Absoluut. Omdat die helemaal geen opinie heeft.quote:Op donderdag 10 april 2025 17:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Rob de Wijk werd hier vergruisd.
En eigenlijk is die nog het meeste consistent.
Maar wat verwacht jij dan? wat een Rusland is toch helemaal niet instaat een grootschalige oorlog te kunnen beginnen? komt dan het gevaar elders vandaan?quote:Op donderdag 10 april 2025 19:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Blijkbaar is Rob de Wijk niet de enige die ziet dat het de verkeerde kant opgaat anders was de CDS niet met deze order gekomen he.
Dit. Kans is ook aanzienlijk dat dat gebeurd. Zo walst Rusland over Oekraine heen.quote:Op vrijdag 11 april 2025 08:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik heb er prima een paar euro voor over om te voorkomen dat ik straks Russisch moet leren spreken.
Dat is wel een uitspraak van Medvedev geweest ooit.....from Wladiwostok to Lisboa.quote:Op vrijdag 11 april 2025 09:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je verwacht oprecht dat Rusland zelfs Nederland wil innemen?
Er moet gewoon iedere 5-10 jaar ongeveer 800 miljard binnen de EU herverdeeld worden anders komen de zuidelijke EU landen in de problemen en klapt de euro.quote:Op vrijdag 11 april 2025 09:37 schreef QAnonn het volgende:
[..]
We hebben tijdens corona gezien dat de EU helemaal geen eenheid is en als het er op aankomt is het ieder land voor zich. Daar gaat 800 miljard niks aan veranderen want tijdens corona was er ook 750 miljard weg gepist.
Nee hij wilde een vrijhandelszone van wladiwostok tot lisboaquote:Op vrijdag 11 april 2025 10:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat is wel een uitspraak van Medvedev geweest ooit.....from Wladiwostok to Lisboa.
Is ook niet helemaal waar.quote:Op vrijdag 11 april 2025 10:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er moet gewoon iedere 5-10 jaar ongeveer 800 miljard binnen de EU herverdeeld worden anders komen de zuidelijke EU landen in de problemen en klapt de euro.
Zag je in 2011, 2020 en nu in 2025
Ik zeg ook nergens dat die kans aanzienlijk is, maar hoe langer we denken dat het zo'n vaart niet zal lopen hoe groter die kans wordt.quote:Op vrijdag 11 april 2025 10:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit. Kans is ook aanzienlijk dat dat gebeurd. Zo walst Rusland over Oekraine heen.
O nee. Toch niet. Begrijp mij niet verkeerd: ik ben heel erg voor investering in defensie. Maar specifiek die angst voor de Russen begrijp ik niet goed.
We zijn het in essentie niet oneens. Maar het laat mij veel beter om het 'gevaar' algemeen te houden. Dat je bij een (gezamenlijke) defensie je hebt lopen verwaarlozen een potentieel doelwit van elke grootmacht kan zijn.quote:Op vrijdag 11 april 2025 10:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat die kans aanzienlijk is, maar hoe langer we denken dat het zo'n vaart niet zal lopen hoe groter die kans wordt.
Ja, eens hoor. Maar je moet toch wat om zelfverklaard kritisch denkers een klein beetje op stang te jagen.quote:Op vrijdag 11 april 2025 10:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
We zijn het in essentie niet oneens. Maar het laat mij veel beter om het 'gevaar' algemeen te houden. Dat je bij een (gezamenlijke) defensie je hebt lopen verwaarlozen een potentieel doelwit van elke grootmacht kan zijn.
Bij de pure focus op Rusland gaan mensen op een gegeven moment zich afvragen: 'maar je ziet toch hoe slecht Rusland het doet? economie op zijn gat, Oekraïne vecht dapper terug. Rusland wint weliswaar wel iets terrein, maar valt in het niets qua verliezen.
Haha ja. Maar juist dat op de stang jagen werkt volgens mij niet.quote:Op vrijdag 11 april 2025 10:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, eens hoor. Maar je moet toch wat om zelfverklaard kritisch denkers een klein beetje op stang te jagen.
Klopt maar ze moeten wel een goed excuus hebben om dat van ons af te troggelen.quote:Op vrijdag 11 april 2025 10:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er moet gewoon iedere 5-10 jaar ongeveer 800 miljard binnen de EU herverdeeld worden anders komen de zuidelijke EU landen in de problemen en klapt de euro.
Zag je in 2011, 2020 en nu in 2025
Europese vrede en veiligheid lijkt me een uitstekend 'excuus'.quote:Op vrijdag 11 april 2025 11:28 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Klopt maar ze moeten wel een goed excuus hebben om dat van ons af te troggelen.
Er zijn in Nederland mensen die zelfs de luchtmacht en marine overbodig vinden.quote:Op zaterdag 12 april 2025 13:18 schreef Niek92 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-klaar-voor-a4889670
Een niet erg geruststellend artikel. Waarom heeft Defensie de afgelopen jaren niet wat meer moeite gestoken in het moderniseren van de landmacht? Vrijwel de gehele marine en luchtmacht zijn/worden gemoderniseerd, hebben voor miljarden aan materieel besteld naar de landmacht lijkt er bekaaid af genomen te zijn.
We hebben notabene niet eens 3 volledige brigades, laat staan de ondersteuning voor meer dan 1.
Whaha, wat een geweldig personage was dat.quote:
Vast. Mijn vraag is meer waarom er op momenten dat er extra budget beschikbaar kwam, we direct F-35's, MQ-9's en fregatten konden bestellen maar er nu geen centen beschikbaar zijn om die brigades goed te vullen met extra eenheden. Daarvoor is wèèr extra geld nodig.quote:Op zaterdag 12 april 2025 13:25 schreef Hathor het volgende:
[..]
Er zijn in Nederland mensen die zelfs de luchtmacht en marine overbodig vinden.
Dure dingen bestellen is snel en makkelijk. 150.000 soldaten rekruteren, huisvesten, uitrusten en opleiden is moeilijk en duurt lang.quote:Op zaterdag 12 april 2025 13:38 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Vast. Mijn vraag is meer waarom er op momenten dat er extra budget beschikbaar kwam, we direct F-35's, MQ-9's en fregatten konden bestellen maar er nu geen centen beschikbaar zijn om die brigades goed te vullen met extra eenheden. Daarvoor is wèèr extra geld nodig.
Ja, maar dat moet nu alsnog. De arbeidsmarkt is hetzelfde als een paar jaar geleden, materiaal en infrastructuur zijn ook niet ineens meer beschikbaar.quote:Op zaterdag 12 april 2025 13:46 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dure dingen bestellen is snel en makkelijk. 150.000 soldaten rekruteren, huisvesten, uitrusten en opleiden is moeilijk en duurt lang.
De landmacht is ook flink aan het moderniseren geslagenquote:Op zaterdag 12 april 2025 13:38 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Vast. Mijn vraag is meer waarom er op momenten dat er extra budget beschikbaar kwam, we direct F-35's, MQ-9's en fregatten konden bestellen maar er nu geen centen beschikbaar zijn om die brigades goed te vullen met extra eenheden. Daarvoor is wèèr extra geld nodig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |