abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 april 2025 @ 20:00:30 #101
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 10 april 2025 @ 20:02:40 #102
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217336027
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 19:58 schreef Glazenmaker het volgende:
Wat ik een beetje mis is het daadwerkelijk doorpakken. Dit is al de zoveelste keer dat de top zegt dat defensie direct bij 1 partij gaat kopen met minder rode tape. Ik heb het nog niet zien gebeuren.
Dat is vooral politiek.
pi_217336067
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 20:02 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat is vooral politiek.
De order wekt dan verwachtingen die niet uitkomen.
  donderdag 10 april 2025 @ 20:07:54 #104
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_217336068
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 20:00 schreef AchJa het volgende:

[..]
Een decoy van een Fennek en een Boxer, volgens mij hebben de Russen die niet.
De interne mail over de nieuwe strategie heb jij gemist denk ik.
https://www.telegraaf.nl/(...)d-maar-het-werkt-wel
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_217336129
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 19:48 schreef AchJa het volgende:

[..]
Blijkbaar is Rob de Wijk niet de enige die ziet dat het de verkeerde kant opgaat anders was de CDS niet met deze order gekomen he.
Dat komt ook vanwege het gedoe met de Amerikanen maar van die school ben jij volgens mij niet. De school die denkt dat de Amerikanen ons in de steek (gaan) laten.
  donderdag 10 april 2025 @ 20:17:10 #106
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217336134
quote:
7s.gif Op donderdag 10 april 2025 20:07 schreef phpmystyle het volgende:
De interne mail over de nieuwe strategie heb jij gemist denk ik.
https://www.telegraaf.nl/(...)d-maar-het-werkt-wel
Je hoeft het mij niet uit te leggen hoor maar ik zou toch even kritisch naar je eigen zin kijken:

quote:
Haha, de Russen willen ons hier mee gaan terugslaan:
Dus de Russen gaan ons terugslaan met die decoys?
  donderdag 10 april 2025 @ 20:18:54 #107
201761 phpmystyle
pi_217336149
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 20:17 schreef AchJa het volgende:

[..]
Je hoeft het mij niet uit te leggen hoor maar ik zou toch even kritisch naar je eigen zin kijken:
[..]
Dus de Russen gaan ons terugslaan met die decoys?
Het was een grap: bedoeling was dat iedereen zou bevestigen dat Russen naast ezels ook opblaasvoertuigem inzetten, en dan zou ik de link posten ;(
  Moderator donderdag 10 april 2025 @ 20:23:00 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217336182
Maar deden ze al, vond jij daarnet nog supergave shit

[ Bericht 10% gewijzigd door sp3c op 10-04-2025 20:31:27 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_217336274
quote:
Ok. Stel: Rusland is failliet. En dan?

Vluchten dan alle Russen naar het buitenland? Hoe gaan ze dat betalen? Wat gaan ze dan doen?

Kunnen de Russen dan geen producten meer kopen die je moet betalen in dollars? Wat zouden ze dan willen kopen? Een computer of een EV? Wat gaan ze daarmee doen?

Enzovoorts. Als een land failliet is, dan moet het alles zelf doen. Hun eigen eten verbouwen. Hun eigen wodka stoken. Hun eigen tanks en andere wapensystemen bouwen. Etc. Het gaat pas fout als ze zaken moeten doen met het buitenland en in Rusland doet alleen de regering dat.

Het grootste pijnpunt zijn microchips, want die kunnen ze zelf niet maken. En die heb je tegenwoordig veel nodig. Nu in Rusland vooral voor wapensystemen.
  Moderator donderdag 10 april 2025 @ 20:50:20 #110
236264 crew  capricia
pi_217336411
Ik denk alleen maar dat het gezond is dat we onze eigen defensie eens wat serieuzer nemen.
Ik hoop ook echt dat de politieke wil er is.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217336495
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 13:52 schreef Captain_Ghost het volgende:
Let maar op!

Na de NAVO-top zal wereld in branden staan.
Want tijdens top zal de laatste orders uitdelen en programma rollen.

Die dagorder is enkel om leger laten wakker schudden en ter voorbereiding te treffen voor geval. Meer niets.
Ben jij een Kremlintol of gewoon een domme kaaskop?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 10 april 2025 @ 21:22:04 #112
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217336648
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 17:18 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Er werd genoeg geroepen dat het Russische leger verzwakt was en dat ze oud materieel hadden.
Tevens werd beweerd dat door de sancties, Rusland binnen een paar maanden geen geld meer had voor oorlogsvoering....

Nou, dat zien we.....
De grootste Intel misser vond ik nog wel dat ze de conclusie trokken dat Rusland geen chips meer had voor zijn wapens en dat ze daarom wasmachines meenamen. Ik kan precies voor me zien hoe dat in die Intel-cel gegaan is. Dan zagen ze een foto van een paar Russische soldaten die met een wasmachine sleepten en hebben ze dat geanalyseerd en zijn tot de conclusie gekomen dat ze dat deden vanwege de chips die erin zaten….
Een veel simpelere verklaring is dat die soldaten drie weken aan het front waren en ondertussen hun kleren wel eens wilden wassen… Vaak denken die Intel mannen heel omslachtig en complex.
The End Times are wild
  donderdag 10 april 2025 @ 21:25:21 #113
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217336685
https://x.com/EU_Commission/status/1571454007683428352
twitter

Net alsof die chips uit een willekeurige wasmachine zo in een SAM te gebruiken zijn of zo. En dan gaat het hoofd van de EU gewoon af door dit te zeggen, niet een willekeurige ambtenaar of zo!! Als je alleen al zit over hoeveel lagen bureaucratie dit bericht gegaan is, van de luitenant TIC tot aan v/d Leyen zelf! En niemand kon logisch denken.
The End Times are wild
  donderdag 10 april 2025 @ 21:41:11 #114
201761 phpmystyle
pi_217336848
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 21:22 schreef LXIV het volgende:

[..]
De grootste Intel misser vond ik nog wel dat ze de conclusie trokken dat Rusland geen chips meer had voor zijn wapens en dat ze daarom wasmachines meenamen. Ik kan precies voor me zien hoe dat in die Intel-cel gegaan is. Dan zagen ze een foto van een paar Russische soldaten die met een wasmachine sleepten en hebben ze dat geanalyseerd en zijn tot de conclusie gekomen dat ze dat deden vanwege de chips die erin zaten….
Een veel simpelere verklaring is dat die soldaten drie weken aan het front waren en ondertussen hun kleren wel eens wilden wassen… Vaak denken die Intel mannen heel omslachtig en complex.
Dat type nieuws is louter erop gericht om het moreel in het Westen hoog te houden en om een nieuws atmospherete te creëren dat het werven voor Oekraïne makkelijker gaat.
De kwaliteit van de informatievoorziening voor Paternotte tot aan Baudet weet ik niet, maar voor een Rutte, Macron en Scholz zou die goed moeten zijn en zullen neem ik aan ook nooit met zulke bullshit voorgelogen zijn.
pi_217336874
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 21:25 schreef LXIV het volgende:
[ x ]
Net alsof die chips uit een willekeurige wasmachine zo in een SAM te gebruiken zijn of zo. En dan gaat het hoofd van de EU gewoon af door dit te zeggen, niet een willekeurige ambtenaar of zo!! Als je alleen al zit over hoeveel lagen bureaucratie dit bericht gegaan is, van de luitenant TIC tot aan v/d Leyen zelf! En niemand kon logisch denken.
Je hebt verschillende soorten chips. De meest voorkomende tegenwoordig zijn microcontrollers. De meeste worden gemaakt door Microchip. NXP maakt er ook veel. En we hebben hier ook nog STM. En je hebt ook nog wat Intel en Motorola varianten, maar die worden steeds minder gebruikt. En de meest moderne microcontrollers gebruiken allemaal de ARM standaard. Die zijn vrij uitwisselbaar.

Dus je hebt niet zoveel soorten. Je hebt wel veel varianten, maar dat is voornamelijk dat ze meer pootjes en geheugen hebben. En je kunt ze meestal gewoon herprogrammeren. Dus het is allemaal vrij uitwisselbaar, zolang je er een printplaatje tussen doet om de pootjes in het juiste gaatje te stoppen. Alle overige componenten kan iedereen maken, dat is geen probleem.

Kortom, zolang je geen AI wilt programmeren of 3D spelletjes wilt spelen, is het allemaal niet zo spannend en kun je die chipjes makkelijk hergebruiken, als de nood maar hoog genoeg is.
  donderdag 10 april 2025 @ 21:48:03 #116
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217336923
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 21:43 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je hebt verschillende soorten chips. De meest voorkomende tegenwoordig zijn microcontrollers. De meeste worden gemaakt door Microchip. NXP maakt er ook veel. En we hebben hier ook nog STM. En je hebt ook nog wat Intel en Motorola varianten, maar die worden steeds minder gebruikt. En de meest moderne microcontrollers gebruiken allemaal de ARM standaard. Die zijn vrij uitwisselbaar.

Dus je hebt niet zoveel soorten. Je hebt wel veel varianten, maar dat is voornamelijk dat ze meer pootjes en geheugen hebben. En je kunt ze meestal gewoon herprogrammeren. Dus het is allemaal vrij uitwisselbaar, zolang je er een printplaatje tussen doet om de pootjes in het juiste gaatje te stoppen. Alle overige componenten kan iedereen maken, dat is geen probleem.

Kortom, zolang je geen AI wilt programmeren of 3D spelletjes wilt spelen, is het allemaal niet zo spannend en kun je die chipjes makkelijk hergebruiken, als de nood maar hoog genoeg is.
Maar die generieke chips zijn ook voor Rusland gewoon overal te kopen. Die soldaten sleepten met die wasmachines om hun kloffie te wassen na drie weken velddienst..
NB dat dit helemaal in het begin van het conflict was. Toen ze nog verwachten dat het een paar weken ging duren
The End Times are wild
pi_217336940
Gelukkig zit Polen nog tussen Nederland en Duitsland en zij hebben de sterkste leger van Europa dus geen zorgen mensen
  donderdag 10 april 2025 @ 21:53:12 #118
201761 phpmystyle
pi_217336956

Westerse onafhankelijke media _O_
pi_217337416
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 16:06 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dat valt nog al mee. Het netwerk is overbelast maar kritieke infrastructuur is redundant opgebouwd.

Dus bij een sabotage-actie betekent het dat de treinen stoppen met rijden en woonwijken eerst plat gaan zodat je geen voetbal meer kan kijken maar er niemand in het ziekenhuis dood gaat omdat er geen stroom is.

Vervelend? Ja. Gevaarlijk? Nee.
Eerlijk gezegd denk ik dat de treinen blijven rijden. Eigen netwerk en cruciaal voor militaire transporten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_217337459
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 21:48 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar die generieke chips zijn ook voor Rusland gewoon overal te kopen. Die soldaten sleepten met die wasmachines om hun kloffie te wassen na drie weken velddienst..
NB dat dit helemaal in het begin van het conflict was. Toen ze nog verwachten dat het een paar weken ging duren
Waarom zou je daar mee gaan slepen en niet ter plekke wassen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_217337592
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 21:25 schreef LXIV het volgende:
[ x ]
Wat een domme muts...
En dat is de baas van de EU...
:')

Godsammekraken zeg, je bent toch wel van het padje af als je nog achter die EU poppenkast aanloopt...
  donderdag 10 april 2025 @ 23:10:06 #122
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_217337624
quote:
7s.gif Op donderdag 10 april 2025 21:53 schreef phpmystyle het volgende:
[ afbeelding ]

Westerse onafhankelijke media _O_
Het gaat natuurlijk niet om de chips. De wastrommel wordt overduidelijk gebruikt als kanon.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 10 april 2025 @ 23:28:05 #123
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217337755
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 22:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Waarom zou je daar mee gaan slepen en niet ter plekke wassen?
Je moet stroom hebben en je kleren kunnen uittrekken.. Handiger om dat op je kampje te doen dan letterlijk op de frontlijn
The End Times are wild
pi_217338031
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 21:22 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het wappie forum is geen intel waar de overheid wat mee doet. In de eerste weken waren ze massaal aan het plunderen en het werd gezien als plunderen. Niet als een poging om chips te vinden in de wc potten die massaal gespot werden op Russische voertuigen.
  vrijdag 11 april 2025 @ 07:31:04 #125
117098 Hathor
Effe niet
pi_217338450
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 23:28 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je moet stroom hebben en je kleren kunnen uittrekken.. Handiger om dat op je kampje te doen dan letterlijk op de frontlijn
Die stroom was er natuurlijk ook gewoon in het huis waar ze dat ding gejat hebben. Als je tijd genoeg hebt om zo'n ding naar buiten te sjouwen en op je tank vast te snoeren, dan lijkt het me makkelijker om je in dat huis even uit te kleden en je kloffie ter plekke even te wassen.

Overigens denk ik dat we dit veel te ver zoeken, veel van die Russen hebben thuis niet van dit soort luxe artikelen, het is gewoon ordinair plunderen, niks meer of minder. In WW2 hadden de soldaten aan het front ook geen wasmachines tot hun beschikking en werd je kloffie gewoon met de hand gewassen in een emmer water.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')