abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 april 2025 @ 11:24:57 #26
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217332408
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 22:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Voor nu ben ik ook benieuwd wat de volgende is. The Cave wist ik nog wel, maar ik denk dat we de volgende uit dat lijstje in ieder geval de komende 2 weken niet gaan zien.
Ik ben positief verrast dat Viva la Vida, Moth To A Flame, Little Talks, Zoutelande, Promises Of No Man's Land en bovenal Somebody That I Used To Know bij jou de bovenste 3000 halen :)

De rest verwachtte ik al wel (redelijk) hoog denk ik.

Grootste tegenvallers zijn denk ik wel Narcotic en The Final Countdown, die had ik ook zeker wel minstens hier verwacht. En natuurlijk The Road Ahead, kan er nog steeds niet over uit hoe diep je die in de kelder hebt staan.

Qua nummers die ik zelf heel slecht vind wacht ik nog altijd op Blurred Lines en I Am The Walrus, maar zeker die laatste zou ook zomaar ineens op plek 500 op kunnen duiken ofzo.
  Redactie Sport donderdag 10 april 2025 @ 14:18:00 #27
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217333479
Oh ik heb er toch nog eentje gespot die wel nog snel komt. Hoe moeilijk kan het zijn om een lijstje van 100 liedjes goed door te lezen _O-

Komt misschien omdat ik het ook aan mezelf lastig te verkopen vind dat deze zo laag staat, maar... nouja, je leest het commentaar binnenkort wel. Hij staat ook niet in bovenstaand lijstje.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport donderdag 10 april 2025 @ 15:32:58 #28
pi_217334103
Vandaag moeten we het hier mee doen. De afgelopen tijd heb ik er flink wat geplaatst, maar komende weken zal het weer zo'n 4 per week worden.

3125 Robbie Williams - She's the One

Het zijn drukke tijden voor Robbie. Ditmaal mag hij aantreden met zijn cover van World Party. De versie van Robbie is uiteraard bekender. Wel een fijne ballad van hem, al vind ik Robbie leuker als hij zijn nummers iets meer uptempo brengt. In 2001 binnen op 1091 en de jaren erna steevast zo rond plek 300. Dat was vanaf 2007 voorbij, toen ging het naar 806 en de jaren erna is het vooral verder gezakt. Inmiddels is het lied op plek 1557 te vinden.

3124 Elvis Presley - (You're the) Devil in Disguise

Het is een komen en gaan van liedjes van de heer Presley in dit deel van de lijst. Gewoon wel een leuk Amerikaans liedje uit die tijd, maar het is wel heel perfect allemaal in een tijd dat rock juist meer en meer ging schuren. De eerste editie op 577 en daarna eigenlijk meteen al een stuk lager, maar liedjes met de naam Elvis scoren altijd goed dus staat dit nog steeds op 1241

3123 Cliff Richard - I Could Easily Fall (In Love With You)

Eigenlijk de Britse variant van bovenstaande. Het schuurt niet, het is wel prima gezongen, maar het is toch een beetje popmuziek voor mensen die de randjes niet te veel opzoeken. Wel weer een nummer dat je zo mee kan gaan doen. Dit stond er in in 2000, 2001, 2003 en 2004. Niet al te vaak dus.

SPOILER: 3122-3101
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_217334781
Wat een blok. Geen enkele echt vervelende, geen enkele waarvan ik 10 seconden na afloop nog weet dat hij net gedraaid is.

Sananda Maitreya steekt er hier voor mij licht bovenuit. Net als Paul de Jong gisteren komt die uit de platenkast van mijn oude moeder, dus dat zorgt voor wat bias.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_217335119
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 15:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vandaag moeten we het hier mee doen. De afgelopen tijd heb ik er flink wat geplaatst, maar komende weken zal het weer zo'n 4 per week worden.
Dus er zijn 3102 Top 2000 nummers die mooier zijn dan Telkens Weer? Nou het zal mij benieuwen
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
pi_217335145
Flowers hoort als moderne klassieker toch ook wel gewoon bij de bovenste 2000?
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_217335174
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 18:22 schreef Fred_B het volgende:
Dit zijn wel hele grote woorden voor een stofzuigliedje.
  Redactie Sport donderdag 10 april 2025 @ 18:38:19 #33
pi_217335256
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 18:22 schreef Fred_B het volgende:
Zoals gezegd, Circles pastiche. Geen slecht liedje hoor, maar toch... Dat je Telkens Weer daar zou willen zien vind ik nog wel wat logischer.
pi_217335523
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 18:26 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Dit zijn wel hele grote woorden voor een stofzuigliedje.
Van de vlotte vrouwenliedjes met enig klassieker-gehalte heb ik dit liever dan de Cyndi Laupers, Kim Carnessen, Beverley Cravens, Vanessa Carltons of Nathalie Imbruglia’s van deze wereld, om maar wat te noemen.

quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2025 18:38 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Zoals gezegd, Circles pastiche. Geen slecht liedje hoor, maar toch... Dat je Telkens Weer daar zou willen zien vind ik nog wel wat logischer.
Ja, Willeke hoort sowieso wel in de lijst voor te komen. Misschien is dat op basis van alle muziek die in de historie is uitgebracht wat veel eer, maar het blijft een Nederlandse lijst.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  donderdag 10 april 2025 @ 21:09:31 #35
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217336563
Nummers die ik hoger zou plaatsen:

3121 Barry White - Let the Music Play
3119 Thirty Seconds to Mars - Kings and Queens

Niet het allersterkste blokje, maar als ik een favoriet moet noemen ga ik toch voor de plaat die het meest in mijn genre ligt, die van 30STM. Inderdaad niet hun beste, maar we doen het er maar mee. In de Kink 1500 hoorde ik From Yesterday weer eens langskomen afgelopen najaar, die is eigenlijk wel veel fijner (en komt waarschijnlijk nieuw binnen in mijn top 1000 dit jaar). Attack noemde je ook nog, die stond er hier ook al in. Ach ja. Dan hebben we Barry White nog, die zou met deze stiekem toch wel epische plaat ook wel een plekje of 1000 hoger eindigen, in ieder geval wel boven zaagmans.

Nummers die ik lager zou plaatsen:

3117 Chef'Special - Try Again
3116 Rita Hovink - Laat me alleen
3115 Miley Cyrus - Flowers

Echt typische muziek voor mijn vader, Rita Hovink, en meestal is dat iets positiefs maar deze vond ik als kind al wel héél zwaar op de maag liggen. Doe maar niet. Die andere smartlap van Willeke Alberti vind ik dan stukken beter te doen en staat hier wel prima, inderdaad ook haar beste. Miley Cyrus vind ik dan weer niks, het predicaat 'moderne klassieker' zou ik op geen enkel nummer van haar durven plakken. Dan Chef'Special nog, ik weet niet wat die speciale chef precies serveert maar in ieder geval is het vegetarisch, want vlees noch vis.
  donderdag 10 april 2025 @ 21:34:41 #36
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217336785
Ik ken van Idols 2 Marlies nog. Maar die kende ik daarvoor ook al uit het bandjescircuit.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_217337004
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 19:17 schreef Fred_B het volgende:
Van de vlotte vrouwenliedjes met enig klassieker-gehalte heb ik dit liever dan de Cyndi Laupers, Kim Carnessen, Beverley Cravens, Vanessa Carltons of Nathalie Imbruglia’s van deze wereld, om maar wat te noemen.
Dat wil ik wel geloven. Dat klinkt als de bank van Merel Westrik in 2019, daar doe je niemand een plezier mee. Maar dat is wel wat anders dan moderne klassieker en bovenste 2000. Het is gewoon een lui liedje waarvan de helft rechtstreeks uit een ander stukje top 4852 komt en dat ook nog eens zijn populariteit compleet en volledig dankt aan het verhaal eromheen.

Ik zou op de wielen van de bus na eigenlijk alles wat post-Disney Miley is boven deze zetten.
pi_217339142
Dus, een eerste blik op de keuzelijst van de K500 leert dat vrijwel niets van wat er op Nederlands vlak gedraaid is, is toegevoegd. Gek genoeg wel dat liedje van onze 'vriend' Bokkers uit 2025.

En de onvermijdelijke Eddie en Alex. Maar Blof, Kane, Rowwen Heze, Jett Rebel, Tony Scott en anderen niet.

Van Halen is wel 2x gedraaid tussen 1 januari en nu. Aan de andere kant is CB MIlton wel toegevoegd. En die werd weer op dezelfde dag als Eddie en Alex gedraaid. En zijn Tony Scott en Gerard Joling ook met een nummer 2x gedraaid in diezelfde periode en zijn die neit toegevoegd.

In het kort: hoop werk gedaan in het afgelopen kwartaal, 0 geleerd.
pi_217339149
Er zitten er trouwens ook tussen van 2024, dat heb ik niet bijgehouden want die worden altijd vrijwel allemaal toegevoegd.
pi_217339238
Polderstromae X ESF staat er ook al op. En die Topsong van (john) DeWolff van begin dit jaar ook al.
pi_217339496
Tot slot zijn er ook nog dingen toegevoegd die in het geheel niet gedraaid zijn. Ik ga even ergens in een hoekje huilen.
pi_217340824
Nog één ding, anders wordt wel heel erg een persoonlijk microblog: alle niet gedraaid, wel toegevoegd zijn of behoorlijk sterren.nl (De Bever, Karst en zo verder) of radiohouse (Barthezzz en zo verder). Dus nou ja, vooral voor die eerste groep een kleine waarschuwing voor nu en december.
pi_217340913
Radio 2 is een walgelijke zender aan het worden
Het beste adres voor al uw primeurs!
  Redactie Sport vrijdag 11 april 2025 @ 13:51:50 #44
pi_217341400
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 12:53 schreef Tussle266 het volgende:
Nog één ding, anders wordt wel heel erg een persoonlijk microblog: alle niet gedraaid, wel toegevoegd zijn of behoorlijk sterren.nl (De Bever, Karst en zo verder) of radiohouse (Barthezzz en zo verder). Dus nou ja, vooral voor die eerste groep een kleine waarschuwing voor nu en december.
Ja die eerste groep heeft bij keuzelijst wel kans. Erg vervelend
  vrijdag 11 april 2025 @ 14:54:05 #45
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217341978
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_217342092
Er zijn ook wat dingen geschrapt trouwens. Onder andere de mash-up van Ben Liebrand, een casiodeuntje van T-Spoon en dat verhaaltje dat niemand weet waar de kraan is (dat is wel nadelig, want nu weet iedereen dat ze de kraan in de feesttent moeten zoeken. Al zullen ze dat vast niet met honderden doen als ze dat niet al deden).
pi_217342169
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  vrijdag 11 april 2025 @ 16:01:42 #48
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217342436
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 15:18 schreef Tussle266 het volgende:
Er zijn ook wat dingen geschrapt trouwens. Onder andere de mash-up van Ben Liebrand, een casiodeuntje van T-Spoon en dat verhaaltje dat niemand weet waar de kraan is (dat is wel nadelig, want nu weet iedereen dat ze de kraan in de feesttent moeten zoeken. Al zullen ze dat vast niet met honderden doen als ze dat niet al deden).
Oh matig, Waar Is Kraan vind ik altijd wel een geinig liedje.

Ook matig dat er geen systeem zit in de toevoegingen aan de voorkeuzelijst, dat belooft weinig goeds voor december.
pi_217342496
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 12:53 schreef Tussle266 het volgende:
Straks krijgen we nog Jij Krijgt Die Lach niet Van Mijn Gezicht erbij in december dus. Dan begin je toch spontaan naar Johnny Reggae te verlangen
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
pi_217342544
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 16:01 schreef DecoAoreste het volgende:
Ook matig dat er geen systeem zit in de toevoegingen aan de voorkeuzelijst, dat belooft weinig goeds voor december.
Dit vooral inderdaad, het systeem leek iets duidelijker, maar nu is het ineens weer heel anders. Een stuk of 10 uit 2025, dat is echt een trendbreuk. Allerlei liederen waarvan ik echt zeker ben dat ze niet gedraaid zijn, dat is ook een trendbreuk. Juist heel weinig wat wel gedraaid is, dat is dan weer jammer. Dus nou ja, dat kan van alles opleveren straks inderdaad.
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 16:10 schreef Gale_Boetticher het volgende:

[..]
Straks krijgen we nog Jij Krijgt Die Lach niet Van Mijn Gezicht erbij in december dus. Dan begin je toch spontaan naar Johnny Reggae te verlangen
Die, of die over hoe gezellig het is als je shotjes hebt, of die over de zes planken een stukje groter maken omdat je je niet kan inhouden, of ... Nou ja, er is voldoende om niet heel blij van te worden. Als die hedendaagse volkszangershype doorzet, dan zijn dit soort 'klassiekers' best wel van een sfeerverlagend risico straks aan het eind van het jaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')