Je regenton is lek.quote:Op dinsdag 15 april 2025 19:25 schreef INViCTuS het volgende:
De grond is redelijk nat, maar amper water in de regenton
Vibernum tinus, Lonicera fragrantissima, peperboompje, gele kornoelje, Japanse roos (camellia) ,krokusjes en sneeuwklokjes uiteraard. Erica darleyensis, helleborus..quote:Op dinsdag 15 april 2025 19:03 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
2 maanden? Weet niet hoor, maar half februari bloeit er echt amper wat. Zelfs daar niet. Paar sneeuwklokjes etc maar dat is alles
Nu is het goed zichtbaar, maar vol in blad en bloei is het mooiste. Sowieso duurt dat kale lang en is lelijk.
Vergeet de Magnolia niet. Altijd zo mooi, best een grote boom inmiddels hierin de tuin. Die staat dan al vroeg in het voorjaar prachtig in bloei. Dan gaat het natuurlijk een dag hard waaien en weg is alles weer....quote:Op dinsdag 15 april 2025 21:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Vibernum tinus, Lonicera fragrantissima, peperboompje, gele kornoelje, Japanse roos (camellia) ,krokusjes en sneeuwklokjes uiteraard. Erica darleyensis, helleborus..
Er bloeit genoeg in onze tuin in februari hoor. Dan vergeet ik vast nog een en ander.
Ik heb overigens duizenden bollen bij openbaar groen (gras) in de grond gestopt de afgelopen jaren. Fleurt ook februari en maart op met krokusjes en narcissen
Ja, dat is eeuwig zonde. Prachtig verschijnbsel, alleen altijd zo kortquote:Op dinsdag 15 april 2025 22:05 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Vergeet de Magnolia niet. Altijd zo mooi, best een grote boom inmiddels hierin de tuin. Die staat dan al vroeg in het voorjaar prachtig in bloei. Dan gaat het natuurlijk een dag hard waaien en weg is alles weer....
Ik dacht dat jij op de Veluwe werkte, maar jij hebt een volledig verkeerd idee van groei en bloei. Zoals al is aangegeven, er bloeit en groeit al heel veel, en dat zijn niet alleen maar bollen. Misschien moet jij je beeld van voorjaarskleur eens bijstellen en niet te veel verwachten.quote:Op dinsdag 15 april 2025 19:03 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
2 maanden? Weet niet hoor, maar half februari bloeit er echt amper wat. Zelfs daar niet. Paar sneeuwklokjes etc maar dat is alles
Nu is het goed zichtbaar, maar vol in blad en bloei is het mooiste. Sowieso duurt dat kale lang en is lelijk.
Meld!quote:Op dinsdag 15 april 2025 22:05 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Vergeet de Magnolia niet. Altijd zo mooi, best een grote boom inmiddels hierin de tuin. Die staat dan al vroeg in het voorjaar prachtig in bloei. Dan gaat het natuurlijk een dag hard waaien en weg is alles weer....
Half februari bloeit er echt nog niet veel, hoor. Ik heb het dan niet over hele vroege bloeiers of winter varianten. Ik doelde ook vooral op zoals het de afgelopen 2 weken langzaam werd en nu wordt. Dat heb je half februari nooit. Hij noemt ook Viburnum, dat is een vieze poeder struik en stelt weinig voor. Helleborus hebben wij in bakken en bloeien de hele winter wel.quote:Op dinsdag 15 april 2025 22:13 schreef Twieki het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij op de Veluwe werkte, maar jij hebt een volledig verkeerd idee van groei en bloei. Zoals al is aangegeven, er bloeit en groeit al heel veel, en dat zijn niet alleen maar bollen. Misschien moet jij je beeld van voorjaarskleur eens bijstellen en niet te veel verwachten.
Je hebt het niet over vroege bloeiers of wintervarianten? Zo lust ik er ook nog wel een paarquote:Op woensdag 16 april 2025 07:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Half februari bloeit er echt nog niet veel, hoor. Ik heb het dan niet over hele vroege bloeiers of winter varianten. Ik doelde ook vooral op zoals het de afgelopen 2 weken langzaam werd en nu wordt. Dat heb je half februari nooit. Hij noemt ook Viburnum, dat is een vieze poeder struik en stelt weinig voor. Helleborus hebben wij in bakken en bloeien de hele winter wel.
Van veel struiken is het inderdaad erg jammer dat ze maar zo kort bloeien.
Ik had het toch vooral over het grote bloeien en het groen worden, Patrickquote:Op woensdag 16 april 2025 07:35 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je hebt het niet over vroege bloeiers of wintervarianten? Zo lust ik er ook nog wel een paar
Jij stelde dat half februari vrijwel niets bloeit. Dat is gewoon niet waar. Dat je een Vibernum niks aan vindt doet er niets aan af. En de helleborus bloeit dan al langer, maar dus zeker ook in februari. Non-argument.
Tuurlijk kun je februari niet met april of mei vergelijken. Maar stellen dat er 'amper wat bloeit' is schromelijk overdreven.
Misschien dat ik het in eerste instantie verkeerd verwoord had.quote:
Niet ver van jullie is veel meer gevallen. Murcia e.o honderden millimetersquote:Op woensdag 16 april 2025 09:50 schreef dick_laurent het volgende:
Gisteren hier weer zware donders en bliksem. Mooi hoor. Het voorjaar verloopt hier echt zo anders als vorig jaar. Ik zal niet zeggen het is "kletsnat" want relatief in mijn hoek valt dat mee (maart had in totaal rond de 80 mm, dat zijn voor hier redelijk grote hoeveelheden maar absoluut gezien is het in een hele maand natuurlijk niet schokkend veel)
Alles nog steeds wel mooi groen hier, overal bloemetjes en alle vetplanten staan in bloei
Klopt, bergen he... regenschaduw etcquote:Op woensdag 16 april 2025 09:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Niet ver van jullie is veel meer gevallen. Murcia e.o honderden millimeters
Alles verdamptquote:Op woensdag 16 april 2025 10:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
Die rode vlekken zouden hier overkomen. Nu ineens naar westen opgeschoven.. zitten we weer aan het randje. Zal wel 1mm zijn straks dan ofzo.
Nou hier niet, het ZO krijgt de volle laagquote:Op woensdag 16 april 2025 10:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
Die rode vlekken zouden hier overkomen. Nu ineens naar westen opgeschoven.. zitten we weer aan het randje. Zal wel 1mm zijn straks dan ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |