De wandelaars veroorzaken te veel stikstof met hun gewandel, Ja steeds maar , Ik moet plasseeeequote:Stikstofslot zet streep door wandelplannen: 150 tochten afgelast
author avatar Mike Muller
Den Haag - Stikstof tart niet alleen boeren, bouwers en bedrijven maar ook doodgewone wandelaars.
Volgens de Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG) zijn afgelopen jaar maar liefst 150 wandeltochten afgeblazen als gevolg van het stikstofbeleid.
quote:Terwijl het kabinet al maandenlang broedt op maatregelen om uit het stikstofslot te komen en hierover nog geen belangrijke keuzes voor maatregelen in het kabinet zijn gemaakt, proberen lokale overheden de stikstofcode mede te kraken tijdens sessies in het Catshuis.
De VNG heeft daarvoor een paar plannen op tafel gelegd, zoals een grens waaronder voor vergunningen geen stikstoftoets nodig is, een stevig landelijk pakket én een gebiedsgerichte aanpak om rondom stikstofgevoelige natuurgebieden maatregelen te kunnen nemen.
„En dat laatste is nodig”, meldt VNG-directeur Albert Vermue.
„Teveel woningbouwprojecten lopen door het ontbreken van een deugdelijke aanpak voor dit onderwerp vertraging op.
Zelfs 150 wandeltochten werden afgelopen jaar afgelast om die reden.
Geen tijd te verliezen dus”, aldus Vermue, die een boekje open doet over de laatste Catshuis-sessie.
quote:Gesprekken over ingrepen lopen echter stroef, wist De Telegraaf eerder al te melden.
Verwacht wordt dat niet alleen het kabinet, maar ook de fractievoorzitters van PVV, VVD, NSC en BBB hierover komende tijd knopen over moeten doorhakken.
Het gaat dan vooral om welke maatregelen op korte termijn genomen kunnen worden om de vergunningverlening weer op gang te krijgen.
Hierbij liggen allerlei keuzes voor: van het aanpassen van het veevoer, het mogelijk maken om te stoppen als boer tot het verplaatsen van boerderijen, extensiveren, het plaatsen van technische innov
ja ik snap het ook niet , misschien schijten ze in de kwetsbare natuur achter een struik bramenquote:Op woensdag 9 april 2025 20:55 schreef Ghost_Buster het volgende:
Wacht even... het gaat hier om stikstof, NO2 (ammoniak) dus, geen CO2... Hoe? Hoe kunnen doodgewone wandelaars in vredesnaam teveel stikstof veroorzaken? Plassen ze teveel in de natuur of zo? Dit snap ik echt niet..
Wellicht dat het als zijnde evenement niet mogelijk was? Met een vergunningsaanvraag zal daar naar gekeken worden vermoed ik.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:55 schreef Ghost_Buster het volgende:
Wacht even... het gaat hier om stikstof, NO2 (ammoniak) dus, geen CO2... Hoe? Hoe kunnen doodgewone wandelaars in vredesnaam teveel stikstof veroorzaken? Plassen ze teveel in de natuur of zo? Dit snap ik echt niet..
ok, geen natuurvergunning voor afgegeven, dat zou kunnenquote:Op woensdag 9 april 2025 21:00 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Wellicht dat het als zijnde evenement niet mogelijk was? Met een vergunningsaanvraag zal daar naar gekeken worden vermoed ik.
Het enige dat ik kan verzinnen is dat die wandelaars voor een deel met de auto naar de wandelroutes rijden.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:55 schreef Ghost_Buster het volgende:
dat is geen collectief evenement in de kwetsbare natuur , dat valt onder weekendverkeerquote:Op woensdag 9 april 2025 21:03 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Het enige dat ik kan verzinnen is dat die wandelaars voor een deel met de auto naar de wandelroutes rijden.
Maar verbiedt dan gelijk het concept schoonouders of de Ikea, want daarvoor stapt een veelvoud van die wandelaars in de auto, elk weekend.
Willekeurige machtsuitoefening om de burger te demoraliseren.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:55 schreef Ghost_Buster het volgende:
Ik vind de zondagse trek richting woonboulevard of outlet centre anders veel weghebben van een kolonie mieren die een grote voedselbron hebben gevonden. Misschien is het geen georganiseerd evenement, maar collectief is het wel.quote:Op woensdag 9 april 2025 21:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat is geen collectief evenement , dat valt onder weekendverkeer
Hetzelfde als dat huizen geen stikstof uitstoten, maar toch niet gebouwd mogen worden.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:55 schreef Ghost_Buster het volgende:
Een evenement om grote bossen takken en struiken als vreugdevuren in de hens te steken dat heeft geen vergunning nodig of krijgt die zonder problemenquote:Op woensdag 9 april 2025 21:20 schreef Piles het volgende:
[..]
Hetzelfde als dat huizen geen stikstof uitstoten, maar toch niet gebouwd mogen worden.
De machines (voor huizenbouw én een wandelevenement) stoten wel stikstof uit. En elke gram is teveel, dus krijg je geen vergunning.
Over 1.5 jaar hebben we geen nieuw kabinetquote:Op woensdag 9 april 2025 21:02 schreef Filosoofert het volgende:
En juist door die verschrikkelijke aanpak van het (en vorige) kabinet loopt dit soort shit allemaal op.
Maar schuif maar door over 1,5 jaar hebben we weer een nieuw kabinet dat het ook weer helemaal anders gaat doen
dit gedoe met natura gebieden en stikstof dat valt onder de topambtenarij en de blijven nar elke verkiezing hetzelfde van linksche originequote:Op woensdag 9 april 2025 22:43 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Over 1.5 jaar hebben we geen nieuw kabinet
Begrijp je wel wat een hoofdletter is? Dat zou je argumenten misschien enige vorm van geloofwaardigheid betekenen,quote:Op woensdag 9 april 2025 20:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja ik snap het ook niet , misschien schijten ze in de kwetsbare natuur achter een struik bramen
heeft ook niets met wolven te maken dus
ik begrijp trouwens ook niet dat Bramen kennelijk geen natuur is, niet kwetsbaar dat begrijp ik, al knip je alle takken af volgend jaar staat ie weer fruitig te wezen
Dat met die natura gebieden is 1 grote kanker. Wat ze in Nederland hebben gedaan is elke poel met een kikker uitgeroepen tot Natura 2000 gebied, vervolgens mag je niks in een straal rond 10KM van zo een gebied. Zodat 3 kwart van Nederland op slot ligt. Kijk je naar andere landen, dan hebben ze gewoon een aantal grote nationale parken, waardoor je in de rest van het land gewoon je gang kunt gaan.quote:Op woensdag 9 april 2025 22:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dit gedoe met natura gebieden en stikstof dat valt onder de topambtenarij en de blijven nar elke verkiezing hetzelfde van linksche origine
ook al zit er een PVV of een Groen linksch , of een VVD het blijven dezelfde mensen, die steeds verder hun macht uitbreiden
Ja, die stikstof die weet watquote:
1,5 jaar. Komma.quote:Op woensdag 9 april 2025 22:43 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Over 1.5 jaar hebben we geen nieuw kabinet
Groetjes van de vee-industrie die voor het overgrote deel voor de export produceert in ons overvolle landje en al decennia lang de hand boven het hoofd wordt gehouden door uiteenlopende regeringen (met als gemene deler het CDA en de VVD).quote:Op donderdag 10 april 2025 07:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja, die stikstof die weet wat
Als wolven een 100 van jou schapen levend uit elkaar trekken, dan is dat natuur , dat is goed ,
Konikpaarden laten sterven van de honger , dat is ook prima ,
maar wandelen in de natuur dat kan niet , dat mag niet van Brussel
En je wordt niet vervolgt.quote:Op woensdag 9 april 2025 21:06 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
Gewoon een wandeltocht op de a12 organiseren, die gaat wel altijd door.
Maar een deel van de Amazone omver kappen voor een snelweg zodat de hoge bobo's naar de COP in Brazilië kunnen om daar te klagen dat het slecht met de aarde gaat is ook geen probleem.quote:Op donderdag 10 april 2025 07:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja, die stikstof die weet wat
Als wolven een 100 van jou schapen levend uit elkaar trekken, dan is dat kwetsbare natuur , dat is goed ,
Konikpaarden laten sterven van de honger , dat is ook prima, dat hoort in de kwetsbare natuur met biodiversiteit
maar wandelen in de natuur dat kan niet , dat mag niet van Brussel
En bramen plukken dat mag ook niet
Die ambtenaren hier die worden steeds gekker , macht wellust is een heel bijzonder ietsquote:Op donderdag 10 april 2025 07:39 schreef asco het volgende:
Wat moet je hier nou nog op zeggen?![]()
Ga nog maar verder op Trump schelden, dat is een mooie afleiding voor de achterlijkheid die wij hier geworden zijn.
Die komen natuurlijk allemaal met de auto naar zo'n event.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:55 schreef Ghost_Buster het volgende:
Soms zou je willen dat wij tijdelijk zo'n idioot hadden om een einde te maken aan allerleid doorgeslagen gekte.quote:Op donderdag 10 april 2025 07:39 schreef asco het volgende:
Wat moet je hier nou nog op zeggen?![]()
Ga nog maar verder op Trump schelden, dat is een mooie afleiding voor de achterlijkheid die wij hier geworden zijn.
Lul niet zo dom; het is steeds moeilijker om een vergunning voor een paasvuur te krijgenquote:Op woensdag 9 april 2025 21:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Een evenement om grote bossen takken en struiken als vreugdevuren in de hens te steken dat heeft geen vergunning nodig of krijgt die zonder problemen
De logica is ver te zoeken bij de ambtenarij, macht is hier weer de drijfveer
Bekijk deze YouTube-video
NO2 is stikstof-dioxide, daar gaat het om. Ammoniak is NH3.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:55 schreef Ghost_Buster het volgende:
terecht die moeten ze onmiddellijk verbiedenquote:Op donderdag 10 april 2025 11:20 schreef xzaz het volgende:
[..]
Lul niet zo dom; het is steeds moeilijker om een vergunning voor een paasvuur te krijgen
Je blijft dom lullen. Je hebt weer geen idee waar je het over hebt.quote:Op donderdag 10 april 2025 11:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
terecht die moeten ze onmiddellijk verbieden
stompzinng gedrag van boeren sukkels
Voor élk evenement in en rond stikstofgevoelige gebieden (ook wandeltochten) moet een stikstoftoets worden uitgevoerd; daar hebben de gemeenten de poppetjes niet voor en dus schrappen ze het hele gebeuren maar.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:55 schreef Ghost_Buster het volgende:
over die rare paasvuren waar kennelijk geen vergunning voor nodig isquote:Op donderdag 10 april 2025 11:36 schreef xzaz het volgende:
[..]
Je blijft dom lullen. Je hebt weer geen idee waar je het over hebt.
dat zou kunnenquote:Op donderdag 10 april 2025 11:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Voor élk evenement in en rond stikstofgevoelige gebieden (ook wandeltochten) moet een stikstoftoets worden uitgevoerd; daar hebben de gemeenten de poppetjes niet voor en dus schrappen ze het hele gebeuren maar.
Ik loop wel eens mee met dit soort wandelingen maar vaak zetten die verenigingen dan ergens een soepkar neer met een generator. Dat zal wel niet meer mogen.quote:Op donderdag 10 april 2025 20:32 schreef Estate2 het volgende:
Ik kan geen nieuwsbericht of vereniging bericht vinden dat er afgelaste wandeltochten zijn.
Tijdens Corona een paar maar de laatste jaren niks.
Rijden die echt jeeps? Direct opheffen die organisaties. Ga maar gewoon Isuzu's rijden zoals Rijkswaterstaat.quote:Op donderdag 10 april 2025 11:09 schreef Seeburg54 het volgende:
Joh.![]()
De pipo's van Natuurmonumenten en Staatsbosbeheer flaneren hier dagelijks met hun stink jeepjes door het bos. Dat mag wel?
Wat een treurigheid weer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |