Dat ene puntje kan cruciaal worden. Zie het als een achterstand van 4 op het eind van een basketbalwedstrijd.quote:Op zondag 27 april 2025 17:34 schreef ISVV het volgende:
Tja, vooraf teken je voor een 1-1 daar (ik althans). Toch een wrange nasmaak omdat ik nog in extase was door de goal van Sparta en toen lag ie alweer in het mandje.
Kan. Aan de andere kant, ze lijden weer puntverlies daar dus er lijkt toch iets in de koppies te sluipenquote:Op zondag 27 april 2025 18:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat ene puntje kan cruciaal worden. Zie het als een achterstand van 4 op het eind van een basketbalwedstrijd.
Dan heb je de wedstrijd niet gezien denk ik.quote:Op zondag 27 april 2025 18:38 schreef ISVV het volgende:
[..]
Kan. Aan de andere kant, ze lijden weer puntverlies daar dus er lijkt toch iets in de koppies te sluipen![]()
Laat me raden. Ajax was heer en meester?quote:Op zondag 27 april 2025 18:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dan heb je de wedstrijd niet gezien denk ik.
Groningen uit zie ik ze niet zomaar winnen. PSV moet er voor zorgen dat ze winnen in Rotterdam, dan sta je virtueel maar een puntje achter en ligt de druk er vol op bij ajax tegen NEC.quote:Op zondag 27 april 2025 17:00 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ja, maar dat extra punt had zeer welkom geweest. Nu gaan ze het wel over de streep trekken denk ik, als PSV daadwerkelijk alles wint had die laatste pot tegen Twente wat kunnen worden. NEC en Groningen winnen ze wel, en wij moeten eerst ook maar eens de punten pakken.
jazeker, schlemielige 0-1 in de blessuretijd, het was snel weer 1-1, maar helaas te laat om nog te winnen.quote:Op zondag 27 april 2025 19:32 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Laat me raden. Ajax was heer en meester?
Eerste helft was wel totaal ruk begreep ik, maar tweede helft Ajax ruim beter.quote:Op zondag 27 april 2025 19:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
jazeker, schlemielige 0-1 in de blessuretijd, het was snel weer 1-1, maar helaas te laat om nog te winnen.
klopt, wel overwicht maar weinig kansen, 2e helft was het onbegrijpelijk dat het zo lang 0-0 bleef.quote:Op zondag 27 april 2025 19:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Eerste helft was wel totaal ruk begreep ik, maar tweede helft Ajax ruim beter.
Dan weet je dus al hoe die wedstrijd af gaat lopen met deze selectiequote:Op zondag 27 april 2025 19:32 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Groningen uit zie ik ze niet zomaar winnen. PSV moet er voor zorgen dat ze winnen in Rotterdam, dan sta je virtueel maar een puntje achter en ligt de druk er vol op bij ajax tegen NEC.
Win maar even in Rotterdamquote:Op zondag 27 april 2025 19:32 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Groningen uit zie ik ze niet zomaar winnen. PSV moet er voor zorgen dat ze winnen in Rotterdam, dan sta je virtueel maar een puntje achter en ligt de druk er vol op bij ajax tegen NEC.
Ja, dat lijkt me lastiger dan Groningen uit. Al denk ik niet dat het veel uitmaakt. Dit jaar zal Ajax de titel wel pakken, ook als PSV alles wint.quote:
Dit is gewoon het beeld van de hele competitie van Ajax tot dusver met 1 verschil: nu was er geen kutgoal in de 88ste minuut om het allemaal een beetje te verbloemen.quote:Op zondag 27 april 2025 19:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
jazeker, schlemielige 0-1 in de blessuretijd, het was snel weer 1-1, maar helaas te laat om nog te winnen.
Nou, ik denk dat wij met onze selectie van verslapers en laatkomers de laatste zijn die iets moeten aanmerken op het niveau van anderen.quote:Op maandag 28 april 2025 09:30 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dit is gewoon het beeld van de hele competitie van Ajax tot dusver met 1 verschil: nu was er geen kutgoal in de 88ste minuut om het allemaal een beetje te verbloemen.
Maar hé; als dit het niveau is wat je graag na wil streven
Je hoort mij dan ook nergens zeggen dat PSV lekker speelt.quote:Op maandag 28 april 2025 10:01 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat wij met onze selectie van verslapers en laatkomers de laatste zijn die iets moeten aanmerken op het niveau van anderen.
Eerste helft was wel een klein wondertje dat Sparta niet op voorsprong kwam, maar Ajax had er in de tweede helft wel 3 moeten maken.quote:Op maandag 28 april 2025 09:30 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dit is gewoon het beeld van de hele competitie van Ajax tot dusver met 1 verschil: nu was er geen kutgoal in de 88ste minuut om het allemaal een beetje te verbloemen.
2021 voor het laatst verloren daar. En ook dit seizoen 2 keer zonder moeite van gewonnenquote:
Dat maakt toch geen zak uit? Net alsof doelpunten maken geen kwaliteit is. 'We hadden meer doelpunten moeten maken'. Doe dat dan godverdomme ook.quote:Op maandag 28 april 2025 14:11 schreef fetX het volgende:
[..]
Eerste helft was wel een klein wondertje dat Sparta niet op voorsprong kwam, maar Ajax had er in de tweede helft wel 3 moeten maken.
Wat moet er verbloemd worden? Met jouw achterlijkheid gaat dat niet lukken, ondertussen staat Ajax met Philip Cocu voetbal bovenaan en heb jij praatjes omdat er 1 seizoen leuk voetbal gespeeld is onder Bosz, dus wat is de uitzondering, Ajax dat resultaat voetbal speelt of PSV dat het niet doet en een keer voor aantrekkelijk gaat?quote:Op maandag 28 april 2025 09:30 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Maar wel lekker wijzen en wild om je heen slaanquote:Op maandag 28 april 2025 10:05 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Je hoort mij dan ook nergens zeggen dat PSV lekker speelt.
Je hoeft niet boos te worden hoor Taradoquote:Op maandag 28 april 2025 17:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat moet er verbloemd worden? Met jouw achterlijkheid gaat dat niet lukken, ondertussen staat Ajax met Philip Cocu voetbal bovenaan en heb jij praatjes omdat er 1 seizoen leuk voetbal gespeeld is onder Bosz, dus wat is de uitzondering, Ajax dat resultaat voetbal speelt of PSV dat het niet doet en een keer voor aantrekkelijk gaat?
quote:Op maandag 28 april 2025 17:54 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Maar wel lekker wijzen en wild om je heen slaan
Jij begrijpt het verschil niet tussen goed en aantrekkelijk, dat Ajax dit seizoen niet aantrekkelijk voetbalt, is iedereen het wel over eens denk ik, maar dat maakt het natuurlijk niet slecht.quote:Op dinsdag 29 april 2025 08:31 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Je hoeft niet boos te worden hoor TaradoWat er verbloemd moet worden is het slechte spel van Ajax. Ik weet dat jij een roze brilletje draagt, maar dit had je zelf ook nog wel in kunnen vullen toch?
[..]
Eerste seizoenshelft zat er soms wel wat geluk bij voor Ajax, in de tweede seizoenshelft is er gewoon heel degelijk gespeeldquote:Op dinsdag 29 april 2025 17:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Jij begrijpt het verschil niet tussen goed en aantrekkelijk, dat Ajax dit seizoen niet aantrekkelijk voetbalt, is iedereen het wel over eens denk ik, maar dat maakt het natuurlijk niet slecht.
PSV en Feyenoord werden uit en thuis door dit Ajax afgetroefd, ook met slecht spel natuurlijk.
Kortom, je begrijpt er minder dan weinig van.
Dat is wel meteen het vreemde (of eigenlijk niet) van dit Ajax, zo ongeveer elke topper meer dan terecht gewonnen terwijl het tegen de kneuzenteams heel vaak een coinflip was die 9 van de 10 keer de goede kant op viel.quote:Op dinsdag 29 april 2025 17:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Jij begrijpt het verschil niet tussen goed en aantrekkelijk, dat Ajax dit seizoen niet aantrekkelijk voetbalt, is iedereen het wel over eens denk ik, maar dat maakt het natuurlijk niet slecht.
PSV en Feyenoord werden uit en thuis door dit Ajax afgetroefd, ook met slecht spel natuurlijk.
