Ik vind jouw toon over je zus soms best negatief wel. Het komt over alsof ze weinig goed doet/goed kan doen. Je vindt iets van hoe ze dingen aanpakt, je lacht erom dat ze volgens jou te weinig tijd vrij neemt voor de kinderen...quote:Op maandag 14 april 2025 13:24 schreef oh-oh het volgende:
Ze hebben toch wel neefjes/ nichtjes van de andere kant?
Het enige wat ik me wel eens afgevraagd heb is of mijn zusje ook vrij genomen zou hebben voor kinderen van mij of mijn broertje. Maar goed aangezien ze dat voor haar eigen offspring ook al zelden doet weet ik het antwoord wel 😂.
Vroeger nam ik mijn honden wel eens mee als ik de kinderen haalde of bracht. Utrecht- Maastricht. Die waren daar al niet echt welkom hoor. Ik was altijd zo weer vertrokken!
Dat eerste: ja, dat snap ik. Maar als je het dan niet zo bedoeld hebt zoals het blijkbaar door méér dan 1 iemand wel wordt gelezen, dan is het toch fijn als iemand dat aangeeft? Juist omdat dat niet je bedoeling was? Dat was mijn enige bedoeling met mijn posts. Die ik volgens mij júist op een verbindende en niét polariserende manier heb geschreven met begrip voor beide kanten.quote:Op maandag 14 april 2025 12:06 schreef vencodark het volgende:
Maar dat is vaak hè. Hoe je het zelf bedoeld, wordt door een ander toch heel anders gelezen.
En als je getriggerd wordt door een oomerking, dan heeft dat vaak ook een persoonlijke reden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, 12 jaar ben ik inmiddels wel voorbij jaquote:Op maandag 14 april 2025 13:39 schreef Elleska het volgende:
[..]
150cm of 12 jaar, dat red je wel mag ik hopen
De 1.50 is voor Duitsland gaf Elleska aanquote:Op maandag 14 april 2025 13:44 schreef vencodark het volgende:
Een autozitje is toch maar tot 1.35?
Waar komt die 1.50 vandaan?
Ik denk een combinatie van de gevoeligheid die al getriggerd was bij mij, de 'knuppel in het hoenderhok' opmerking (voor mij verwijzend naar het gesprek ervoor) en daarbij de opmerking van tink op jouw post dat ze het niet meer durfde te zeggen na het eerdere gesprek, wat de discussie daarna over kindlozen die van niks weten verbond aan mijn gesprek van vlak ervoor. Ik snap dan weer - zeker met de uitleg in mijn post op vorige pagina - niet hoe het niet duidelijk kan zijn waarom het voor mij wel leek alsof het voortkwam uit mijn posts en daarmee dus gelinkt was aan de inhoud daarvan. Maar dat is natuurlijk omdat we het elk vanuit onze eigen perceptie lezen en die is altijd het meest logisch voor jezelf natuurlijkquote:Op maandag 14 april 2025 14:43 schreef exode het volgende:
Misschien is afstand nemen dan inderdaad even beter.
Mijn post was algemeen en niet naar jou persoonlijk gericht. Als ik het teruglees ontgaat me dat nog steeds volledig.
quote:Op maandag 14 april 2025 14:47 schreef exode het volgende:
Ik heb net een kaart en cadeautje gekocht voor de juf van Juul die na morgen met zwangerschapsverlof gaat omdat ze zwanger is van de 5e. En dat is geen typfout.
5!
Echt, ik vind 2 al behoorlijk veel werk.
Ik zou bij jou natuurlijk niet komen met mijn honden.maar als ik een week lang op je kinderen gepast heb en de moeite neem om ze ook nog met de trein het halve land door naar huis te brengen en ik weet dat niemand allergisch is, is het toch wel een tikkeltje anders. De kinderen van mijn zus zijn alle drie hb en happy,ze maakt keuzes die ik niet zou maken maar het zijn godzijdank niet mijn kinderen en daar blijf ik bij. Maar ik mag er wel iets van vinden.quote:Op maandag 14 april 2025 14:10 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik vind jouw toon over je zus soms best negatief wel. Het komt over alsof ze weinig goed doet/goed kan doen. Je vindt iets van hoe ze dingen aanpakt, je lacht erom dat ze volgens jou te weinig tijd vrij neemt voor de kinderen...
En hier is niemand met honden welkom btw. Nee, ook niet in de tuin. Prima toch dat mensen dat liever niet hebben?
Ik denk dat je je post begon te typen voor ik de inhoud van die van mij had aangepast. Dus ik ga er verder inhoudelijk niet op reageren, daarvoor verwijs ik naar de aangepaste versiequote:
Ik geloof dat ik niet eens weet wat mom-guilt is, laat staan dat ik er last van heb.quote:Op maandag 14 april 2025 12:20 schreef Tink89 het volgende:
En dat wil niet zeggen dat je over zaken geen mening mag hebben en zelfs advies mag geven, maar wel dat je niet weet hoe het is om kinderen te hebben, 4 jaar lang geen nacht door te slapen, altijd te moeten dealen met mom-guilt en het jongleren van werk, kinderen, relatie, hobby's....
Voor je eigen kinderen vrij nemen voor zomaar is niet altijd makkelijk. Je moet vaak ook al voor duizend 'verplichte' dingen van het gebeurt vrij nemen, zoveel dagen heeft niet iedereen.quote:Op maandag 14 april 2025 13:24 schreef oh-oh het volgende:
Ze hebben toch wel neefjes/ nichtjes van de andere kant?
Het enige wat ik me wel eens afgevraagd heb is of mijn zusje ook vrij genomen zou hebben voor kinderen van mij of mijn broertje. Maar goed aangezien ze dat voor haar eigen offspring ook al zelden doet weet ik het antwoord wel 😂.
Vroeger nam ik mijn honden wel eens mee als ik de kinderen haalde of bracht. Utrecht- Maastricht. Die waren daar al niet echt welkom hoor. Ik was altijd zo weer vertrokken!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Oh nee ze zei dat dan ook gewoon 😂.quote:Op maandag 14 april 2025 16:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Voor je eigen kinderen vrij nemen voor zomaar is niet altijd makkelijk. Je moet vaak ook al voor duizend 'verplichte' dingen van het gebeurt vrij nemen, zoveel dagen heeft niet iedereen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En @Schanudat is ook echt ronduit onaardig en getuigt van weinig inlevingsvermogen, ja..
Ik denk dat wat dat betreft @Vanyel een goed punt heeft, dat veel echt staat of valt met de manier waarop iets gezegd wordt en de mate van empathie die getoond wordt/daarin voelbaar is.
[ Bericht 7% gewijzigd door vlindertje89 op 14-04-2025 17:27:16 ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |