Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
quote:Trump reiterated that he had no power to return Kilmar Abrego Garcia to the United States. Bukele said he had no intention of returning him.
And then Trump did something extraordinary: He claimed that the Supreme Court had ruled 9–0 in his favor on the case and that the Court’s decision meant only that the U.S. government would have to provide a plane if Bukele chose to return Abrego Garcia.
So Trump not only refuses to comply with the Roberts ruling, but he has now completely mischaracterized it.
What will the Supreme Court do in response? That’s the question we’re working through today. So let’s dig in.
—JVL
Goh, wat onverwachts zeg, dit had niemand kunnen zien aankomen. Zouden de Nederlandse media het al aandurven om het een consitutionele crisis te noemen?quote:Op maandag 14 april 2025 23:01 schreef Kijkertje het volgende:
Trump Just Defied the Supreme Court. What Is John Roberts Going to Do About It?
[ afbeelding ]
[..]
Spoiler: nietsquote:Op maandag 14 april 2025 23:01 schreef Kijkertje het volgende:
Trump Just Defied the Supreme Court. What Is John Roberts Going to Do About It?
[ afbeelding ]
[..]
Nou maar goed dat Bukkele van Trump 5 extra concentratie kampen moet bouwen. Wordt nog druk in El Salvador.quote:
Arm jochie, helemaal aan het bidden geslagen op 7 oktober omdat hij de wraak zag aankomenquote:
Die rare Trumpfans ook constant liegen dat Trump echt niet de rechters gaat negeren....quote:Op maandag 14 april 2025 23:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Goh, wat onverwachts zeg, dit had niemand kunnen zien aankomen. Zouden de Nederlandse media het al aandurven om het een consitutionele crisis te noemen?
Jij doet ook echt hard je best om elke keer nóg dommer uit de hoek te komen dan voorheen, mijn respect.quote:Op maandag 14 april 2025 23:41 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Arm jochie, helemaal aan het bidden geslagen op 7 oktober omdat hij de wraak zag aankomen
Ach, ik zal maar niet als een echte Karen gelijk racisme roepen (dat was trouwens een tekst uit 1 van zijn televisie speeches, maar ben blijkbaar de enige die de tijd ervoor neemt).quote:Op dinsdag 15 april 2025 00:18 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Jij doet ook echt hard je best om elke keer nóg dommer uit de hoek te komen dan voorheen, mijn respect.
En verder gewoon negeren dat iemand voor zijn mening in een buitenlandse gevangenis wordt gegooid zonder enig eerlijk proces? Of maak het je niet uit vanwege diezelfde mening?quote:Op dinsdag 15 april 2025 00:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ach, ik zal maar niet als een echte Karen gelijk racisme roepen (dat was trouwens een tekst uit 1 van zijn televisie speeches, maar ben blijkbaar de enige die de tijd ervoor neemt).
Bron?quote:Op dinsdag 15 april 2025 00:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ach, ik zal maar niet als een echte Karen gelijk racisme roepen (dat was trouwens een tekst uit 1 van zijn televisie speeches, maar ben blijkbaar de enige die de tijd ervoor neemt).
Maar dat is toch zo. Watergate zou nu een totale nothingburger zijn. Natuurlijk is het schandalig maar als niemand gevolg geeft aan schandalig gedrag dan escaleert dat alleen maar. Dat zien we nu.quote:Op dinsdag 15 april 2025 00:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Die rare Trumpfans ook constant liegen dat Trump echt niet de rechters gaat negeren....
Edit: Sterker nog, ik las net een comment die stelde dat Watergate vandaag de dag een hele andere afloop zou hebben, waarbij er totaal geen consequenties zijn.
Dat schandalige ook van die man die onschuldig vast zit in El Salvador, nota bene de leider van het land op bezoek en dan geen enkele poging doen om hem terug te krijgen, sterker nog: hij laat die man zeggen dat hij geen terroristen Amerika in gaat smokkelen. Er moet echt snel wat gedaan worden aan deze schurkenbende in het Witte Huis, ik vind dit wel zo laag en inhumaan, zo omgaan met je inwoners...
Mensen gingen op hem stemmen omdat ie zogenaamd het land als een bedrijf zou runnen, maar in plaats daarvan runt hij het als een criminele organisatie. En wie verantwoordelijk moet zijn voor de checks and balances mag ook heel erg lang gaan rotten in de cel, wat mij betreft.
Ik ga er overigens van uit dat die onschuldige man inmiddels niet meer leeft.
Er zat toen ook veel lood in de brandstof voor auto's. Misschien hield dat autisme wel weg? Snel weer lood toevoegen! Ook aan het drinkwater!quote:Op dinsdag 15 april 2025 03:53 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
En dat is dan ook nog arts
En er was geen internet of mobiele telefoons!quote:Op dinsdag 15 april 2025 03:53 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
En dat is dan ook nog arts
Toen autisme nog niet bestond, maar wel ijskastmoedersquote:Op dinsdag 15 april 2025 06:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
En er was geen internet of mobiele telefoons!
De Volkskrant noemt het iets diplomatischer zo:quote:Op maandag 14 april 2025 23:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Goh, wat onverwachts zeg, dit had niemand kunnen zien aankomen. Zouden de Nederlandse media het al aandurven om het een consitutionele crisis te noemen?
Vrijheid van Meningsuiting blijft moeilijk voor de Reps.quote:Op maandag 14 april 2025 22:38 schreef Kijkertje het volgende:
Weer eentje opgepakt:
Mohsen Mahdawi, Palestinian green card holder and Columbia student, detained by Ice
Mahdawi was at a naturalization interview in Vermont when he was taken in move his lawyers say is ‘retaliation’
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |