abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217388130
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 20:53 schreef sp3c het volgende:

[..]
Omdat de Oekraïners de EU de Amerikanen simpelweg nodig hebben en zoveel geld is het niet
Anders gaat de VS bezuinigen op de aanwezigheid van hun troepen in Europa als onderdeel van de NAVO. Daar dreigt Trump nu al mee.
pi_217388132
Misschien zelfs wel zolang de republikeinen aan de macht zijn.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Moderator woensdag 16 april 2025 @ 21:00:36 #253
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217388162
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 20:57 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Anders gaat de VS bezuinigen op de aanwezigheid van hun troepen in Europa als onderdeel van de NAVO. Daar dreigt Trump nu al mee.
Nee dat boeit me geen reet, willen de Amerikanen sowieso al langer en dan kunnen we het beter in defensie steken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_217388177
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 20:56 schreef Korenfok het volgende:

[..]
1. Maar wat los je dan precies op. Je zegt niks concreets
[..]
2. Wat heeft dit met mijn stuk te maken, ik snap de link niet zo goed?
1.Je lost tenminste op, dat Zelensky niet in een onmogelijke onderhandelingspositie met de VS komt te zitten, en gewoon op eigen inzicht kan reageren op eventuele vredesvoorstellen, zonder druk van de VS.

2. Eigenlijk heeft het niet met het stuk te maken. Alleen wou ik aangeven dat de drones eigenlijk de belangrijkste wapens zijn, en niet honderden miljarden aan wapens die landen nu als steun willen geven.
  woensdag 16 april 2025 @ 21:01:28 #255
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217388180
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2025 20:51 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Ik zou niet weten waarom, al schieten we een biljoen voor, zolang trump president is gaat er niet een kogel naar Oekraïne, hoeveel Oekraïne daar ook voor neerlegt.
Vlgsn mij gaat er nog wel wat kleiner grut die kant op.

Want als de VS echt 0 levert, zijn ze gewoon uitgepraat.
&lt;signature here&gt;.
pi_217388219
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2025 21:01 schreef ExTec het volgende:

[..]
Vlgsn mij gaat er nog wel wat kleiner grut die kant op.

Want als de VS echt 0 levert, zijn ze gewoon uitgepraat.
Wat nu nog richting Oekraïne gaat is wat onder Biden allemaal geregeld is maar dat is ook bijna klaar en dan gaat er niets meer naar toe.
  woensdag 16 april 2025 @ 21:09:19 #257
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217388291
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2025 21:04 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Wat nu nog richting Oekraïne gaat is wat onder Biden allemaal geregeld is maar dat is ook bijna klaar en dan gaat er niets meer naar toe.
In welk geval de VS gewoon uitgepraat is.
&lt;signature here&gt;.
pi_217388312
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2025 21:09 schreef ExTec het volgende:

[..]
In welk geval de VS gewoon uitgepraat is.
Klopt, ze zullen nog wel lawaai maken omdat Europa wel blijft steunen.
pi_217388342
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 21:01 schreef Idisrom het volgende:

[..]
1.Je lost tenminste op, dat Zelensky niet in een onmogelijke onderhandelingspositie met de VS komt te zitten, en gewoon op eigen inzicht kan reageren op eventuele vredesvoorstellen, zonder druk van de VS.

Hoe dan precies? Trump wilde eerst dat hij tekende voor het overdragen van de grondstoffen zonder concrete tegenprestatie. Oekraine tekent en besteld nu voor 50 miljard aan luchtafweer (aangezien Rusland in eens dorpen begint te beschieten die geen luchtafweer hebben).
Nu wil Trump ineens 100 miljard voor de gegeven spullendoor de regering Biden, en hoeft er geen grondstoffen deal meer en doet hij net of hij van 200 miljard kwijt scheld.

Maar wat wint Oekraine hierbij, want ze hadden al getekend voor goodwill, en nu hoeft hij deze goodwill niet meer, maar wil hij (Trump) 100 miljard..... en weigerd verkoop wapens.

Als Oekraine dat geeft dan roept hij weer ietsnieuws, hij wil gewoon dat Poetin wint, alles voor Make russia great (for the first time)

quote:
2. Eigenlijk heeft het niet met het stuk te maken. Alleen wou ik aangeven dat de drones eigenlijk de belangrijkste wapens zijn, en niet honderden miljarden aan wapens die landen nu als steun willen geven.
weet ik niet zegt ook ietss over de staat van hun beide legers, denk ik.
  woensdag 16 april 2025 @ 21:16:18 #260
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217388402
Musk heeft het wel hoog staan bij Poetin
quote:
Lofzang uit het Kremlin: Poetin vergelijkt Musk met Russische ruimteheld

De Russische despoot Vladimir Poetin heeft Tesla-baas Elon Musk geprezen en hem vergeleken met Sergei Korolev, de hoofdingenieur achter het ruimtevaartsucces van de Sovjetunie in de jaren 50 en 60.

Dat meldt het Russische persbureau TASS. Poetin sprak over het Russische ruimtevaartbeleid tijdens een bijeenkomst met studenten. "Je weet, er is een persoon die in de Verenigde Staten woont, je zou kunnen zeggen dat hij absoluut gek is op Mars", zei de Russische leider.

Poetin maakte de vergelijking tussen Musk en Sergei Korolev, een Sovjet-ingenieur die van cruciaal belang was voor het succes van de Sovjetunie, met name voor de lancering van Yuri Gagarin in de eerste bemande ruimtevlucht in 1961.

Verder zei de Russische despoot dat "dergelijke mensen zelden voorkomen in de menselijke populatie".

"Hoewel het mij vandaag ongelooflijk lijkt, worden dergelijke ideeën na verloop van tijd vaak gerealiseerd", voegde hij tot slot toe.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217388426
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 21:01 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Op je 2de: volgens mij is luchtverdediging, vliegtuigen en munitie het belangrijkste wat Oekraïne nu kan krijgen. De rest voegt inderdaad relatief weinig toe tov drones. Dan kan Oekraïne verder veel zelf produceren en betere kruisvluchtraketten ontwikkelen om Rusland aan te vallen. Ik denk dat dat de enige mogelijkheid is om Rusland te laten stoppen.

Maar wat levert Europa eigenlijk nog qua hardware dan? Volgens mij valt het wel mee nu toch?

Daarnaast is geld om Oekraïne overeind te houden het belangrijkst.
pi_217388449
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 20:42 schreef Idisrom het volgende:

[..]
De andere problemen van Oekraïne zijn inderdaad moeilijker op te lossen. maar als je iets kunt afpellen door een ding op te lossen, dan blijft dat issue tenminste buiten de vraagstukken van de echte problemen.

En zoals Skysherrif hierboven al aangeeft. Alle andere wapentuig valt in het niet bij de effectiviteit van wat een goed op elkaar ingespeelde eenheid drone operatoren kan bereiken. Er zijn praktisch ook geen mutaties meer aan het front, alleen veel doden.
Kleine kanttekenign, vooralsnog zeggen ook de soldaten aan het front dat alleen drones echt niet genoeg zijn.

Als het slecht weer is werken je drones niet, als er goede EW rond een aanval/positie zit op de juiste frequentie werken je drones niet, als een tank goed bepantserd is en je raakt hem gwn niet goed op zijn zwakke plek heb je soms wel eens 10 drones nodig om die tank uit te schakelen. Vergeet niet dat een drone er ook relatief lang over doet en al die tijd bestuurd moet worden door 1 piloot.

En ook al denk ik dat om soldaten ansich 1 voor 1 uit te schakelen een drone het beste kan zijn, valt het in het niets bij een clustermunitie die afgevuurd wordt op een aanval op een positie met een grotere groep. En zeker wanneer je aanvalt zelf heb je een constantie barrage van artillerie en mortiervuur nodig wat je niet kan bereiken met alleen drones.

Drones zijn denk ik wel echt het beste materiaal om aanvoerlijnen kapot te maken (zeker met de ontwikkeling van de glassvezel drones).

Maar ik denk dat ik het eerder zou verwoorden naar, het is enorm belangrijk om een goed georganiseerde drone eenheid te hebben die goed samenwerkt met de artillerie en mortierbrigades.
  woensdag 16 april 2025 @ 21:20:01 #263
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217388466
https://www.telegraaf.nl/(...)russische-ruimteheld

Het zijn net verliefde mannen. Maar beter liefde dan haat 🥰🥰
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_217388470
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 21:12 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Hoe dan precies? Trump wilde eerst dat hij tekende voor het overdragen van de grondstoffen zonder concrete tegenprestatie. Oekraine tekent en besteld nu voor 50 miljard aan luchtafweer (aangezien Rusland in eens dorpen begint te beschieten die geen luchtafweer hebben).
Nu wil Trump ineens 100 miljard voor de gegeven spullendoor de regering Biden, en hoeft er geen grondstoffen deal meer en doet hij net of hij van 200 miljard kwijt scheld.

Maar wat wint Oekraine hierbij, want ze hadden al getekend voor goodwill, en nu hoeft hij deze goodwill niet meer, maar wil hij (Trump) 100 miljard..... en weigerd verkoop wapens.

Als Oekraine dat geeft dan roept hij weer ietsnieuws, hij wil gewoon dat Poetin wint, alles voor Make russia great (for the first time)
[..]
weet ik niet zegt ook ietss over de staat van hun beide legers, denk ik.
Je moet een dwaas als Trump, maar ook een dwaas als Rutte als woordvoerder van de zogenaamde defensieve NAVO, zo snel mogelijk buiten het proces in Oekraïne houden.
  woensdag 16 april 2025 @ 21:25:07 #265
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217388543
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 21:20 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Je moet een dwaas als Trump, maar ook een dwaas als Rutte als woordvoerder van de zogenaamde defensieve NAVO, zo snel mogelijk buiten het proces in Oekraïne houden.
Ja, en daarom moet europa maar ff een 100 miljard "beschermingsgeld" aftikken.

:O

Nee.
&lt;signature here&gt;.
  Moderator woensdag 16 april 2025 @ 21:25:16 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217388546
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2025 21:19 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Kleine kanttekenign, vooralsnog zeggen ook de soldaten aan het front dat alleen drones echt niet genoeg zijn.

Als het slecht weer is werken je drones niet, als er goede EW rond een aanval/positie zit op de juiste frequentie werken je drones niet, als een tank goed bepantserd is en je raakt hem gwn niet goed op zijn zwakke plek heb je soms wel eens 10 drones nodig om die tank uit te schakelen. Vergeet niet dat een drone er ook relatief lang over doet en al die tijd bestuurd moet worden door 1 piloot.

En ook al denk ik dat om soldaten ansich 1 voor 1 uit te schakelen een drone het beste kan zijn, valt het in het niets bij een clustermunitie die afgevuurd wordt op een aanval op een positie met een grotere groep. En zeker wanneer je aanvalt zelf heb je een constantie barrage van artillerie en mortiervuur nodig wat je niet kan bereiken met alleen drones.

Drones zijn denk ik wel echt het beste materiaal om aanvoerlijnen kapot te maken (zeker met de ontwikkeling van de glassvezel drones).

Maar ik denk dat ik het eerder zou verwoorden naar, het is enorm belangrijk om een goed georganiseerde drone eenheid te hebben die goed samenwerkt met de artillerie en mortierbrigades.
Als voertuigen voorzien worden van active protection ga je met drones een stuk minder bereiken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_217388861
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2025 21:25 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, en daarom moet europa maar ff een 100 miljard "beschermingsgeld" aftikken.

:O

Nee.
Ik wil Trump absoluut niet vergelijken met een Saddam Hoessein. Maar het oplossen van een geldkwestie kan veel andere problemen voorkomen. Dat bleek in 1990. Had Koeweit kwijtschelding gegeven aan hun leningen die Irak was aangegaan voor Irak-Iranoorlog, wat Hoessein vroeg, dan was Irak waarschijnlijk Koeweit niet binnengevallen.
  woensdag 16 april 2025 @ 21:45:10 #268
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217388903
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2025 20:48 schreef ExTec het volgende:

[..]
Hebben ze trouwens in de VS dan een realistische rekening, wat het e.e.a. gekost heeft,

Of moeten we mafia baasje trump maar op z'n blauwe oogjes geloven?

Vind je het zelf niet dan een hellend vlak, om mafia kleutertjes met driftbuien gewoon maar grif te geven wat voor bedrag dan ook ze mee komen...?

En dat ligt niet eens perse aan trump. Biden flikte het net zo goed om 200K in rekening te brengen voor een 40 jaar oude humvee die allang afgeschreven was.
Straks gaat trump nog geld vragen voor 40 jaar koude oorlog of voor de bevrijding van Europa in WO2. Hij is er gek genoeg voor. Niet aan toegeven dus. Nooit, geen cent.
The End Times are wild
pi_217388928
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 21:42 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ik wil Trump absoluut niet vergelijken met een Saddam Hoessein. Maar het oplossen van een geldkwestie kan veel andere problemen voorkomen. Dat bleek in 1990. Had Koeweit kwijtschelding gegeven aan hun leningen die Irak was aangegaan voor Irak-Iranoorlog, wat Hoessein vroeg, dan was Irak waarschijnlijk Koeweit niet binnengevallen.
En dan had Sadam daarna weer om geld geeist....

Net zoals als oekraine zich een keer had laten verkrachten dan was Poetin echt wel gestopt en konden ze gewoon verder leven.....

Jou betoog geeft juist aan dat je dus geen zaken moet doen in deze gevallen
  woensdag 16 april 2025 @ 21:47:33 #270
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217388935
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 21:45 schreef LXIV het volgende:

[..]
Straks gaat trump nog geld vragen voor 40 jaar koude oorlog of voor de bevrijding van Europa in WO2. Hij is er gek genoeg voor. Niet aan toegeven dus. Nooit, geen cent.
Geld vragen voor bescherming voor groenland en de baltics :D
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_217388960
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 21:20 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Zogenaamde defensie navo wat bedoel je hiermee....

en wat heeft rutte nu met mijn Stuk te maken....

dus jou logica: geeef trump geld, dat lost een probleem op voor oekraine, maar te gelijk zorg dat Trump bij het proces weg blijft en rutte en de navo ook.

Dus eigenlijk bedoel je; oekraine moet zsm bij Rusland horen?
pi_217389111
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2025 20:51 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Ik zou niet weten waarom, al schieten we een biljoen voor, zolang trump president is gaat er niet een kogel naar Oekraïne, hoeveel Oekraïne daar ook voor neerlegt.
Dan heb je ook geen idee van wat er aan Amerikaans spul daar staat en nog geserviced en aangevuld wordt
Vakman pur sang
  woensdag 16 april 2025 @ 22:00:31 #273
323876 michaelmoore
pi_217389146
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2025 21:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Geld vragen voor bescherming voor groenland en de baltics :D
zal weinig van terecht komen als Poetin nu Musk al heilig gaat verklaren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217389185
twitter

Terreurcampagne gaat hard door.
  woensdag 16 april 2025 @ 22:04:10 #275
323876 michaelmoore
pi_217389201
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2025 21:20 schreef phpmystyle het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)russische-ruimteheld

Het zijn net verliefde mannen. Maar beter liefde dan haat 🥰🥰
In Ruzzia gooien ze iedereen jaar of tien in de cel

quote:
De Russische despoot Vladimir Poetin heeft Tesla-baas Elon Musk geprezen en hem vergeleken met Sergei Korolev, de hoofdingenieur achter het ruimtevaartsucces van de Sovjetunie in de jaren 50 en 60.
quote:
Before the aircraft could make a rocket propelled flight, however, Korolev and other aerospace engineers were thrown into the Soviet prison system in 1937-1938 during the peak of Stalin's purges.

Korolev at first spent months in transit on the Transsiberian railway and on a prison vessel at Magadan.
quote:
But before the aircraft could make a powered flight, Korolev was denounced by colleagues to the NKVD (forerunner to the KGB), arrested, beaten, and, along with other aerospace engineers, thrown into the Soviet prison system during the peak of Stalin's purges in 1937-1938.
Korolev spent months in transit on the Trans-Siberian railway and on a prison vessel at Magadan, followed by a year in the Kolyma gold mines, the most dreaded part of the Gulag.

However, Stalin soon recognized the importance of aeronautical engineers in preparing for the impending war with Hitler, and set up a system of sharashkas (prison-factories) to exploit the incarcerated talent.
Loyalty to the Soviet Union was a hallmark of these gifted innovators:
Korolev never believed that Stalin was behind his arrests, even though he wrote numerous letters to the Soviet leader protesting his innocence, without reply.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')