In dit geval is het Imgur denk ik, je moet de directe link naar het plaatje hebben, niet de link naar de pagina van het plaatje.quote:Op maandag 14 april 2025 18:51 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Fok is totaal niet gebruiksvriendelijk. Wie kan het me eens uitleggen
Ik ben bidongesteld.quote:Op maandag 14 april 2025 18:50 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hier gaat iets (meermaals) mis.
[ afbeelding ]
MSR 2023 was ook nadat Pogacar eerst alles uit elkaar had gereden, daarna ging Mathieu er nog overheen op het laatste stukje. Dat zou wel lastiger zijn geworden als hij alleen het verschil moet maken met nog 30/40 renners in z’n wiel (maar ook weer niet onmogelijk inderdaad)quote:Op maandag 14 april 2025 18:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat klopt. Pogacar initieerde in MSR, maar een van der Poel in vorm, kan ook wel voldoende verschil maken. Maar dat had dan op de Poggio moeten gebeuren. Hij heeft in 2023 al eens gewonnen met een solo. Denk dat hij Ganna op de Poggio wel los kan rijden. Die kwam dit jaar wel sterk terug steeds op Pogacar en v/d Poel, maar in de sprint zou Ganna geen probleem mogen zijn.
Vlaanderen kan hij zonder Pogacar met een solo ook wel winnen. Hij kan daar best weg rijden van Pedersen en van Aert.
Gisteren liep hij ook uit op de groep achter Pogacar. Vorig jaar reed hij daar ook iedereen op grote achterstand. Zou nu zonder Pogacar ook wel zijn gebeurd. Misschien zou hij Philipsen wat langer mee hebben moeten of willen slepen.
Om even advocaat van de duivel te spelen: Valpartij niet in beeld geweest, geen hoofdwond, renner weet gewoon z'n naam en geboortedatum, renner zegt dat hij ok is. Dan is hete lastig om zo'n renner uit koers te halen.quote:Op maandag 14 april 2025 18:03 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Was het bij Vingegaard zelfs niet zo dat de koersdokter hem helemaal had gecheckt en groen licht had gegeven om verder te fietsen? Als zelfs dat soort neutrale figuren renners die keihard op hun hoofd gestuiterd zijn weer op de fiets zetten gaat er wel iets gruwelijks mis.
Eens. Hij kan het zonder Pogacar, maar de aanwezigheid van Pogacar speelt 'm wel in de kaart. Mits er niet al teveel hoogtemeters zijn, zoals in bv. Vlaanderen (en LBL).quote:Op maandag 14 april 2025 19:04 schreef Marcoss het volgende:
[..]
MSR 2023 was ook nadat Pogacar eerst alles uit elkaar had gereden, daarna ging Mathieu er nog overheen op het laatste stukje. Dat zou wel lastiger zijn geworden als hij alleen het verschil moet maken met nog 30/40 renners in z’n wiel (maar ook weer niet onmogelijk inderdaad)
quote:
Niet met Joe hè.quote:LEVE DE LAATSTE. “Het ergste? Omdat ik er zelf tussen reed, kon ik Parijs-Roubaix niet op tv volgen”: broer van Tom Pidcock eindigde zondag buiten tijd
En wij maar schrijven over lichtgewicht ‘Pogacar’. Niemand die eraan dacht dat er zondag nog een veel lichtere renner naar Roubaix dokkerde. Al was zijn uitslag helaas navenant. Reed net voor sluitingstijd de velodroom op: Joe Pidcock. Broer van, 59 kilo droog aan het haakje en een man met een aparte maandagochtendkwaal: “Wat het meest zeer doet? Euh, my ass.” Zijn gat dus.
Goed geslapen?
“Als een baby. Hoe zwaar de wedstrijd ook geweest is, hoe moe ik ook ben, doorgaans ben ik van het idee: er is altijd nog energie voor Netflix. Maar deze keer lukte zelfs dat mij amper. Half elf lag ik in mijn bed. Vatje af.”
Alles deed zeer?
“Niet alles. Mijn grote probleem is, euh, my ass. Mijn achterste. Op kasseien kan je niet rechtstaan op je fiets. Je moet blijven zitten. Ik zweer je: dat voel je de dag nadien. Op een stoel zitten lukt nog wel, maar ik ben zo net een uurtje gaan rijden. Dik dertig kilometer, weer op dat zadel. Not the best feeling.”
Laatste in Roubaix, Joe. Laat de verhalen over spectaculaire crashes en eindeloze lekke banden dus maar komen…
“Helaas voor je verhaal: ik moet de eerste laatste zijn die niet één keer heeft lekgereden of niet één keer is gevallen. Wel drie keer bijna. Nog voor het Bos van Wallers. Die crash van Van Aert? Ik reed op dat moment vlak in zijn buurt. We hebben mekaar zelfs geraakt. Op dat moment heb ik beslist: geen gekke dingen meer nu. Winnen zou ik toch niet doen, en mijn leven riskeren om een plaatsje op te schuiven? Nee, dank u. Ik was de wedstrijd gestart met twee doelen: niet vallen en uitrijden. Kortom: missie geslaagd.”
Er staat wel OTL achter je naam: out of time limit. Buiten tijd. Geen probleem?
“Helemaal niet. Al geef ik toe dat ik op zeker ogenblik bang werd dat het donker zou zijn tegen dat ik zou aankomen. Maar zelfs dan ben ik gewoon blijven doorrijden. Nadien kreeg ik schrik dat de poort van de piste al gesloten zou zijn. Maar opnieuw: ik moest en zou finishen. (lacht) Misschien kon ik er nog over kruipen. Maar mijn grootste angst was net voor de piste lekrijden. Toen reden al een hele tijd alleen nog de bezemwagen en een ambulance achter mij. Een nieuw wiel, laat staan een andere fiets, zat er niet meer in. Eén lekke band, zelfs vlakbij de finish, en het was alsnog game over. Een nachtmerrie.”
Toen jij de velodroom binnenreed, zat winnaar Van der Poel al bijna met zijn voetjes onder tafel op restaurant. Waarom wilde je per se uitrijden?
“Er is mij verteld dat ze op de piste ook overal de reclamepanelen al aan het verwijderen waren. Maar eerlijk: dat weet ik dus niet. Op dat moment denk je nog amper, laat staat dat je om je heen kijkt. Wat ik wel weet: de man die de bel luidt voor de laatste ronde op de piste was er nog wel. Ik heb alleszins een bel gehoord. Sympathiek. Die had dus bijna een uur gewacht. Maar om op je vraag te antwoorden: hoeveel mensen krijgen de kans om ooit Roubaix te rijden? Dan geef je dus niet op. Roubaix is al mijn hele leven mijn favoriete race. Dat vond ik trouwens het ergste zondag: omdat ik er zelf tussen reed, kon ik de wedstrijd niet op tv volgen.”
Omdat er in deze rubriek ook plaats is voor mildheid: graag merken we op Parijs-Roubaix aanvankelijk helemaal niet op je planning stond .
“Thank you. Maar het team kampte met zoveel uitvallers – door crashes, door ziekte – dat ik een tiental dagen geleden aan de ploeg ben toegevoegd. Ik had drie weken aan de kant gestaan, was net weer twee weken aan het trainen en plots moest ik naar Roubaix. Dan ben je dus niet in je beste vorm. Al van bij de start leken mijn benen niet helemaal wakker. Bovendien was ik ook nog eens een van de allerkleinste en lichtste renners aan de start. Amper 59 kilo. Ook geen voordeel. (denkt na) Hoewel, Tom, mijn broer, is nog lichter. En die deed het vorig jaar wel beter dan ik (17de, red.).”
Over je broer, niemand minder dan Tom Pidcock, gesproken: iemand al opgemerkt dat jullie wel heel erg op mekaar lijken.
“Dat zegt dus iedereen. Terwijl ik dat zelf helemaal niet zie. En er zijn ook best wat verschillen tussen ons.”
Zoals het feit dat hij een gewezen wereldkampioen veldrijden is, en jij…
“… niet bepaald van veldrijden houdt. Fietsen in de winter? No thanks. Veel te nat, te koud en te vuil.”
Naar verluidt hou je niet van de veel gemaakte vergelijking met je broer.
“Vroeger niet. Ik heb wel eens gezegd dat ik de naamstickers van mijn helm en mijn fiets aftrok, simpelweg omdat er Pidcock op stond. Wat klopt. Ik heb het er lang lastig mee gehad. Ik dacht altijd dat het aan mij lag dat ik niet zo goed was als hij. Dat ik niet genoeg mijn best deed. Dat ik daardoor pech had, de ene na de andere hersenschudding opliep en maar geen regelmaat in mijn prestaties kreeg. Maar intussen heb ik dat losgelaten. Ik geloof nog altijd in mezelf, maar ik probeer vooral te genieten van mijn races. Zoals zondag.”
Laatste vraag: heb jij zondag ook voor een vleugje kunst gezorgd in Roubaix?
“Kunst? Ik?”
Je bent al een paar keer met fraai beschilderde koersschoenen gesignaleerd.
“Ah, dat? Ja, een paar jaar geleden schilderde ik mijn schoenen soms. Comic-stijl. Ik zal je straks een fotootje sturen. Al zeg ik het zelf: daar waren best een paar mooie bij. Het was een uitlaatklep. Tot ik een keer zwaar gecrasht ben met zo’n paar schoenen. Dan ben ik ermee gestopt. Dacht dat het ongeluk bracht. Maar nu je het zegt: misschien moest ik er eens opnieuw mee beginnen. Goed idee.”
Dit is de reden dat ik geen topsporter ben geworden.quote:“Het ergste? Omdat ik er zelf tussen reed, kon ik Parijs-Roubaix niet op tv volgen”:
Dat heeft Joe alsnog niet tegengehouden om te rijden.quote:Op maandag 14 april 2025 19:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dit is de reden dat ik geen topsporter ben geworden.
Zonder Tom was die ploeg ook niks. Alleen Moschettiquote:Op maandag 14 april 2025 19:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Je zal maar acht miljoen op tafel leggen voor Pidcock en dan ook nog zijn broertje erbij moeten nemen. En Kurt Bogaerts.
Maar hey, wel een wildcard voor de Giro en Vuelta.
quote:Noorse rijdt Parijs-Roubaix uit met gebroken heup na val op 59 km van de finish: “Achteraf bekeken misschien geen goed idee”
In de dagen na Parijs-Roubaix duiken er straffe verhalen op van renners en rensters die anoniem finishten. De Noorse debutante Sigrid Ytterhus Haugset bijvoorbeeld, die bij Cyclingnews getuigde dat ze zestig kilometer met een gebroken heup reed.
De 26-jarige Noorse renster van Coop-Repsol zat zaterdag tijdens Paris-Roubaix Femmes tot op 59 km van het einde in de groep der favorieten, maar kwam ten val door een andere renster. Ondanks de pijn zette ze door en haalde binnen de tijdslimiet de finish van haar eerste Parijs-Roubaix. Ze werd 71ste, op 12 minuten van winnares Pauline Ferrand-Prévot.
“Een toeschouwer hielp me recht, maar toen ik opstond, voelde ik al dat er iets niet juist zat”, zei Haugset aan Cyclingnews. “Ik kon mijn linkerbeen niet meer normaal gebruiken en niet recht op de pedalen staan. De rest van de koers heb ik zittend gereden en moest ik het meeste vermogen met mijn rechterbeen leveren. Mijn lichaam maakte veel adrenaline aan, ik nam cafeïne, alles wat een beetje kon helpen.”
Op de wielerpiste van Roubaix moest ze door drie mensen van haar fiets getild worden. Onderzoeken in het ziekenhuis brachten aan het licht dat ze haar heup gebroken heeft. Een operatie is echter niet nodig. De duur van haar revalidatie wordt op zes weken geschat.
“Achteraf gezien was het waarschijnlijk geen goed idee om door te rijden, maar je weet op dat moment niet hoe erg het is. En het is Roubaix, dus ik wou absoluut finishen.”
En talent Mark Donovan.quote:Op maandag 14 april 2025 19:43 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Zonder Tom was die ploeg ook niks. Alleen Moschetti
Deze mecanicien moet ook zwaar bestraft worden, vind ik. Je leert kleuters notabene dat ze niet zonder naar links en rechts te kijken de straat op mogen.quote:Op maandag 14 april 2025 15:28 schreef Flory- het volgende:
Oef, deze al gezien hier?
https://www.hln.be/parijs(...)ase-a-bike~a36952a7/
250 km netten ophangen klinkt wel gezelligquote:Op maandag 14 april 2025 20:02 schreef Idisrom het volgende:
Volgend jaar maar hoge netten ophangen langs beide kanten van het parkoers. Dat doen ze in de Verenigde Staten ook ter bescherming van de artiesten, heb ik gezien in de film van The Blues Brothers.
Het klinkt bijna alsof we onder de indruk moeten zijnquote:Alpecin noemt het incident onacceptabel
en klaagt de dader aan.De ploeg maakt
zich zorgen over wangedrag bij koersen.
Ook de internationale wielerunie UCI
gaat alle juridische wegen verkennen.
Fabio Christen!quote:Op maandag 14 april 2025 19:43 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Zonder Tom was die ploeg ook niks. Alleen Moschetti
Fabio begint steeds meer op die andere Fabio te lijken. Wat een matige campagne dit voorjaarquote:Op maandag 14 april 2025 20:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Fabio Christen!
Maar verder een hoop ellende ja. En dan was Nahom Zerai zogenaamd niet goed genoeg, ik ben nog altijd ziedend.
Wij zijn wel streekgenootjesquote:
In de Volta NXT Classic. Tijdlimiet is/was daar 3 minuten.quote:Op maandag 14 april 2025 18:06 schreef VoMy het volgende:
Het concept uitrijden moeten ze gewoon verbieden in eendagskoersen. Ben je op dat moment kansloos voor de zege, dan stap je maar gewoon af na een val.
Volgens mij doen ze dat in de Volta godbetert al. Bezemwagen extreem kort op de kop van de koers houden.
Sinds die val in Jaen komt hij niet meer vooruit.quote:Op maandag 14 april 2025 20:31 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Fabio begint steeds meer op die andere Fabio te lijken. Wat een matige campagne dit voorjaar
Bijzonder hoe Google werkt. Je typt zijn voornaam in en krijgt de achternaam meteen cadeau.quote:Op maandag 14 april 2025 20:57 schreef Pino112 het volgende:
GS heb de volledige naam boven water getoverd.
Ja z'n naam is nu ook wel grotendeels besmet.quote:Op maandag 14 april 2025 21:45 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Bijzonder hoe Google werkt. Je typt zijn voornaam in en krijgt de achternaam meteen cadeau.
quote:Sven Nys over bidon tegen gezicht Mathieu van der Poel: “Dit had het einde van zijn carrière kunnen zijn”
In ‘De tafel van Tine’ reageert Sven Nys op het incident met de bidon waar Van der Poel tijdens Parijs-Roubaix slachtoffer van werd. “Het is eigenlijk ongelooflijk dat hij rechtblijft”, aldus Nys. “ De impact had enorm kunnen zijn.”
Maar oprecht, hij krijgt hem nu in zn nek. Als hij hem 30 milliseconden eerder gooit krijgt MVDP hem vol op de neus en ga je bijna gegarandeerd met 50km/u onderuit.quote:
Je ziet nu ook dat ie z'n hoofd naar links draait, denk dat het gevaarlijker was geweest als ie meer van voren kwam.quote:Op maandag 14 april 2025 22:03 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Maar oprecht, hij krijgt hem nu in zn nek. Als hij hem 30 milliseconden eerder gooit krijgt MVDP hem vol op de neus en ga je bijna gegarandeerd met 50km/u onderuit.
Ja maar dat is ook automatisch als je hem eerder gooit, en met 13-14m/s fietsen kan je niet zeggen dat hij bewust op de nek mikte. Die het net zo goed vol op zn hoofd kunnen zijn, danwel volledig kunnen missen.quote:Op maandag 14 april 2025 22:07 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Je ziet nu ook dat ie z'n hoofd naar links draait, denk dat het gevaarlijker was geweest als ie meer van voren kwam.
Dat vind ik wel weer het andere uiterste eigenlijk. Een kwartier ofzo extra is toch ook prima. Als ik op donderdagochtend naar mijn werk rijd heb ik standaard zoveel vertraging.quote:Op maandag 14 april 2025 21:03 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
In de Volta NXT Classic. Tijdlimiet is/was daar 3 minuten.
Heeft er ook mee te maken dat je in Nederland niet de weg extreem lang dicht kan houden.
in Frankrijk sluiten ze rustig hele dag een weg af.
Het is idd überhaupt een wonder dat hij hem raakte. Dat zal zijn verdediging ook wel worden.quote:Op maandag 14 april 2025 22:10 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ja maar dat is ook automatisch als je hem eerder gooit, en met 13-14m/s fietsen kan je niet zeggen dat hij bewust op de nek mikte. Die het net zo goed vol op zn hoofd kunnen zijn, danwel volledig kunnen missen.
Volgend jaar gewoon aan de schandpaal midden op het veledrome. Lekker rotte appels en bananen gooien.quote:Op maandag 14 april 2025 21:56 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ja z'n naam is nu ook wel grotendeels besmet.
Zou maanden cel ook wel heel heftig vinden trouwens, en sneu voor zn vrouw.
Of vierendelen, maar dan ipv paarden een paar renners van het kaliber Puck Moonen. Ongevaarlijk maar genantquote:Op maandag 14 april 2025 22:12 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Volgend jaar gewoon aan de schandpaal midden op het veledrome. Lekker rotte appels en bananen gooien.
Ook prima ideequote:Op maandag 14 april 2025 22:15 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Of vierendelen, maar dan ipv paarden een paar renners van het kaliber Puck Moonen. Ongevaarlijk maar genant
Alsof dat nog niet bekend was hierquote:Op maandag 14 april 2025 20:57 schreef Pino112 het volgende:
GS heb de volledige naam boven water getoverd.
Ward moest zijn verdriet verwerkenquote:Op maandag 14 april 2025 22:16 schreef de_boswachter het volgende:
https://www.geenstijl.nl/5182624/ward
Ward is een smeerlap.
Finale werd het iets opgerekt. Maar veel langer kun je het verkeerstechnisch ook niet dicht houden. 9 van de 10 wachtenden automobilisten hebben sch##t aan de koers. Typisch Nederlands probleem. Los van het feit dat je met zo'n achterstand toch never nooit meer terugkomt. Daarbij gaan gemeentes dan ook moeilijk doen als er voor jaar erna weer vergunning moet worden aangevraagd. In dagblad de Limburger heeft vorig jaar erg leuk artikel gestaan, waarin ze in de Volta dag met de bezemwagen meegingen.quote:Op maandag 14 april 2025 22:11 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dat vind ik wel weer het andere uiterste eigenlijk. Een kwartier ofzo extra is toch ook prima. Als ik op donderdagochtend naar mijn werk rijd heb ik standaard zoveel vertraging.
Je kan het verkeerstechnisch niet langer dan 3 minuten dicht houden? Sommige stoplichten staan nog langer op rood.quote:Op maandag 14 april 2025 23:20 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Finale werd het iets opgerekt. Maar veel langer kun je het verkeerstechnisch ook niet dicht houden. 9 van de 10 wachtenden automobilisten hebben sch##t aan de koers. Typisch Nederlands probleem. Los van het feit dat je met zo'n achterstand toch never nooit meer terugkomt. Daarbij gaan gemeentes dan ook moeilijk doen als er voor jaar erna weer vergunning moet worden aangevraagd. In dagblad de Limburger heeft vorig jaar erg leuk artikel gestaan, waarin ze in de Volta dag met de bezemwagen meegingen.
https://www.facebook.com/(...)jcCwvNv8YauwRCNUjvQlquote:VERDUIDELIJKING
Gisteren hebben wij met onze fanclub een bustrip georganiseerd naar Parijs-Roubaix. Er waren 46 mensen aanwezig op de bus, waaronder zowel leden als niet-leden. Bij de aankondiging van de bustrip werd duidelijk gecommuniceerd dat iédereen kon meegaan, lid of geen lid. Het is financieel namelijk niet haalbaar om een bus enkel met leden te vullen.
Tijdens de wielerwedstrijd heeft zich een verschrikkelijk incident voorgedaan, waarbij een persoon een bidon tegen Matthieu Van Der Poel gegooid heeft. Op de beelden zijn enkele van onze leden te zien, die overduidelijk Van Der Poel aan het toejuichen zijn. Onze leden dragen rode t-shirts en/of rood-witte petjes, de dader duidelijk niet. We willen heel duidelijk zijn: de dader is géén lid van onze fanclub.
Na thuiskomst hebben we gisterenavond als bestuur één en ander onderzocht, en op basis van de beelden en enkele flarden getuigenissen konden we de puzzel leggen. Wij hebben de dader gisterenavond nog via via (want we hadden zelf geen contactgegevens) laten weten dat hij zich moest aangeven bij de politie, en dat wij het anders vandaag in zijn plaats zouden doen.
De dader heeft in de loop van de nacht zélf contact opgenomen met ons, om te laten weten dat hij zich effectief heeft aangegeven en veel spijt heeft van zijn actie. De dader was voor zover wij weten op geen enkel beeld herkenbaar, dus op die manier hebben wij er alles aan gedaan om de juiste dader te identificeren.
Wij zijn, net als iedereen, gedegouteerd door die actie en willen ons dan ook op alle mogelijke manieren distantiëren hiervan. Wij zijn een fanclub VOOR een renner, en niet tégen renner(s). De persoon in kwestie is dan ook op de hoogte gebracht dat hij nooit meer welkom is op toekomstige activiteiten of busritten van de Matej Matjes.
Wie ons ooit al tegengekomen is, weet dat wij de eerste zijn om recht te staan en te applaudisseren voor om het even welke renner die een prestatie neerzet. Ons respect voor een absolute kampioen als Van Der Poel is groot.
Voor de rest laten wij de politie en het gerecht hun werk doen en vinden we het niet aan ons om hier of aan de pers namen te noemen.
Wij hopen dat de dader correct gestraft wordt en dat dit incident niet aan onze fanclub zal kleven in de toekomst.
Bestuur Matej Matjes
Het is natuurlijk een goede actie dat ze hem gedwongen hebben zich te melden bij de politie, verder is het uiterst gênant dat ze vooral bezorgd zijn om hun eigen reputatie. Niemand geeft een fuck om de Matej Matjes.quote:Op dinsdag 15 april 2025 00:17 schreef hole1988 het volgende:
Ik kwam dit tegen.
[..]
https://www.facebook.com/(...)jcCwvNv8YauwRCNUjvQl
Het heeft een hoog Jan Smit appgroep gehalte inderdaadquote:Op dinsdag 15 april 2025 00:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Het is natuurlijk een goede actie dat ze hem gedwongen hebben zich te melden bij de politie, verder is het uiterst gênant dat ze vooral bezorgd zijn om hun eigen reputatie. Niemand geeft een fuck om de Matej Matjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |