De staatsschuld is 36 biljoen dus een half procent is 180 miljard per jaar. Nu wordt er natuurlijk gefaseerd geherfinancierd dus het zal langzaam oplopen. Belangrijker is dat het tekort op de begroting nog forser wordt door verlies aan economische groei.quote:Op woensdag 9 april 2025 15:09 schreef SymbolicFrank het volgende: [..] Dat zal niet mals zijn. Maar ik weet niet of je dat nu al kunt zeggen.
Laten we wel wezen; als we alleen samenwerken, importeren en exporteren naar landen waar mensenrechten hoog in het vaandel staan dan gaat dat ten koste van onze eigen welvaart want dan zal alles stervensduur worden. Over tijd zul je zien dat als China ook iets aan die mensenrechten moet gaan doen omdat de economie gaat stagneren. Ik zag hier van de week nog een bron voorbij komen die stelde dat het gemiddelde salaris van Chinezen in 10 jaar tijd met 400% zijn gestegen. Ten eerste is die groei niet houdbaar en ten tweede staat daar een bepaalde vorm van welvaart tegenover. Uiteindelijk zal er in China een revolutie plaats gaan vinden en zullen ze daar ook meer aandacht krijgen voor mensenrechten. Zoals het er nu uit gaat zien lijkt Amerika de rol van China weer op zich te willen nemen. Daar kunnen wij in Europa eigenlijk alleen maar van profiteren ten baten van onze welvaart.quote:Op woensdag 9 april 2025 14:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Amerika is anders, China is een totalitair regime dat geen oog heeft voor mensenrechten. Moet en wil je daar zaken mee blijven doen omdat het geld oplevert?
Er is niet voor niks een Europees mandaat om de Chinese afhankelijkheid in te perken en onze eigen belangen veilig te stellen omdat we voorbij dreigen te worden gestreefd inclusief onze eigen tariffs tegen China. Eigenlijk exact wat Trump altijd heeft geroepen.
quote:EU-landen geven groen licht: hogere importheffingen op duizenden Amerikaanse producten
author avatar
Alexander Bakker
Aangepast: 1 min geleden4 min geledenin Nieuws
Brussel - Van make-up tot jeans en tabak. Vanaf volgende week kunnen duizenden Amerikaanse producten in Europa fors duurder worden door een ‘tegenheffing’ van 25 procent. EU-lidstaten hebben woensdag groen licht gegeven voor hogere importtarieven. Het is een reactie op heffingen die president Donald Trump vorige maand invoerde op staal en aluminium uit de Europese Unie.
quote:VDe hogere importheffingen op Amerikaanse goederen gaan op verschillende momenten in. Zo wordt het invoeren van Harley Davidsons en jeans vanaf volgende week dinsdag duurder. Het gaat om hetzelfde pakket tegenmaatregelen als tijdens het eerste presidentschap van Trump.
Vanaf 15 mei wordt de lijst aangevuld met nog eens duizenden andere Amerikaanse producten, variërend van kleding tot cosmetica en sinaasappelsap.
Per 1 december worden bepaalde landbouwproducten zoals sojabonen en noten onderworpen aan hogere tarieven.
Het gaat in veel gevallen om goederen die Republikeinse staten raken.De hogere importheffingen op Amerikaanse goederen gaan op verschillende momenten in.
Zo wordt het invoeren van Harley Davidsons en jeans vanaf volgende week dinsdag duurder.
Het gaat om hetzelfde pakket tegenmaatregelen als tijdens het eerste presidentschap van Trump.
Vanaf 15 mei wordt de lijst aangevuld met nog eens duizenden andere Amerikaanse producten, variërend van kleding tot cosmetica en sinaasappelsap.
Per 1 december worden bepaalde landbouwproducten zoals sojabonen en noten onderworpen aan hogere tarieven. Het gaat in veel gevallen om goederen die Republikeinse staten raken.
Als zowel China als de EU voet bij stuk blijven houden, dan krijgt de VS het heel snel heel zwaar.quote:Op woensdag 9 april 2025 15:18 schreef capricia het volgende:
The empire strikes back.
Heffingen op vleesproducten en cosmetica: EU slaat terug in handelsoorlog met VS - https://nos.nl/l/2562951
Ik hoorde een aantal dagen geleden dat de EU eerst nog wilde onderhandelen met Trump, dat is dus mislukt neem ik aan?quote:Op woensdag 9 april 2025 15:19 schreef michaelmoore het volgende:
Goed zo doorgaan met straffen
[..]
[..]
Natuurlijk niet, dit gaat ons echt wel pijn doen op den duur.quote:Op woensdag 9 april 2025 15:35 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik weet niet of we hier nu zo heel erg blij mee moeten zijn allemaal.
Dit is nog reactie op de eerdere tarieven van Amerika op bv staalquote:Op woensdag 9 april 2025 15:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik hoorde een aantal dagen geleden dat de EU eerst nog wilde onderhandelen met Trump, dat is dus mislukt neem ik aan?
Yep, Trump heeft het voorstel van de EU, 0 tegen 0 tariffs over en weer afgewezen.quote:Op woensdag 9 april 2025 15:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik hoorde een aantal dagen geleden dat de EU eerst nog wilde onderhandelen met Trump, dat is dus mislukt neem ik aan?
De EU wil best van alle handelstarieven af aan beide kanten, maar dat is helemaal niet waar Trump mee bezig is.quote:Op woensdag 9 april 2025 15:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Consumenten zijn doorgaans niet gebaat bij handelsoorlogen.quote:Op woensdag 9 april 2025 15:35 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik weet niet of we hier nu zo heel erg blij mee moeten zijn allemaal.
Zeker, veel meer immigratie uit toch al arme landen zou de EU kunnen gaan overspoelen. De tariffs uit de VS voor veel arme landen bedreigt direct in het bestaan van de bevolking.quote:Op woensdag 9 april 2025 15:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, dit gaat ons echt wel pijn doen op den duur.
Trump wilde 350 miljard.quote:Op woensdag 9 april 2025 15:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee man, dit is echt zo’n simplistische kijk op hoe handel werkt. Arme landen hebben juist meer belang bij een deal, want die VS-tarieven kunnen hun export keihard raken. Dus ze gaan sneller akkoord, omdat ze economisch geen keus hebben.quote:Op woensdag 9 april 2025 15:41 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Zeker, veel meer immigratie uit toch al arme landen zou de EU kunnen gaan overspoelen. De tariffs uit de VS voor veel arme landen bedreigt direct in het bestaan van de bevolking.
inderdaad de EU wilde wederzijds NULL procent ,maar dat wil trump nietquote:Op woensdag 9 april 2025 15:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |