abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217367981
Zo, hoppa, B zijn muren zijn ook alweer gesaust, aangezien hij 3 nachten weg is, vond ik dit het perfecte moment. Strak wit, kijken hoe lang het zo blijft.

Nog te doen:
- 1 kant schuifdeur nog 2 keer schuren, schoonmaken en lakken
- Raamkozijn nog 1 keer schuren, schoonmaken en lakken
- Achterdeur nog 1 keer schuren, schoonmaken en lakken
- De oude paneeldeur die we als wc deur gaan gebruiken, uhm geen idee, dat is het project van verloofde maar hij ziet er nog ongelakt uit _O-
- De nis waar de koelkast komt sauzen, er is daar een klein stukje stucwerk vochtig :{ Nu de straalkachel erop gericht, drogen zal ie.
- Uiterlijk donderdagavond de vriezer leegeten en de koelkast zo ver mogelijk. Vrijdag komt de nieuwe en wordt de oude afgevoerd.
- Vaatwasser loskoppelen, op Marktplaats zetten en wachten tot vrijdag de nieuwe komt

Klinkt als een hele lijst he, maar er komt zicht op het einde, licht zie ik door de tunnel. Donderdag de vloer erin, dat gaat zo'n verschil maken. Niet meer 1 grote stofbende *O*
  maandag 14 april 2025 @ 14:10:06 #277
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217368031
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 13:24 schreef oh-oh het volgende:
Ze hebben toch wel neefjes/ nichtjes van de andere kant?
Het enige wat ik me wel eens afgevraagd heb is of mijn zusje ook vrij genomen zou hebben voor kinderen van mij of mijn broertje. Maar goed aangezien ze dat voor haar eigen offspring ook al zelden doet weet ik het antwoord wel 😂.
Vroeger nam ik mijn honden wel eens mee als ik de kinderen haalde of bracht. Utrecht- Maastricht. Die waren daar al niet echt welkom hoor. Ik was altijd zo weer vertrokken!
Ik vind jouw toon over je zus soms best negatief wel. Het komt over alsof ze weinig goed doet/goed kan doen. Je vindt iets van hoe ze dingen aanpakt, je lacht erom dat ze volgens jou te weinig tijd vrij neemt voor de kinderen...

En hier is niemand met honden welkom btw. Nee, ook niet in de tuin. Prima toch dat mensen dat liever niet hebben?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_217368074
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2025 12:06 schreef vencodark het volgende:
Maar dat is vaak hè. Hoe je het zelf bedoeld, wordt door een ander toch heel anders gelezen.
En als je getriggerd wordt door een oomerking, dan heeft dat vaak ook een persoonlijke reden.
Dat eerste: ja, dat snap ik. Maar als je het dan niet zo bedoeld hebt zoals het blijkbaar door méér dan 1 iemand wel wordt gelezen, dan is het toch fijn als iemand dat aangeeft? Juist omdat dat niet je bedoeling was? Dat was mijn enige bedoeling met mijn posts. Die ik volgens mij júist op een verbindende en niét polariserende manier heb geschreven met begrip voor beide kanten.
Dat tweede: dat weet ik. Dat had ik ook expliciet al benoemd in mijn eerdere post :)

En over de posts na deze: sorry, maar ik snap echt even niet wat hier gebeurt. Er wordt iets gezegd wat wordt opgevat door twee mensen als 'kindloos zijn = je weet niks van opvoeden / wat weet je nou'. Specifiek in relatie tot een situatie waarin een kind gecorrigeerd wordt op iets wat gezegd wordt en een derde ter plekke iets zegt over dat het kind dat misschien anders bedoelde. Ik reageer daarop om aan te geven dat dat gedrag irritant is, maar volgens mij niks met kindloos zijn te maken heeft maar met überhaupt niet echt begrip voor sociale situaties/structuren.

En dan barst er ineens een soort discussie los over grote algemene dingen als niet begrijpen hoe slaaptekort echt voelt of niet begrijpen hoe de verantwoordelijkheid van een gezin voelt. En dat mensen dat niet durven te zeggen na (mijn?) posts? Sorry, maar dat heeft inhoudelijk toch zeer weinig te maken met de situatie waar het over ging en waarover ik aangaf dat kindloos = weet er niks van wat kort door de bocht is? Ik heb helemaal nergens gezegd dat wel of niet kindloos zijn nooit relevant is. Of dat het betekent dat je van alles wat met kinderen te maken heeft precies weet hoe het voelt of moet. Het enige wat ik heb willen zeggen is dat niet alle kindloze personen niks van opvoeden weten. Dat is niet hetzelfde als zeggen dat kindloze mensen alles weten van hoe het is om kinderen te hebben.

Dus nog een keer heel expliciet: ik begrijp heus dat ik niet weet hoe het voelt om vier jaar nauwelijks te slapen omdat je kind niet doorslaapt. Of dat ik niet weet hoe het voelt om continu handen tekort te hebben in coronatijd. Ik heb nergens gezegd dat dat wel zo is.

Het voelt alsof me nu statements en uitspraken in de mond worden gelegd die ik helemaal niet heb gemaakt en ook echt nóóit zou maken. Want ja, ik ben me er uitermate bewust van dat ik niet weet hoe het voelt om een kind te hebben.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_217368099
Het is natuurlijk wel jammer dat je wel een paar kinderen onder je hoede neemt (dagenlang) maar je vervolgens niet je doggo’s mee mag nemen om de desbetreffende kinderen op te halen of thuis te brengen. :P

Mijn zus heeft incidenteel weleens op mijn zoon gepast maar dat is op 1 hand te tellen.
Mijn broertje nooit maar die zou ik nog niet op mijn goudvis laten passen. :P
pi_217368101
Je maakt een algemeen gesprek enorm persoonlijk vlindertje.
pi_217368110
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 13:39 schreef Elleska het volgende:

[..]
150cm of 12 jaar, dat red je wel mag ik hopen ;)
Haha, 12 jaar ben ik inmiddels wel voorbij ja ;)

quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2025 13:44 schreef vencodark het volgende:
Een autozitje is toch maar tot 1.35?
Waar komt die 1.50 vandaan?
De 1.50 is voor Duitsland gaf Elleska aan ;) vandaar ook mijn voorbeeld met naar Duitsland rijden voor boodschappen. In NL idd verplicht tot 1.35!
pi_217368133
@vlindertje89
Je reageert weer op mij en waarschijnlijk doel je ook op posts van andere mensen.
Maar goed, ik ben er zelf wel een beetje klaar mee.
Ik ga nondeju niet elke post en regel 24 x door filteren hoor.
pi_217368230
Laat maar.
Ik blijf wel even weg. Want ja, de uitspraken uit de bovenstaande posts die volgen op mijn gesprek met venco raken me persoonlijk, en ik geloof dat met de informatie uit mijn laatste post ook wel enigszins invoelbaar zou moeten kunnen zijn waarom. Of dat nou de intentie is geweest of niet, dat is wel de snaar die het bij mij geraakt heeft. Dus ik kom wel terug als ik weer wat objectiever en met meer afstand het gesprek kan lezen.

[ Bericht 82% gewijzigd door vlindertje89 op 14-04-2025 14:43:44 ]
pi_217368301
Ik zit hier vooral jaloers te zijn op een kind dan met 1,5 al een nacht doorgeslapen heeft. :') :+

Verder denk ik dat enige context en zachtheid van in het echt communiceren ipv typen hier mist, en begrijp ik de associaties van beide kanten. Maar misschien idd beter om het voor nu even te laten?
pi_217368309
Misschien is afstand nemen dan inderdaad even beter.

Mijn post was algemeen en niet naar jou persoonlijk gericht. Als ik het teruglees ontgaat me dat nog steeds volledig.
pi_217368334
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 14:43 schreef exode het volgende:
Misschien is afstand nemen dan inderdaad even beter.

Mijn post was algemeen en niet naar jou persoonlijk gericht. Als ik het teruglees ontgaat me dat nog steeds volledig.
Ik denk een combinatie van de gevoeligheid die al getriggerd was bij mij, de 'knuppel in het hoenderhok' opmerking (voor mij verwijzend naar het gesprek ervoor) en daarbij de opmerking van tink op jouw post dat ze het niet meer durfde te zeggen na het eerdere gesprek, wat de discussie daarna over kindlozen die van niks weten verbond aan mijn gesprek van vlak ervoor. Ik snap dan weer - zeker met de uitleg in mijn post op vorige pagina - niet hoe het niet duidelijk kan zijn waarom het voor mij wel leek alsof het voortkwam uit mijn posts en daarmee dus gelinkt was aan de inhoud daarvan. Maar dat is natuurlijk omdat we het elk vanuit onze eigen perceptie lezen en die is altijd het meest logisch voor jezelf natuurlijk ;)

Wel fijn dat je aangeeft dat het iig niks met de inhoud van mijn posts te maken had, dank je wel.
pi_217368349
Ik heb net een kaart en cadeautje gekocht voor de juf van Juul die na morgen met zwangerschapsverlof gaat omdat ze zwanger is van de 5e. En dat is geen typfout.

5!

Echt, ik vind 2 al behoorlijk veel werk.
pi_217368380
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 14:47 schreef exode het volgende:
Ik heb net een kaart en cadeautje gekocht voor de juf van Juul die na morgen met zwangerschapsverlof gaat omdat ze zwanger is van de 5e. En dat is geen typfout.

5!

Echt, ik vind 2 al behoorlijk veel werk.
:o ik vind mn nichtje hier een weekend per maand al veel werk ;) (en heel gezellig uiteraard O+ )
pi_217368397
@vlindertje89

Ik herken weinig van de dingen die je schrijft.
Heeft niets te maken met een gebrek aan empathie of iets en ik zag al helemaal geen discussie losbarsten, zoals je zei.
Ik vond mijn eerdere uitleg over kindloze mensen en hun mening redelijk duidelijk en anders is het echt even jammer.
Zoals je zelf mooi stelt: er worden woorden in de mond gelegd en daar heb je volgens mij een prima aandeel in.

Je neemt zelf dingen persoonlijk op vanwege je eigen geschiedenis, gevoel en what not.
Maar ik heb geen idee wat je nu van mij terug wil lezen.

Ohja: je spoiler vind ik oprecht vervelend voor je.
Daar las ik in eerste instantie lukraak overheen.
Mijn broertje had ook graag kinderen willen hebben.
Met alle respect begrijp ik dat dit moeilijk is. Dat ligt gevoelig.

Ik wil best op nieuwe antwoorden ingaan maar ga niet de posts van vanmorgen nog eens terughalen hoor.
  maandag 14 april 2025 @ 14:59:34 #290
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_217368413
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 14:10 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik vind jouw toon over je zus soms best negatief wel. Het komt over alsof ze weinig goed doet/goed kan doen. Je vindt iets van hoe ze dingen aanpakt, je lacht erom dat ze volgens jou te weinig tijd vrij neemt voor de kinderen...

En hier is niemand met honden welkom btw. Nee, ook niet in de tuin. Prima toch dat mensen dat liever niet hebben?
Ik zou bij jou natuurlijk niet komen met mijn honden.maar als ik een week lang op je kinderen gepast heb en de moeite neem om ze ook nog met de trein het halve land door naar huis te brengen en ik weet dat niemand allergisch is, is het toch wel een tikkeltje anders. De kinderen van mijn zus zijn alle drie hb en happy,ze maakt keuzes die ik niet zou maken maar het zijn godzijdank niet mijn kinderen en daar blijf ik bij. Maar ik mag er wel iets van vinden.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_217368510
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2025 14:56 schreef vencodark het volgende:
@:vlindertje89
Ik denk dat je je post begon te typen voor ik de inhoud van die van mij had aangepast. Dus ik ga er verder inhoudelijk niet op reageren, daarvoor verwijs ik naar de aangepaste versie ;).
Waardeer wel de toevoeging over mijn spoiler, dank je wel.
pi_217368818
Ik ben inmiddels uitgehuild en gekalmeerd.
Ik zie dat ik vanmiddag ook posts tussendoor gemist heb, omdat het typen van mijn post dan zo lang duurde dat er inmiddels al weer een stuk posts meer waren dan toen ik mijn reactie begon. Daardoor leek het bij de start vh schrijven van mijn reactie een wat heftigere 'discussie' dan met alle posts nu ik het teruglees.

Ik denk dat we elkaar gewoon niet helemaal goed begrepen vanochtend @vencodark, en dat het feit dat ik getriggerd werd daar niet bij meehielp, sorry als ik wat fel naar je ben geweest. Ik bedoelde mijn posts echt niet vervelend want ik snap je persoonlijke frustratie met de adviezen van je broertje en zus heel goed. Ik denk dat ik gewoon hetzelfde wilde zeggen als @oh-oh zei, maar het wat onhandiger verwoordde. Behalve wat betreft het klagen, ben het zeker met je eens dat klagen over dat het zwaar is gewoon mag en daar ook een helpendere reactie op mag volgen dan tja eigen keus. Ook van dingen waar je zelf voor kiest, hoeft niet alles leuk te zijn, en dat mag gewoon uitgesproken worden.

En de reacties van @exode en @Tink89 kwamen wat harder binnen door het gesprek ervoor, icm dat ik zelf ook graag een gezin had gehad, waardoor de opmerking van het niet weten hoe het voelt om een kind te hebben hard binnen kwam, ook al was die niet specifiek op mij gericht. Objectief lezen wordt met die emoties wat moeilijker. Nu ik teruglees zie ik ook wel dat het niet op mij als persoon gericht was maar meer een onderwerp dat naar boven kwam nav het eerdere gesprek. En ik kan me de frustraties die jullie benoemen ook echt wel voorstellen. Ik snap ook wel dat goedbedoelde adviezen de plank echt enorm kunnen misslaan zeker als je totaal geen blijk geeft van begrip van hoe de situatie in elkaar zit. En dat het helpt als mensen niet alleen meningen hebben over slaapproblemen, maar ze dan ook even wat hulp aanbieden. Ik heb precies daarom mn nichtje bijna maandelijks een weekend hier en soms zelfs twee nachtjes, zodat broertje en schoonzus even kunnen doorslapen, met zn tweetjes wat kunnen doen, naar een feestje kunnen zonder om 6u op te hoeven etc :Y want als ik zie hoe zwaar ik zo'n weekend soms vind, dan snap ik ook heus dat het best heftig is als elke dag zo is, ook als je het met zijn tweeën doet.

Dus sorry dat mijn emoties het gesprek/de sfeer hier wat negatief hebben beïnvloed, dat was niet mijn bedoeling. Hopelijk begrijpen jullie zo ook wat beter waar het vandaan kwam en neemt dat wat ergernis erover weg.
pi_217368869
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 12:20 schreef Tink89 het volgende:
En dat wil niet zeggen dat je over zaken geen mening mag hebben en zelfs advies mag geven, maar wel dat je niet weet hoe het is om kinderen te hebben, 4 jaar lang geen nacht door te slapen, altijd te moeten dealen met mom-guilt en het jongleren van werk, kinderen, relatie, hobby's....
Ik geloof dat ik niet eens weet wat mom-guilt is, laat staan dat ik er last van heb.

Volgens mij is de vraag vooral hoeveel empatie de ander heeft of toont. Iemand zonder kinderen kan om hele andere redenen best weten hoe het is om x of y. Of zelfs veel erger meegemaakt hebben dan jij (men) met je kinderen en daarom niet, of juist wel, zo meelevend zijn.

De meeste mensen hier (of waar dan ook eigenlijk) kunnen zich totaal geen voorstelling maken van hoe zwaar het zou zijn om mijn kinderen te hebben, toch kan de een daar met heel veel begrip en empathie op reageren en de ander helemaal niet, waarbij het zelf hebben van kinderen lang niet altijd de doorslaggevende factor is.
Je hoeft het niet allemaal zelf mee te maken om er op een goede manier mee om te kunnen gaan/op te reageren.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_217368901
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 13:24 schreef oh-oh het volgende:
Ze hebben toch wel neefjes/ nichtjes van de andere kant?
Het enige wat ik me wel eens afgevraagd heb is of mijn zusje ook vrij genomen zou hebben voor kinderen van mij of mijn broertje. Maar goed aangezien ze dat voor haar eigen offspring ook al zelden doet weet ik het antwoord wel 😂.
Vroeger nam ik mijn honden wel eens mee als ik de kinderen haalde of bracht. Utrecht- Maastricht. Die waren daar al niet echt welkom hoor. Ik was altijd zo weer vertrokken!
Voor je eigen kinderen vrij nemen voor zomaar is niet altijd makkelijk. Je moet vaak ook al voor duizend 'verplichte' dingen van het gebeurt vrij nemen, zoveel dagen heeft niet iedereen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 14 april 2025 @ 16:26:20 #295
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217369171
Vlindertje :*

En ik ga nu niet verder op de discussie in, wilde alleen even zeggen dat ik niemand persoonlijk bedoelde, maar dat mijn post ging over 'in het algemeen/in het dagelijks leven'.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 14 april 2025 @ 16:32:54 #296
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_217369235
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2025 16:04 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Voor je eigen kinderen vrij nemen voor zomaar is niet altijd makkelijk. Je moet vaak ook al voor duizend 'verplichte' dingen van het gebeurt vrij nemen, zoveel dagen heeft niet iedereen.
Oh nee ze zei dat dan ook gewoon 😂.
Maar haar keuze toch?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 14 april 2025 @ 16:45:27 #297
344469 Amsel
zonder t
pi_217369325
Ik zou niet eens precies weten wie ik dit topic wel en niet kinderen hebben, dat houd ik allemaal niet bij. Dus dan zou je zomaar ineens iets kunnen zeggen dat hard aankomt bij iemand zonder dat je snapt waarom.

Anyway, mijn 8-jarige begint ein-de-lijk door te slapen *O* dus volgens mij heb ik met tien jaar aan gebroken nachten vast een record gehaald, en ik kon (ingegeven door slaapgebrek) iedereen die me daar de afgelopen jaren advies over heeft geprobeerd te geven ook wel wurgen }:|
pi_217369530
Hele herkenbare frustraties. Mijn schoonzus en zwager hadden hun dochter al, op dat moment nog een dreumes maar onwijs makkelijk met slapen en heerlijk rustig. Wij op dat moment een kleuter en een peuter, al zo'n 5 jaar veel te weinig slaap (want de 1e was nonstop ziek, de 2e een huilbaby met zo bleek achteraf reflux en de 1e gewoon algeheel niet goed kunnen slapen). Toen we een keer bij de schoonouders op bezoek waren en zij er ook waren, en wij uitgeput op de bank zaten en ter sprake kwam dat onze oudste nog steeds bij ons in bed sliep, kraamden zij verontwaardigd uit: dat leer je ze gewoon zelf aan! Met het voorbeeld van hun buren waar de kinderen met 7/8 nog steeds in het bed van hun ouders sliepen en wat dus nóóit meer goed zou komen want ja, dat hebben ze zelf zo gecreëerd. Ik kon mijn tranen toen niet meer inhouden en ben weggelopen, ik vond het zó bot en onnadenkend. En ja, op dat moment dacht ik inderdaad tief een eind op met je makkelijke dreumes die vanaf dag 1 in haar eigen bed op haar eigen kamer slaapt. In de strekking van, je hebt makkelijk praten want wat weet je nou daadwerkelijk van onze situatie en het hebben van een kind dat gewoon écht niet anders kan af.

En zo hebben ze wel meer hele rotte en botte opmerkingen geplaatst, al kan ik dat nu wat makkelijker naast mij neerleggen. Op dit moment hebben ze een 2 jarige die dus heel slecht slaapt en begrijpen ze ons misschien ook wat beter. Snappen ze ook dat dit dus niets te maken heeft met opvoeding, want ze gingen prat op hun opvoeding met hun rustige dochter terwijl diezelfde opvoeding dat effect dus totaal niet heeft op hun jongste.

Genoeg mensen zonder kinderen die heel inlevend zullen en kunnen zijn ook al weten ze niet hoe het is, hetzelfde geldt voor mensen met 'makkelijke' kinderen. Maar feit is wel dat als je dan zo'n opmerking krijgt van iemand die zich onmogelijk kan voorstellen hoe het op dat moment voor jou is, dat extra steekt juist omdát ze zich bemoeien met iets waar ze zich dan misschien gewoon even niet mee moeten bemoeien.
pi_217369555
Oh, die frustratie snap ik heel goed @Tink89! :* Zelfs als dat qua advies inhoudelijk zinnig zou zijn, maakt het nogal uit hoe dat wordt gegeven. Als dat komt in de vorm van 'Ik begrijp dat het makkelijker gezegd is dan in de praktijk gedaan, maar ik denk dat xx misschien zou kunnen helpen, zullen we anders samen eens kijken wat een eerste haalbare stap in die richting zou zijn om te implementeren?' Of, 'zou het helpen als we samen eens kijken welke zaken nu ervoor zorgen dat dat niet zo goed lukt, en of er iets te bedenken valt om daar wat aan te doen / of ik kan helpen om daar misschien iets van weg te nemen?' dan is het al een stuk makkelijker om het daarover te hebben dan alleen zo'n opmerking.

Toen de buren hadden besloten dat de speen eruit moest, heb ik aangeboden om de eerste avond daarvan te doen als ik ging oppassen. Omdat ik weet hoe pittig ze het hebben en hoezeer ze tegen die eerste avond van gaan slapen zonder speen opzagen. Uiteindelijk hebben ze het op een ander moment gedaan, maar ze vonden het wel fijn dat ik het aanbood. Zelfde aanbod maar dan met als ze hier logeert ligt ook bij broertje en schoonzus - voor mij is het dan misschien één nacht zwaar, maar als dat voor hen een goed begin oplevert en de nachten erna iets minder pittig maakt, dan doe ik het graag.

Mijn frustratie zit de andere kant op, maar dan met name op veiligheid/geïnformeerd zijn. Opvoeden zelf heb ik niet zo'n mening over hoe ze dat doen. En ook bij deze frustraties heb ik geprobeerd het rustig aan te geven, met uitleg over waarom etc ipv een 'jullie doen xx en dat kan echt niet'. En het daarna aan hen gelaten wat ze ermee doen. Ik vind daar dan dus wel wat van, maar hun kind, hun verantwoordelijkheid, hun regels.
SPOILER
En @Schanu :* dat is ook echt ronduit onaardig en getuigt van weinig inlevingsvermogen, ja..

Ik denk dat wat dat betreft @Vanyel een goed punt heeft, dat veel echt staat of valt met de manier waarop iets gezegd wordt en de mate van empathie die getoond wordt/daarin voelbaar is.

[ Bericht 7% gewijzigd door vlindertje89 op 14-04-2025 17:27:16 ]
  maandag 14 april 2025 @ 17:33:26 #300
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217369788
We gooien deze dicht en beginnen met een schone lei
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')