Niet zo heel vreemd omdat de kleine clubs spelen om niet te verliezen, de grote om te winnen, al werden deze vooral tactisch voor lul gezet.quote:Op dinsdag 29 april 2025 17:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is wel meteen het vreemde (of eigenlijk niet) van dit Ajax, zo ongeveer elke topper meer dan terecht gewonnen terwijl het tegen de kneuzenteams heel vaak een coinflip was die 9 van de 10 keer de goede kant op viel.
Dat is waar, daarom is het eigenlijk ook niet vreemd. Maar dat een club als Ajax zelfs tegen de Almere City's van deze wereld aanvallend nauwelijks iets uit wist te richten heeft ook niet alleen maar met het gebrek aan kwaliteit te maken natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 april 2025 17:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet zo heel vreemd omdat de kleine clubs spelen om niet te verliezen, de grote om te winnen, al werden deze vooral tactisch voor lul gezet.
Begin dit seizoen tegen Jagiellonia-uit zeiden spelers dat ze toch iets makkelijker loopjes gingen maken als bijvoorbeeld Berghuis een bal zou geven. Spelers die zowel sturen met het hoofd, als met de benen, mist dit Ajax wel echt. Tegen NAC-thuis (zelf niet gezien) was de conclusie ook dat Farioli er actief op moest wijzen dat Ajax veel meer diepteacties moest maken om gevaarlijk te worden.quote:Op dinsdag 29 april 2025 17:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is waar, daarom is het eigenlijk ook niet vreemd. Maar dat een club als Ajax zelfs tegen de Almere City's van deze wereld aanvallend nauwelijks iets uit wist te richten heeft ook niet alleen maar met het gebrek aan kwaliteit te maken natuurlijk.
Zijn verschillende factoren, maar heeft zeker met de mensen achter de bal te maken, verder heb je individueel wat te weinig of eigenlijk geen mensen die iemand regelmatig uit kunnen spelen, dus je moet het van de loopacties van de middenvelders hebben, dat gaat best wel goed als je zowel Klaassen als Taylor hebt die dat doen.quote:Op dinsdag 29 april 2025 17:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is waar, daarom is het eigenlijk ook niet vreemd. Maar dat een club als Ajax zelfs tegen de Almere City's van deze wereld aanvallend nauwelijks iets uit wist te richten heeft ook niet alleen maar met het gebrek aan kwaliteit te maken natuurlijk.
Ja, maar je blijft alsnog Ajax in de eredivisie. Farioli doet qua verdedigende organisatie en wedstrijdplan heel veel goed maar een gedegen aanvalsspel erin krijgen lukt nog steeds niet, het is geen Arne zullen we maar zeggen.quote:Op dinsdag 29 april 2025 17:55 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Begin dit seizoen tegen Jagiellonia-uit zeiden spelers dat ze toch iets makkelijker loopjes gingen maken als bijvoorbeeld Berghuis een bal zou geven. Spelers die zowel sturen met het hoofd, als met de benen, mist dit Ajax wel echt. Tegen NAC-thuis (zelf niet gezien) was de conclusie ook dat Farioli er actief op moest wijzen dat Ajax veel meer diepteacties moest maken om gevaarlijk te worden.
Ik denk niet dat hij dat uberhaupt geprobeerd heeft.quote:Op dinsdag 29 april 2025 17:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, maar je blijft alsnog Ajax in de eredivisie. Farioli doet qua verdedigende organisatie en wedstrijdplan heel veel goed maar een gedegen aanvalsspel erin krijgen lukt nog steeds niet, het is geen Arne zullen we maar zeggen.
Fair enough.quote:Op dinsdag 29 april 2025 17:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij dat uberhaupt geprobeerd heeft.
Ligt er maar aan wat je wil verwachten.quote:Op dinsdag 29 april 2025 17:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, maar je blijft alsnog Ajax in de eredivisie. Farioli doet qua verdedigende organisatie en wedstrijdplan heel veel goed maar een gedegen aanvalsspel erin krijgen lukt nog steeds niet, het is geen Arne zullen we maar zeggen.
Daar mist ook een bepaald type speler voor, eigenlijk enkel Berghuis.quote:Op dinsdag 29 april 2025 17:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij dat uberhaupt geprobeerd heeft.
Die laatste tegen PSV was natuurlijk lachwekkend omdat Bosz z'n verdedigers niet 1 tegen 1 wilde laten staan, hadden ze continue een man te weinig op het middenveld.quote:Op dinsdag 29 april 2025 18:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Daar mist ook een bepaald type speler voor, eigenlijk enkel Berghuis.
Feyenoord en PSV liepen vooral zelf in het mes tegen Ajax, met domme tactische keuzes en keepersblunders.
Dus Ajax speelt goed voetbal? Dat is wat jij hier probeert te zeggen? Vriend, denk aan je lever. Het is nog maar dinsdag.quote:Op dinsdag 29 april 2025 17:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat is 'goed voetbal'?quote:Op dinsdag 29 april 2025 18:19 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dus Ajax speelt goed voetbal? Dat is wat jij hier probeert te zeggen? Vriend, denk aan je lever. Het is nog maar dinsdag.
Dit neemt mij terug naar de tijd dat zodra Barcelona verloor je overal las "het voetbal heeft verloren" terwijl een Inter vervolgens gewoon een fantastische wedstrijd had gespeeld binnen hun eigen spel opvatting en kunnen.quote:Op dinsdag 29 april 2025 18:19 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dus Ajax speelt goed voetbal? Dat is wat jij hier probeert te zeggen? Vriend, denk aan je lever. Het is nog maar dinsdag.
Dat was tarado, gaat het goed verder?quote:Op dinsdag 29 april 2025 20:25 schreef Zorro het volgende:
En ik maar denken dat ik het PSV topic had geopend
Dan zou ik toch maar vrij acuut een keer naar Hans Anders gaan als je dit Ajax gaat vergelijken met het Inter van Mourinho met Sneijder, Milito en Eto'o.quote:Op dinsdag 29 april 2025 19:34 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Dit neemt mij terug naar de tijd dat zodra Barcelona verloor je overal las "het voetbal heeft verloren" terwijl een Inter vervolgens gewoon een fantastische wedstrijd had gespeeld binnen hun eigen spel opvatting en kunnen.
Luxeprobleem. Probleem is ook dat ze allebei beter renderen in een draversysteem waar ze de hele rechterkant mogen bestrijken.quote:Op donderdag 1 mei 2025 09:04 schreef Solispolar het volgende:
Aan alle mensen die een jaar geleden stonden te schreeuwen dat Frimpong ten faveure van Dumfries in Oranje moest: kijk eens dom? Ja, ho maar.
Volgens mij helemaal geen probleem (voor de rechtsback). In het Nederlands elftal hebben we geen echte leiders, alleen wat swaggerboys. Dumfries is dan weer wél een gast die met teksten komt en in het veld ook voorop gaat in de strijd, eigenlijk moet je hem alleen om die reden al koesteren. Of Frimpong wel of niet voor hem mag staan (op de half of buiten) moeten ze dan zelf maar weten.quote:Op donderdag 1 mei 2025 09:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Luxeprobleem. Probleem is ook dat ze allebei beter renderen in een draversysteem waar ze de hele rechterkant mogen bestrijken.
Ik zou ze allebei opstellen als je een 4-3-3 achtig systeem speelt, als je werkelijk weer 3-5-2/5-3-2 probeert zou ik wel voor Dumfries gaan jaquote:Op donderdag 1 mei 2025 09:24 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Volgens mij helemaal geen probleem (voor de rechtsback). In het Nederlands elftal hebben we geen echte leiders, alleen wat swaggerboys. Dumfries is dan weer wél een gast die met teksten komt en in het veld ook voorop gaat in de strijd, eigenlijk moet je hem alleen om die reden al koesteren. Of Frimpong wel of niet voor hem mag staan (op de half of buiten) moeten ze dan zelf maar weten.
Maar Dumfries moet je altijd laten spelen als hij fit is.
Als Dumfries de ruimte krijgt is hij absolute wereldklasse. Maar dat hij zoveel ruimte kreeg mag je ook de tactische keuzes van de tegenstander aanrekenen.quote:Op donderdag 1 mei 2025 09:04 schreef Solispolar het volgende:
Aan alle mensen die een jaar geleden stonden te schreeuwen dat Frimpong ten faveure van Dumfries in Oranje moest: kijk eens dom? Ja, ho maar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |