stagings die beter zijn dan waar Nederland doorgaans mee komt. Zo ontzettend veel geld heeft SVT toch ook weer niet? Het is de publieke omroep! De platenlabels zullen wel een duit in het zakje doen, maar dat moet dan in Nederland toch ook kunnen?
Maar mensen als Måns kunnen bv zelf flink meebetalen (zoals Måns nu dus ook deed voor z'n Revolution staging). Hele jonge mensen als S10 en Claude kunnen dat vaak niet. Zoiets zal wellicht ook uitmaken. Gordon betaalde bv ook zelf die lichtpakken van de Toppers destijds.
Het zal inderdaad vast een kwestie zijn van budget van de omroep plus eventuele bijdrage platenmaatschappij plus eventuele bijdrage van de artiest zelf. Als die laatste twee wegvallen blijft alleen het AvroTros budget(je) over voor de staging.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217479569
Waarom ben ik oranje? Het was gisteren koningsdag. :'(
C’est Davie :o)
pi_217479649
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2025 15:12 schreef Greys het volgende:

[..]
Maar mensen als Måns kunnen bv zelf flink meebetalen (zoals Måns nu dus ook deed voor z'n Revolution staging). Hele jonge mensen als S10 en Claude kunnen dat vaak niet. Zoiets zal wellicht ook uitmaken. Gordon betaalde bv ook zelf die lichtpakken van de Toppers destijds.
Het zal inderdaad vast een kwestie zijn van budget van de omroep plus eventuele bijdrage platenmaatschappij plus eventuele bijdrage van de artiest zelf. Als die laatste twee wegvallen blijft alleen het AvroTros budget(je) over voor de staging.
Denk dat budget wel een ding is, al denk ik ook dat de AvroTros de staging nooit als prioriteit ziet/heeft gezien. Daar leeft naar mijn idee vaak nog het sentiment van "een goed en betekenisvol liedje moet eigenlijk al voldoende zijn". De laatste jaren hebben bewezen dat het echt om het totaalpakket gaat en ze zien dat ook steeds meer in, maar dat heeft wel langer geduurd dan bij andere landen voor mijn gevoel.
Anyway, ik ga (nog) niet panieken om die ene foto met violen. Panieken kan altijd nog als we de echte repetitie verhalen/beelden horen en zien :D
pi_217482324
quote:
10s.gif Op zondag 27 april 2025 15:14 schreef Dave het volgende:
Waarom ben ik oranje? Het was gisteren koningsdag. :'(
Eigenlijk is dat vandaag
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 27 april 2025 @ 20:51:08 #130
163650 Greys
pi_217482951
Nederland heeft nu na 20 van de 42 stemmende landen al méér punten dan vorig jaar in totaal. (Toen werden we uiteindelijk 10e in de OGAE Poll met 96 punten.)

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 27 april 2025 @ 20:54:07 #131
163650 Greys
pi_217482971
Ook best een píetsie opvallend:
België staat nog op 0 punten na bijna de helft van de stemmende landen in de OGAE Poll.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217483035
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2025 20:54 schreef Greys het volgende:
België staat nog op 0 punten na bijna de helft van de stemmende landen in de OGAE Poll.
Bijna niet meer voor te stellen dat ze een tijdje geleden op nummer 1 bij de bookies stonden.
pi_217483088
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2025 20:54 schreef Greys het volgende:
Het verbaast mij ook hoe goed Spanje het doet
  zondag 27 april 2025 @ 21:23:51 #134
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217483210
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 21:08 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Slay Honey Realness, wedden dat op ESF zelf Spanje niet boven plaats 20 uit komt.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 27 april 2025 @ 21:36:09 #135
163650 Greys
pi_217483303
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 21:08 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Die doen het volgens mij juist heel vaak goed bij de OGAE-ers. Eindigden vorig jaar ook boven Joost in de poll.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217483397
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2025 20:51 schreef Greys het volgende:
Nederland heeft nu na 20 van de 42 stemmende landen al méér punten dan vorig jaar in totaal. (Toen werden we uiteindelijk 10e in de OGAE Poll met 96 punten.)

[ x ]
Voor een radiohit die niet per se voor de Eurofans is doet Nederland het heel erg goed. Die 3e plek lijkt me wel redelijk safe. België inderdaad opvallend slecht, ik snap eigenlijk niet helemaal waarom... zelf hoor ik qua mannen die in de kopstem zingen toch liever Strobe Lights dan Wasted Love, dat nummer gaat nergens over.
pi_217483478
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 21:23 schreef Momo het volgende:

[..]
Slay Honey Realness, wedden dat op ESF zelf Spanje niet boven plaats 20 uit komt.
Als het aan de slay honeys ligt zou ik eerder denken dat Malta het beter zou doen. Het verschil is nihil maar toch.
pi_217483533
quote:
10s.gif Op zondag 27 april 2025 10:04 schreef Greys het volgende:
MAAR WE HEBBEN NU TOCH PIM EN DIE GING TOCH ALLES GOED MAKEN EN LATEN ZIEN HOE HET WEL MOET ENZO.

(Ja nee ik hou nog héél even hoop dat het goed wordt en geen Joan Franka bij het kampvuur met nepmuzikanten, want WE HEBBEN PIM EN DIE ZORGT DAT HET KLOPT WANT IEDEREEN VOND IN DE STIENTIJD DAT WE HEM HADDEN MOETEN VRAGEN).

Ik denk trouwens zonder gekheid echt dat het goed komt. Want er zitten een paar stukjes in waar die violen best stijlvol even tussendoor ingezoomd kunnen worden. En het viool spelen is toch nep dus dan dansen ze daarna vast mee. Ofzo. Ja. Zoiets. Hup. Vertrouwen enzo. Want het is Pim én Claude zei zelf dat het echt heel vet wordt. En ik geloof echt in Claude. O+

Dit was m'n spreekbeurt.
O+ heerrrrrlijk

quote:
10s.gif Op zondag 27 april 2025 10:07 schreef Em31 het volgende:
Oké nu zijn we wel echt weer begonnen, genieten.
*O*

Daarom ook deze foto gepost. Ik dacht nog, is het wel van toegevoegde waarde? Maar het zorgt wel dat ons subforumpje even geboost wordt en we even ouderwets kunnen klagen (over het weer kan natuurlijk niet) :D
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_217483541
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 01:30 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Violisten? Ik kan me daar zo NIKS bij voorstellen, dat heeft toch geen enkele connectie met het lied? Ja, er klinken violen soms maar toch niet zo opvallend dat ze dat met nepviolisten on stage moeten benadrukken. Ik geloof hier niks van, ik wil gewoon vijf focking goeie dansers bij Claude hebben, die prachtig en krachtig bewegen zoals in de official video en bij de EVA uitvoering.
Ja ik schrok ook eventjes toen ik die foto zag. Wat we in Eva zagen leek me een heel goede basis om verder op te bouwen. Misschien worden we hier op het verkeerde been gezet, dat kan ook he. Dus dat dit groepje eigenlijk stand ins zijn voor een ander land, maar dat die Riccy Rodrigues zelf met een aantal dansers de stand in voor Claude verzorgt en hij nu gewoon een stukje van C'est la vie wilde zingen met dit groepje? Waarschijnlijk te ver gezocht hoor. :P
pi_217483574
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2025 13:20 schreef Greys het volgende:
En nu hebben 'we' die ene en is het alsnog nu al verpest terwijl we nog helemaal niks gezien hebben?
Denk echt dat we een collectief trauma hebben hoor, na al die voorgaande jaren. Dit blijft elk jaar terug komen en eerlijk gezegd vind ik het forum weer ouderwets zo veel leuker wanneer we collectief panikeren O+ _O-
pi_217483752
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 22:20 schreef grazz het volgende:

[..]
Ja ik schrok ook eventjes toen ik die foto zag. Wat we in Eva zagen leek me een heel goede basis om verder op te bouwen. Misschien worden we hier op het verkeerde been gezet, dat kan ook he. Dus dat dit groepje eigenlijk stand ins zijn voor een ander land, maar dat die Riccy Rodrigues zelf met een aantal dansers de stand in voor Claude verzorgt en hij nu gewoon een stukje van C'est la vie wilde zingen met dit groepje? Waarschijnlijk te ver gezocht hoor. :P
Ik deel deze mening nadat ik even in de hyperventilatie schoot _O-

Claude heeft nog nooit alleen maar zwart gedragen, en de violen lijken me op het begin na ook totaal niet logisch. Het lijkt me inderdaad meer een "grap" van een andere stand-in die gewoon het lied van Claude zingen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_217483852
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 23:10 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Claude heeft nog nooit alleen maar zwart gedragen, en de violen lijken me op het begin na ook totaal niet logisch. Het lijkt me inderdaad meer een "grap" van een andere stand-in die gewoon het lied van Claude zingen
Er zitten helemaal geen violen onder het begin van dit nummer :)

De meest simpele verklaring is vaak de juiste, en dat is dat dit gewoon de stand ins voor Claude zijn. Het hoeft niet natuurlijk, ik vind allemaal in het zwart als je energie en positiviteit wil uitstralen ook niet heel logisch. Maar onze staging-keuzes zijn wel vaker niet logisch.
pi_217484560
Of een outfit change als het eerste refrein begint 🤪
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 28 april 2025 @ 09:31:29 #144
163650 Greys
pi_217484822
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 22:25 schreef grazz het volgende:

[..]
Denk echt dat we een collectief trauma hebben hoor, na al die voorgaande jaren. Dit blijft elk jaar terug komen en eerlijk gezegd vind ik het forum weer ouderwets zo veel leuker wanneer we collectief panikeren O+ _O-
Ja het schept wel een band. _O-

Toen met Waylon vergeet ik echt nooit.
HOEZO HEEFT 'IE DANSERS?
MET KARTONNEN INSTRUMENTEN??
EEN TIJGERJAS?
"Nee joh we worden in de zeik genomen, een cowboy in een tijgerjas hahaha tuurlijk niet"
HEEFT IE Z'N ZONNEBRIL NOG OP??
WORDEN WE IN DE MALING GENOMEN.

Collectieve meltdown. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217484927
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 23:10 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Voila helemaal in het zwart. :7 Ja behalve het witte kraagje en schoenen.
pi_217484944
Het kan ook zijn dat ze zelf in het zwart gaan omdat de special effects en de LED's veel kleur hebben voor het contrast :7
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_217484949
Oh jongens wat hysterisch allemaal weer! Claude gaat echt niet in het zwart optreden. Hij heeft in een interview gezegd dat het één van de kleuren van het canvas/coveralbum gaat zijn en dat hij op het laatste moment nog net een iets andere kleur heeft gekozen binnen dat canvas. Zijn kleding is vaak echt fantastisch. Hij heeft een hele creatieve eigen visie en dat gaat dus echt geen zwart zijn. Daarnaast alle vertrouwen in de staging want een goed team om zich heen, met of zonder violen! #teamkomtgoed w/ w/ w/
pi_217485068
Die viool. :D

Ik temper m’n verwachtingen wel een beetje. :) Want ik was wel erg “het wordt geweldig tot het tegendeel bewezen is” maar het budget en alles is ook niet eindeloos, dus laat ik maar rustig afwachten.

Ik verwacht wel dat hij er (zoals altijd) geweldig uitziet. :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_217485094
Ik ga pas in paniek raken als er ook paniek is. Als Claude opeens in een panterpak met een draaimolen en krumpers komt aanzetten. Ja dan mogen we gaan rellen.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 28 april 2025 @ 10:39:47 #150
163650 Greys
pi_217485104
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 09:56 schreef maresc het volgende:
Oh jongens wat hysterisch allemaal weer! Claude gaat echt niet in het zwart optreden. Hij heeft in een interview gezegd dat het één van de kleuren van het canvas/coveralbum gaat zijn en dat hij op het laatste moment nog net een iets andere kleur heeft gekozen binnen dat canvas. Zijn kleding is vaak echt fantastisch. Hij heeft een hele creatieve eigen visie en dat gaat dus echt geen zwart zijn. Daarnaast alle vertrouwen in de staging want een goed team om zich heen, met of zonder violen! #teamkomtgoed w/ w/ w/
#TeamKomtGoed w/ *O*

(Het is dat het me niet meer lukt om een gif hier te posten via mobiel omdat imgur alleen nog jpeg accepteert maar anders stond hier een hysterische kermit)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')