Ben benieuwdquote:
Intrigerend, spannend, onthutsend en zeer goed geschreven. Tien keer beter dan het Heinekenboek van de Vries dat ik hier voor las......quote:
quote:Over Rusland en de liefde voor een land die niet wederzijds bleek te zijn
En dan is het ineens oorlog. Iris de Graaf woont en werkt als Rusland-correspondent in Moskou, wanneer de Russische invasie van Oekraïne alles verandert. In haar persoonlijke verhalen lees je hoe het voor haar is om als jonge vrouw verslag te doen vanuit het land van haar grootmoeder. In Moskou bouwt ze een tweede thuis op, en tegelijkertijd voelt ze de dreiging en het patriottisme de lucht verzwaren. Totdat ze voor haar eigen veiligheid halsoverkop terug moet. Laat Iris je meenemen in het Rusland van Poetin, waar het woord 'oorlog' verboden is, elke kritische stem het zwijgen wordt opgelegd en de vrijheid verdwijnt.
quote:Wat is de impact van het werken bij een geheime dienst op je privéleven? Hou je ook voor vrienden geheim waar je werkt? En wat mag je aan gezinsleden vertellen?
Kees Jan Dellebeke werkte veertig jaar als inlichtingenman bij de AIVD, voorheen de BVD. Tijdens de treinkapingen in de jaren 1970 was hij verantwoordelijk voor de selectie van agenten en informanten uit de Molukse gemeenschap. Tot aan de val van de Berlijnse Muur analyseerde hij de spionagepraktijken van geheime diensten van de Oostbloklanden.
In Niet alles blijft geheim haalt Dellebeke uitvoerig herinneringen op aan zijn undercoveractiviteiten. Zo begeleidde hij agenten en bouwde hij informatienetwerken op. Uit zijn ontboezemingen blijkt dat het geheime werk soms gevaarlijker en soms saaier is dan menigeen denkt.
Kees Jan Dellebeke (1951) werkte van 1973 tot 2012 voor de AIVD in verschillende binnen- en buitenfuncties. Na zijn pensioen gaf hij in diverse media zijn opinie over de veiligheidsproblematiek. Zo was hij te horen in de podcastserie Dossier AIVD.
quote:In Kernoorlog stuurt Noord-Korea een atoombom af op het hart van de Verenigde Staten. Binnen 24 minuten zal de bom de halve aardbol afleggen en het einde van de wereld inluiden.
Het bloedstollende scenario dat Annie Jacobsen van minuut tot minuut schetst is hypothetisch, maar helaas allesbehalve fictief. Gebaseerd op diepgravend onderzoek en interviews met wetenschappers, nationale veiligheidsadviseurs, kernwapenontwerpers, onderzeebootcommandanten, CIA-officieren, militair historici en vele andere experts beschrijft Jacobsen volkomen realistisch wat er zal gebeuren in de 24 minuten tussen de druk op de knop in Pyongyang en de explosie in Washington DC, en de minuten en uren daarna. Het boek leest als een thriller, eentje waarbij alles op het spel staat.
Haar heb ik kort geleden ontmoet, grappig, ik wist niet dat ze dit ook heeft geschrevenquote:
Er zijn 4 delen, het is amusant, kabbelt lekker voort. Niet slecht, niets wereld bewegendsquote:Op dinsdag 3 juni 2025 20:29 schreef drakin het volgende:
[..]
Haar heb ik kort geleden ontmoet, grappig, wist niet dag ze dit ook heeft geschreven
Ik had er eigenlijk geen tijd voor, maar ik heb het bijna in één ruk uitgelezen. Wat. Een. Boek.quote:
Ach ja, die heb ik een eeuwigheid geleden gelezen voor mijn lijst, maar vond het ook een heel goed boek. Indertijd hadden mijn ouders vrienden in de VS, die in de jaren 50 waren geëmigreerd en waarvan de man aan het dementeren was. Ze waren bij ons op bezoek en hij leefde helemaal op in Nederland. Toen realiseerde ik me voor het eerst hoe extra moeilijk het is om in een 'vreemd' land te dementeren.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 19:25 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik had er eigenlijk geen tijd voor, maar ik heb het bijna in één ruk uitgelezen. Wat. Een. Boek.
Hoe vond je het eerste boek? Ben ook benieuwd naar je mening over het laatste boek.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 20:21 schreef marcb1974 het volgende:
Net uit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu bezig in:
[ afbeelding ]
Beste boek dat ik ooit gelezen heb. Was wel de vertaling van Hans Driessen, die is echt top. Buddenbrooks is ook fantastisch. Moet alleen nog Doctor Faustus.quote:
Buddenbrooks heb ik ook gelezen, net begonnen in deze, het begin bevalt al prima!quote:Op zondag 8 juni 2025 12:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Beste boek dat ik ooit gelezen heb. Was wel de vertaling van Hans Driessen, die is echt top. Buddenbrooks is ook fantastisch. Moet alleen nog Doctor Faustus.
Ik heb zelf een ander boek uit de Anne Kramer reeks gelezen (Aanslag op de Dam) en vond dat best goed.quote:Op zondag 8 juni 2025 12:10 schreef blomke het volgende:
[..]
Hoe vond je het eerste boek? Ben ook benieuwd naar je mening over het laatste boek.
Die over Mengele was goed. Het is geen fijn boek, zeker niet het eerste deel.quote:Op zondag 8 juni 2025 12:10 schreef blomke het volgende:
[..]
Hoe vond je het eerste boek? Ben ook benieuwd naar je mening over het laatste boek.
Dat netwerk was dat die van het Vaticaan, de zg Ratlines?quote:Op maandag 9 juni 2025 15:11 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Die over Mengele was goed. Het is geen fijn boek,
Nee. Kwam niet zo uit het boek.quote:Op maandag 9 juni 2025 15:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat netwerk was dat die van het Vaticaan, de zg Ratlines?
Lees het boek, dan weet je hetquote:Op maandag 9 juni 2025 15:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Welk netwerk was het volgens het boek?
Oh ODESSA, "Organisation der ehemaligen SS-Angehörigen"quote:Op maandag 9 juni 2025 15:59 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Lees het boek, dan weet je het
(het, toch wel bekende, van oud nazi's)
Nee, niet odessa. Waarvan ook maar de vraag is of het in dien mate wel bestond.quote:Op maandag 9 juni 2025 16:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Oh ODESSA, "Organisation der ehemaligen SS-Angehörigen"
Daar is veel over geschreven ook.
Hier te off topic verder, maar als je bij Youtube Odessa Mark Felton intypt krijg je meerdere documentaires over dit topic, hoe nazi's nazi's hielpen, rol van het Vaticaan, Zwitserse Bankrekeningen, en zelfs de voorganger van de CIA.quote:Op maandag 9 juni 2025 17:25 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Nee, niet odessa. Waarvan ook maar de vraag is of het in dien mate wel bestond.
Frederick Forsyth?quote:Op maandag 9 juni 2025 16:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Oh ODESSA, "Organisation der ehemaligen SS-Angehörigen"
Daar is veel over geschreven ook.
Non-fictiequote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |