abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport maandag 7 april 2025 @ 09:48:00 #1
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217310179
Trump komt met importtarief van 25 procent voor Europese producten: ‘EU opgericht om VS te naaien’
De Amerikaanse president Donald Trump zegt snel nieuwe importheffingen aan te kondigen die zijn gericht tegen de Europese Unie. Het gaat om tarieven van 25 procent die onder andere gaan gelden voor auto’s uit Europa, zei de president na een kabinetsbijeenkomst.

,,We zullen het erg snel aankondigen en het zal, over het algemeen, om 25 procent gaan”, zei de president bij zijn eerste kabinetsvergadering. De heffingen gelden voor auto’s en veel andere producten, voegde hij eraan toe.

Bij dezelfde vergadering beweerde Trump dat de EU is opgericht ‘om de Verenigde Staten te naaien’. In het verleden was de Amerikaanse regering juist voorstander van de oprichting van het landenblok en uitbreiding naar Oost-Europese lidstaten.

Canada en Mexico kunnen vanaf 2 april importheffingen verwachten van 25 procent, zei de president. Eerder was er sprake van dat de buurlanden van de VS in maart met dit soort heffingen te maken zouden krijgen. ,,De handelstarieven gaan door. Niet alle, maar wel veel”, aldus de president.

Oekraïne
Trump zei ook dat het aan de Europeanen is, en niet aan de Verenigde Staten, om Oekraïne veiligheidsgaranties te geven als onderdeel van een plan om het conflict met Rusland op te lossen. ,,Ik ga geen veiligheidsgaranties geven. We gaan Europa vragen om het te doen omdat, Europa hun directe buur is, maar we gaan ervoor zorgen dat alles goed gaat.’’

De Amerikaanse president zei ook dat Oekraïne het lidmaatschap van de Navo kan ‘vergeten’. ,,De Navo was waarschijnlijk de reden dat deze hele zaak überhaupt begon”, zei Trump over de Russische invasie in Oekraïne.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-te-naaien~a94a038f/

Niet mijn OP
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport maandag 7 april 2025 @ 09:48:12 #2
pi_217310183
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 09:46 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Niet alleen Amerika...
Wat doet dit met de pensioenfondsen denk je?
Dat ligt er maar net aan op welke manier ze hun geld hebben belegd afgelopen tijd.
pi_217310188
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 09:39 schreef Discombobulate het volgende:
Dit is toch hilarisch allemaal.
Best wel ja

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  maandag 7 april 2025 @ 09:50:18 #4
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_217310193
  Redactie Sport maandag 7 april 2025 @ 09:51:56 #5
pi_217310204
Zolang ze me maar niet ontslaan.
pi_217310207
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 09:39 schreef Discombobulate het volgende:
Dit is toch hilarisch allemaal.
Dat zou het absoluut zijn, als het niet ook zo ernstig was....

Ik ervaar het serieus nogal eens als één hele grote rare droom waar ik/de wereld nog van wakker moet worden. En als droom is het ergens idd hilarisch. Maar dan blijkt het dus geen rare droom te zijn....
Tails tell tales
  maandag 7 april 2025 @ 09:54:12 #7
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_217310222
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 09:46 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Niet alleen Amerika...
Wat doet dit met de pensioenfondsen denk je?
Wat dacht je van de average joe die aan de vooravond van zijn pensioen staat en 40% van zijn vermogen ziet verdampen :') Die zal heel blij zijn met zijn stem op Trump!
pi_217310224
Er is nog niks aan de hand zolang deze wereldwijde koersdalingen niet verder doorzetten en het uitmondt in een mondiale financiële crisis.

Maar ik gun het alle Trump aanhangers wel als ze worden geconfronteerd met een financiële crisis van ongekende proporties.

Alleen jammer dat wij daar dan ook allemaal onder gaan lijden.

Maar zo ver is het nog niet. Wel belangrijk dat deze forse koersdalingen niet nog een week doorzetten.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_217310393
:D

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  maandag 7 april 2025 @ 10:14:42 #10
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217310413
Even een vraag. Trump had toen hij eerder president was ook een handelsoorlog veroorzaakt. Is het deze keer anders?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_217310440
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 09:54 schreef Tomatenboer het volgende:
Er is nog niks aan de hand zolang deze wereldwijde koersdalingen niet verder doorzetten en het uitmondt in een mondiale financiële crisis.

Maar ik gun het alle Trump aanhangers wel als ze worden geconfronteerd met een financiële crisis van ongekende proporties.

Maar zo ver is het nog niet. Wel belangrijk dat deze forse koersdalingen niet nog een week doorzetten.
Het is zo'n ontzettende cult, bijna eng als je die reacties op X leest. Volgens mij als Trump een kinderverkrachter is dan zullen deze mensen hem nog steeds de hemel in prijzen.
pi_217310474
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2025 10:14 schreef MissButterflyy het volgende:
Even een vraag. Trump had toen hij eerder president was ook een handelsoorlog veroorzaakt. Is het deze keer anders?
Was dat niet voornamelijk richting China toen? En geloof op enkele producten wat verhoogde tarieven. Niet te vergelijken met wat hij nu heeft gedaan.
pi_217310503
twitter
pi_217310521
pi_217310544
Laat die crisis maar komen *O*

Al zal het allemaal wel meevallen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217310563
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 09:54 schreef Tomatenboer het volgende:

Wanneer zouden we dat eerste hebben dan? Hoe ziet dat er uit? En wanneer zouden we dat zeggen, na een week al als dit zo doorzet?
  maandag 7 april 2025 @ 10:35:04 #17
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_217310586
Trump’s billionaire buddies maken denk ik nu een killing op de beurs met shorts die ze met voorkennis hebben gedaan. En daarna kopen ze op het dieptepunt de assets op met de cash van die shorts. Zou me niks verbazen als trump binnenkort een 180 graden draai maakt en het gewoon een enorme cashgrab was.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_217310589
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 10:17 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Het is zo'n ontzettende cult, bijna eng als je die reacties op X leest. Volgens mij als Trump een kinderverkrachter is dan zullen deze mensen hem nog steeds de hemel in prijzen.
Het is zo'n beetje als Brexit; ik ken een Brit die nog steeds denkt dat Brexit een goed idee was.
  maandag 7 april 2025 @ 10:39:23 #19
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217310606
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2025 10:35 schreef nixxx het volgende:
Trump’s billionaire buddies maken denk ik nu een killing op de beurs met shorts die ze met voorkennis hebben gedaan. En daarna kopen ze op het dieptepunt de assets op met de cash van die shorts. Zou me niks verbazen als trump binnenkort een 180 graden draai maakt en het gewoon een enorme cashgrab was.
Het nadeel is dat vertrouwen te voet komt en te paard gaat.

Maar grifts, rug pulls en cash grabs zijn idd natuurlijk zo Trump als het maar zijn kan.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217310612
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 10:35 schreef HiZ het volgende:

[..]
Het is zo'n beetje als Brexit; ik ken een Brit die nog steeds denkt dat Brexit een goed idee was.
Heel veel vinden het een goed idee hoor. Ben je ooit voor langere tijd in het VK geweest? Moet je voor de aardigheid eens doen en kijken hoe het sentiment daar verschilt met dat van buiten het VK. En natuurlijk zijn er ook mensen die het geen goed idee vonden.
  Moderator / Redactie Sport maandag 7 april 2025 @ 10:43:28 #21
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_217310623
quote:
De bekende Amerikaanse zakenman en miljardair Bill Ackman zegt dat president Donald Trump met zijn importheffingen tegen de rest van de wereld een „economische kernoorlog” voert. Ackman had tijdens de verkiezingscampagne nog zijn steun uitgesproken voor Trump.

https://www.telegraaf.nl/(...)iek-om-handelsoorlog
Zelfs z'n vrienden keren zich tegen hem nu.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_217310624
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 10:31 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wanneer zouden we dat eerste hebben dan? Hoe ziet dat er uit? En wanneer zouden we dat zeggen, na een week al als dit zo doorzet?
Wat mij betreft bereiken we pas daadwerkelijk een crisis als bedrijven gaan omvallen, massa-ontslagen volgen, we in een recessie komen als gevolg daarvan, en we mondiaal in een neerwaartse spiraal terechtkomen. Of alles erger dan dat. Maar zo ver is het nog lang niet, als het überhaupt zo ver komt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 7 april 2025 @ 10:45:40 #23
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217310630
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 10:43 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Wat mij betreft bereiken we pas daadwerkelijk een crisis als bedrijven gaan omvallen, massa-ontslagen volgen, we in een recessie komen als gevolg daarvan, en we mondiaal in een neerwaartse spiraal terechtkomen. Of alles erger dan dat. Maar zo ver is het nog lang niet, als het überhaupt zo ver komt.
Dat is wel iets wat gaat gebeuren als de koersen dus blijven dalen.
En als dit ook in de VS zo is, zie ik het zomaar gebeuren dat ze over een tijdje echt Groenland gaan binnenvallen en nog wat andere gewilde plekken op aarde gaan innemen. :+
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_217310646
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 10:43 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ik geloof daar momenteel ook nog niet zo in. Er is eigenlijk ook helemaal geen aanleiding toe.

Hoewel die oranje clown op zichzelf eigenlijk al reden genoeg is.
pi_217310660
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 10:40 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Heel veel vinden het een goed idee hoor. Ben je ooit voor langere tijd in het VK geweest? Moet je voor de aardigheid eens doen en kijken hoe het sentiment daar verschilt met dat van buiten het VK. En natuurlijk zijn er ook mensen die het geen goed idee vonden.
Wat vind je heel veel? Want nog slechts 11% vindt dat het een goed idee is geweest

https://yougov.co.uk/poli(...)brexit-five-years-on
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')